Pjolter Svart 31.August.2003 Del på Facebook Svart 31.August.2003 Hiver med et nytt "hvor er dette" kanskje litt lett for deg KOB,,,, Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
KOB Svart 31.August.2003 Del på Facebook Svart 31.August.2003 Sorry Pjolter, jeg klarer ikke å ta det igjen. På måten du spør på må det vel være Kragerøskjærgården, og langt ute, siden vi har havet i bakgrunnen. Men det er ikke Portør - holmene er for knudrete, og holmen lengst i bakgrunnen passer ikke inn. Samtidig må det være så langt SV at vi ikke ser Jomfruland (hvis det altså er Kragerø, da). Jeg sitter og lurer på om det kan være tatt fra Sjursholmene eller deromkring, slik at vi ser Vestre Rauane til venstre og Rødskjær i bakgrunnen. Men jeg får ikke konturene helt til å stemme med Rauane, og avstanden fra der bildet er tatt og over til det som da måtte være V Rauane virker for kort. Kan det alternativt være en eller annen vinkel utenfor Korset? Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
Pjolter Svart 31.August.2003 Del på Facebook Svart 31.August.2003 JOda KOB du har nesten helt rett. Du ser Rauskjær nesten midt i bildet i bakgrunnen bak øya oksen ( som ser ut som en hval) Leden til JOmfuland går innenfor oksen på skrå ut til venstre i bildet. Bildet er tatt fra skåtøy hvor vi har hytta,,så du har helt rett selv om det var en uvant vinkel. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
KOB Svart 31.August.2003 Del på Facebook Svart 31.August.2003 Oksen er sjekket ut i kartet. Da var jo ikke Sjursholmene så helt på bærtur. Jeg lurte også lenge på om det ikke var det gamle kystfortet Krikken vi så oppe til venstre i bildet, og det stemmer kanskje? Ellers var det konturen på Rødskjær jeg mente å kjenne igjen. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
bph Svart 31.August.2003 Del på Facebook Svart 31.August.2003 Kanskje jeg kan bidra med en litt vanskelig en: Hvilken øy er dette ? 2 ledetråder: Øya ligger ikke i Norge eller i Sverige Øya ligger i ”nærheten” av denne øya: Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Ser ut som vi er i Södra Atlanten, kan det stämma? St Helena ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bph Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Ser ut som vi er i Södra Atlanten, kan det stämma? St Helena ! Atlanteren ja, men ikke syd for ekvator. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Kjører enda en jeg.. Hvor er dette. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
PanPan Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 På det nederste bildet kan man se et Jamaica-flagg, eller? Sitér dette innlegget Link to post
Anabelle Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Dalslands kanal - Sverige Anabelle Sitér dette innlegget MS-Anabelle III - Ramin 785 med Steyr maskin - Hjemmehavn i Tønsberg - visitaustria.no Link to post
Pjolter Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Dalslands kanal - Sverige Anabelle Nope.. det er i Norge.. 'Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Frank v. Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Pjolter.... Kan det være eidskilkanalen?En bortgjemt liten perle i kragerøskjærgården.. Sitér dette innlegget Link to post
Pjolter Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Bingo Frank Helt rett., Hvor bortglemt den er vet jeg ikke, men flott er det uansett.. Pjolter Sitér dette innlegget I`!;I`m still confused, but on a higher level. FJORD 38 AC • Polar 20 Vp http://www.home.no/pjolter Link to post
Gunga Din Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Til Bph ! Utav alle öar i hele Nordatlanten så gissar jag på; BARBADOS ! (kan ju like gärna gissa på något! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
PanPan Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Kanskje jeg kan bidra med en litt vanskelig en: Hvilken øy er dette ? Kan det være Navassa Island øst for Jamaica? Sitér dette innlegget Link to post
bph Svart 1.September.2003 Del på Facebook Svart 1.September.2003 Kan det være Navassa Island øst for Jamaica?dessverre , Var vist litt vanskelig den her, er nok ingen langturseilere fra forumet her som har seilt innom. Begge øyene tilhører Portugal og avstanden mellom de er ca 178nm og kursen mellom dem er 178 grader (fra nederste bilde til øverste bilde). Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 2.September.2003 Del på Facebook Svart 2.September.2003 Var vist litt vanskelig den her, er nok ingen langturseilere fra forumet her som har seilt innom. Begge øyene tilhører Portugal og avstanden mellom de er ca 178nm og kursen mellom dem er 178 grader (fra nederste bilde til øverste bilde). ....hmmm.....den som intet våger.....Graciosa i Azorene? Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.September.2003 Del på Facebook Svart 2.September.2003 Ok, skam den som ger sig, vi glemmer Barbados, o hoppas på SANTA MARIA, i Azorerna Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Helge Svart 2.September.2003 Del på Facebook Svart 2.September.2003 Fyller på med et mer hjemmekjært og sannsynligvis enklere bilde i påvente av at noen klarer bph's "eksotiske" oppgave. Denne burde selv mange landkrabber klare. En del vestlendinger, en del hurtigrutepassasjerer samt en del båtfolk Sitér dette innlegget Skibsplast 655 Selected m/Suzuki DF140, Skibsplast 450VS m/Yamaha90, Sunwin 14 m/Yamaha40, VEA 14 m/Mercury15, Suzumar 265 m/Tohatsu8, Pioner 8 m/Mercury5, Plastimar 8 m/Tohatsu5 Link to post
Lars H. Svart 2.September.2003 Del på Facebook Svart 2.September.2003 Atlanteren ja, men ikke syd for ekvator. Ha, ha! Stedet er Corvo Azorene! Klikk på bildet for mer info! Lars H. PS. Jeg får dette imidlertid ikke til å stemme med retning og avstand til det andre bildet? I avstanden 178Nm fra Corvo finner jeg ingenting Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
PanPan Svart 2.September.2003 Del på Facebook Svart 2.September.2003 Det gjelder å ha øynene med seg i hverdagen. Hvor er dette? Sitér dette innlegget Link to post
bph Svart 2.September.2003 Del på Facebook Svart 2.September.2003 Ha, ha! Stedet er Corvo Azorene! Lars H. PS. Jeg får dette imidlertid ikke til å stemme med retning og avstand til det andre bildet? I avstanden 178Nm fra Corvo finner jeg ingenting Meget bra forsøk Lars, men jeg kan dessverre ikke gi deg riktig. Men seiler du videre fra Corvo på ca 124 grader og tilbakelegger ca 812 nm, kommer du til der bilde 2 er tatt. Skute på bilde 2, heter for øvrig Endeavour og er en kopi av James Cook sin Endeavour Mer info på http://www.barkendeavour.com.au/ Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 2.September.2003 Del på Facebook Svart 2.September.2003 til Panpan Eftersom vi i förra tråden har varit ute o flackat över hele Atlanten, tenkte jag vara betydligt mer nogrann.......................................... NORGE, rekker det, eller vill du ha ännu exaktare läge ? Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
bliss X Svart 2.September.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.September.2003 Til PanPan: Dette er i nærheten av Lillesand, men nærmere enn det kommer jeg ikke. Minner mye om området inn mot Kalvelfjorden, Østilg ende av Ausøya e.., men tipper at det kanskje er i blindleia? Sitér dette innlegget Link to post
PanPan Svart 2.September.2003 Del på Facebook Svart 2.September.2003 til Panpan Eftersom vi i förra tråden har varit ute o flackat över hele Atlanten, tenkte jag vara betydligt mer nogrann.......................................... NORGE, rekker det, eller vill du ha ännu exaktare läge ? Nei men Gunga Din da! Du må nok fokusere litt nærmere! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.