Jump to content

Totalrenovere atter en With Vital 15 med 40hk Mariner 1988


WithVital

Recommended Posts

Hei og hå!

 

Har så vidt begynt å surre med galskapen igjen etter en lang vinterdvale, og har klart (takket være mine egne postinger her inne) å finne ut omtrent hva hjernecellene mine bedrev forrige sommer. Jeg støpte ferdig hoveddelen til undersiden av skrog før jeg satt bort alt før frosten kom, og jeg har støpt mer på "plankebunnen" nå i sommer. Endte med at jeg måtte kappe den i ytterligere mindre deler for å prøve å tilpasse slanger og rør, men det viser seg å være helt på kanten av hva de små grå klarer å forholde seg til med x antall utvendige og innvendige deler med rørkoblinger og skjøter og steg og luftpassasjer som ikke en gang er ferdige når de monteres, at jeg har satt hele plankebunnen til side for å bli ferdig med undersiden med lufting på et nivå som tillater å testkjøre før jeg evt. bestemmer om jeg klarer å fortsette med "planken". For alt jeg vet har jeg allerede endret bunnen nok til at skroget slipper vannflaten bedre enn originalen, og hovedprinsippet med luftsmøring er intakt.

 

Skal nok få igang postingene her fremover nå. Regner med å gjøre kort prosess på bunnen så jeg kan snu vidunderet riktig vei igjen og starte med det jeg egentlig har lyst til å drive med: innsiden og innredning :)

 

Noen bilder fra luftingen uten planke fra de siste ukene:

 

pukkel001.jpg.a839a552e0aaff5ec7221d5c06a822bf.jpg
Ble fristet til å følge opp med "dromedilleløftere" akter der PP-rørene stikker ut, men klarte å la være :)
 

pukkel002.jpg.5f643bb6010b3d749e56a010be87f893.jpg
Slanger er kappet og skjøte / endestykker er montert og bakt inn i epoxy. 2x32mm og 2x16mm (OD).

pukkel003.jpg.f8a2e46b57156e200e495f2030e0bf26.jpg
Om ikke annet er pukkelen unik... -PP-rør og glassfiberplate (pluss epoxysparkel) danner "finnene" / rennene.

pukkel004.jpg.311422a34559d2386b48bb2e146656ef.jpg

Den torpedo-lignende pukkelen midt under skroget med lufttilførsel...

Skal pusse ned og sparkle / fylle inn pukkelen og "finnene" i dag. Er fortsatt på SVAS SR (eller var det RS) epoxy med "microfyllstoff" som jeg mistenker er collodial silicia. Utrolig fint å jobbe med og veldig tilgivende i blanding på øyemål (til sparkel og fyll og støttekonstruksjoner med glassfiberkapp i) i 5:1 (egentlig 4.5:1).

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Komodo skrev for 4 timer siden:

Ahh, endelig, dette har vi ventet på  :thumbsup: :thumbsup: Begynte nesten å lure på om du hadde møtt veggen i prosjektet :giggle: Det er godt å se at andre enn meg kaster bort tia på meningsløse prosjekter uten ende (ref Dracotråden...)

Har nok fulgt deg i vinter, og synes overhode ikke du kaster bort tid på noe som helst :) (der er jeg nok ganske enerådende... ;)

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Så har man gått en runde med fyll og fanteri oppå den innfestede pukkelen. Kort bilde- og videprecap:

 

stopeforming001.jpg.bb92c25f78aae040641211fe60a2301d.jpg

stopeforming002.jpg.b38fe046e42886e8f359147acf61f5a0.jpg

stopeforming003.jpg.a48538a3b7b5e6faf85ac522b1fb78d5.jpg
 


stopeforming004.jpg.ed3a0661ef2a3136aad976383cfdfef4.jpg

stopeforming005.jpg.420ae048745993106a392df63891ec67.jpg

stopeforming006.jpg.1ad23fa95671e1b7cc6439484fe348e1.jpg

stopeforming007.jpg.65b6acbe2777700299b25c1bb2fe2655.jpg

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

 

