torbi Svart 15.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 (redigert) Hei skal ikke du bytte foringer å stempel? De ser bra ut og ganske ny, har tenkt å honing.. Redigert 15.Januar.2013 av torbi (see edit history) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 15.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 Da nærmer det seg Torbi !!! Venter spent på fortsettelsen Ja eg føler litt spenning no eg :-) motoren må være i båt mars/april da båten skal sjøsettes 13 april, hjelpe meg det er ikke lenge til... Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Komodo Svart 15.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2013 De ser bra ut og ganske ny, har tenkt å honing.. Har du målt for slitasje og ovalitet? Syns forresten de ventilstengene så litt slitte ut, er slarken grei i styringene? Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
torbi Svart 25.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 Idag hentet eg topplokk og veivaksel,endelig Til venstre ser du røde eksene, de er nye lager til veiven som de skaffet da de slipte disse. Toppen slipte de ned 0,2 mm Veiven slipte de ned -0,25mm samt nye lager +0,25 mm tykkere enn gamle lager, det er en steg etter standardmål som er akseptabelt, sier de. Kanskje eg begynner å slipe ventilene i morgen? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
jan123 Svart 25.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 25.Januar.2013 hei. ser du handler hos økonomideler, har et lite tips! i toppakningen til økonomideler er det ikke laget hull til oljekanalen til vippetøyet!! og kjøpte for ikke så lengesiden et likt eksosbend på Ebay.com fikk det sendt fra USA kostet ca 3000kr med frakt.( billigt i forhold til marine og industrisalg so skulle ha ca 12000kr for nytt .) lykke til. Link to post
torbi Svart 26.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Jan 123 Hei, Betyr eg må lage hull i topp pakingen, er det t 6.3544 m det er snakk om, Ja det stemmer det er j... Svindyrt å handle hos marine og industri salg i Bergen, har omtrent sluttet å handle der, du bestilte på ebay, er det lett å handle der, hos privat eller forhandler.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 26.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Idag tok eg igang med ventilsliper. Tok på grovpasta til sliping. Putte ventilstenger oppi toppen. Slik skal/bør gjøres, går begge veier dvs med og mot urviser. Før sliping med grov pasta. Etter sliping med grovpasta. Fortsetter å slipe resten med grov så kanskje en omgang med grov til, så til slutt med fin pasta. Det er masse igjen å slipe, men idag tok eg nr 1 og 2 av 12 ventiler, så det kommer til å ta litt lang tid, men koser jobb . Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Guest Kaptein Fredrik Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Det tar veldig lang tid når man håndsliper ja Det ser ganske bra ut etter at du slipte ferdig de to ventilene. Link to post
jan123 Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 fint å handle på Ebay men du må lage en paypal konto. eg fant den hos en privat mann. men lurer på hva du måtte betale for og slipe toppen og veiva? Link to post
torbi Svart 26.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Takk for tips ang. Ebay... For sliping topp og veivaksel betalte eg 12 båt lapper. Regner med det kommer litt mer ettervert....:-). Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 26.Januar.2013 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2013 Blir bra dette Torbi, stå på Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
torbi Svart 27.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2013 Kommer til fortsetter med dette i en stund fremover, så snart må eg få ordnet på innmatene til oljekjøler og intercooler, nok å gjøre i fremover, skal prøve å få tatt bilder ettervert...:-)... Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 31.Januar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2013 En liten oppdatering, fikk pakke fra økonomideler, olje pumpe med pakninger. Ellers ikke noe mer nytt foreløpig, jobber fortsatt med ventilsliping, kommer snart tilbake. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
ola volvo Svart 4.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2013 Takker for en super prosjekt tråd Jeg har en helt maken motor,med sikker mange av de samme slitasjene. Jeg er spent på hvilken løsning du går for på eksos bendet ut i fra turboen . Det lekker mye eksos hos meg så jeg må nokk foreta meg ett eller annet . Link to post
torbi Svart 5.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Takker :-) Mye å lære synes eg, den bend ved turbo, vet eg ikke helt enda hva eg skal gjøre, prøve å pusse godt og se om se om det er sprekk.? Men den andre buen til eksoslange, den har eg slipt vekk sveisefuge og kunne se det har vært sveiset oppå uten å ha slipt vekk, dårlig arbeid. Men den får eg hjelp av en. Så får vi se.... Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
ola volvo Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Noen som følger denne tråden som vet hva en kan forvente å få for en perkins t6.354.4M 1987 217 hk mod gått ca 3000 timer , som går greit ryker en del , og er tungstarta . Vil tippe tilstanden er omtrent lik den i dette prosjektet . Det er ikke vann i olje , eller noen kjente lekasjer på noen av vekslerne . Link to post
torbi Svart 5.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Hmm, vanskelig å si, om du selger slik som den står i og går ganske bra bortsett fra ryker som du sier, kanskje ca 20 000 kr,? Har du spurt til de som selger motor om pris.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
ola volvo Svart 5.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Har ikke sjekket opp så mye om pris , men jeg og ville trodd noe rund 20.000. _Motoren står i en libra 33 som vi bruker som dykkerbåt .Båten er ute ca 100 turer i året , så det er vanskelig å få tid til en slik overhaling du driver med .vurderingen er om en skal bytte til noe større og nyere . Link to post
torbi Svart 5.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Februar.2013 Skjønner, du kan prøver å sette en høyere pris og se hva respons du får.? Kanskje dere forhandler til en pris tilslutt.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
torbi Svart 6.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Februar.2013 Idag sendte eg 2 oljekjøler innmatene og 1 varmeveksleren innmaten til Sverige med posten, de skal se og reparere dem. Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
rogeri Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 FYI http://www.finn.no/finn/boat/parts/object?finnkode=39790955 Link to post
torbi Svart 11.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 Det er samme annonsen før jul og eg har kikket på bildene, men fant ut de er ikke helt like som min, det har vært forandring på årstall og produksjons sted.. Men takk skal du ha for tips. :-) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
nestor Svart 11.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Februar.2013 (redigert) Hallo. Satt å leste. De omtalte delene er ikke no til din motor. Redigert 11.Februar.2013 av nestor (see edit history) Link to post
torbi Svart 17.Februar.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 No er eg i gang igjen med prosjektet, har vært litt nede i det siste av andre årsaker, og no må eg jobbe hardt, har bare 8 uker igjen til båten skal på sjøen. Som du kan se no er filterhuset og sjøvannpumpe demontert. Gamle pakninger skrapt bort. Stemplene pakkes inn og transportert hjem for pussing og skifting av fjærene. Etter å ha rein gjort med lagre, kan du ser litt slitt på ende av lagre på veivhuset. Lagre til stempel også ser litt slitt på ende av lagre. slik ser en av de lagre ut. Det var dagens innsats idag, Skal innom igjen på tirsdag og gjøre rein på innvendig før tilbakes montering sammen . Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Polarn Svart 17.Februar.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2013 Mye koster sånne rådelagere nye? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn