BTS Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Alf@75 skrev for 9 timer siden: Hvordan er dusj løsningen i disse båtene? Jeg har dusjen montert i fiskekummen, da kan man (barna) enten stå/sitte i kummen og dusje/bade eller man kan trekke slangen med til badeplattformen og dusje der. Sitér dette innlegget Link to post
Alf@75 Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Bjørn Løvjomås skrev for 7 timer siden: Noen har innvendig dusjmulighet på wc. Andre har bare dusj på badeplattformen Er den innvendige løsningen grei nok? Større båter har jo gjerne separat dusj Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 16.Juli.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Alf@75 skrev for 3 timer siden: Er den innvendige løsningen grei nok? Større båter har jo gjerne separat dusj Jeg likte ikke tanken på dusj rett ved instrumentpanel. Det ligger jo vegg i vegg. Dermed brukte jeg bare utedusj Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
torbi Svart 16.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2018 Takk, Nero, Eg jobber som f.. men gøy det.??. På min er dusj montert ved bakvegg på stuebord side ute. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 19.Juli.2018 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2018 Sånn, hvite stripe er der, prøve å få mest mulig ut som originalen, ikke lett med farge nyanse i brun og eggehvit.?? Ellers tok eg ut gass komfyren og gamle kjøleskap og inn med nytt rødsprit kokeapparat og Dometic 80 l kjøleskap . Feriepenger er tomt for lengst ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Kvalitetstid Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Hei Jeg vurderer en NW 900 som feriebåt til min familie på 5. jeg ser at det ligger ute flere båter, men kan noe her svare meg på 3 spørsmål. 1 - Perkings 217 hk. hav tenker dere eller har dere av erfaring med denne motoren eks når den har gått 3-4 tusen timer? 2. Hva er bredden på den bredeste stikkøua i båten? 3. egner den seg til en familie på 5 på langtur/ ferietur Sitér dette innlegget Link to post
Kvalitetstid Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 torbi skrev On 23.4.2017 at 17.34: No er båten på land for årlig understellsbehandling. ☺ Fantastisk fin båt. Fin løsning på det mørke problemfeltet på båten. Var det en omstendig prosess / jobb å gjøre dette? Sitér dette innlegget Link to post
Kvalitetstid Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 Fantastisk fin båt. Fin løsning på det mørke problemfeltet på båten. Var det en omstendig prosess / jobb å gjøre dette? Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 8.August.2018 Link til dette innlegget Svart 8.August.2018 En fin båt med 3 sovelugarer, er ikke sikker på bredde på 2 stikk køyer, eg kan måle imorgen . Perkins er en solid motor, går som ei klokke, så lenge det er nokk olje og kjølevæske i, røyke litt når det det er kaldt motor, noe som er typiske på eldre engelske motorer, min er den gått no snart 2700 timer. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 22.August.2018 Link til dette innlegget Svart 22.August.2018 Kvalitetstid. No målte eg bredde på midtstikk køye ca 85 cm. Bakre køye ca 120 cm. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 28.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 28.Oktober.2018 Tok ned plate fra tak og vegg som var malt i grå, og skrapte og pusset, lakkert og satte inn 2 led lys, ser ikke så verst ut.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Ble fint dette Torbi!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Nemo Svart 29.Oktober.2018 Link til dette innlegget Svart 29.Oktober.2018 Det ble flott, ser ut som det er nytt. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 4.November.2018 Link til dette innlegget Svart 4.November.2018 No testet eg radaren, funker ok, litt vanskelig å finne plass til skjermen, fant en plass og stripset som midlertidig for å se hvordan det går. Her står den slik. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 7.November.2018 Link til dette innlegget Svart 7.November.2018 Tok liten luftetur og testet radar og samtidig bunkret litt igår.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
HasseEd Svart 8.November.2018 Link til dette innlegget Svart 8.November.2018 Någon som har erfarenheter av steglister på NV900(330) ? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2018 Jeg hadde ikke på min. Mener det ble diskutert ganske tidlig i denne tråden. Noen mente at det ville øke farten med ca 1 knop på toppfart. Men kanskje det viktigste er at båten ikke blir så våt. Steglistene bryter av vannet slik at det ikke kommer så lett opp. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
HasseEd Svart 8.November.2018 Link til dette innlegget Svart 8.November.2018 Hade varit intressant att se hur den gick i vattnet med steglister. Fick man upp den ur vattnet något borde det påverka både fart och bränsleförbrukning och även vattenstänk.. Ingen som har bild på ett skrov på NW 900 med steglister? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.November.2018 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.November.2018 Det kom originalt fra 86 eller 87 tror jeg. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Fran Svart 9.November.2018 Link til dette innlegget Svart 9.November.2018 Med litt velvilje ser man litt her. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 10.November.2018 Link til dette innlegget Svart 10.November.2018 Fran , fin båt du har, årsmodell og motor.. ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Fran Svart 10.November.2018 Link til dette innlegget Svart 10.November.2018 Det er 95 modell, med Volvo 63 motor, 370 hk. Men det jeg ville vise på bildet var skroget under vannlinjen som HasseEd etterlyste. Sitér dette innlegget Link to post
HasseEd Svart 15.November.2018 Link til dette innlegget Svart 15.November.2018 Tack "Fran" för bilden och då har jag samma steglister på min 330 -97 . Får man fråga vad du har för toppfart samt maxvarv då jag har samma motor (Tamd63P)? Sitér dette innlegget Link to post
Fran Svart 15.November.2018 Link til dette innlegget Svart 15.November.2018 (redigert) Toppfart er 25 knop ved 2800 omdreininger. Det har vært det normale. Rett før jeg skulle ta opp i høst fikk jeg ikke mer enn 2500, så her har jeg en jobb i vinter. Jeg tok den opp for å se om den var mye grodd, men det var ikke det som var årsaken. Redigert 15.November.2018 av Fran (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HasseEd Svart 16.November.2018 Link til dette innlegget Svart 16.November.2018 Anledningen till frågan är just att min når max 2500 rpm och 20-21 knop. Min botten är dock en katastrof så det håller jag på att åtgärda just nu.. Det blir även kontroll av ventilspel och provtryckning av spridare i vår. Motorn har gått 1800h och turbo bytt vid 900h. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.