Stella Ulefoss Svart 19.November.2013 Del på Facebook Svart 19.November.2013 Hei I innlegg 159 har du 3 led striper som du har på den nye fine lys lista over speilten på bade. Jeg lurer på hvor du har kjøpt led stripene, og om du er fornøyd med fargen på lyset. Jeg har tenkt å lage en lys list over skapet på badet i båten vår. Det blir helt enkelt, med en list av mahogny og led list bak. Jeg er meget imponert over alle forbedringene du har gjort og veldig flotte bilder du har lagt ut Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 19.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.November.2013 Fantastisk! Dææ... - også fiks ferdig med innhold, da gitt!Dette ble kjempefint! Moro å følge med på dine verker! Steikje flott!!! Skal bli gøy å se det i båten! Jeg er meget imponert over alle forbedringene du har gjort og veldig flotte bilder du har lagt ut Takk for godord Hallo Jan Martin Led stripene har jeg kjøpt på rull a 5m ( kan klippes for hver tredje LED) på ebay mener jeg det var. Fargen på lyset er varmt ikke slik blåkalt. (kjøpte var mhvite LED) Dersom du ser lenger fremme i tråden, ser du jeg også jeg har montert LED striper med dimmer bak gardinbretta. (bildene ljuger litt fordi kamera drar inn lyset. Er roligere enn det ser ut som) Slik: http://www.ebay.com/itm/5M-3528-SMD-300-LED-Warm-white-waterproof-flexible-strip-DC12V-/121193329165?pt=US_String_Lights_Fairy_Lights&hash=item1c37af720d http://www.ebay.com/itm/Warm-White-5M-60leds-M-3528-SMD-LED-Strip-Lights-300led-12V-24W-Non-Waterproof-/181079424014?pt=US_Car_Lighting&hash=item2a292cbc0e SoBo Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 20.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.November.2013 Mye småpusling med flaskeoppbevaringsrommet. Har også lagt på epoxy på baksiden av bordet. Epoxyen renner ned i små sprekker og "limer" det hele bedre sammen. Også to strøk med lakk har også kommet på her på baksiden. Epoxy på: Stadig noe som skal limes: I og med at det er lys i skapet måtte jeg lage flaske holderne i plastglass. En ca. 20 mm fra bunnen og en i høyde med nedre kant av døråpningen. Har også modifisert et sett med fjærhengsler og prøvemontert. Dørlåsen/knotten er av typen som er flush med ramma.( når knotten er flush er døra låst, med knotten ute er døra åpen) Et lag lakk utvendig/ innvendig er også påført. FF.... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
blue c star Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 (redigert) vi prøver en gang til Redigert 21.November.2013 av blue c star (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 21.November.2013 Del på Facebook Svart 21.November.2013 Nå fikk jeg lyst til å legge meg i hard trening med Fres`en SoBo. Resultatet ble ble skikkelig proft. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
SoBo Svart 21.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.November.2013 Flott båt du har blue c star. Ble meget flott og funksjonelt med åpning av rekka og nytt baugspyd Dinos: en overfres er et annvennelig verktøy, jeg venter med spenning til du er ferdig å trene Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
SoBo Svart 22.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.November.2013 Innimellom lakking av flaske oppbevarings søylen og litt oppgradering i heimen må man gjøre andre ting også. Har en luke ned til lasterommet og en ned til vvbereder pumper etc. Disse lukene har en heller smådårlig anordning får å stå i åpen stilling. Kom til å tenke på at jeg hadde to små gassfjærer liggende, som kunne være en grei lukeholder. Måtte lage festebraketter til å skru i luka, i karmen kan jeg muligens bolte rett i karmen. Brukte det jeg hadde for hånd, et syrefast rør som jeg skar en bit av og delte til to halvmåner. Grovsmidd, banket, bøyd og hull laget. Etter litt mer filing, pussing og polering, ble det slik: FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ashfirelate Svart 22.November.2013 Del på Facebook Svart 22.November.2013 Er det noe du ikke kan? Sitér dette innlegget Link to post
Gabi Svart 23.November.2013 Del på Facebook Svart 23.November.2013 Vinne mot Magnus Karlsen i sjakk.....? Moro å lese om alle de kreative og flotte løsningene dine SoBo! Ekstra moro å lese om fine løsninger basert på gjenbruk av materiell! Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 23.November.2013 Del på Facebook Svart 23.November.2013 Er det noe du ikke kan? Det hadde ikke forundret meg om SoBo har hjemmelagete lyspærer i hele huset, og hadde det ikke vært for at "Mona Lisa" allerede har fått sitt maleri, hadde han sikkert fikset det også! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 25.