jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Nei syns det ikke var så gæli, kjøpte det på stoff og stil på Alnabru I oslo Link to post
edo Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Her er en tråd med litt bilder av min oppussing av min Sollux noen år tilbake: https://baatplassen.no/i/topic/38529-oppussing-av-sollux-24-ac/?hl=sollux Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post
Maruma Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Morsomt å se flinke folk i aksjon syns jeg Blir kjempebra dette jcjohansen! Har en plan om å ta cabinen på min båt til neste vinter så tipsene her kommer godt med Link to post
jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Blei fin den edo;) moro med opppussing;) Takk for det maruma;) bare å gyve løs det:) en ting er sikkert er at det tar MYE lenger tid en anntatt;) Link to post
jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 idag var det baug luka som sto for tur:) gjort reint for gammelt lim å bøss:) limt på med extrem fix, det har virkelig blitt min nye venn:) Link to post
jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 rein skjært etter ti min:) extrem fix limer utrolig fort å bra men man får også tid til å justere det man trenger:) alle aluminiums listene rundt alle vinduene blir demontert ett å ett sett å lakkert svart til helga hvis været er bra:) Link to post
jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 da blei det sydd inn glidlås i begge putene idag:) Link to post
jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 sofa puta på babord side:) den blei taitere i for kant når vi fikk sydd inn glidlåsen på den å:) godt å tenke på at man snart er ferdig nede i kabinen, da er det bare resten igjen:) Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Flittig må jeg si :-) blir meget bra :-) Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Blei fin den edo;) moro med opppussing;) Takk for det maruma;) bare å gyve løs det:) en ting er sikkert er at det tar MYE lenger tid en anntatt;) Det skal være sikkert og visst :-) Link to post
jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Takk for det boble65:) Link to post
Eureka Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Ettersom du får kona med på arbeidet, så er det vel neppe et problem å få ho med på tur. Inspirerende arbeid! Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Får tusle ut og jobbe en time i båten så jeg ikke havner i dårlig lys :-) Link to post
boble65 Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Ser forresten at du skal ha slike skjulte led lys i lugar, syns det er så mye og velge mellom at jeg ikke aner hva som gir fint lys.. Led tape, led stripe og You name it.. Så tips er fint :-) har du dimmer også da? Link to post
jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 (redigert) Eureka: hu også er litt over middels interessert I båt;) så det er ingen problem:) Boble65:) Ja det utrolig mye å velge I, jeg har valgt å ha røde striper bak rygg støtter samt ha en rad stripe ned under trappetrinnet ned til kabinen. De er dimbare så det blir det dimmer. Dette blir led striper med selv kleber teip,men jeg velger å legge dem I en list med blanke deksel foran seg mot beskyttelse. I taket skal jeg ha led spottere på dimmer for å kunne velge belysning styrke sjøl. Nede I benkene ved sofan så blir det 5 små led punkt som vill gi en svak grunn belysning om natta, de er på 1w hver seg. Jeg har bestilt mitt ifra ebay, fant ut at det er en tredje del av prisen. Men som du sier så er det utrolig mye å velge I. Lykke til med arbeidet:) Redigert 24.Februar.2015 av jcjohansen (see edit history) Link to post
NidelvSigmund Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 http://www.clasohlson.com/no/LED-belysning/Pr364549000 http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/LED/LED-Batteridrevet-46219/ Disse kommer jeg til å bruke. Budsjettet mitt er ganske stramt og jeg er ingen elektriker. Kom gjærne med tips til andre lys som går på batteri. Link to post
Kaptein Thomas Svart 24.Februar.2015 Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 De putene blir fine! Har selv kjøpt det samme stoffet til salongen nede i kabinen i min båt. Tror dette stoffet er mer enn bra nok for en sånn salong innendørs. Lite slitasje, og ikke noe vann :) Fint å slippe å måtte betale 900,- meteren for Nirox også ;) Luka ble også bra! Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
jcjohansen Svart 24.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Februar.2015 Nidelvesigmund: de blir nok bra;) har ikke så mye kjennskap til batteridrevne lys dessverre. Men sikkert mye fint å velge mellom der å;) ei led stripe på ebay kostet meg ikke mange kronene. Tror det blei 190kr med frakt. Samme type I Norge blei det ca 2000 for. Kaptein thomas:Ja syns det stoffet var veldig behagelig :) Ja ikke sant:) takk for det:) Link to post
jcjohansen Svart 25.Februar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Februar.2015 da var luka på plass, har ikke montert beslaga til hengslene. alt av det blanke skal pusses å få shinet de opp hvis det går så de skinner:) prøve ihvertfall også blir alle listene demontert litt etter litt å lakkert:) dette er vel det som blir gjort i helga, muligens vi får sydd en pute i morra:) til helga blir det å rydde opp i plankehauen av den gamle brygga å få sortert ut det som kan brukes hvis det er noe:) så dere får ha en god helg folkens Link to post
jcjohansen Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 da var vi igang igjen med baug puta:) Link to post
jcjohansen Svart 9.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 da var den ferdig formsydd, mangler bare å få sydd inn glidlås, det skjer i morra. da er det bare to puter igjen som er midt putene til senga. dette er ferdig til helga:) blitt litt pause da det tar litt tid å bygge opp brygga igjen før vannet kommer tilbake. så må prioritere litt på begge steder Link to post
Biam1 Svart 9.Mars.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2015 Blir en flott skute! Bra jobba? Link to post
jcjohansen Svart 10.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2015 da var vinter bekldningen av endelig:) fikk rydda vekk fem svart sekker å ett trillbår lass med søppel etter div ting som har blitt revet ut innefra. så nå er det snart dags for å begynne oppi:) mangler bare gulv å tak nede. å idag kom belysningen i posten fra ebay:) Link to post
jcjohansen Svart 10.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2015 da var det sydd inn glidlås men fikk stappet inn puta litt skeivt men den blei bra tredje gangen:) Link to post
jcjohansen Svart 10.Mars.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Mars.2015 fikk laget en av disse idag å:) mangler å lage en sånn til bare speilvendt:) mangler også glidlås på denne, glemte å kjøpe med i dag Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn