Jump to content

37 fot målrettet vanvidd - Princess 37


Batdilla

Recommended Posts

Veldig enig med Bitteliten her, vi bør herved utstede unisont krav om at bastarden ankommer treffet til fredag, uansett stand, med fettklumpen  eehhhh unnskyld Fia som slepebåt  :rolleyes:

 

Og for dere som eventuelt tror at jeg hentyder noe galt her, se Fia tråden, Fia skal ha 10l fett på bordgangene  :eek:

<{POST_SNAPBACK}>

Skal ikke bruke alt sammen da :lol: jeg har som sagt ett 10 liters spann med fett.

Kan hende det blir nok til sleiken også :lol:

Link to post
Share on other sites

...Gratulerer Dilla

Takk! Det med sjøsetting får vi komme tilbake til...

...Lykke til med prosjektet, gleder meg allerede til oppfølgingen

 

...Synes det var voldsom pris for krana nede (6000 for 2 timer, la oss anta 1000 i driftskost per time, noe som er for mye, dette bør gi oss ca 3.500`

Takk! Ja, kan ikke fri meg for annet enn å ha gjort meg noen tanker om denne prissettingen. Det første jeg sa til Dillerinnen var at dette skal de jammen få høre om på baatplassen! :headbang:

...til våre kjære, til våren - da skal båten på vannet (same procedure as every year - Madam)

Huff, ja. Det ligger nok ann til noe lignende. Dere husker: Først målsatt dato (Selvfølgelig langt utenfor allfarvei). Når denne har sprukket skikkelig - realistisk dato (Som ofte har litt mer tilknytning til virkeligheten). Og når denne igjen har sprukket - realisert dato (Hvorpå Dillerinnen sikkert sier: Hva var det jeg sa?). Nei, dette har jeg respekt for og sier til alle: Om noen år...

...Gratulerer hjerteligst med vel gjennomført kjempeprosjekt!

 

...Etter dette er det vel klart hvem som har den største ved Mjøsa?

Takk! P37'n er nok av de største, ihvertfall på strekningen Lillehammer-Gjøvik-Hamar. Der har jeg sett bare 2 større. En Sunseeker litt i overkant av 50 fot på Gjøvik og en selvbygd motorkatamaran på 48 fot i Rambekkvika. Gobbi'n på 38 på Hamar teller jeg ikke med fordi jeg mener skroget til 37'n er større i volum. Litt rå Gobbi'n og da - 3 motorer...

...Gratulerer og vel blåst så langt.

 

...Men vi vil jo ha flere bilder, fra dekk, toppen, maskiner, interiør, deler, utstyr osv.

Takk! Flere bilder kommer, men ikke før om en ukes tid. Nå er det stillstand igjen inntil neste helg. Først på programmet da er å snekre opp et midlertidig skur hvor alle tingene som er plukket av, samt alt som er kjøpt inn ifbm oppussingen kan stå lagret så lenge. Dillebua er jo stappfull av andre båtskatter for lenge siden... :rolleyes: Sot og røykskadet 70-talls interiør er ikke så mye å se til. Utstyrsnivået er også heller labert. Det som var av utstyr er revet ut. Det virker som tidigere eiere har vært usikre på tilstanden til ledninger etter varmen, så nesten alt er elegant klippet av og revet ut. Dette inkluderer absolutt alt på dashbordet. Men dette gjør bare at lista over duppeditter som skal inn igjen blir enda større. Kan ikke annet enn fryde meg over det, selv om det kommer til å koste blod og tårer.

...Nå har Dilla et års tids hardt arbeide foran seg ... og deretter pur glede.

Nåja, tenker vi sier noen år, jeg. Så får virkeligheten vise hvor jeg havner ut. Skal ihvertfall ikke gjøre samme tabben som Bastard30000 og forlove meg gang på gang, for til slutt å måtte ekspandere flåten med enda en ekvipasje for å kunne komme på treff... :wink:

...Gratulerer med båten vel hjemme.

Takk!

...Gratulerer en masse...

 

...Nå er det bare å klemme på å få den sjøklar slik at dere kan pløye Mjøsa til neste sesong.

En ting er ihvertfall sikkert - det blir ikke neste sesong. Skal jeg drive så mye timer, kommer Dillerinnen til å flå meg lenge før jeg er halveis :cryin:.
Link to post
Share on other sites

Skal jeg drive så mye timer, kommer Dillerinnen til å flå meg lenge før jeg er halveis :cryin:.

<{POST_SNAPBACK}>

 

Du får prøve å finne trøst i at på det planet er du slett ikke alene ... det gjelder vel noe i retning av 101,2 % av gifte og samboende menn ... :rolleyes::lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

...Gratulerer DILLA med båten der du vil ha den

 

...Tar du imot besøk av "Mjøsbåtkontrollen" i sommer? - er titt og ofte på Lillehammer.

Takk! Ja, Mjøsbåtkontrollen er velkommen. Men vær da klar over regel nummer 1: Alle båtfolk som kommer på besøk må ha med egen sjåfør så vi kan ta oss god tid og en ankerdram mens vi ser ann saken. Mye å bese i Dillas rederi. P37'n, men også Dillebua, Selco'n og Sjømannen. Barskapet i salongen er inntakt og trenger bare en etterfylling for å være operativt :yesnod:.
Link to post
Share on other sites

... det gjelder vel noe i retning av 101,2 % av gifte og samboende menn ...

He, he... det er her erfaringene delt tidligere på baatplassen kommer inn. Da verste styret hadde lagt seg lørdag natt, rigget jeg til rederlugaren med noen provisoriske puter, nattradioen på passe volum, favorittkatten innen rekkevidde, og deretter Dillerinnen for en kosestund med ei god vin og litt fantasier om hvordan det skal bli i 37'n om en del tid. Virket som det falt i god jord det. Hun begynte å spinne på innredningsideer med en gang. Eierforhold er viktig, sies det på baatplassen. En helt annen ting er om jeg er enig i ønskene hennes, men det behøver jeg ikke absolutt utbasunere på nuværende tidspunkt i prosjektet... :rolleyes:
Link to post
Share on other sites

Hun begynte å spinne på innredningsideer med en gang. Eierforhold er viktig, sies det på baatplassen. En helt annen ting er om jeg er enig i ønskene hennes, men det behøver jeg ikke absolutt utbasunere på nuværende tidspunkt i prosjektet... :rolleyes:

<{POST_SNAPBACK}>

 

You must have been reading my mind, sir. :yesnod: For øieblikket, mens jeg ser på CNN ang. frikjennelsen av Michael Jackson, syr Quindebestet putetrekk til båten. Bak henne på sofaen ligger det en haug med gardinprøver. Får jag bare fatt i barnevakt i morgen ettermiddag, så kan det jo hende at hun lar seg overtale til å innta kongekøien i akterlugaren ... :eek::lol: Da skulle det vel blitt fart på tingene, ja ...

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

Hmmmmmmm, er jammen glad for at jeg nødvendigvis slipper å la henne innta båten for å få fart på tingene  :wink:  :smiley:

<{POST_SNAPBACK}>

 

Hold grisepraten Deres for Dem selv, de!! :nono: Det var naturligvis omtrekking av vegger og tak i akterlugaren jeg tenkte på.... :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

:rolleyes:

Hold grisepraten Deres for Dem selv, de!!  :nono:  Det var naturligvis omtrekking av vegger og tak i akterlugaren jeg tenkte på....   :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var selvsagt det jeg også tenkte på, så grisepraten er det Dem som bringer på bane :wink:

 

Vi har da tross alt hus, hytte og alle andre steder som må bepleies :lol:

Redigert av Perlen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det var selvsagt det jeg også tenkte på, så grisepraten er det Dem som bringer på bane

Touché ... :lol:

 

 

Vi har da tross alt hus, hytte og alle andre steder som må bepleies

 

Vær bare forsiktig i frukthagen, så det ikke blir for mye befruktning. :yesnod:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med båten vel hjem, Dilla. Jeg sjønner at nerverne har vert litt på høykant på den store dagen. Jeg driver selv i samme bransje som Finn, og flytter noen båter i løpet av året; en ting går igjen: Nervøse båteiere, enkelte hadde helt klart foretrukket at det var kvinnen i deres liv, og ikke båten jeg jobbet med. Takk for fyldig rapport, vi er mange der ser frem til fortsettelsen.

Lykke til videre, dette får du til.

 

Ps. Neste gang jeg besøker venner på Toten kommer jeg på inspeksjon.

Mvh. Jens Rytter.

 

Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre)

Link to post
Share on other sites

Da jeg skulle gjøre opp med Kynningsrud for heisinga, ville han ha kr. 6000,- for drøyt 2 timers jobb hvor vedkommende knapt nok var ute av førerhuset. Det skal også nevnes at det måtte til ekstra vekter til krana på grunn av langt heisestrekk,

<{POST_SNAPBACK}>

Grattis med vel utført transport !

6000.- for 2 timer med stor Mobilkran er nok ingen upris.

Betalte 6000 selv for ca. 4 år siden for leie av 90 tonns Mobilkran.

 

 

Link to post
Share on other sites

...Gratulerer med båten vel hjem, Dilla.

 

...Neste gang jeg besøker venner på Toten kommer jeg på inspeksjon.

