Jump to content

Årets båtentusiast 2011, Svaap! (klikk her og les startinnlegget)


Ingar

Recommended Posts

Årets nominasjon har vært spesiell.

Dessverre gikk en av de nominerte, Tine IV, bort i sommer, kort tid etter at han hadde arrangert det årlige Horten-treffet. Treffet har vært arrangert helt siden starten av baatplassen og mange har blitt kjent med den ekte båtentusiasten han var. Han fikk derfor i år en anerkjennelse fra oss for denne flotte innsatsen for sosialt samvær på sjøen. :flag_bp:

 

Vi har også fått usedvanlig mange nominasjoner i år, 51 totalt. Og 28 av disse er for Svaap!!

Dette er så ekstraordinært at vi dropper avstemningen, gratulerer til Svaap som Årets Båtentusiast 2011! :flag:

 

Prosjekt: Oppbyggingen av seilskøyta Svaap

 

 

 

----------------------------

22.12.11: Nominasjonen er avsluttet. (klikk på 'Vis' for å lese om nominasjonen)

Link to post
Share on other sites

Svaap uten tvil! når man ser på hans prosjekter og resultatet så er det uten tvil! samtidig bruker han nok adskillig mere tid på båt en mange her på forumet! For oss med plastbaljer der vi tar service på motor og polerer og gnikker lit gelcoat, er hans båtliv og båtverden på en helt annen planet!

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Link to post
Share on other sites

Jarle Andhøy har fått mye pepper i år, men han er en ekte sjømann i mine øyne. Kanskje ha med han i år ? (jeg legger han inn!)

 

Enig, Andhøy er en god kandidat. Nå kommer snart den neste Berserk-serien på TV-Norge. De første episodene i gammel kjent stil, men siste episode skal være en dokumentar om den tragiske hendelsen i Antarktis.

Link to post
Share on other sites

Baatplassen hadde ikke hatt samme verdi for meg uten bidragsytere som kommer med noe med substans.

 

Jeg foreslår derfor Ole Petter som iherdig prøver å lære oss noe, på tross av at han har hatt diverse mobbe kampanjer mot seg på dette forum.

 

SailorBoy

Redigert av sailorboy (see edit history)
Link to post
Share on other sites

For oss som liker stillheten med pinne og laken er det en selvsagt kandidat: Stefania Righetti Nilsen

 

Hun er aktiv seiler, var sist med på ARC ifjor, skriver engasjerende artikler for Seilmagasinet - og er meget medskyldig i at undertegnede havna på langtur!!!

:cheers_wine:

 

:sailing:

Redigert av bombom (see edit history)

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


"Båter" er av TRE.... ;-)


SY LADY DAY - LI 6944 - MMSI 258144350 (ikke aktivert!)

Link to post
Share on other sites

Ser en på tidligere vinnere av ”Årets båtentusiast” er de vel alle, eller de har vært, BP-folk. Deres engasjement og kunnskap har lesere av BP kunnet høste av i stort monn.

 

Men når en nå ser på noen av de foreslåtte til årets pris - så nomineres det nå, er nær sagt, folk fra både fjern og nær - helt uavhengig om de har et forhold til BP eller ikke. Kriteriet synes å være at de på en eller annen måte har et forhold til sjøen og båtlivet.

 

All respekt for både Dag Lindebjerg, Jarle Andhøy og Stefania Righetti Nilsen. De er sikkert alle store entusiaster på sine områder. Men, så sant de ikke skjuler seg bak ukjente nickname kan ikke jeg se at de har bidratt spesielt mye til å gjøre til å gjøre BP til den flotte arenaen som den er. For det fine med BP er at her kan alle, fattig eller rik/erfaren eller uerfaren, få hjelp til å løse sine sjørelaterte problemer. Det er spesielt viktig, for unge - og oss nybegynnere på sjøen, at kompetente båtfolk her på BP tar seg tid til å veilede de mindre erfarne.

 

Om det ikke skulle finnes noen statutter for ”Årets båtentusiast” - syns jeg at en bør holde seg til den hittil fulgte tradisjonen med å tildele denne prisen til de som gjør BP til den bra havnen den er for båtfolk.

Jeg har en dårlig karakter

- og den har gitt meg mye glede

Link to post
Share on other sites

 

Om det ikke skulle finnes noen statutter for ”Årets båtentusiast” - syns jeg at en bør holde seg til den hittil fulgte tradisjonen med å tildele denne prisen til de som gjør BP til den bra havnen den er for båtfolk.

 

 

Årets Båtentusiast er en person som gjennom året har vist dedikert interesse for sjø og båtliv. Det er ikke noe krav at vedkommende er medlem av baatplassen.no, det kan også være en person som er kjent for medlemmene via media.

 

 

SVAAP er jo nominert, så da er det bare å vente på avstemmingen... :sailing:

Redigert av Gnisten (see edit history)

.... på dypt vann; igjen.... :diving: :sweat:

Link to post
Share on other sites

Tine IV er et godt valg (may he rest in peace), men det som gjør Baatplassen til en fornøyelse er å se slik arbeid som Svaap (og andre) gjør her, med en slik utrolig dokumentasjon, og entusiasme, formidle en slik kunnskap til oss med hakeslepp.

Det må bli Svaap dette år. :thumbsup::flag_bp: :flag_bp: :flag_bp:

Fairline Mirage 29 er solgt.

Link to post
Share on other sites

.....det som gjør Baatplassen til en fornøyelse er å se slik arbeid som Svaap (og andre) gjør her, med en slik utrolig dokumentasjon, og entusiasme, formidle en slik kunnskap til oss med hakeslepp.

 

Helt enig i dette!

Lokale "kjendiser" som Andhøy m.fl. i indre Oslofjord er neppe representative for hele landet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...