SoBo Svart 31.Oktober.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 31.Oktober.2013 Når man sitter ute i havet i møkkavær, kan man jo varme seg litt. Finnøya i Risør: På utsiden av Lyngør. Skibshunden Chakita. Ifra Jomfruland. Solen på vei ned, sett ifra Kråka i Bamble Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nordan family 27 Svart 1.November.2013 Del på Facebook Svart 1.November.2013 Med den pakkboksen du har kan du bare snu klemflensen og tre på en volvo-kondom så får du en dryppfri og tett pakkboks når du får ny og glatt aksling. Her er klemflensen snudd rundt og skrudd fast, og leppa montert. Fornøyd med løsningen, men vanntilførselen må videreføres også etter dette hvis ikke koker det i leppa: Mener at jeg betalte omkring 700 pund for akslinger (per stykk) til min båt fra UK for 5 år siden. Fikk levert direkte fra original-leverandøren, så de visste godt akkurat hva jeg skulle ha. Gjaldt også propeller som vel kostet 415 pund stykket Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 1.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.November.2013 (redigert) Takk for tips. Ja jeg har sterkt vurdert denne volvo kondomen , nordan family 27. Er ikke sikker på om det er mye å spare på å få prop.aksel fra UK men (du har ikke navn på firmaet/produsenten av akslene?, Bestilte du direkte hos Fairline) Pakkboksen derimot kan fåes i fra US for en gunstigere pris ser det ut til. Redigert 1.November.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 11.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.November.2013 Prosjektene blir bare mindre og mindre?? En teakbit, A4 ark med navnet på båten og ækt sølvtråd. Planen er å lage et lite "navnskilt" , som skal felles ned i bordet. Limte arket på teakplanken og freste ut navnet i planken med en Dremel og en liten fres. Så var det til å bøye file og tilpasse sølvtråden. 2 mm for store bokstaver og 1,5 mm for små. Sånn litt underveis: Bokstavene limes fast i teaken med epoxy. Har lagt det hele i press med plast imellom, så ikke alt bare blir en klædd. 8 timer tørketid før pussing og tilpassing på bordet. Spennende. FF.... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 Hei, SoBo! Nå snakker du med en som er utdannet gravør, og har i tillegg jobbet med skrift og skriftoppsett hele livet! Du har tillatelse til å fortsette, og jeg har tro på prosjektet! Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 11.November.2013 Del på Facebook Svart 11.November.2013 Venter i spenning Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 12.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2013 (redigert) Nå snakker du med en som er utdannet gravør, og har i tillegg jobbet med skrift og skriftoppsett hele livet! Du har tillatelse til å fortsette, og jeg har tro på prosjektet! Venter i spenning Blir rett nervøs jeg, men jeg tar en sjanse og fortsetter Har frest ut plass til navnskiltet og tilpasset skiltplaten. Så ble det hele "bakt" sammen med epoxy. Teaken ser vel mørk ut foreløpig pga epoxyen. Så stort ble navnskiltet i forhold til bordet. Nå gjenstår litt mer pussing før lakk. FF... Redigert 12.November.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 12.November.2013 Del på Facebook Svart 12.November.2013 (redigert) Det ble nice dette, SoBo! Har du bare limt sølvtråden ned i utfresingen har før sliping, eller har du også banket den nedi med hammer? Jeg har følgende ide til deg; Få tak i tynn gummifolie som brukes til sandblåsing av glass, så skjærer du ut navnet "Miss Bianca" med skalpell i x-antall eksemplarer og får sandblåst glassene etc. som du har. Jeg er ikke sikker, men jeg tror det er sånn de har det i overklassen, SoBo! ps. Jeg skjønner ikke hvorfor jeg ikke har en Dremel, men nå har Nissen allerede fått beskjed! Redigert 12.November.2013 av Wiking26AC (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 12.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.November.2013 Sølvtråden ble limt i de utfreste spora med epoxy og tørket over natta før sliping. Den med gummifolien var ikke dum. I overklassen er langt unna for en enkel sjel som meg , Wiking 26 ac Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 12.November.2013 Del på Facebook Svart 12.November.2013 Ikke mye å være engstelig for her SoBo. Dette var tøft. Og det et er ikke mange som har maken (enda) ... Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
