Magne A. Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 Noen som har fått NMEA signaler ut av IPAD? Vurderer IPAD fremfor en standard plotter men trenger NMEA ut som skal gi posisjon til VHF... Sitér dette innlegget Link to post
ollebollenor Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 iais motager for ipad Sitér dette innlegget sto det skjæret i kartet???? Link to post
mr-c Svart 8.Mars.2011 Del på Facebook Svart 8.Mars.2011 iais motager for ipad Dette er noe jeg ikke har greie på men kan den iais mottaker greia brukes sammen med eks.Canon dypvannsrigg for styring av dybde på riggen i forhold til kart? Sitér dette innlegget Link to post
Magne A. Svart 9.Mars.2011 Del på Facebook Svart 9.Mars.2011 iais motager for ipad Testet i praksis også ? så denne men en dyr sak hvis det ikke fungerer... Sitér dette innlegget Link to post
mr-c Svart 14.Mars.2011 Del på Facebook Svart 14.Mars.2011 Noen som har greie på om det vil komme app fra Garmin til IPad? Kunne godt tenke meg Bluechart kartene.. Forslag til nyttige app's som er båt/fiske relatert. Fiske leksikon hadde vært kjekt for å vite om jeg stolt skal ta med fisken til kona eller svinge innom ferskvare disken ;-) hehe. NSSR redningsskøyta skal vist ha en nyttig app men den finner jeg ikke. Sitér dette innlegget Link to post
Luco Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 NSSR redningsskøyta skal vist ha en nyttig app men den finner jeg ikke. Er det kystpatruljen apps'en du tenker på? der får du opp posisjonen din, posisjon (på kart) på de nermeste redningsskøytene og tlf nr for å ringe dem. Har IPAD 2 innebyggd GPS eller er det kun posisjonering via mobil nettet? Fikk beskjed av elkjøp i dag att alle ipad 2 (2 farger X 3 HD-størrelser) har 3G og ingen har GPS Stemmer dette? blir det nøyaktigt da? Sitér dette innlegget Link to post
skhauge Svart 15.Mars.2011 Del på Facebook Svart 15.Mars.2011 Det er gps på Ipad 2. Til båtbruk er vel Ipad 1 god nok? Tykkere og kanskje mere solid? Dårligere skjerm, men til kartprogam sikkert god nok? Ipad 2 Sitér dette innlegget Link to post
bella580C Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Hei. Nå har jeg tatt skrittet ut i denne Apple verden. iPad innkjøpt med navionic kart og sugekoppholder. Jeg skal ha en dybdemåler i tillegg for å ha en bedre kontroll. Papirkart er for meg over og ut. God planlegging og stort sett i kjente farevann føler jeg meg trygg. Samtidig har jeg mulighet for tilkobling til nettet. Har abbonemang med Tele2 og kan laste ned 3GB pr.mnd. Bilder kommer i helgen om jeg får det til. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
Ludde30 Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Hva slags sugekoppholder har du kjøpt, bella580c? Er på jakt etter en holder jeg også, men den skal helst ikke ta noe særlig plass. Den bør også klare å holde iPad'en relativt stabil i litt sjø også. Sitér dette innlegget If you think you kan walk on water then you will sink very quickly Link to post
mr-c Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Jeg kjøpte min fra www.dealextreme.com Riktig nok kommer ikke jeg til å bruke sugekoppen men skrur den fast. Sitér dette innlegget Link to post
Sumi II Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Jeg sliter med GPS signalene da det ikke er tlf. dekning. ?? Er det noen som har noe vettugt rundt dette Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
bella580C Svart 17.Mars.2011 Del på Facebook Svart 17.Mars.2011 Jeg kjøpte min i Trondheim. Teknosenteret på city syd. 199 spenn. Bildet kommer i morgen siden jeg bor i Mo i Rana. Kjøpt billader i dag slik at jeg har strøm hele tiden. IPad,en blir testet med bilkart og montert i sugekoppholder på tur nordover. Spent om det holder i all ristingen på E6 nordover Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
bella580C Svart 19.Mars.2011 Del på Facebook Svart 19.Mars.2011 Her er et bilde med sugekopp til vindu. Her er et bilde med borelås i dachbord. Dette synes jeg er det fineste alternativet. Sitér dette innlegget Shetland family four, mercury 135. Uttern C 56, mercury 50. Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115 Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI Link to post
mr-c Svart 19.Mars.2011 Del på Facebook Svart 19.Mars.2011 Jeg sliter med GPS signalene da det ikke er tlf. dekning. ?? Er det noen som har noe vettugt rundt dette GPS skal ikke virke inn på telefon delen, kjører du på iPhone eller iPad? Jeg har ikke kort i padda og trenger jeg å gå online med den WiFi linker jeg den med mobilen. Sitér dette innlegget Link to post
