Jump to content

Ipad som plotter


benq

Recommended Posts

Jeg har også sendt tilsvarende melding til utviklerne av Isalor. Dette er et utrolig spennende aspekt ved app's, og oppdateringer, at vi kanskje kan påvirke et problem. Og får en forbedret utgave innenfor rimelig tid... Jeg lever i håpet i alle fall :-D

 

Sent from my HTC Desire using Tapatalk 2

Link to post
Share on other sites

Vurderer å kjøpe nettbrett. Tenker da å bruke det til nettsurfing, barna kan spille og se på film i båt, samt bruke det som ekstra plotter. Tenker å bruke det mot Ice i båten. Bør jeg velge Ipad 3g eller Samsung, og hvorfor? Hvilken Samsung har gps?

Link to post
Share on other sites

Ja dessverre. Etter som jeg har lest meg til må du laste ned Navionics på nytt.

Har ikke så mye erfaring med iSailor. Men største forskjellen mellom iNavX og Navionics er at når/hvis du skal "utvide" med f.eks. AIS og/eller radar så må du bruke iNavX. Navionics kan ikke dette.

 

Følg linken: http://www.inavx.com/#FAQ

(rull oppover for hele siden)

 

 

 

Fins også for Samsung TAB?

Link to post
Share on other sites

Hei, når jeg nå starter opp navionics, så får jeg kun svart skjerm i stede for kart, menyene er der men svart der kartene er....

Har lastet ned nye kart, uten hell, har slettet app navionics og installert på nytt, men nei uten hell...

Noen tips?

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Hei, når jeg nå starter opp navionics, så får jeg kun svart skjerm i stede for kart, menyene er der men svart der kartene er....

Har lastet ned nye kart, uten hell, har slettet app navionics og installert på nytt, men nei uten hell...

Noen tips?

 

Gjelder dette iPad?. Har du forsøkt å slå ipaden helt av og startet den på nytt? (hold knappen i h.ø.hjørne inne i noen sekunder og sveip "slå av".)

De fleste setter bare iPaden idvale, med magnetdeksel eller å trykke lett på av/på knappen. Jeg har vert borti at noen apper av og til kan henge seg opp og da bruker dette å hjelpe. :thumbsup:

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Trykk meny.......også tilbake til kart....

 

Samme skjedde på min.....så kom kartene tilbake når eg venta litt...tålmodighet

Shetland family four, mercury 135.

Uttern C 56, mercury 50.

Fibrafort style 215, mercury 150/ Yamaha 200 hpdi / Suzuki 115

Sea Ray 240 Sundanser, mercruiser 5,0 MPI

Link to post
Share on other sites

Plutselig simsalabim så var det ikke svart skjerm, men må laste ned nye områder på nytt:-(

Mulig restarten gjorde simsalabimmen:-)

D5L           Rana 13     Master 680     Skilsø 750cc     Dacapo 9000 flyer     SUN 33     Nordic oceancraft 28     Skorgenes 335   Skorgenes 375

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Fikk oppdatering på kartet i iSailor i går. Virker som det er blitt noe bedre med hensyn til at detaljene forsvinner når jeg zoomer ut. Tidligere forsvannt detaljene etter at 250 m skalaen kom nede til h.

Nå kommer faktisk 500 m skalaen opp før detaljene forsvinner.

I tillegg er der kommet en del oppdateringer på staker og merker, slik at de blir enklere å se på kartet, også en del med styrbord, babord farger.

En annen ting med staker og lykter er at en kan trykke på disse og få opp oplysninger om farge på lys, blink intervall og andre ting. Også sektorer og grader på fyrlykter.

Denne muligheten har vert hele tiden, men det tok litt tid før jeg fannt den.

Mye mer oversiktlig og enklere enn i Navionics :lol:

 

20120603t124613_3.jpg20120603t124613_0.jpg

 

20120603t124613_1.jpg20120603t124613_2.jpg

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Dette kan helt sikkert regnes som off-topic. og jeg beklager hvis jeg dermed provoserer noen. Min utfordring starter allerede på iPhone. Når jeg går inn på innstillinger, får jeg ikke lenger opp valget "delt internett" som tidligere pleide være der. Hva er det som har skjedd, og hvordan finner jeg det igjen??

