Stella Ulefoss Svart 8.Februar.2014 Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 Hei Har du vurdert å lage badeplateformen like brei som båten. Personlig så trur jeg at det hadde blidt finere. Du må ikke misforstå å oppfatte dette som kritikk, jeg er forsatt imponert over hva du får til. Jan Martin Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 Har du vurdert å lage badeplateformen like brei som båten. Både ja og nei. Dersom jeg lager plattingen like brei som skuta, må den ikke være breiere enn dette helt bak. Er som ray skriver lenger oppe, jeg vil trenge mer plass. rumpa vil slå mer ut pluss at det da blir mye mer arbeid. I tillegg vil jeg at den ikke skal se bortimot original ut. Men her forandrer jo ting seg hele tiden så... Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Stella Ulefoss Svart 8.Februar.2014 Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 (redigert) " jeg vil trenge mer plass. rumpa vil slå mer ut" Viksund synes jeg har passe badeplattform, kunne kanskje vert 10 -15 cm lengre, gummijolla må henger loddrett bak på plattformen og for oss passer det bra. Jeg er borti med rumpa hver sommer, det har muligens med erfaring og grøne Hansa å gjøre. Hi til har jeg ordnet det med 1200 vannsliping og polering, men det går jo ikke i lengden. Jeg gleder meg til å se resultatet dit . Jan Martin Redigert 8.Februar.2014 av Stella Ulefoss (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 (redigert) Pusler å pusler jeg. "Limt" fast platen til plattformen, støpt den fast på undersiden og støpt inn to avstivere. Har også støpt igjen div. hull og skader pluss grovsparklet disse. Sandwich platen for andre åpningen har jeg også fått gjort. Plate til liming: Støpt fast plata og avstivere: Plate nr 2 til herding FF... Redigert 8.Februar.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ray Svart 8.Februar.2014 Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 Detta blir kanon bra !! Hvordan blir tyngden på plattingen da SoBO, noen for mening om det enda ? Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
SoBo Svart 8.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 (redigert) Detta blir kanon bra !! Takk for det ray ( her er jo du fagmann) Veier så langt 45-46 kg. Da mangler stort sett isiteeken, ankerrulle (anker) og badestige. Redigert 8.Februar.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Patton Svart 8.Februar.2014 Del på Facebook Svart 8.Februar.2014 Hei, følger spent med på alle gode løsningene dine. Dette hjemmelagede gelcoatsparkelet, hva slags oppskrift er det? Mvh Patton Sitér dette innlegget Link to post
Raymond Romsdal Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Har du ca mål på plattformen din? Ser ut som et bra utgangspunkt for det jeg planlegger.. :-) om man får kjøpt noe slikt løst :-) Sitér dette innlegget Link to post
ray Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Veier så langt 45-46 kg. Da mangler stort sett isiteeken, ankerrulle (anker) og badestige. Letter din da, mener den gamle min veide ca 55 kg med treristene montert da. Det var det støpt inn ett stålrør langs hele sargen på den, veier sikker endel det også. Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
SoBo Svart 9.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 (redigert) Dette hjemmelagede gelcoatsparkelet, hva slags oppskrift er det? Det kan man enkelt lage av gelcoat, herder og f.eks mikroglassballonger (http://biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Ovrig/Mikroglassballonger-252130/) Har også oppi litt voksløsning (http://biltema.no/no/Bat/Kjemikalier/Ovrig/Vokslosning-36083/) Dette fordi gelcoat er ment til å herde i form (luftfritt), med voks i blir det topcoat. Den herder i luft og det blir klebefritt. Har du ca mål på plattformen din? Ser ut som et bra utgangspunkt for det jeg planlegger.. :-) om man får kjøpt noe slikt løst :-) Du får i utgangspunktet ikke kjøpt denne plattingen løst da den er levert originalt med princessen. Originalmål: 2,9 m - 0,7 m. Nå etter ombygging: 2,9 m - 1,0 m. Det kan derimot hende at noen her på forumet har en lignende liggende da det er flere som har laget ny platting (REM, sjøkua, ray) (Dersom du skal bygge om en slik plattform til å passe på en Skagerak 21 tror jeg det blir mye arbeid, men alt er mulig ) Det er jo også fult mulig å lage badeplattform fra bunn av, se litt her: https://baatplassen.no/i/topic/61763-prosjekt-jeg-har-en-plan-utvidet-badeplatting-paa-p35/ - https://baatplassen.no/i/topic/87416-prosjekt-princess-35/page-14 - https://baatplassen.no/i/topic/49118-prosjekt-princess-35-som-faar-en-liten-ansiktsloefting/page-16 Må også ta med denne: https://baatplassen.no/i/topic/63522-prosjekt-nimbus-4000/page-20 Klar å lage fra bunn av er også MYE arbeid Se også litt her:https://baatplassen.no/i/topic/104693-stoepe-ny-badeplattform-paa-princess35/ Letter din da, mener den gamle min veide ca 55 kg med treristene montert da. Det var det støpt inn ett stålrør langs hele sargen på den, veier sikker endel det også. På min er det kun støpt inn stålrør på tvers akterut. ( det er fortsatt der) Er vel mulig at disse sandwich platene jeg har laget er lettere enn teakristene, men det kommer jo til litt plastteak, og jønn. Hva veier den nye flotte plattingen din da ray? Redigert 9.Februar.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Antilia Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Spennende prosjekt dette SoBo. Kanskje du ender opp med større plattform med samme vekt som den gamle... Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