Stian Kristensen Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Noen som har prøvd Navionics til android telefoner? Eller vet om en bra løsning for dette? Jeg ønsker å kjøpe meg en kartplotter, men vet ikke hva jeg skal kjøpe. Noen knallbra forslag til en god pris? Sitér dette innlegget Link to post
BAN Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Noen som har prøvd Navionics til android telefoner? Eller vet om en bra løsning for dette? Har brukt en HTC med Navionics som eneste kart ombord i en uke. Kartet er bra det, men skjermstørrelsen gjør at man lett mister oversikt. Nå har jeg fått levert kartbrikken, og telefonen skal få slippe å leke plotter. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Var det ikke noe med Ipad med og uten 3g? Jeg har med og ingen problem med GPS Mvh Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Sumi II Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 (redigert) Var det ikke noe med Ipad med og uten 3g? Jeg har med og ingen problem med GPS Mvh Pjolter Jo det er riktig, men hvis jeg er et sted uten tlf.dekning da mister jeg oxo GPS signalene. Skal deg være sånn ??? Redigert 20.Mars.2011 av Sumi II (see edit history) Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
Bømlo Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 (redigert) Skal deg være sånn ??? Ja, dessverre. ipad med 3G har gps mottager, ipad uten 3G må klare seg med omtrentlige posisjonsdata fra mobilnett. Gjelder både ipad og ipad 2. Redigert 20.Mars.2011 av Bømlo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Sumi II Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 (redigert) Ja, dessverre. ipad med 3G har gps mottager, ipad uten 3G må klare seg med omtrentlige posisjonsdata fra mobilnett. Gjelder både ipad og ipad 2. Jeg har Ipad med 3g, men da det ikke er dekning i mobilnettet da virker ikke gps? Redigert 20.Mars.2011 av Sumi II (see edit history) Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
BårdK Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Var på messa i dag for å sjekke ut små kartplottere for å ha i hyttebåten, men det blir dyrt og dårlig sammenliknet med iPad ser det ut til. Blir nok en iPad2 når den kommer. C-map kommer med kartapp 1. april ble jeg fortalt. Sitér dette innlegget Link to post
alidal Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Ipad med 3g, men da det ikke er dekning i mobilnettet da virker ikke gps? Det skal den, men er det noen innstillinger for GPS? Er den skrudd av? På Iphone går det i alle fall an å skru den av/på.... Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Jeg har Ipad med 3g, men da det ikke er dekning i mobilnettet da virker ikke gps? Hvilken kartpakke kjører du på?. Navionics Marine Norway laster ned kartene til Iphone/Ipad, og virker uavhengig av om det er mobildekning, da den bruker den innebygde GPS'en(på 3G versjonen). Andre pakker som f.eks Google maps bruker posisjonering via 3G/mobilnettet, og virker ikke uten mobildekning. Så det første du bør sjekke er om kartene lastes ned permanent eller om de lastes etterhvert som du beveger deg. Deg gir en først indikasjon på om systemet trenger/bruker nett-tilgang. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Sumi II Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 (redigert) Jeg kjører på Navionics Denmark HD, den dekker østkysten av Danmark, vestkysten sverige og sørnorge...Det jeg ikke skjønner er at den ikke oppdaterer seg hvis det ikke er mobildekning. Og ikke finner jeg noe om man kan slå på GPS Redigert 20.Mars.2011 av Sumi II (see edit history) Sitér dette innlegget Torkild, kaptein på Sumi II Askeladden 525 2009 mod. Askeladden 605 2010 mod. Agder 840 2010 mod. Marex 350 Scandinavia 2007 mod. Med VP D6 350. Medlem av Øvre Bragernes Motorbåtforening - Medlem av KNBF - Medlem av KystPatruljen og OslofjordensFriluftsråd "Blå Vimel=Blå bøye" Link to post
mr-c Svart 20.Mars.2011 Del på Facebook Svart 20.Mars.2011 Last ned "GPS Status" fra app store og sjekk at GPS'n virker som den skal. Overlays på land er online så denne slår du av så du ikke har noe som trenger nettforbindelse. Når du legger inn kartet merker du av det området av ditt kart du ønsker å laste ned, ikke legg inn områder du ikke skal bruke ( om du skulle ombestemme deg er det bare å laste det på nytt senere) Lykke til. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.