Laholm

Link to post
Share on other sites

Fikk oppdatering på kartet i iSailor i går. Virker som det er blitt noe bedre med hensyn til at detaljene forsvinner når jeg zoomer ut. Tidligere forsvannt detaljene etter at 250 m skalaen kom nede til h.

Nå kommer faktisk 500 m skalaen opp før detaljene forsvinner.

Dette fikk jeg ikke til. Var ingen oppdatering til Isailor i Appstore, men inne i Isailor var det en nedlasting til kartene. Tok ned denne, men detaljene/små holmer etc forsvinner fortsatt på 1:500 :worry:

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

Dette fikk jeg ikke til. Var ingen oppdatering til Isailor i Appstore, men inne i Isailor var det en nedlasting til kartene. Tok ned denne, men detaljene/små holmer etc forsvinner fortsatt på 1:500 :worry:

 

Ja det var denne jeg lastet ned. Det er kanskje innbilning men jeg synes jeg kan zoome lenger ut enn før, da detaljene forsvant etter 1:250.

Dessuten kommer endel detaljer tilbake ute langs kysten når jeg zoomer ennå mer ut, dette kan jeg ikke huske var sånn før. Jeg ser også at det varierer noe hvor på kysten jeg befinner meg. Det virker som kartverket er delt opp i mange ruter, og det varierer noe fra rute til rute. Og dette med at noen staker er blitt tydeligere merket har jeg iallfall sett, da to staker jeg passerer når jeg går ut fra havna i kopervik og går sørover tidligere bare var to tynne svarte strek, men er nå farget rød og grøn og mye tydeligere.

Håper det blir enda bedre ved neste oppdatering. Synes ellers det er ett supert program. :thumbsup:

Redigert av Knut T. (see edit history)

Besøk min hjemmeside

Bayliner 2355 Ciera (solgt) Saga 32 (kjøpt)

Link to post
Share on other sites

Kan tenkes det er ulikt fra sted til sted langs kysten, men ser at du ikke befinner deg så langt fra meg, så det burde kanskje ikke variert så mye heller ?

 

Liker programmet veldig godt, det er kun det at små holmer etc forsvinner alt for tidlig som er negativt. Fikser de det fortsetter jeg med Isailor, ellers blir det nok Navionics som blir brukt.

Sometimes I think of how it used to be... R.I.P. Lemmy ,Phil & Eddie

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Mulig dette er noe som er beskrevet tidligere i tråden, men har ikke orket lese gjennom alt......

 

Noen som vet om det finnes vanntett panelmontert usb lader som takler nye ipad?

(vanntett med deksel etc.)

Skal tilkoples båtens 12 volt.

Noe lignende som dette: http://www.buybits.c...s-sku-9288.aspx

Redigert av alidal (see edit history)
Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

 

Hvorfor det?

Du kan få en Otterbox Defender til den. Da er den vanntett og støtsikker så det holder.

 

Noen som vet om et stativ som padden passer i med denne otterboxen, er jo greit å få skrudd det fast skikkelig

Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid

Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I)

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Apple har byttet ut Google-kartene med sine egne. Det var i beste fall alt for tidlig.

London er plassert i Ontario, Paddington stasjon har forsvunnet, togstasjonen i Helsinki har blitt til en park, og Dublin har fått en ny flyplass.

I går fikk vi et tips fra en leser fra Porsgrunn, som hadde funnet byen sin på en øy i havgapet, og det fikk oss til å gjøre noen egne undersøkelser. Det tok ikke mange minuttene før vi hadde samlet et knippe med vanvittige eksempler på en karttjeneste som i skrivende stund er ubrukelig for store deler av landet.

 

http://www.dinside.no/902698/apple-kartene-er-en-katastrofe

 

Huff. La oss håpe at folk ikke prøver og bruke leketøy som verktøy. Kanskje dette kan være forklaringen på mye snodig navigasjon....

baatplassen.no

Din kommunistiske hjemmehavn på nettet!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...