boble65 Svart 18.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2016 Hulkiler av glassfibersparkel så 3 lag 600 duk over klossene. Det får holde. Blir spennende og se om dette passer på båten.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 18.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2016 Yes! ! Funka denne gangen og ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 18.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2016 Kreativt! Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 19.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 Litt sparkling av ujevnheter siden jeg hadde litt igjen for og spare topcoat ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 19.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Februar.2016 Litt topcoat..? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 20.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Idag har jeg tilpasset targaen til båten. Så ett tykt lag hvit topcoat under. Der gidder jeg ikke lakke så derfor hvit topcoat. Har og fått borret hull på sidene i luka til gliderørene. Tror det bli og funke ? Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 20.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Dette ser jo veldig bra ut! Imonert over din kreative måte å bygge targabøyle Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 20.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2016 Takk ? den blir ikke så høy over båten men gir en ok avslutning bak takluke ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 21.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Februar.2016 Nå blir det to uke fravær da jeg skal på kurs og lære meg og kjøre gravemaskin og dumper og slikt. Håper jeg ikke får båtabstinenser ? 18 eller 21 mars SKAL båten på havet okke som !!? Sitér dette innlegget Link to post
okristi Svart 28.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Skal se om jeg får til og prøve glideskinnene/rørene til luka imorgen. Blir spennende Mye flott arbeid du har utført, men hvordan gikk det med glidearrangementet til luka. Hadde vært kjekt å få dette beskrevet og illustrert. Sitér dette innlegget fjord.prosjektblogg.no selco.prosjektblogg.no Link to post
boble65 Svart 28.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Februar.2016 Er ikke helt ferdig med den. Men kan ta bilder når jeg kommer hjem i neste uke ☺ men det er 2stk syrefaste rør 22mm. Ett på hver kortside av luken. Disse går inn i hull i forkant og bakant av luken. Luken er ca 5cm utfor lukekantene i selve taket slik at rørene har plass. Så er det leddet i framkant av disse rørene slik at en løfter luken ca 5cm i bakkant og skyver luken framover. Skal og slisse spor i lukekantsidene slik at en kan sette luken ned i forskjellige posisjoner. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 11.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2016 Back in Bisnis !☺ snart ferdig med all teak rundt utsiden av vinduene ? har og bestilt høveling teaksealer. Skal få tatt noen bilder senere idag.. bare så j.... trangt rundt båten ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 11.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Mars.2016 Babord side vinduer og front. Og festeklosser til front av skyvelukerør ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Mars.2016 Yees ☺!! Skyveluka funker perfekt! Bilder kommer. Nå skal alt spyles ned og bli rent før jeg maler topgloss over det hele ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 14.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Første strøk ferdig. ? én uke til utsetting ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Blir fin fint dette boble Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 14.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Ja bli greit. Bruker jo bare rulle og fordriver. Men båten er jo 35 år så trenger ikke være helt strøkent men fint nok ? nådde 2 strøk ikveld og så nå er jeg ferdig med det. Montering i morgen. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 14.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2016 Regner med å rigge ned båtteltet iløpet av uka. Tar en dag bare det ? gleder meg litt til å sette ut. Skal prøvestarte i hælga og sjekke at ting funker. ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 16.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Flott arbeid! Ser gjerne flere detaljer av skinneløsningen for luka Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
boble65 Svart 16.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Teknisk tegning ? Proffet det opp med plastomslag å pærm ?? så avgårde til verftet. Er festene til rekkene jeg trenger. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 16.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Mars.2016 Laget ferdig luka til sikringsskap ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 20.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Fikk teltet av båten idag ? satt på kalesjen. Trenger egentlig ny snart. Men ble ikke så ille til å være 35år gammelt ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 20.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Det beste er at nå er mellomkalesjen borte og stor skyveluke isteden. Det er jeg glad for ? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Steike ta Boble, Mørebasen e jo ikke til å kjenne igjen! Du har utført en kjempejobb! Gratulerer med ny båt! Regner med det blir mange fine turer på sjøen i påsken. Sitér dette innlegget Link to post
Jakob T Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Dette blei bra,kjempe jobb Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.