Sitat

Ble fristet til å følge opp med "dromedilleløftere" akter der PP-rørene stikker ut, men klarte å la være :)

 

Bra du klarer å beherske deg litt , nå er vi en tanke nysgjerrige på hvordan dette oppfører seg på vannet :thumbsup:

(dessuten tror jeg slike "dromedilleflaps" ville gitt motsatt effekt av det du ønsker ..?) 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

ivar skrev On 2.7.2017 at 18.22:

 

 

Bra du klarer å beherske deg litt , nå er vi en tanke nysgjerrige på hvordan dette oppfører seg på vannet :thumbsup:

(dessuten tror jeg slike "dromedilleflaps" ville gitt motsatt effekt av det du ønsker ..?) 

Akkurat det jeg tenkte også... -og flaps kan man alltids ettermontere :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Roger og Olina skrev On 2.7.2017 at 17.46:

Fantastisk arbeid dette her... Veldig gøy å se slikt. Bukker dypt :thumbsup:

Tusen takk :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Lagde en sugeforlenger av et slikt armert gummislange som biltema har gjemt unna i nettkatalogen som "bilvarmeslange". Dette er armert EPDM, som vil si at det er noe av det mest motstandsdyktige man får tak i, og det koster så og si ingen ting... (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Bilvarmeslange-2000031441/).

Jeg har brukt den slangen til både lensepumpe og den er bakt inn i epoxy i pukkelen. Om ti år skal jeg komme tilbake med en rapport om hvordan det gikk :)

 

prematte001.jpg.38862879e41d5d569508301cd2df976e.jpg

 

Og etter noen runder med denne innretningen koblet til en poseløs støvsuger var det duket for mer filler og sparkling og forming. To runder "vått-i-vått" (mer klissete i klissete, eller kanskje "ny sparkel oppå allerede lagt når eldste er ca tyggisaktig") og siste runde valset jeg med noen PVC-rørrester når den var litt forbi "tyggis" i konsistens. Har jobbet inn hulkiler (altså avrundede kanter i alle vinkler) for å kunne legge noen lag vevd duk oppå dette og ned i eksisterende glassfiber.
Er meldt regn i morgen, men håper jeg skal få slipt litt i kveld.

prematte002.jpg.fc0dcac3b83fe7bc99b3b18c2c6d35ab.jpg

Bakfra

 

prematte003.jpg.582b3c8bbbdaef899bca7ea80f3b5682.jpg

Ene nye "finnen" (blanding av "halvchine" og "luftsmøringskant".

 

prematte004.jpg.fb3048bb2c890f726951865e0f18e6ba.jpg

Forfra

 

 

 

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Så er den "store dagen" (nei, -ikke fartstesten :) endelig her, og værgudene er med på å la meg legge duk på pukkel og finneting. 

bunnstoepe001.jpg.32b4302e88104da4060bde7dc058c910.jpg

 

Har sparklet og slipt og sparklet og til slutt gått over alt som skal ha duk over seg med 40k sandpapir. Langs alle nye elementer

har jeg også gått over kjapt med 40k sliperondell på vinkelsliper så jeg har noe kontakt med originalplasten uten for mye

ny epoxy imellom. Den hvite epoxyen er collodial silica-armert, og jeg tar ikke bort denne hele veien. Den er så sterk og

sitter så godt, at jeg er sikker på at ny duk får bra nok mekanisk feste sånn det er.

 

bunnstoepe003.jpg.d2bc2eedbf3151e534f211cc97405b06.jpg

 

Må nok ta det i flere omganger dette her, for det blir fort dårlig tid når man setter i gang med epoxyen. Har klippet opp vevd duk

og matte og lagt dem i rekkefølge pr. område jeg skal dekke, så de er klare til å settes på en etter en. Starter med 2 lag vevd duk

og ett lag rotematte (rotematte nederst og bare der det er sannsynlig at pukkel og finner kan komme i kontakt med henger / sjøbunn).
 

