TeerexII Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Du kan jo foreks prøve og rengjøre ventilsetene med tubaproxis? Har du prøvd det? Er veldig effektivt etter min erfaring i allefall. Link to post
Polarn Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Vil sotet løsne i et diesel bad? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
M/B Nordheim Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Det er nemleg slik du kan få ein brent ventil av, at eit sotflak vert liggande mellom ventil og sete og så får du ei gjennomblåsing på ein plass. Skal nok godt gjerast men det har skjedd. Du kan tenkje deg at slike ujamnhetar vil lage turbulens og bremse exhausten Har du turbo så vil eg ikkje snakke om eit flak losnar og havnar i turboen som går frå 3-4000 omd. i SEKUNDET dvs mellom 100 000 til 250 000 omd/min. Det som er like viktig er at du har så liten motstand både i innsug og exhaustkanalar som råd, då får du mest effekt ut av motoren. Det er jau ikkje for ingenting at dei som driv å trimmar motorar pussar og polerar insug og exhaustkanalar til den store gullmedalja. Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Polarn Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Så hvordan er rette måte å rengjøre dette på? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
puddingen Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Atter ei gong.... Folk som veit ka dei snakkar om ! Det er nemleg slik du kan få ein brent ventil av, at eit sotflak vert liggande mellom ventil og sete og så får du ei gjennomblåsing på ein plass. Skal nok godt gjerast men det har skjedd. Du kan tenkje deg at slike ujamnhetar vil lage turbulens og bremse exhausten Har du turbo så vil eg ikkje snakke om eit flak losnar og havnar i turboen som går frå 3-4000 omd. i SEKUNDET dvs mellom 100 000 til 250 000 omd/min. Det som er like viktig er at du har så liten motstand både i innsug og exhaustkanalar som råd, då får du mest effekt ut av motoren. Det er jau ikkje for ingenting at dei som driv å trimmar motorar pussar og polerar insug og exhaustkanalar til den store gullmedalja. Link to post
M/B Nordheim Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 Mekanisk, med skrape eller kniv og så ein eller annan form for stålbørste på drill eller dremel o.l. Dette plar ein gjera fyrst, det som er viktig no er å ikkje skade ventilseta. Eg for min del maskerar, brukar gummihylser gummiplater for å beskytte og sandbles toppen, før eg freser seta evt skifter styringar og sete. Det viktigaste er at det er reint før ein set igang med dei nøyaktige tinga. Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
M/B Nordheim Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 (redigert) Til alle her inne, følg med på denne Linken, desse har utstyret og veit kva dei driv med. Det er motorporno av høgaste sort , ein motor som får ei slik behandling og blir behandla i ettertid med verdighet og stell, kan jau halde i 20-30-40 000 timar uten problem. Redigert 8.Mars.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
puddingen Svart 8.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2013 (redigert) Nemlig ! Djævelen ligger i dataljene..! Øyfjell ! Redigert 8.Mars.2013 av puddingen (see edit history) Link to post
M/B Nordheim Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 (redigert) Dæsken dytte meg, :lol: det oppsynet ditt "Puddingen" og dei komentarane dine, får meg til å le så eg nesten dett av stolen kvar gong. :lol: Redigert 9.Mars.2013 av M/B Øyfjell (see edit history) Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
torbi Svart 9.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Idag sprayet eg blå farge, var spent på hvordan blåfarge kom til å se ut, det ble ikke helt lik som gamle farge, denne farge så frisk ut og kommer til å bli bra når hele motoren blir malt. Hva synes dere om denne farge.? Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Polarn Svart 9.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2013 Den var jo veldig blå da Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
torbi Svart 10.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2013 Idag gjorde eg ferdig med stempelen, monterte nye oljepumpe på plass. Tilslutt vasket og grunnet bunnpanne, før eg gikk hjem sprayet eg toppstrøk blå. No ser slik bunnpanna ut, Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Litt båt porno til deg Torbi. Her har du bakgrunnsmusikk mens du gjør ferdig prosjektet. Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
DieselDahl Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Til alle her inne, følg med på denne Linken, desse har utstyret og veit kva dei driv med. Det er motorporno av høgaste sort , ein motor som får ei slik behandling og blir behandla i ettertid med verdighet og stell, kan jau halde i 20-30-40 000 timar uten problem. Det er dette som er overhaling. Når det er sagt så er det slik at ved overhaling skal alle mål kontrolleres og ikke nødvendigvis maskineres. Riper i en veivaksel f.eks. kan iblandt poleres og da trengs ikke sliping. Flott med prosjekttråder da. Link to post
torbi Svart 12.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Litt båt porno til deg Torbi. Her har du bakgrunnsmusikk mens du gjør ferdig prosjektet. Det må være herlig å ha 2 Perkins motorer i kjelleren, når det gjelder musikk så kan eg ikke hører siden eg er døv selv. :-) Gleder meg til å få Perkins motor følelser når eg starter maskin.:-) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Antilia Svart 12.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 12.Mars.2013 Det må være herlig å ha 2 Perkins motorer i kjelleren, når det gjelder musikk så kan eg ikke hører siden eg er døv selv. :-) Gleder meg til å få Perkins motor følelser når eg starter maskin.:-) Spent jeg og, er inne og sjekker oppdatering på tråden din hver dag!! Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
torbi Svart 16.Mars.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Eg blir motivert til å gjøre jobben med motor så lenge du/dere maser :-)... Har jobbet ned motor idag, bilder kommer, sannsynligsvis imorgen.:-) Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Teerex Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Den var jo veldig blå da det er jo valg-år i år ;-) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
Teerex Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 (redigert) her mere godlåt.. http://www.youtube.com/watch?v=ueAbUpDkNTw Redigert 16.Mars.2013 av teerex (see edit history) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
puddingen Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 det er jo valg-år i år ;-) Nettopp ! Link to post
Polarn Svart 16.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2013 Jeg krever minimum 10 bilder i neste oppdatering! Motorlære er noe jeg synes er artig. Jo mer detaljert, desto bedre. Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
G-sabb Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Hva med rød/grønn motor? Hi hi Link to post
rogeri Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 (redigert) .Feilposting! Redigert 17.Mars.2013 av rogeri (see edit history) Link to post
Teerex Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 rødgrønn motor er ikke politisk korrekt ;-) Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon) Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03 BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15 BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78 Link to post
At-le Svart 17.Mars.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Mars.2013 Blå parti høstvalg? ;) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn