boble65 Svart 16.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 etter en koselig pappauke med min kjære datter (hun likte veldig godt sofaen i lugaren ?)så var det påan igjen ikveld med litt kosearbeide i båten? ferdig med teakpaneler til venstre konsoll. Skal male alle kanter ikveld med bengalack. Men først litt løvbiff &pommfrii ? Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 16.November.2015 Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 Blir en topp båt for deg og din datter dette Kos deg med velfortjent løvbiff Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
boble65 Svart 16.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 da står panelene til tørk i verkstedet? har lurt inn en spylervesketank bakom her så må lage noen rør så det blir lett og fylle på ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 16.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.November.2015 hmm.. er jo glad i litt lyd så lurer på og sette tilbake disse 8tommers subene jeg har og komplementere med 6,5 t og diskant på hver side under stolene.. er jo ingen vits med 3 forsterkere og bare noen få høytalere ? skal uansett ha brytere på disse for og kunne slå av di høytalere jeg ikke vil bruke. Har og brytere på alle forsterkere for og kunne slå av og på ettersom hvor jeg vil ha lyden ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 17.November.2015 Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 Smart dette å kunne "begrense" lyd etter behov. Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 17.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 (redigert) Redigert 17.November.2015 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 17.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.November.2015 var også innom den lokale sjappa idag og skulle kjøpe pensler. Og der sto det to bokser 2.komp topgloss.. fikk halv pris på dem ? juhuuu ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 18.November.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.November.2015 Har holdt på med badet i 2.etasjen idag (nesten ferdig ?)men fikk noen timer kveldskos i båten? nå er det bare listing og ett par hull til koppholdere så er det ferdig her også ? lite hanskerom ble det og med plass til kikkert og en sjokolade el to? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2015 holder på med oppretting av motor og akslingen. Måtte løfte opp motor og av med alle fester for og file dem opp slik at vi får flyttet motor nok til høyre.. kobler samtidig på kabler til dynamo. Får hjelp av pappa idag ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2015 (redigert) Skulle koble di fine nye 35mm2 kablene til dynamo.. hadde jo ikke tenkt på at det bare er 6mm bolt på dynamo og begrenset lengde på boltene.. så må forandre og kjøre 16mm2 på minus 0,5m lengde og 20 mm2 1m lengde på pluss. (Var det jeg hadde liggende?) så får det holde for lading ? orginalt var det 5mm2 - og 10mm2 +. så motor får henge slik til imorgen da jeg ikke hadde kabelsko og krympestrømper idag.. Redigert 2.Desember.2015 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2015 har og koblet alle brytere og sjekket at det meste av det elektriske virker.. og jaggu meg gjorde det det ? både defroster og eber surrer og går og lys på do og kjøkken. Og liv i alle forsterkere? og lensepumper og lys i brytere? deilig ? Sitér dette innlegget Link to post
sebba2 Svart 2.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 2.Desember.2015 Veldig mye bra joo du gjør her! Vanvitting kreativ og smarte løsninger! Spesielt den spylervæske tanken Kunne ikke klart å komme på noe sånt selv. Good stuff Sitér dette innlegget -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris Link to post
boble65 Svart 3.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2015 sånn.. da var kablene til dynamo ferdig. 20mm2 til + forbruk og 10mm2 til - på start. Blir sikkert bra ? Takk , litt kreativ må man jo være når alt er så j.... trangt ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 greit og gjøre andre ting innimellom også ? så en liten time med båthygge ikveld og. Måtte av med alle motorblokk festene og file di enda mer opp for og få motor nok til høyre.. håper ikke styrken er blitt nevneverdig dårligere på grunn av det.. ellers måtte jeg løfta ut og bygd om motor beddingen og det gadd jeg rett og slett ikke.. superfila til Makita er min venn ? som Elton John synger : oooh Makita if you ever know. How much i love you soo ? el noe sånt ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 yeeees ?!!! It works ! Everything works!? litt dårlige bilder men aaaaah så fornøyd ? tilogmed glødelys virker og lyser gult ? kostet 3500,- den lille dingsen med di 4 kontrollampene til motor for olje.temp.lading og gløding. Men idag var det jaggu værdt det!? nå er det kveld ? Sitér dette innlegget Link to post
LeviCorsair Svart 4.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Dette blir bra - du har mange bra løsninger.... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
boble65 Svart 4.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Desember.2015 Takk takk ☺ Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2015 Måtte ut med hylse til propellaksling igjen for fikk ikke aksling til og stemme med hylserør. Ble for mye press på cutlesslageret i nedkant. Snudde alt 180grader rundt og vips så var alt på linje ? har bare skrudd det fast nå. Skal rette motor opp så godt som mulig så ut med hylse igjen for og legge tettemasse og feste det permanent. Såå tar jeg siste finpuss på oppretting ? puuuh.. ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2015 Nå går akslingen så lett rundt at jeg snurrer den lett som fy ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 5.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2015 (redigert) Redigert 5.Desember.2015 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
nik0lai Svart 6.Desember.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2015 Imponerende arbeid! Det er slike tråden som dette som gir meg ennå mersmak til å fortsette å fikse på egen båt ;) Sitér dette innlegget Laguna 1150 - Kallenavn: Rabalder Link to post
boble65 Svart 6.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2015 (redigert) litt søndagspjatt med laging/liming av lister til topp på styrekonsoll og litt malearbeide på luker ? Redigert 6.Desember.2015 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2015 aiai! Så fikk jeg lurt inn en liten sub under førerplassen også ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 6.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2015 og brytere for og slå av sub eller mellomtone. Eller begge deler ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.Desember.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Desember.2015 pappauke ? men fikk satt på plass hylsa igjen idag i barnehagetiden? liten tur ikveld i båten og sparklet fast hylsa i skottet med glassfiberarmert sparkel/stålplast. Så imorgen legger jeg noen remser duk rundt og tar finretting på motoren ? blir spennende og skal starte opp og prøve. Må gjøre det på land for og være sikker. Sprayer cutlesslager med rørspray og skal lage meg en kobling som spyler vann inn på sidene også slik at det ikke går varmt ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.