Har hatt litt dårlig erfaring med alurulle på sånne "kronglete" former tidligere, så jeg har tenkt å prøve å støpe, deretter rulle så godt

det lar seg gjøre, dekke med plast, rulle igjen med vanlig svamprulle, og deretter legge noen planker oppå plasten for å tynge ned

alt sammen. Skulle hatt masse sand eller noe annet artig som jeg kunne lagt som vekt rett på plasten, men planker og diverse får

gjøre jobben.

 

Forhåpentlig vis får jeg gjort første laget i dag. Må ta et avbrekk underveis og møte en fyr som jeg skal kjøpe to stk. AGM-batterier

av til elmotoren :)

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Laderen min sier den kan lade GEL-batterier, men den sier ikke noe om AGM. Får vel gå og sjekke igjen om laderen gjør noe eller

om den er forvirret og trenger å bli byttet ut... (Edit: BT sine sider sier den skal takle, GEL, AGM og vamlige blybatterier, så jeg lar

den stå og kose seg (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Elektrisk/Batteriverktoy-og-tilbehor/Batterilader-12-V-8-A-2000031643/))

gelbatt1.jpg.7801a853af76b77100ab29edfff39df4.jpg

 

Og hvis jeg ikke lykkes ordentlig som båtbygger / batteriødlegger, kan jeg alltids starte transportfirma :)
gelbatt0.jpg.e6e555c3c0a2bcac31e54c7eebe76285.jpg

40-50 kilo ekstra. Så da vet jeg at den stakkars scooteren tåler folk på over hundre kilo :)

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Fortego skrev for 3 timer siden:

Ser du bruker mye sparkel. Har du kontroll på vektøkningen på båten din?

Hei Fortego :)

 

-har ganske god kontroll. Ser nok mer ut enn det er. Alt er bygget opp oppå PP-rør, støpte "glassfiberplank" og slanger. De to rennene / finnene er 1700x100x3mm lange glassfiberplanker som jeg har støpt på forhånd, og som er limt oppå PP-rør (32mm OD). Det er bare noen millimeter sparkel utenpå rør og slanger etter jeg har slipt. maks 10 mm i hulkiler. Har brukt 7kg  (ca 20liter?) ferdigblandet epoxysparkel totalt sett på hele bunnen, og sikkert slipt bort 2kg (6 liter omtrent). Regner med å komme opp i omlag 10 kg inkl. duk og anipest på ferdig bunn.

 

Jeg blander sparkelet selv av epoxy og "mikrofyllstoff" fra SVAS. 40 liter av dette fyllstoffet veier 2 - 2.5 kg, og hvis jeg blander 3-4dl epoxy, bruker jeg omlag 1.5 liter fyllstoff. Mikrofyllstoffet er lettere og mindre "kornig" enn BT sine glassballonger (og mye billigere!). BT glassballonger er mye sterkere. BT ferdig epoxysparkel er veldig likt å bearbeide som hjemmelaget sparkel av SVAS epoxy og SVAS mikrofyllstoff.

 

I bærende ting eller der det blir mekanisk påkjenning har jeg tilsatt litt oppklippet glassfiber, men mest i innfesting av rør og der det skal være hold og ikke bare "form".

 

Skulle ha veid skroget før jeg startet, men jeg har helt ok kontroll og er veldig god til å krysse fingrene :)

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Fått laminert over de to finnene:

 

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Og så er alle nye elementer (akter der jeg har fjernet en liten "hook", kjøl / Pukkel med lufting, og finner) dekket med vevd duk.

Har brukt 3 lag vevd duk, og i usatte områder og områder som trenger litt styrke har jeg ett til to lag "rotematte" (CSM). Vevd duk

er 300g/m2, og CSM er 450g/m2. 

 

Ettersom jeg skulle blande mange ladninger med epoxy fant jeg ut at det var på sin plass med noen engangs snapsglass (0.5dl)

og noen brusglass (2.5dl) fra Europris så det ble enklere å måle opp underveis. Jeg blander i frysebegre, og rører med "grillpinner".

Tre grillpinner samtidig gjør det lett å blande epoxy godt, og det introduseres ikke for mye luftbobler. Går fortere med 10 pinner, men

da blit det mer luft. Til sparkel må jeg bruke 5-10 stk ellers brekker de...

