Kaptein Thomas Svart 7.April.2015 Link til dette innlegget Svart 7.April.2015 Dette blir bra? Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
M/S AIOLOS Svart 8.April.2015 Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 Veldig bra tråd dette og har fått mye god inspirasjon i mitt arbeid. Holder selv på med taket innvendig etter å ha hatt en periode med "teppe", var ikke plater fra før og må klatre og måle i det uendelige. Men etter å ha studert ting og tang hos deg løsnet det . Har ikke samme båt men gjøremåter er avgjørende. Link to post
jcjohansen Svart 8.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 takk kaptein thomas:) hyggelig å høre m/s aiolos, var litt heldig med taket å brukte de gamle platene som mal, men fortsatt mye kløing i hue å noe banning kan en vel si lykke til videre i prosjektet ditt:) Link to post
jcjohansen Svart 8.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 da var ett sett nesten ferdig til sofan bak:) mangler å sy inn glidlås på begge puter:) men er meget fornøyd:) blir limt inn litt ekstra skumgummi i putene så får fylt de litt mer på sidene:) Link to post
jcjohansen Svart 8.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2015 idag fikk jeg tak i det jeg var ute etter Link to post
jcjohansen Svart 13.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 blitt sydd inn glidlåser i begge putene, i morra skal det limes på mer skum i putene så jeg får fylt ut kantene mer. ikke så godt å se men blitt lagt to lag med mahognybeis på alle skapene koppholdere, blei stor forandring på skapene allerede nå. i morra er det rattet som skal til pers, gleder meg til å se hvordan det blir:) på torsdag skal jeg begynne å legge på lakken utenpå. veldig spent på resultatet til slutt:) Link to post
SoBo Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Kommer til å bli fin fint Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 13.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 takker:) Link to post
SoBo Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Tips: Du har sydd en innvendig søm på putene. Syr du en utvendig (dobbelsøm) også blir det meget pent. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 13.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 hvordan gjør man det? er det vanskelig å få til når en har sydd innvendig søm? Link to post
SoBo Svart 13.April.2015 Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 Neida. Man syr først den innvendige og så den utvendige. Delene sydd sammen: Så bretter man "sømmonnet" (innvendig fliker) til den ene siden og syr over fra utsiden. Da blir det slik. Kanskje ikke beige tråd var det rette, men det var det som var på maskinen Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 13.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.April.2015 flott takk) da skal vi gjøre noen prøver å se:) takker for alle innspill:) Link to post
MR Swe Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 hvor mye lim bruker du på takplaterne? Link to post
Torsen67 Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Man kan vel brette flikene på baksiden hver sin vei slik at man to sømmer? Blir kanskje ikke like solid da det kun er den midterste sømmen som holder det sammen. Link to post
SoBo Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Man kan vel brette flikene på baksiden hver sin vei slik at man to sømmer? Blir kanskje ikke like solid da det kun er den midterste sømmen som holder det sammen. Yes. Da må man legge på en remse på baksiden før man syr de utvendige sømmene. Kalles trippelsøm, eller fransk søm. Da blir det sterkt og stabilt. Ikke så lett å se, men dette er baksiden. Remse innsydd. Den øvre sømmen her er fransksøm og den nedre er dobbel (innvendig/utvendig søm) Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Takk eureka:) Bruker ikke mye bare drar ut ett tynt lag å lot det tørke over natta inne I stabil varme og montert I taket med skruer å hvite knapper Du er helt rå på sying sobo, burde starte med dette du;) Link to post
SoBo Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Du sier noe jc. Ser det er litt feil tekst på bildene. Skulle hvert motsatt Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
jcjohansen Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 skjønte hva du mente:) Link to post
jcjohansen Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 må si jeg er meget fornøyd med kjerringa idag:) ene stolen ferdig:) syns de blei veldig fine. mangler bare å få montert på armlene på den men har ikke bestemt meg helt hvem type jeg skal sette på:) Link to post
jcjohansen Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 litt usikker på hvordan rattet vil bli men legger på ett lag til å så noen lag med lakk så får vi se om vi blir fornøyd eller hva vi gjør, syns det blei litt rød aktig Link to post
NidelvSigmund Svart 14.April.2015 Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Syns rattet ble fint som det er nå! Link to post
jcjohansen Svart 14.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.April.2015 Det er ihvertfall mye liv I treverket I rattet Link to post
jcjohansen Svart 15.April.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2015 begge stolene ferdig foran:) fikk også kjøpt armlene idag, men de skal sprettes opp å trekkes om slik at jeg fåpr lik farge på armlene som på putene. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn