bilo3 Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Du har sikkert rett i det ! Link to post
bilo3 Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Og hva skjuler seg bak kjølekappe nr 2 ?? Litt grums og skitt her og ja... Link to post
marex84 Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Får prøve med en ny termostat, se om det kan hjelpe. Ny føler hadde heller ikke vært dumt kanskje... Link to post
torbi Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Eg sitter og følge med, moro tråd her. :-) Herlig å se at du gir god omsorg på gamle motordelet, de blir flotte å se på. Hva slags spray boks bruker du.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
bilo3 Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Jeg bruker wurth sin grunning med rustbeskytter, og smører bengalac uttapå med pensel ! Link to post
torbi Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Takker....eg må visst kjøpe maling til min perkinsen snart.... Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Bøljan Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Interessant tråd dette, har en svoger som sliter med høy temp på sin vp md 17c. Han tok en systemrens ifjor uten nevneverdig bedring, han har tydeligvis en større jobb foran seg. Link to post
bilo3 Svart 20.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Han må nok gjøre samme jobben som meg ja. MD17c er jo samme som MD11c, bare med en cylinder ekstra. Jeg tok jo ut motoren fra båten, men det er fullt mulig å gjøre denne jobben mens motoren står i båten ! Grunnen til at jeg tok min ut var at jeg skulle shine den utvendig og, og da er de best å holde på i et varmt lokale. dessuten slipper man å grise ut båten med all skruinga :) Link to post
Bøljan Svart 20.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2013 Det du skriver om nå minner meg om en date jeg var på for endel år siden, sett med litt glimt av humor. Møtte som avtalt opp på en date, hun var noe større enn hva hun hadde gitt utrykk for....hun leste mitt første blikk med følgende kommentar: Husk det gode kommer innenfra. Jeg brukte noen sekunder på å summe meg og så følgende! Jeg bør jo like det jeg ser da. Det ble en kort date...hehe Link to post
bilo3 Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Flere bilder !! Her er motoren hengt opp i talje, og er klar for pussing / skraping / vasking. Og her er motoren ferdig grunnet, og klar fot maling. Her er de typene maling og lakk jeg bruker. Jeg bruker de to typene grunning om hverandre, alt etter hva jeg har for handa :) Link to post
index Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Du må ikke grunne stemplene da;-) "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bilo3 Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Det ble visst både grunning og lakk på stemplene... Jeg må vel ta å pusse det bort med stålull før jeg setter sylindrene på igjen tror jeg !! Jeg skulle jo egentlig male motoren med pensel, men så kom jeg på at jeg hadde en lakksprøyte i garasjen ! Den var helt ny, og har ligget ubrukt i 10 år i garasjen. Med sprøyta gikk det jo som en lek å lakkere motoren :) Link to post
index Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Det ble jo riktig lekkert ja! Men stemplene må du rense, ellers så ender du opp med malingsflak i oljekanalene om en stund... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
bilo3 Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Jada, jeg skal rense seplene uansett, så det blir så bra så !! Nå er alt (!!) lakkert, og ligger nå å tørker. I mårra skal jeg bort, så da blir det montering på mandag.Håper bare det siste o-ringsettet fra crom marine kommer snart !! Link to post
rudir Svart 21.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Nå da det er anledning og god tilkomst: Hvordan ser det ut i kjølmantelen til girkassen? Noen avleiringer eller tæring? Link to post
bilo3 Svart 21.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2013 Nei alt var fint og flott der :) Link to post
bilo3 Svart 22.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Går det an å laste opp videoklipp her forresten ? Jeg tenkte å filme første oppstart av motoren når den er ferdig, å legge filmen ut her. Hvis ikke, så legger jeg den på youtube, med link her :) Link to post
bilo3 Svart 22.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Begynner å ta form nå !! Når alt er ferdigmontert skal jeg sprøyte på et siste strøk med bengalac, så blir det så pent så :) Link to post
rudir Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 (redigert) Gratulere med strøken nyoverh(m)alt motor! Ser veldig flott ut! Krysser fingrene og banker i bordet at dette gamle jernet skal enda leve lenge og gir deg mange hyggelige stunder med sin pålitelig gange! Redigert 22.Februar.2013 av rudir (see edit history) Link to post
torbi Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Når skal du prøvestarte.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Johannes Svart 22.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Februar.2013 Vakkert. Var det mye dritt i oljesilen? Link to post
bilo3 Svart 23.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Nei forrige eier hadde faktisk renset den da ha skiftet olje for ikke så lenge siden :-) Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Link to post
Bøljan Svart 23.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 23.Februar.2013 Her har du gjort en skikkelig jobb, slik det skal gjøres. Gratulerer med ny motor. Kjempebra ! Link to post
bilo3 Svart 25.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 De siste delene kom i posten på lørdag, så i ettermiddag blir det kanskje prøvestarting !! Link to post
Kimandre88 Svart 25.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2013 Jeg fikk løfta ut min i dag, skal begynne i morgen, skal bli spennans å se åssen den ser ut inne :) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn