torbi Svart 21.Juni.2017 Link til dette innlegget Svart 21.Juni.2017 Da var begge side ferdig lagt på nye skai. Litt kreativ må til for å få vinduslister ut fra veggen. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 5.Juli.2017 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2017 Litt oppdatering. Små fiksing og seng gjenstår. ☺ Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 6.August.2017 Link til dette innlegget Svart 6.August.2017 Snap daviter og brakett til påhengsmotor montert på baken til NW 900.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 10.August.2017 Link til dette innlegget Svart 10.August.2017 Ferdig koblet elektrisk til flaps og testet. Fungere fint og mer komfortabelt. ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 16.September.2017 Link til dette innlegget Svart 16.September.2017 Litt oppdatering, gadd ikke å følge med sykkel VM ?, limte eg brunbånd på skai hvor det var delt i to, ser ikke så verst ut.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 25.September.2017 Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Finner ikke type betingelse på propellen de er nesten helt borte, Det står 217 hk og Hurth gir på, og får opp til 16/16,5 på max, har pratet med noen og de får opptil ca 18. Er det noen her som vet hvilken propell det pleier å være på den .? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 25.September.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.September.2017 Det begynner å ligne på noe vakkert dette Torbi. Tenker du gleder deg til sesongstart med nytt trekk. (Sa ikke når sesongen starter.. ) Når det gjelder propell kan jeg ikke hjelpe deg desverre. Ikke husker jeg hva som stod på min. Å jeg hadde jo 255hk. Så det hadde vel blitt feil uansett. Men håper en av de mange med perkins kan hjelpe deg på vei Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 26.September.2017 Link til dette innlegget Svart 26.September.2017 Jo det kommer seg etterhvert, men tar litt tid, , fram til no er det kose jobb , kommer mer bilde etterhvert. Var bare litt nysgjerrig når det gjelder propellen, planen min er å få båten på land før vinteren og da skal eg ta ut propellen og få sjekket opp , så ser vi der i fra . Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 30.September.2017 Link til dette innlegget Svart 30.September.2017 Taket er på plass, ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 14.Oktober.2017 Link til dette innlegget Svart 14.Oktober.2017 Litt oppdatering for de som følger med.? Sånn ser det ut med nye køyeseng No, litt småting og justering gjenstår. ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 25.November.2017 Link til dette innlegget Svart 25.November.2017 Skrudde fast på sengfront med plugger, ikke så verst, skal beise og lakkere snart. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 26.November.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2017 Kjempeflott. Det blir et utrolig bra rom foran i båten din @torbi Første overnatting der blir nok ei gledesnatt. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 26.November.2017 Link til dette innlegget Svart 26.November.2017 Ja det blir spennende den dagen vi skal overnatte med nye sovelugarer, synes det er spennende prosjekt selv om det tok mye tid på tenking og planlegging og også viktig med riktig verktøy og tålmodighet..? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 27.Desember.2017 Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 Godjul. Er på jakt etter lyskaster, Lurer på om lyskaster fra Maritim nr: https://www.maritim.no/lyskaster-halogen-m-fjernkontroll#.WkQTZN_iaM8 er bra.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 27.Desember.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Desember.2017 Jeg har ikke erfaring med denne lyskasteren. Men regner med at den nok er brukbar. Jeg selv kunne nok tenkt meg en Led lyskaster. Men de blir jo noe dyrere God jul Torbi. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 10.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2018 Godt nytt år 2018 ? No er eg kommet igang med å rive vekk pels i veggen , var på tide da det kunne se det er fukt/mugg bak vask og toalett etter 30 års bruk. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
_Bliss_ Svart 10.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2018 (redigert) Bra jobb du gjør her torbi, blir flott! Ser ut som du har en god jobb foran deg her. Blir nok godt å bli kvitt pelsen Har lest igjennom hele tråden her, må si jeg liker disse båtene mer og mer. Har alltid likt disse, men det var først nylig jeg fant ut at de har stikk og "aktercabin". Har egentlig vært på baltic jakt, men ser nå at nw 900 er en riktig båt for en vestlending. Var nylig å så på en nw 900 fly som kanskje kan bli aktuell. Er det noen som har erfaring med og uten fly? Blir de topptunge/ ustabile med fly? Redigert 10.Januar.2018 av Snartbåt? (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 10.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2018 Har ikke vært ombord med flybrigde, men har hørt den ruller mer med FB enn uten.. håper du faller for en NW 900. En kjempe båt..? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 10.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2018 Lurt du prøve kjøre både med og uten FB for å sammenlikne, hva motor har du vært og sett på.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
_Bliss_ Svart 10.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2018 Cummins 250hk. Har ikke vært utpå med den enda da det var is. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 10.Januar.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2018 Jeg synes 250 hk er absolutt et minimum av motor til båtene. De går veldig fint i vannet med ca 19 til 21 knop. Når du får stigen til flybridge mister du en verdifull plass på akterdekket. Jeg likte utrolig godt å sitte med puter i ryggen mot bakvinduet på benken. Der var det alltid le for kald vind. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Sly Svart 20.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 20.Januar.2018 Hei Torbi. Lurte på om du har nokre fleire bilete eller opplysninger om korleis du gjorde den jobben med påhengsmotor som du monterte bakpå båten? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 21.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2018 Hei Sly. Beklager eg har ikke flere bilder enn det du så som ligger lengre oppe. Denne brakett er en enkelt type som du ser no, eg fant plassen rett under fenderlister , vær obs å måle høyde på motorstamme fra plattformen, hvis du har lenrge kan du nok montere over fenderlist. eg boret gjennom hullet og festet med bolter, skiver og mutter av rustfritt A4, som eg fant ombord. Motorbrakett fast 40kg Motor/Styring Motor og tilbehør Motorbrakett 13911-15 Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 21.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 21.Januar.2018 Forresten har du Nordwest 900 , Sly.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 24.Januar.2018 Link til dette innlegget Svart 24.Januar.2018 Lagt grunning nedre del fra vask til dørken, lurer på om eg skal legge skai fra tak og ned til vask så male derifra og nedover, eller skai fra tak og ned til dørken, tenker på vannsprut fra vask og piss fra toalettet, blir de vannskadet og styggemerke på skai.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.