Jump to content

Totalrenovere atter en With Vital 15 med 40hk Mariner 1988


WithVital

Recommended Posts

SVAS "mikroglassballonger"

 

Jeg skrev kort om hvor stor forskjell det var på SVAS og BT ballonger. Jeg bestilte altså 10L Mikroglassballonger og 10L bomullsflocking fra SVAS, og fikk en eske merket (tusj) "Mikroballonger" og en eske merket (tusj) "Bomullskutt". Konsistensen på "mikroballongene" er som melis / potetmel, og minner mistenkelig mye om Collodial Silica fra West Systems.

Da jeg fikk fakturaen fra SVAS, ser jeg at det er skrevet "Mikrofyllstoff" og ikke hverken glass eller ballong, og etter å ha testet stoffet mot en liten ladning Fillite jeg har fra noen støpeprosjekter tidligere, lurer jeg på om dette er det samme produktet. Det har en veldig lav egenvekt, og oppfører seg akkurat som Fillite i epoxy.

 

Fillite er en aluminium silikat med høyere smeltepunkt enn glass. Hvis SVAS selger Aluminium silikat som "mikrofyllstoff", er det en tredjedel av prisen jeg har gitt når jeg har handlet Fillite fra eBay. Skal rote frem mikroskopet og se hva jeg finner i dette fyllstoffet i forhold til i BT sin :)

 

Bare måtte teste fyllstoffet (og epoxy) i en støpeform:

 

bilde

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Du er en kreativ og driftig kar With :thumbsup:

 

Men kan du gjøre meg en tjeneste, de bildesammesetningene dine er veldig flotte, men bildene blir litt små, og på mobil blir de håpløse å se :worry:  Hadde vært veldig mye greiere om du la alle bildene ut på vanlig måte isteden :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Du er en kreativ og driftig kar With :thumbsup:

 

Men kan du gjøre meg en tjeneste, de bildesammesetningene dine er veldig flotte, men bildene blir litt små, og på mobil blir de håpløse å se :worry:  Hadde vært veldig mye greiere om du la alle bildene ut på vanlig måte isteden :yesnod:

Det bør jeg få til på et vis. Kan evt legge ut begge deler hvis sammensetningen er "illustrerende" :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Vanskelig å se, men SVAS sitt "mikrofyllstoff" ser ut som glass av en eller annen form. Ligner på et fyllstoff som heter Fillite (aluminium silikat), men også på Collodial Silica (West Systems) og TopFlite sin TOPR1090. Biltema sine ballonger er 3-10 (?) ganger større. Slipestøv laget med oscilerende eksentersliper på epoxy _med_ SVAS sitt mikrofyllstoff ser tror det eller ei mer finkornet ut enn både SVAS Mikrofyllstoff og TopFlite sitt.

 

(ønske seg ordentlig mikroskop til jul...)

 

bilde

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Tusen takk Matsemann! Jeg er forsåvidt i full sving, men har bommet noen ganger på rørløsningene og har måttet gjøre mye på nytt med 32mm-lufttilførselene. Har endt opp med fleksible PVC-slanger som jeg skal skjøte mekanisk på PP-rørene med silikon og slangeklemmer før skjøten bakes inn i epoxy (forrige skjøt var PP varmesveiset til PP, men da jeg trykktestet var det lekkasjer i begge sveisene...)

Ventet lenge på PVC fra eBay / Kina, men de kuleventilene på 2" er så gigantiske at jeg nesten ikke klarer å åpne / lukke dem med to hender og spenntak mot gulvet, og de veier vel omtrent en kilo. Tror jeg omsider har klart å stable på beina et sluttsteg til luftrørene som vil vare like lenge som båten og eliminere varmesveisingen som jeg ikke får til pga plassmangel og begrenset mulighet til å bruke varme inni epoxyen :/ Måtte handle litt fra Niigata.no (hagedam-utstyrsbutikk som har rimelig og fleksibel nylonarmert PVC-slange med 32mm ID OG 32mm skyveventiler i PVC som kan kjemisk sveises :)) og Maritim.no (glassfiberarmerte nylon skroggjennomføringer på 32mm og syrefaste slangeklemmer). Pluss en masse annet gøy (luftinnsug og Powertrim er på vei i posten fra Irland og fra Stavanger).

