Jump to content

Johs Lunde Marine Group konkurs! Siste: Lundegruppen er konk.


Bergen dørk

Recommended Posts

I helga vil Kongelig Norsk Båtforbund sør ta opp saka og sjå på dei juridiske sidene, dei vil vurdera å ta det vidare til Justisdepartementet.

Ser ut som om SkipperWorse er på saken. Forklaringen til Elden er patetisk synes jeg. Han sier at OM NB hadde visst at båtene fortsatt stod i deres navn i NOR hadde de ryddet opp - glemte de at de hadde registrert dem da eller?

Redigert av Bitteliten (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kan ikke skjønne annet enn at det helt bevisst er solgt båter uten at kjøper har blitt informert om at banken "eier" båten. Det er tross alt snakk om rundt 15 båtkjøpere som har fått brev. Jeg vet i alle fall en ting helt sikkert; hvis jeg hadde havnet i dette uføret hadde det relativt kjapt stått et par karer utenfor døra til denne Mr.Lunde, og gitt han 24 timer på å hoste opp penger til å betale båten på nytt (som banken krever).

 

Jeg har vanskelig for å tro at beskjeden han da hadde fått ikke ville motivert han til å hoste opp penger rimelig kjapt. Fyren har vel familie og greier, og da er det ikke gøy å bli satt under press fra det "rette" miljøet. Jeg skjønner ikke at han tar sjansen på slike krumspring.

Link to post
Share on other sites

Veldig forenklet.

 

Har en person kjøpt en båt for 2-3år siden betalt den og alt i orden.

Så kommer disse kjeltringene og tar pant i hans båt for ca 6mnd siden, noe de ikke kan gjøre med loven i hånd.

 

Og så risikerer mannen å miste båten sin ?

 

Poenget er ikke at de kan gjøre dette, men at det ikke betyr noe for boets rett til båten/verdien av den. Kjeltringfakter kan "alle" gjøre. Normalt vil god/ond tro bestemme om man har noen rett eller ikke. Men slik er det ikke ved kreditorforfølgning (utlegg eller konkurs) -- da er det KUN rettsvernsreglene som betyr noe.

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

.....Forklaringen til Elden er patetisk synes jeg. .....

 

Patetisk ja, men det har nå vist seg før at denne Elden er usedvanlig dyktig når det gjelder å slå kiler inn i påtalemaktens argumentasjoner.

Men det som enfoldige meg lurer på er hvordan Johs Lundeluringen kan ha penger nok til å betale "kjendisadvokat" Elden, for han driver helt sikkert ikke veldedighet

:headbang::headbang:

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

[...]Kjeltringfakter kan "alle" gjøre.[...]ved kreditorforfølgning (utlegg eller konkurs) -- da er det KUN rettsvernsreglene som betyr noe.

Så konklusjonen er at om noen svindler meg, så kan jeg ende opp med å miste en masse penger... Ikke akkurat revolusjonerende og urimlige nyheter. (selv om det selvsagt fremdeles er kjipt å bli svindlet)

Link to post
Share on other sites

http://www.nrk.no/skattelister2008/johannes_lunde~2427074/

 

http://www.purehelp.no/company/details/johslundemarinegroupas/991479600

 

http://www.gulesider.no/tk/search.c?FName=Johannes&SName=Lunde&q=johannes+lunde&drill=municipalityname%3A%5EStavanger%24%7C

 

Vi trenger ikke slike personer i samfunnet. På tide at våre nye landsmenn fra østblokka gjør litt nytte for seg.

Distribuer fasiliteter og lokasjon i de rette miljøer, så skal du se at Johs Lunde ikke trenger å vente på sin lønn i himmelen.

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Fra artikkelen:

I helga vil Kongelig Norsk Båtforbund sør ta opp saka og sjå på dei juridiske sidene, dei vil vurdera å ta det vidare til Justisdepartementet.

 

KNBF :clap:

 

15 Båteiere kan miste båtene sine

 

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Tror ModeraTore hinter til metoder vi fra møblerte hjem gjerne vil slippe å benytte oss av

 

Om noen svindlet meg for et par mill, skulle jeg saktens klare og glemme møblementet fra oppveksten for ei stakket stund.

 

:thumbsup:

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

For de ulykkelige båteierne som nå er i hendene på banker og konkursadvokater føler jeg sterk sympati og forstår at dette er dypt tragisk. Desverer er jeg redd at når det kommer til penger så gir banker og boet blanke f.... i hvor synd det er på den enkelte. Dette er business - og da tenker de penger.

Selv i business er det vel ikke tillatt med svindel....

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Det finnes vel en diagnose på mennesker som turer frem, bygger luftslott og holder på som om det ikke kom en dag i mårra. Så, når det snur seg mot dem og luftslottet kommer ramlende ned, så er det plutselig alle andre sin feil...

Bundin er bátleysur maður

Link to post
Share on other sites

Spørs om ikke Hr Lunde ser seg godt om før han går ut. Kanskje ? Eller er han iskald ? Er han "uskyldig"

 

Men leste at han hadde Elden som advokat, og det tolker jeg på min måte :lipseal:

Føkk deg...

Link to post
Share on other sites

Om noen svindlet meg for et par mill, skulle jeg saktens klare og glemme møblementet fra oppveksten for ei stakket stund.

 

Selv om du ikke fikk en krone igjen for "bryderiet" siden "der intet er har selv keiseren tapt sin rett", samt at du mistet din frihet for en stund?

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Siden det er såpass mange mulig offer i denne saken så bør de vel gå sammen om å finne ut hvilke tiltak som bør treffes i den ene eller andre retning. Jo flere hoder jo bedre plan.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Dette er helt ubeskrivelig. Helt psycho! Betale en båt om igjen?

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Hei.

 

Jeg har bestilt en splitter ny bil med levering om en måneds tid. Må jeg da for å være helt sikker på ikke å bli lurt av forhandler eller importør sjekke på alle mulige områder om det skulle være heftelser? Eller er det forskjell på en bil eller en båt?

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

For en bil er eventuelle tinglyste heftelser knyttet til registreringsnummeret og kan sjekkes hos Brønnøysundregistrene. Eventuelt kan også en pantattest fra Løsøreregisteret skaffes til veie. Men når bilen er helt ny, og kommer fra fabrikk og til forhandler, må man nesten gå ut fra at den ikke har vært registrert, hverken i fabrikasjonslandet eller i Norge.

 

Bilbransjen er flere lysår lenger fremme en båtbransjen hva angår seriøsitet, men jeg hadde uansett ikke betalt forskudd på ny bil uten bankgaranti, og ei heller hadde jeg betalt hele beløpet for bilen før jeg var i fysisk besittelse av den med riktige registreringsskilter behørig påsatt. Og ellers hadde jeg gått grundig gjennom leveringsbetingelser og kjøpskontrakt og sett til at alle opplysninger ble riktig notert.

 

Jeg tror nok sannsynligheten er større for at Johannes Lunde eller hans tidligere ansatte, har registrert din Saga 27 i NOR og pantsatt den, enn at bilforhandlerern din lurer deg i forbindelse med nybilkjøpet...

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...