jabra Svart 12.November.2013 Del på Facebook Svart 12.November.2013 Har kost meg med hele tråden i kveld. En flott båt som blir finere og finere.Fantastisk arbeid. Mektig imponert, SoBo ! Dette er inspirerende. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.November.2013 Bordet ligger til tørk etter lakking, mor strikker og snuser etter julegaver på nett. Da måtte far i snikkeriet å pusle. Har skåret ut fire 30*30 mm staver av Lind, som skal bli hjørnene på bordsøylen hadde jeg tenkt. Spente opp overfresen og freste to spor på hver stav. I tillegg freste jeg resten av kantene i 45 grader. Slik ble hjørnestavene, sett fra oven. Slik blir prinsippet når delene skal limes sammen . En sterk og stabil konstruksjon. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Superkul Svart 14.November.2013 Del på Facebook Svart 14.November.2013 Her var det mye spennende - du er en dyktig dævel Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
SoBo Svart 17.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2013 (redigert) Forsatt litt arbeid pågår i avdelingen for assorterte tresorter og snikkerier. Har fått laget plater som skal innimellom hjørnestolpene i bordsøylen (laget av teak og lind) Dette er grovpusset og limt sammen. Beklager Wiking 26 ac at jeg "kopierer" ditt møbel. Håper jeg blir tilgitt Dette blir ikke et barskap, bare en flaskeoppbevarings plass Har også fått lakket bordet en 7-8 strøk. Her en liten prøvemontasje. Søylen blir ikke stående midt under bordet men ut til den siden av bordet som vender bort fra salongen (klønete forklart ??) Så langt så vel. FF... Redigert 17.November.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Du har alle tenkelig, pluss utvidete, rettigheter, SoBo! Spørsmålet er om vi skal skaffe oss Copyright, så vi slipper å finne skapet på IKEA en dag. Jeg ser en bestselger her! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2013 Spørsmålet er om vi skal skaffe oss Copyright, så vi slipper å finne skapet på IKEA en dag He he, copyright, ja kanskje det. Mulig det er slik det ender Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nimba Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Hmmm....mistenker at vi her har med en fagmann og gjøre , er du møbelsnekker SoBo Du treng ikkje svare for eg er imponert uansett.... Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
SoBo Svart 17.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2013 er du møbelsnekker SoBo Høø nei men takk for tilbakemeldingen. Alt jeg driver med er stort sett sjøllært. Koser meg uansett med div. prosjekter (iallefall nesten alltid) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Elmer Svart 17.November.2013 Del på Facebook Svart 17.November.2013 Dette er bare fantastisk vakkert, nabo! Nå med disse tidvis kraftige høstvindene, tror du det er mulig at, om så er, bare en bitte liten flik av din arbeidslyst, nøyaktighet, kreativitet og håndlag kan blåse bort og finne veien inn i huset mitt!? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.November.2013 Dette er bare fantastisk vakkert, nabo! Nå med disse tidvis kraftige høstvindene, tror du det er mulig at, om så er, bare en bitte liten flik av din arbeidslyst, nøyaktighet, kreativitet og håndlag kan blåse bort og finne veien inn i huset mitt!? Takk for det. Elmer: det er fantasien jeg ikke greier å holde igjen Resten går etter prøve og feile metoden. Det er jo lov å prøve, så er bare å slenge seg uti det. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 18.November.2013 Del på Facebook Svart 18.November.2013 Utrolig lekkert igjen SoBo!!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 18.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.November.2013 Innimellom maling av kjøkkenvinduer og andre nødvendige ting blir det litt tid til: Å lage en dør til "oppbevaringskapet". Pusse mer på bordsøylen. Og en liten prøvemontasje med innlagt lys. Ramma til døra, hvor jeg har frest ned på baksiden til "glasset" Framsiden: Fant ut at det var helt nødvendig med lys i oppbevaringsrommet (kan jo hende det blir mørkt på en eller annen måte ) Monterte en LED puck i bunn av skapet, som lyser opp langs flaskene. Selvfølgelig med dimming og fjernkontroll Her sees fjernkontrollen på bordet. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Snikende skeptik Svart 18.November.2013 Del på Facebook Svart 18.November.2013 Fantastisk! Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 18.November.2013 Del på Facebook Svart 18.November.2013 Dææ... - også fiks ferdig med innhold, da gitt!Dette ble kjempefint! Moro å følge med på dine verker! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 18.November.2013 Del på Facebook Svart 18.November.2013 Steikje flott!!! Skal bli gøy å se det i båten! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.