Jump to content

Johs Lunde Marine Group konkurs! Siste: Lundegruppen er konk.


Bergen dørk

Recommended Posts

Solgte «Laika» like før konkurs

Bostyret etter Johs Lunde-konkursene gransker nå salget av yachten «Laika» som gikk på grunn sist helg, med Magnus Stangeland om bord.

 

 

http://www.fvn.no/lo...ticle869190.ece

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...

Det måtte jo komme. Ingen overraskelse, dette.

I must go down to the seas again, to the lonely sea and the sky,

And all I ask is a tall ship and a star to steer her by,

And the wheel's kick and the wind's song and the white sail's shaking,

And a grey mist on the sea's face, and a grey dawn breaking.

Link to post
Share on other sites

Det ville være høyst merkelig om det i en konkurs i denne størrelsesorden, IKKE var mistanker om straffbare forhold og tilhørende aksjoner. Det eneste overraskende er hvor lang tid det har tatt. (Mistanker -- ikke fakta -- bemerk forskjellen).

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

fra linken i forrige innlegg:

 

– Jeg vil avvise påstandene fra Lunde på det sterkeste. De er falske og det opprører meg kraftig at de fremmes som endel av det spillet som pågår fra Lundes side. Jeg kan ha gjort kritikkverdige ting, men intet kriminelt. Jeg ser derfor frem til å sende materiale over til politiet da det vil tydeliggjøre dette, sier Terje Lind.

 

- Ville berike seg privat

I går inngikk Lind og Handelsbanken en avtale om at han avslutter sitt arbeidsforhold.

 

– Det blir rart å slutte i Handelsbanken etter alle disse årene. De siste årene har vært en betydelig belastning for meg, så tiden er inne for å gjøre dette nå, sier Lind.

 

 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

..... Nesten alt av vognparken var leied

Men det er jo låv å prøve seg en gang til. :giggle:

 

Det som jeg ikke er i stand til å begripe i denne saken er hvordan de klarer å stille sikkerhet for den driftskreditten som trenges. Han har neppe garantier fra tidligere båtkjøpere. Har virkelig ikke bankene lært noe som helst?

At det nye selskapet heter "Nordan Group" har selvfølgelig ingen sammenheng med at det finnes et velrenomert selskap i vindusbransjen som heter "Nordan Gruppen". Da er det vel rett og rimelig at det neste selskapet han (les: sønnene) starter skal hete "Norges Bank Boating" :saint:

Om ikke noe annet imponerer med denne karen, så er frekkheten i en klasse helt for seg selv....

Med vennlig hilsen POSEIDON

Link to post
Share on other sites

Nå er vel Nordan et "gammelt" navn i transportbransjen. Mener å ha observert dette på frysebiler lenge før Lunde ble kjent. Så tror nok mere at det er dette navnet en prøver å lage forbindelser til og ikke så mye vindusbransjen.

Link to post
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg ikke skjønner problemet dere har med at hans to sønner har startet nye selskaper og at han selv formodentlig er "hjernen" i det hele? Forventer og forlanger dere at mannen skal legge seg ned og dø? :confused:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

– Da blir det et handelsselskap, som skal styres av sønnen min Erik (17), og så er det transportselskapet, som styres av Lars (19). Nordan Group eies 100 prosent av Lars. Når Erik blir 18, er de to som skal eie det med en halvpart hver.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg skjønner ikke helt hvorfor han stadig velger selskapsnavn som er tilnærmet eller svært like navnene til andre veletablerte norske selskaper. Er dette et bevisst valg for å få flere treff på google?

 

Nordan er et veletablert transportselskap med en omsetning på rundt en milliard nkr og vil helt sikkert IKKE sette pris på å bli linket opp mot Lunde.

"Hydrolift Stavanger A/S" kan jo også bli det reneste marerittet for Hydrolift.AS i framtiden om det blir enda et slikt konkursforetak.

 

Mannen er jo driftig og der er å håpe på at han får et eller annet opp å kjøre igjen, men disse selskapsnavnene han har valgt er i gråsonen da det finnes veletablerte selskaper som dessuten alle er i samme bransje med tilnærmet like navn. Det er ikke heldig.

Link to post
Share on other sites

– Da blir det et handelsselskap, som skal styres av sønnen min Erik (17), og så er det transportselskapet, som styres av Lars (19). Nordan Group eies 100 prosent av Lars. Når Erik blir 18, er de to som skal eie det med en halvpart hver.

De selskapene der synes jeg du burde investere sparepengene din i. Lukter du ikke den lunta der, bør du få tatt polyppene. Jeg regnet med at mannen ville være oppe og gå igjen innen kort tid. I og med at han sikkert kommer til å bli fradømt retten til næringsvirksomhet, vil det skje gjennom andre. Tradisjonelt er dette gjennom nær familie. Det oppsettet der er så gammelt som lovteksten selv, som de fleste kjeltringer bare ler av.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen tanker om å investere i noen av hans selskaper og/eller aktiviteter, men bare sier at han er da i sin fulle rett til å begynne med nye selskaper? Så får den enkelte velge om de ønsker å benytte hans tjenester, eller ikke. Jeg komme rikke til å gjøre det.

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen tanker om å investere i noen av hans selskaper og/eller aktiviteter, men bare sier at han er da i sin fulle rett til å begynne med nye selskaper? Så får den enkelte velge om de ønsker å benytte hans tjenester, eller ikke. Jeg komme rikke til å gjøre det.

3

dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator.

Link to post
Share on other sites

Jeg har ingen tanker om å investere i noen av hans selskaper og/eller aktiviteter, men bare sier at han er da i sin fulle rett til å begynne med nye selskaper? Så får den enkelte velge om de ønsker å benytte hans tjenester, eller ikke. Jeg komme rikke til å gjøre det.

Jeg tviler sterkt på at han er i sin fulle rett til å begynne med nye selskaper. Jeg tror han tviler sterkt på det selv også, siden det hele går i sønnenes navn.

 

Men hvem i all verden finansierer dette? Selv er han bankerott(?) og kan vel ikke ha mye tillit i bankene? Har andre i familien hatt store inntekter i den senere tid?

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
×
×
  • Create New...