 

Snapsglass40-pk.jpg.a8d2f62132b73c0fa0cadba4986cf0f7.jpg

https://www.europris.no/snapsglass-40-pk-5-cl-115615.html

 

Beger25-pk.jpg.65c9a5255b45b4bed3622b8d64a69492.jpg

https://www.europris.no/beger-25-pk-25-cl-engangs-klar-pure-155836.html

 

Frysebeger6-pk.jpg.10afad97cc98f29809664bc2893e51e5.jpg

https://www.europris.no/frysebeger-6-pk-1-l-145089.html

 

grillpinner-i-bambus-100pk-23cm.jpg.a51fdbd972f5d2833862c4e5fa4b1c17.jpg

https://www.prissok.no/sok/?q=grillpinne

 

Og omsider er all ny laminering dekket i "fattigmanns vacumbagging" / matplast på rull. lar det stå ut dagen ettersom det er et par harde vinkler i denne

pukkelen / kjølen.

 

pukkelstoep2.jpg.93ae327ece7f47d982429cfe75dd73f0.jpg

"Plastbåt" :)

 

pukkelstoep1.jpg.61a7b82906d8815702d46bb110bc6130.jpg

Bakfra

 

pukkelstoep.jpg.fe49f1677fc41d1e08525dbf20417bf8.jpg

Begrepet "luftkjølt" har herved fått en ny betydning... :)

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Kjekt å "oppdage" nye givende tråder!! Lest igjennom hele denne tråden nå. Inspirerende!

 

Konkluderer med at du må ha det veldig moro i byggefasen! Artige idéer du kommer med, å ettermontere luftsmurt skrog, stealth skroget med planke og prikken over i'en: sluttresultatet på interiøret. Likte godt kontrastluke og prinsippet med rotihop-luke.

 

Fortsett å ha det moro!!

Link to post
Share on other sites

SøndreSvaberg skrev for 14 timer siden:

Kjekt å "oppdage" nye givende tråder!! Lest igjennom hele denne tråden nå. Inspirerende!

 

Konkluderer med at du må ha det veldig moro i byggefasen! Artige idéer du kommer med, å ettermontere luftsmurt skrog, stealth skroget med planke og prikken over i'en: sluttresultatet på interiøret. Likte godt kontrastluke og prinsippet med rotihop-luke.

 

Fortsett å ha det moro!!

 

Takk skal du ha! :) Jeg er velsignet med at jeg er veldig glad i sjø og strand og båtliv, men bor så lang unna at det nærmeste jeg kommer er å "surre med båten". Kommer nok dit hen at jeg får testet skroget i ferskvann ila nærmeste året, men jeg kan ikke utelukke at prosjektet forblir et prosjekt veldig lenge. Helt filosofisk er det sånn at jeg har valgt å unne meg å forfølge selv de snodigste ideene heller enn å gjøre det som er gjort tidligere (inkludert av meg selv). Veldig hyggelig at noe av dette rotet kan inspirere andre :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

withvital_innerlinerendringani002.thumb.gif.ffc3ccb51f2b8789c9e085cfde47a466.gif

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Pusset, sparklet, pusset, og laminert et lag til rundt pukkelen. Må jo ha litt styrke i denne saken ettersom det er den jeg skal dele

originalen with vitaler og andre puslebåter med :)

 

andrestoep001.jpg.c68c425c0529f83a1b5cee79bbecd321.jpg

Forsøker å unngå å søle utenfor maskert område så jeg slipper å matte ned unødig. 

 

andrestoep002.jpg.c5a0f3f2883407c3fc095654a642f70c.jpg

Kan såvidt se at det er rundt pukkelen jeg har laminert inn et "skjørt". I tillegg har jeg doblet duk foran på pukkelen.

