boble65 Svart 16.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2016 Var utpå idag med min datter og fisket litt og kjørte båt ? fikk fire torsker og hun bløgget og kastet også hodene på havet. Godt å se at hun ikke er fisefin ? på tur hjem skulle vi nå barne-tv så ga godt pådrag og så vips.. null fremdrift. H........ akselflens. Klarte og stramme settskruver med rørtanga nok til at vi kunne luske oss på tomgang hjem. Nådde ikke barne-tv å måtte bestikke med kioskmat til kvelds ? bestiller ny flens på mandag vist jeg klarer og få tak i en slik klemflens for 32mm aksling.. Link to post
boble65 Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Problemflensen..? må nok av med girkasse for og få den helt av aksling da aksling stopper i roret før jeg får den nok bak ? båt altså.. Link to post
boble65 Svart 18.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2016 Gikk akkurat? da er det bare og få tak i klemflens og topplokket til sjøvannskjølingen på den andre girkassen og prøve. Håper på å kunne marsje på 10/12 knop på roligere turtall. Den #nye# girkassen har 1.91 el noe i utveksling mot denne som har 2.73 Link to post
boble65 Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Ganske fortvilende og måtte vente i snart 3 j.... uker på en akselflens.. har purret på. Så der fikk maritim en liten ripe i lakken fra meg. Hvor vanskelig kan det være. Har jo lyst og dra på havet når det er sol å blikkstille.. Link to post
boble65 Svart 5.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2016 Så da ble det landtur istede ? Link to post
boble65 Svart 12.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 12.Mai.2016 Da var ny klemflens på plass. Hadde ikke kjangs og få på girkasse med nyflens så Fikk lånt meg slipp i båthavna og dro opp båten selv. Jobben gikk førsåvidt smertefritt og etter 2.5time var den på vannet igjen. Meeen.. har fått følgeskader av at propellen har presset seg fram i akselflens og gått helt inntil cutlesslager og rett og slett filt seg innover lageret. Propellen ser grei ut men skal prøve i helga og se om kjølinga på cutless og framover virker. blir nok til at jeg tar båten opp igjen om en stund for og få nytt cutlesslager. I verste fall må jeg ut med hylse og alt. Isåfall setter jeg inn ny komplett hylse med lager å hele sulamitten.. kjente idag at jeg vurderer salg og kjøp av noe annet..?????????????? Link to post
Fortego Svart 20.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mai.2016 kjente idag at jeg vurderer salg og kjøp av noe annet.. Ha båt kan få deg til å føle på kroppen hvordan det må være å være manisk deppresiv... https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Torfinn62 Svart 29.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 29.Mai.2016 Har maken båt. Har hentet litt inspirasjon herfra.Se gjerne innom https://baatplassen.no/i/topic/127000-m%C3%B8rebas-8400-dl-mitt-b%C3%A5tprosjekt/ Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
boble65 Svart 30.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Link to post
boble65 Svart 30.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Link to post
boble65 Svart 30.September.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.September.2016 Litt høstbilder..? motoren bruker endel vann og klarer ikke se hvor det kommer ut.. ved turtall over 3000 bruker den fort noen liter vann? Link to post
boble65 Svart 13.Januar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Januar.2017 I høst mistet jeg ladinga. Regner med dynamoen er gåen så har demontert den fra motor. Hvar bare så vidt jeg fikk den opp av motorrom pga det er trangt der. Bilder kommer. Har og montert litt mer lys i båten. Link to post
Torfinn62 Svart 15.Januar.2017 Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2017 Synd at du plages med motoren. Ikkeno kjekt det.Venter spent på flere bilder Båtlivet - mer enn bare en interresse mvh Torfinn62 Link to post
boble65 Svart 9.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2017 Lager mal til ny badeplattform? skal lage forma i løpet av våren så får vi se om jeg hiver meg rundt å støper den og ? Link to post
boble65 Svart 9.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2017 Her er også bilde av løsningen på skyveluke. Hengslet med ledd i front slik at en bare dytter luka opp i bakkant og skyver den fram. Skal fikse kanten den stopper imot bedre? Link to post
boble65 Svart 9.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Februar.2017 Litt lys også? skal kle inn varmerørene i byssa med teak når jeg gidder ? Link to post
boble65 Svart 10.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2017 Prøver med på en mal til baugspyd og? var så kaldt ute så må gjøre resten hjemme? Link to post
Sjarkmann Svart 10.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 10.Februar.2017 (redigert) Fantastisk bra utført arbeid. Dette blir en båt med sjel? Redigert 10.Februar.2017 av Sjarkmann (see edit history) Har du kontroll, kjører du ikke fort nok!! Link to post
Bastarden Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Flott arbeid ! Du kommer til å få mye glede av den båten der. Link to post
boble65 Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Båten er grei den? blir vel bedre når den får en shining til våren med oljing av interiør og gjort litt mer ferdig? Link to post
Komodo Svart 18.Februar.2017 Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Skal du støpe baugspyd i glassfiber? I så tilfelle tror jeg Fortego har en form. Det er mye jobb å lage en slik form, så hvis du kan få et ferdig spyd som bare tilpasses og monteres har du spart mye tid! Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
boble65 Svart 18.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Februar.2017 Tid er ikke noe problem? ja har sett han har laget baugspyd men tviler på det passer på min.. mørebassen er ganske butt.. så for meg og lage en form i kryssfiner og sparkel så støpe inn to jern som jeg kan bolte fast inni dreggkassen i baugen. Må bare finne ut hvor langt spydet skal/må være for og få plass til baugrulle for ett rocna vulcan anker.. ? Link to post
boble65 Svart 20.Februar.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Februar.2017 Så blei det vinter da? Link to post
VegJoh Svart 7.Mars.2017 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2017 Fantastisk båtprosjekt... Imponerende og inspirerende... D5L Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz Link to post
boble65 Svart 7.Mars.2017 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2017 Haha takk? vært mye jobb med gamle båten? kunne Like greit vært en 30foter jeg gjorde den jobben med? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn