Jump to content

Da ble skuta mi ein ubåt


Geir Hel

Recommended Posts

Arne Hansen : Noe av det som er dumt med et nettforum er at når man er anonyme så er det så lett å slenge med kjeften.
Enig, og jeg ser at mitt innlegg nr 991 kan virke som jeg slenger med kjeften. Jeg håper ikke noen har oppfatet innlegget slik, og spesielt ikke Geir, for det var bare ment som ironi, tull og tøys fra min side. :wflag:
Link to post
Share on other sites

hehe føler ikke at 991 var så ille hegra. Mente bare at folk kunne ta en selvkontroll før man poster et innlegg på om dette var noe de også kunne ha frontet med eget navn. Eller om det er lettere å ha en skarp negativ tunge når man kan gjemme seg bak et anonymt nick. Litt tøff guttehumor synes jeg absolutt at man kan ha, men noen bryter grensa og ender opp med ren surmaga anonym oppgulp.

Link to post
Share on other sites

@Arne Hansen - Hvis jeg byttet navn til Ole Olsen og fjernet profilbildet mitt ville du følt deg mer komfortabel da, og hadde du hatt mere tilknytning til meg som person om jeg på et forum brukte "Ole Olsen" i stedet for"Kaptein Sabeltann" som nick, og tror du virkelig noen på et nettfora ville begrenset seg kun fordi de brukte et navn som nick i stedet for "6678675644748" eller noe lignende, og sist men ikke minst så har du så vidt jeg kan huske skrevet at du selv ikke bruker ditt eget etternavn her på forumet?

 

Når det kommer til takhøyden og veteranene så er ikke jeg en av de, men synes det kanskje er litt tidlig å begynne å kritisere andres anonymitet når man selv ikke akkurat er spesielt gjenkjennbar.

 

Når det kommer til Geir sin skute så var jeg tidlig skeptisk til dette prosjektet, men har hatt vett til å holde meg unna ytterligere kommentarer om emnet, og ønsker i grunn Geir lykke til og håper alt ordner seg, men selv om jeg har klokketro på at båten kommer til å bli fjernet, så har jeg dessverre ikke klokketro på at Geir er den som kommer til å gjøre det, og tror nok at andre dessverre må ta over opprydningen, noe som på en måte kan være greit for Geir, men det skal stor selvkontroll til for å ikke poste i denne tråden når jeg ser noen av innleggene, eller leser om Geir sine planer for ny skute når han allerede har minst to for mye.

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hei og riktig godt nytt år.

Ser du har tenkt å benytte deg av vaierstropper og forsøke å "tvinge" dem under båten.

Har i den forbindelsen tenkt på hvordan dette best kan gjøres.

stroppe.jpg

 

Hvis du fester noen ruller på vaieren så tror jeg det kan fungere bedre.

Den sorte og største rullen festes ca mitt på vaierstroppen og plasseres på den siden av kjølen som vender opp. De andre rullene festes med jamne mellomrom og plasseres slik at de kommer mellom skutsiden og sjøbunnen. Rullene låses av ved bruk av vaierlås slik at de holder seg på plass på vaieren. Den største rullen er der for å låse av vaieren mot kjølen når du begynner å løfte for å rette opp båten.

Hvis du har mulighet til å få noen til å bistå deg med en kraftig båt så tror jeg det skal være mulig å slepe vaieren under båten.

Rullene kan for eksempel lages av rundstav av tre i ca 10 cm lengder med en diameter på 10 - 15 cm, hvor du borrer hull i midten, eller du kan benytte deg av annet egnet materiell.

Lykke til.

 

Ellida

Link to post
Share on other sites

Sorry skal ikke være moralpoliti for noen, kritiserer ikke andres anonymitet. Jeg bare prøvde meg på en generell betraktning om at selv om man er anonym så kunne man tenke at det man skrev skulle ha en sånn form at man godt KUNNE ha skrevet sitt eget navn etter innlegget. Men jeg merker at jeg ikke er noe videre fysen på å krangle om dette så ha en fortsatt fin dag Adeno. Mente ikke å tråkke på ømme tær. Og nei, jeg heter ikke Hansen til etternavn, det er helt riktig.

Link to post
Share on other sites

Hei og riktig godt nytt år.

Ser du har tenkt å benytte deg av vaierstropper og forsøke å "tvinge" dem under båten.

Har i den forbindelsen tenkt på hvordan dette best kan gjøres.

 

 

Hvis du fester noen ruller på vaieren så tror jeg det kan fungere bedre.

Rullene kan for eksempel lages av rundstav av tre i ca 10 cm lengder med en diameter på 10 - 15 cm, hvor du borrer hull i midten, eller du kan benytte deg av annet egnet materiell.

Lykke til.

 

Ellida

 

 

Ikke dumt i det hele nei.. Eg har kansje noen ruller ifra sagebord liggende i campingvogna.

Tusen takk for ett utmerket tips :thumbsup:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

ta med en flaske vin til sjef teknisk da skal du se problemet raskt blir løst. :thumbsup:

 

Bestikkelse av offentlige ansatte er ikke alltid lurt. Kommer du til den rette karen så kan han lage et lite he...te ut av det. Still heller med en ydmyk holdning og spør om de kan hjelpe til, så ordner det seg nok!

 

Håper at du ikke lar de negative kommentarene gå inn på deg Geir, jeg unner ingen å komme i den situasjonen du er i nå. Men det blir nok en løsning til slutt, skal du se!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

[quote name='index'

 

Håper at du ikke lar de negative kommentarene gå inn på deg Geir, jeg unner ingen å komme i den situasjonen du er i nå. Men det blir nok en løsning til slutt, skal du se!

 

 

Negative kommentarer gjør at ein vil bevise det motsatte..

Ja må nå nærme seg ein løsning å :thumbsup:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...