ray Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 (redigert) Den nye plattingen min ende på ca 50 kg med alt påmontert, lite glass og mye divinicell som ikke veier noe der vetu.. Redigert 9.Februar.2014 av ray (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
FalconFantino 26 Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Nydelig prosjekt og imponerende arbeid:-D Måtte hatt samme pågangsmot:-) Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 9.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 (redigert) I påvente av div ting som er under liming,tørking og herding, fant jeg frem denne fine vipperulla i fra Ilas. Tenkte at den måtte kunne gjennoppstå i annen versjon. Så da ble det måling, kapping, sliping og sveising på samme. Slik var den: Kappet i biter: Heftet sammen og satt i skrustikka for sveising: Så litt puss og polering og vips så har vipperulla blitt nedfellbar. (Skal vel og merke bores flere festehull og slipes litt på baksiden) FF... Redigert 9.Februar.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Raymond Romsdal Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Ah, gammel profil detta, ikke oppdatert profilen :-) Skagerak drukna, nå er det sea Ray 230.. Bytter denne og bilen mot en cranchi 33 nå strax Sitér dette innlegget Link to post
Øya Svart 9.Februar.2014 Del på Facebook Svart 9.Februar.2014 Blir utrolig bra Sitér dette innlegget Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
SoBo Svart 11.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 (redigert) Det er en tun og trist dag i dag. Måtte ta den tunge veien med familiehunden, skibshunden og den perfekte turkammerat i dag etter kort tids sykdom Du kom som 8 uker og ble vel 11 år. Det er vel ikke rett fora å ta opp slikt. Beklager det, måtte bare.... Må kanskje en tur i garasjen å fortsette med plattingen for å koble ut.. Redigert 11.Februar.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
dsm Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Trist tid, måtte ta hunden selv for noen år siden. Det er godt å ha noe positivt å pusle med da. Du gjør flott og inspirerende arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Det var trist SoBo. Utrolig hvor knyttet vi blir til våre kjæledyr. På en måte er de heldigere enn oss mennesker om de har gode eiere som kan ta de riktige valgene så de slipper å lide unødig. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Zitt Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Nei, jeg beklager og kondolerer, SoBo! Dette er triste nyheter, men sikkert noe dere har vært klar over at måtte komme en dag. Vi hundeeiere vet at man ikke finner mere oppofrende, lojale, vennlige og kjærlige venner enn hunder, og det gjør savnet gjerne større. Det du skal vite, SoBo, er at dere har brukt deres privilerium til å gjøre slutt på hundens lidelser. Kanskje dere er inne i en fase nå der dere tror dere bestemte dere for tidlig, men len dere på veterinærens anbefaling, som alltid er den beste. Nå siden vil dere høre tikkingen av hundepoter i parketten, piping ved utgangsdøren og eventuelt snorking i sofakroken, men det går over. Det som imidlertid aldri går over er de gode minnene, og bilder av de har den "idiotiske"/vidunderlige hjernen vår lagret. Prøv å lev i troen på at hver gang du tenker på hunden din, er det fordi den tenker på deg! Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 11.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 (redigert) Takk for omtanke.Man blir utrolig knyttet til kjæledyr, det er helt sikkert. Både jeg og mor var enig og klare i avgjørelsen som ble tatt. Ingen dyr skal lide i vårt eie, man skal tenke på dyret og ikke på seg selv. På prosjektsiden er jeg ferdig med grovsparkling. Hull til ankerrulla er skåret ut og alle avstivere er støpt inn på undersiden. Så å si plastferdig nå: Langs kanten her skal det fuges med fugemasse ( er for liten kant til å få til noe større støpearbeid) Ankerrulle på plass: FF... Redigert 11.Februar.2014 av SoBo (see edit history) Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Svaap Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 (redigert) Hvor skal jeg begynne? Trist når kjæledyr blir borte - vi knyttes så sterkt til dem. Det hender prosjekttråder ikke fanges opp - og dette har (dessverre) vært en av dem. Makan til gjennomføringsevne, kreativitet og allsidighet er sjeldent!! Takk for en fantastisk streng - unnskyld for at den glapp inntil i dag, og jeg lover å lese hvert innlegg heretter! O Redigert 11.Februar.2014 av Svaap (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
SoBo Svart 11.Februar.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Takk for det Svaap men du er en av de stooore gutta her inne. Er stadig innom din tråd og er alltid like imponert Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
maija27 Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Trist med hunden! Ellers tror jeg dette blir et løft for Princessa. Designmessig riktig tror jeg. Blir spennende å se plattformen montert ! Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 11.Februar.2014 Del på Facebook Svart 11.Februar.2014 Trist med skipshunden SoBo. Godt å ha noen prosjekter å jobbe med i en sånn stund. Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.