Takk! Du kan jo slå deg sammen med Mjøsinspeksjonen når den kommer på besøk. :smiley:

...Grattis med vel utført transport !

 

...6000.- for 2 timer med stor Mobilkran er nok ingen upris.

Takk! Det er mulig det er bare jeg som ikke er godt nok inne i hvilke priser som gjelder. Rakk ikke å studere kranen i detalj, men lurer på om den kan ha vært en 80 tonner. Det var bare så stor kontrast til kranen som losset. Men så er jo han selv båteier og fast heiser for båtforeningen da. Glemte forresten han. En stor takk til Svein Johansen AS for bra utført jobb til en hyggelig pris!
Link to post
Share on other sites

..... majoriteten av medlemmene her flytter vel sjelden,hvis ikke aldri, så svære båter på landeveien.

<{POST_SNAPBACK}>

Er ganske spesielt, og jeg ønsker Dilla lykke til ..... som en av de få som har gjort noe tilsvarende (men ikke hadde nerver til å bli med følgebil), så vil jeg si "godt gjort" og lykke til med prosjektet...

Mvh, Alf ........Hekksjø ? .........Hvor ?

"The only time you have too much fuel is when you're on fire."

Link to post
Share on other sites

Utrolig at transport av en båt kan få så mye reaksjoner/respons!!!! Er det noe jeg ikke har fått med meg her?? Er dette noe unikt? Jeg spør med undring, mulig dette er veldig spesielt.

<{POST_SNAPBACK}>

Det spesielle her er vel at Båtdilla med sine levende beskrivelser klarer å skape en entusiasme hos andre lesere når han med et ukuelig pågangsmot går på prosjekter :smash: som for oss andre dødelige er ganske så uaktuelle :crazy: .

s/y "Arnegrut", Asker

Link to post
Share on other sites

Synes det var voldsom pris for krana nede (6000 for 2 timer, la oss anta 1000 i driftskost per time, noe som er for mye, dette bør gi oss ca 3.500`  :eek:  :eek: )

Synes også det høres drøyt ut med 6000 for 2 timer, hørte i våres med et mobilkranselskap hva de skulle ha for å løfte Moodyen (36fot ca 9tonn) opp og ha den i stroppa ca 3/4 time for å skifte en skroggjennomføring og det mente han han skulle klare for under 2000,- .......

 

Men lykke til med prosjektet og vel overstått frakt :smiley:

 

Morten

Link to post
Share on other sites

Synes også det høres drøyt ut med 6000 for 2 timer, hørte i våres med et mobilkranselskap hva de skulle ha for å løfte Moodyen (36fot ca 9tonn) opp og ha den i stroppa ca 3/4 time for å skifte en skroggjennomføring og det mente han han skulle klare for under 2000,- .......

<{POST_SNAPBACK}>

Spør hva de skal ha hvis løftet er 20 meter ifra der båten står.

Da blir nok prisen og dimensjonen +rigging av redskapen en helt annen.

 

 

Link to post
Share on other sites

...og jeg ønsker Dilla lykke til

Takk!

...Men lykke til med prosjektet og vel overstått frakt

Takk!

Spør hva de skal ha hvis løftet er 20 meter ifra der båten står.

Da blir nok prisen og dimensjonen +rigging av redskapen en helt annen.

Det spørs om du er inne på noe her. Har ikke peiling på mobilkraner. For det jeg vet, kan det godt ha vært påkrevet med ekstra rigging av krana før og etter løftet, rigging som kranføreren kanskje gjorde hjemme hos seg. Uansett er det bare å glemme utlegget for min del. Gjort er gjort. Se framover, leve mest mulig på brød og vann og spare penger, stålsette seg på neste gampeutlegg. Heldigvis blir det en stund til de helt store utleggene. Først på planen er å pusse ned båten utvendig og lakkere den. Her ser det ut som jeg er så heldig at mye, om ikke all, lakk er kjøpt inn av tidligere eiere. Det fulgte med en diiiger pappeske med 2k Hempel lakk, tynner, m.m. Det eneste usikkerhetsmomentet er om lakken har stått frostfri. Dette er ifølge Dillerinnen, som har mange års erfaring fra malebransjen, veldig kritisk. Men før nedpussing kan påbegynne, bør jeg gjør litt annet. Verandaen under oppføring står fremdeles slik den gjorde i høst. I Sjømannen er det ikke gjort noe som helst i vinter (:cryin:) - Dillebua og andre prosjekter har tatt all tid. Selco'en er langtfra operativ. Plukket i småbiter for oppretting av bunnen. Dillerinnen VIL på ferietur et eller annet sted. Og da VIL jeg ha med Selcoen så jeg kommer meg utpå et eller annet sted.
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...