 

 

 

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Ekstremt bra arbeid her ass! Prøvde og gjør detta eg og med ein mindre speedbåt, men det gjekk te helvete det.. Gjorde den klassiske feilen med og riva vekk alt for og gjera da om igjen "skikkeligt".. Min anbefaling e og ta litt om gangen, og ikje riva vekk alt og begynna på alt på ein gang! Men ser jo ut som du klara deg bra, ikje mist motet :D Fantastisk arbeid du gjør her. Uten tvil..

 -Today Is Another Smoke Some Cigarettes, Spend Some Money And Drink Some Caffeine Day Today.. -Phil Harris

Link to post
Share on other sites

sebba2 skrev for 10 timer siden:

Ekstremt bra arbeid her ass! Prøvde og gjør detta eg og med ein mindre speedbåt, men det gjekk te helvete det.. Gjorde den klassiske feilen med og riva vekk alt for og gjera da om igjen "skikkeligt".. Min anbefaling e og ta litt om gangen, og ikje riva vekk alt og begynna på alt på ein gang! Men ser jo ut som du klara deg bra, ikje mist motet :D Fantastisk arbeid du gjør her. Uten tvil..


Takk Sebba!

 

Miste motet har jeg begynt å venne meg til litt. Jeg tror dette prosjektet snart kan kalles stahet mer enn noe annet, for jeg har tro det eller ei klart å dekke hele bunnen med et eller annet produkt som ikke fungerte (brukerfeil) hele tre ganger nå tilsammen siden starten. Jeg skal ikke snu tråden til å handle om det, men jeg har i løpet av livet pådratt meg en mental skavank som gjør at selv det å telle til fem er utfordrende når jeg er litt stressa (les: tenker på mer enn en ting av gangen). Sist illustrert ved at forrige gang jeg "var ferdig" med denne bunnen, oppdaget jeg at epoxyen ikke herdet. 1.5 liter dyr og fin epoxy sirlig og presist presset inn i hver krik og krok var som gammel tyggis / seigt bunnstoff, og alt måtte selvsagt bort igjen.

 

andrestoep005.jpg.d779a7f987a535996c8fa949a12d6bd6.jpg

Stakkars slipemaskinen min må finne seg i mye rart. Her illustrert med 75 40K-papir fylt med harpiks...

Men jeg tror det er viktig at jeg fortsetter. Ikke så mye for båten sin del, men det kjennes ut som det å "gi opp" ville markere noe

endelig og irreversibelt som jeg ikke er interessert i å befatte meg med.


Jeg kommer ikke til å inkludere alle fadesene her med mindre de er nyttige for allmenheten å være obs på, men dere skal vite

at for hver liten ting jeg får til her i denne tråden, finnes det en eller flere "fiaskoer" som vanlige folk aldri vil måtte forholde seg

til i forbindelse med  båtfiksing. 
 

Så. Hvis det virker som det går litt treigt med prosjektet innimellom, er det bare fordi jeg har sirup i hodet, kom ut av tellinga, og

måtte gjøre alt på nytt :)

 

Takk for at dere holder ut med rotet!

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

WithVital skrev for 3 timer siden:

Så. Hvis det virker som det går litt treigt med prosjektet innimellom, er det bare fordi jeg har sirup i hodet, kom ut av tellinga, og

måtte gjøre alt på nytt :)

 

.. og sirup på båten :giggle:

 

du er vel ikke den eneste som tabber deg ut innimellom, og dette prosjektet har jo et visst preg av forskning..!  og da må man tåle at ikke alt går som forventet 

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

matsemann skrev On 21.7.2017 at 12.46:

Nei, du får ikke gi opp, dette er et veldig morsomt og interessant prosjekt! Stå på videre :)

 

Takk Matsemann! Jeg får lage en skikkelig god liggebenk så båten kan doble som kiste i værste fall :giggle:

ivar skrev On 21.7.2017 at 15.44:

 

.. og sirup på båten :giggle:

 

du er vel ikke den eneste som tabber deg ut innimellom, og dette prosjektet har jo et visst preg av forskning..!  og da må man tåle at ikke alt går som forventet 

 

-sirup både på båten og i huet... -kanskje jeg skal ta av meg maska og ta noen drag Aceton og se om proppen løsner? :wink:

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...