Jump to content

Prosjekt: Wellcraft Nova II


Bredo

Recommended Posts

Trenger du hjelp til teningen så kjenner jeg en spesialist!! :lol:

 

Du har ikke mye igjen nå. Dette blir strøkent. Venter spent på oppstart film. :wink:

Tusen takk Step. Kommer nok ikke helt opp på ditt nivå, men jeg prøver så godt jeg kan :smiley: Sliter jeg med å få justert tenningen så ringer jeg etter spesalisten :thumbsup:

 

Over til første økt i dag. Med lånt bajonettsag og reparert glidehammer...

145.jpg

 

...måtte til slutt kravene til lagrene gi tapt...

146.jpg

 

...og de passet jo perfekt som anlegg for hammeren når jeg slo inn de nye lagrene :yesnod:

147.jpg

 

Passet på at hullet i lageret kom på linje med smørekanalen, sånn ca kl 4.

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Fikk på plass tredje strøket med Jotun Antipest i dag. Med hjelp av svigers og svoger klarte vi å flytte opplagsstøttene noen centimeter så jeg kommer til der som båten hvilte på støttene. Var litt nervøs når vi løftet båten på jekk, men med masse plank under jekken og en solid bjelke som anlegg mot båten gikk det bra :smiley:

 

Har monterte nye oljetrykksfølere, rotert motorene til TDC og skrudde på plass tennpluggene.

 

Håper på bunnstoff i morgen, men værmeldingen sier onsdag. Ellers er det bare å vente på bestilte deler.

Redigert av Bredo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Tips...jeg har dårlig erfaring med Jotun Racing på Antipest herdet i ett døgn...30% av bunnstoffet slapp ved opptak og spyling av båten på høsten.

Er visst en fordel å legge første lag bunnstoff så fort det er tørt nok...

 

Tror ikke det er samme problem med selvpolerende bunnstoff.

 

TA

Link to post
Share on other sites

Tips...jeg har dårlig erfaring med Jotun Racing på Antipest herdet i ett døgn...30% av bunnstoffet slapp ved opptak og spyling av båten på høsten.

Er visst en fordel å legge første lag bunnstoff så fort det er tørt nok...

 

Tror ikke det er samme problem med selvpolerende bunnstoff.

 

TA

Wow, takk for tipset. Da er jeg litt i villrede siden jeg hadde tenkt å ta nettopp Jotun Racing. Selvpolerende blir vel fort borte på denne her?

Link to post
Share on other sites

Ok, da ble det Jotun NonStop selvpolerende bunnstoff. Mesteparten av tiden ligger jo farten godt innenfor området som anbefales for selvpolerende. Har fått på et strøk med hvit og satser på et til før kvelden. "Kilen" som går opp på siden av båten mot hekken skal få rødt bunnstoff, så ser det litt bedre ut når den er i plan.

 

Fikk pakke nr 2, av totalt 8, fra eBay i dag. Første kom nye oljetrykksfølere, i dag kom lokk til termostathuset. Ikke så spennede, men i aller høyeste grad nødvendig :wink:

151.jpg

Link to post
Share on other sites

Fikk et par forsendelser i dag og her er herligheten :thumbsup:

 

Kit med elektronisk tenning:

152.jpg

 

153.jpg

 

Flamearrestor:

154.jpg

 

Termostathus:

155.jpg

 

Har ikke helt bestemt meg om jeg skal lakke termostathusene. Synes kanskje de skal være røde som motorene, men det enkleste er jo å la de være sorte. Hmm, hva synes folket?

Link to post
Share on other sites

la de være sorte,hva gjenstår nå?

Venter på forgassere, noen koblinger til kjølingen og vanntemperaturmålere. De ble alle bestilt i forrige uke og kan komme når som helst. Når de 3 pakkene er i hus blir det oppstart på pall umiddelbart. Om ikke noe uforutsett skulle skje så blir motorene deretter montert inn og da er det bare og bestille kranbil :smiley:

Link to post
Share on other sites

Påføring av bunnstoff (under vannlinjen) og topcoat (hvit over vannlinjen) er ferdig. Hadde håpet det røde bunnstoffet matchet bedre med skrogfargen, men jeg synes ikke det var pent med hvit bunnstoff opp langs sidene.

156.jpg

 

Noen som vet hvor man eventuelt kan få bunnstoff mikset etter fargekode?

 

Fikk melding fra posten i dag at forgasserne ligger ufortollet i Oslo. Det fulgte vist ikke med dokumentasjon på verdien av innholdet i pakken. Har sendt inn dokumentasjon pr. mail i kveld. Noen som vet om det går ann å møte opp på postens godssenter i Oslo og bli ekspedert over disk?

Link to post
Share on other sites

Spurte på Bilextra om de hadde olje til innkjøring av motorer, men de ante ikke hva jeg pratet om. Gikk gjennom noen nettbutikker jeg har handlet hos tidliger og fant denne hos gasoline.no. Skal være god kvalitet, og det bør det være til den prisen :giggle:

157.jpg

 

Må igjen sende en takk til Step her på BP, siden jeg heller ikke hadde hørt om innkjøringsolje før jeg leste tråden hans :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...