Jump to content

Hvor er dette?


bliss X

Recommended Posts

Må vel holde tråden "varm" så jeg får slenge på enda et bilde fra samme FJORD  :headbang:

 

Her fant vi oss en bitteliten strand (vises ikke på dette bildet) med ettermiddags- og kveldssol rett oppunder bratte fjellet. Det var ikke sandstrand, men småstein (ca 15mm diameter kanskje) som var slipt såpass glatte at de ikke var vonde å trå på. 27 grader i lufta og 22 i vannet medførte selvsagt bading. Stranden var liksom en koselig "en-familie" strand da den bare var drøyt 10 meter lang.

Bilde

Link to post
Share on other sites

Jag får chanse på nytt!

     Hjörundfjorden !

(sitter o ser på ett sjökart, men det e veldi svårt o orientera sig utifra bilderna!)

BINGO til Gunga Din  :smiley:

 

Bilde

Det første bildet jeg viste var egentlig fra en ganske karakteristisk del av Hjørundfjorden, men for noen som selv ikke har vært i Hjørundfjorden eller sett bilder derfra blir det nok likevel vanskelig. Krysset på kartene under viser at vi lå utenfor Sæbø når vi tok det først viste bildet  og pilen angir retningen for fotograferingen. Vi tok altså bilde fra Sæbø over mot den lille sidefjorden Norangsfjorden. Du har kanskje hørt om Norangsdalen eller det flotte ærværdige hotellet inne på Øye i bunnen av Norangsfjorden? Etter selv å ha vært inne i Hjørundfjorden i sommer og Geirangerfjorden i fjor sommer kan vi trygt anbefale et besøk med egen båt begge steder. Men merk at jeg og familien finner det mest sannsynlig at det blir Hjørundfjorden vi igjen besøker neste gang. Men det er jo artig å ha vært i Geirangerfjorden også. Stranda jeg nevnte ligger forøvrig omtrent helt i nerkant på den østlige bredden på bilde nummer to ned fra denne teksten.

Bilde

Bilde

 

Viser til slutt kart over Sæbø og den fine gjestehavna til Viking Sagafjord hotell. For de som ikke har båter i 40-fotsklassen eller større (dvs har båt opp til noenogtredve fot) kan en ligge helt innerst i gjestehavna som ligger så beskyttet at det nesten ikke er en krusning på vannet. Betalte forøvrig ikke mer enn 100 kr inkl. strøm. God fornøyelse til de som tar turen inn Hjørundfjorden!

Bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

I dag lanserte A/S Bussen i Kristiansand "Metro" som vil si at bussene skal gå hvert 6. minutt igjennom byens hovedfartsåre. I den forbindelse var jeg ute en tur her i helga og fant ett nytt stopp selskapet har lagt opp til ett eller annet sted i fylket, men hvor??? Det er forresten ikke samme busstoppet som er beskrevet tidligere her på tråden.......

Bilde

Link to post
Share on other sites

I dag lanserte A/S Bussen i Kristiansand "Metro" som vil si at bussene skal gå hvert 6. minutt igjennom byens hovedfartsåre. I den forbindelse var jeg ute en tur her i helga og fant ett nytt stopp selskapet har lagt opp til ett eller annet sted i fylket, men hvor??? Det er forresten ikke samme busstoppet som er beskrevet tidligere her på tråden.......

 

 

Ledetråd ?  Begynner på?

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Ikke så mange forslag akkurat, helller ingen hint- og bussen som går til dette stoppet må antagelig bli Flekkerøybussen :wink:

Men stedet er Oksøy fyr i innseilinga til Kristiansand, og posisjonen for busstoppet er:

N58 04.499 E8 03.032

Bildet viser samme stoppet og med Oksøy Fyr som bakgrunn.

Bilde

Link to post
Share on other sites

...og posisjonen for busstoppet er: N58 04.499 E8 03.032 ...

 

kunne ikke finne dette stoppet i rutetabellen til det nye Metro systemet :wink::lol:

Rolf

som trives best med Sommer, Sol og Sørland

"Seier venter den, som har alt i orden - held kalder man det. Nederlag er en absolutt følge for den, som har forsømt at ta de nødvendige forholdsregler i tide - uheld kaldes det" 

Roald Amundsen

Link to post
Share on other sites

Hei!

 

Som dere seg av bildet har vi hatt det veldig fint i sommer og levd livet som best vi har kunnet :wink:

Bilde

 

Dette er et av stedene vi var innom men hvor?

Kanskje dumt å spørre da jeg tror at veldig mange har vært innom her i løpet av sommeren men jeg spør alikevel.

Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500

 

Vårt prosjekt:

https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046

 

Hjemmeside:

www.GudrunogTrond.com

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...