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2013 Er det noe du ikke kan? Masse blant annet dette: Vinne mot Magnus Karlsen i sjakk.....? Ikke i sjakk nei, men... Ekstra moro å lese om fine løsninger basert på gjenbruk av materiell! Hmmm gjennbruk.. Ubrukt syrefast rør og ubrukte gassfjærer av beste tysk fabrikat Det hadde ikke forundret meg om SoBo har hjemmelagete lyspærer i hele huset, og hadde det ikke vært for at "Mona Lisa" allerede har fått sitt maleri, hadde han sikkert fikset det også! He he Har du vært hjemme hos meg ?? Har idag vært i båten for andre og siste prøvemontasje av bord m/bordsøyle. Jeg er god fornøyd Passer godt inn i blant eksisterende treverk og farger. Monterte også disse gassfjærene på lukene. Ble litt prøving og feiling for å få det optimalt. Resultatet ble meget bra og funksjonelt. FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Zitt Svart 25.November.2013 Del på Facebook Svart 25.November.2013 Ufattelig flott, SoBo! Er det ikke på tide å ringe forsikringsselskapet og heve forsikringen etterhvert? Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Råfint Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
ebonita Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 (redigert) Gasfjädrar på luckor är suveräna, men rätta mig om jag har fel, men jag har för mig att gasfjädrar skall monteras med den fria kolvstången nedåt...? Like so Förstärkning av gångjärnen med genomgående maskingängad skruv och stora brickor kan vara påkallat eftersom fjädern ökar belastningen. Redigert 26.November.2013 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 26.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2013 Jeg trodde ikke det hadde noe å si hvem vei gassfjærene var montert. På mine biler står gassfjæra både på bakluka og på pansere slik jeg har montert dem. Dersom du har rett og de skulle stått andre veien, er det jo en easy fix Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ebonita Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Läste någonstans att det var för att oljan skulle smörja tätningen. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 26.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2013 Googlet litt og fant en en produsent, der stod det: Trykkende gassfjærer med stempelstangen ned, trekkende med kolbestangen opp. Da ser det ut til at det er rett det du skriver og jeg kommer til å snu gassfjærene Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ternen32 Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 bøyer meg i støvet SoBo, dette blir flott. Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
SoBo Svart 26.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2013 (redigert) Wiking 26 ac: ja forsikringsselskapet skal iallefall ikke komme å si at arbeidet ombord ikke dokumentert Jarle B, celzeron : Jeg syntes og dette ble fint. (Første gangen bordet var med på testmontasje) ebonita: nå er jeg mer forvirra enn normalt Produsenten jeg fant på nettet sier ned ved trykkende og alle fire til motorromlukene står montert med stempelstanga opp. Jeg har iallefall snudd de korte nye gassfjærene, så da har jeg litt av hvert. Redigert 26.November.2013 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Ternen32 Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 (redigert) Det er riktig som Ebonita sier SoBO montert andre veien så belastes pakningene og begynner å lekke etter en stund. Ganske vanlig problem på portaler på lastebiler, disse er veldig ofte feil montert og ryker fort. Redigert 26.November.2013 av celzeron (see edit history) Sitér dette innlegget Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly. Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home Link to post
SoBo Svart 26.November.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2013 Hadde lyst på en kompassrose som jeg kan montere på døra til "barskapet" nei unnskyld flaskeoppbevaringssøylen. Rotet litt i haugen med oppnøringsved og fant dette: Brukte "tapet" kniv og skar noen små biter, som til slutt ble slik (detter er smått for en som begynner å bli langsynt ) Tok plastfolie rundt teakplanken det ligger på. Blandet ihopes lamineringsepoxy og fortykningsmiddel" (mikroballonger eller hva det heter), for at epoxyen skulle få en tykkere konsistens. Limte delene sammen og smørte et lag epoxy over det hele. Da er det bare å vente, for å se om dette forblir en del FF... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Arvid_A Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Som vanlig ikke noe å si på idérikdommen der i gården! Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Dette kvalifiserer til innslag på Norge Rundt !! Mye kreative ideer du har. Og hyggelig at du deler dem! Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Superkul Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Hvis du skal felle den ned i teak da er det virkelig pirkejobben begynner hihi - Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Zitt Svart 26.November.2013 Del på Facebook Svart 26.November.2013 Mitt tips, Jarle B, bare len deg tilbake og nyt! Jeg regner med at du har en ny tryllekunst i vente! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.