 

Og så har jeg endret litt på PAD / "flankene" akter ved siden av PAD for å sikre at jeg faktisk kommer opp på PAD (Takk til Larsern som fikk meg til å ta en runde ekstra med flanke-, PAD- og luftstegløsningen :).

 

Jeg skal få laget en oppdatering ila helgen med bilder og slikt :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Bare en kort bildeserie fra de siste ukene. Driver å utforsker en ny smøringsgreie som jeg tror er veldig effektiv, og dobler som ballasttunnel. En slags selvsmørende dobbeltdekk? Skal ihvertfall lage en enkel test og se om jeg finner rimelig enkle måter å implementere dette på. Ellers har det blitt en del ekstraarbeid med PP-rørene. Skjøtet begge de 32mm OD rørene med 50cm, men skjøten er ikke tett i trykktest og jeg får den ikke tett. Bytter til mekanisk (silikon, slangeklemmer, PVC-lim og krympestrømpe pluss epoxy) skjøt, som gir meg overgang til PVC. PVC (slange) fra PP rør, og Nylon armert med glassfiber på enden av slange. Har testet og får det tett. Enkelt å montere og det svakeste leddet er glassfiberarmerte nylongjennomføringer.

 

Og disse kameraene mine liker virkelig ikke alt slipestøvet mitt. Tilbake til mobilkameraet på min uknuselige (ubrukelige) samsung "xcover"... Jeg finner sikkert laderen til den lille Sonyen til slutt :)

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Fleksibel nylonspiralarmert PVC fra Niigata.no. Brukes i hagedammer og akvarier. Fåes i store dimensjoner og kan sveises kjemisk til annen PVC. Stooooor kuleventil fra Kina (hvit) og spakventil fra niigata. Kommer ikke til å bruke kuleventil, da den er for tung og tilnærmet umulig å åpne og lukke uten verktøy (utrolig hard å vende den røde spaken).

 

bilde

Pimp my motorlokk II. Og så fant jeg ut at "Chris Craft" / Gar Wood forkrommet messing til 3000 kroner er litt i overkant for en dekksventil. Liker ikke de tynnplatevariantene man får tak i heller, og vurderte lenge å lage noe eget av 316 rør ("shotgun"-utformet innsug). Omsider fant jeg ut at klassiske italienste scootere (Vespa og Lambretta bl.l) har innsug som faktisk passer bedre enn de gamle CC-innsugene, så det ble en slik selv om det bare er "polert aluminium". Får heller kjøpe en i året til 150 kroner til jeg finner en ekte "Bear Claw Clam shell" ventil til en saklig pris :)

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Hadde jeg fått en femøring hver gang jeg gikk et steg tilbake for å rette opp noe jeg burde ha klart å gjøre ordentlig første gang... [smiley som skaller i murvegg]

 

Men jeg har bestemt meg for å ikke gi opp, så da får jeg heller være vitne til at kroppen og vinkelsliperen tar tak og river ned ting jeg har brukt uker på å lage. Ikke bare-bare å skulle finne opp ting og gjøre det på sin egen måte, men om ikke annet lærer jeg en hel masse av dette (håper jeg)

 

bilde

Har skåret meg en meter tilbake. Trengte egentlig bare 60 cm, men jeg klarte å skade PP-røret i operasjonen og måtte stadig lenger bakover...

 

bilde

Utrolig hvor godt polyester og epoxy sitter i hverandre. Dette er stort sett polyester med forskjellige fyllstoff. De ladningene jeg hadde glassfiber i var søren meg helt absurd hardt å få i stykker.

 

bilde

Tidligere har jeg sett hvordan epoxy på gelcoat ikke slipper men river med seg gelcoaten og ikke slipper før i laminatet. Her er et eksempel på at polyester gjør det samme. Nå er denne gelcoaten ordentlig slipt og renset med Aceton, men allikevel. Det sier litt om festepotensialet. Det er Biltema sin "Glassfibersparkel" (Polyester med glassfiberbiter) som satt så godt på gelcoaten.

 

bilde

Etter mye småsliping og opprensing i de to gapende sårene var det frem med nylonarmert PVC-slange fra niigata.no (til akvarier, bassenger og hagedammer), PVC til skjøting av 16mm K-rør ("grå PVC" til å trekke elkabel i), og glassfiberarmerte nylon skroggjennomføringer for tørrtilpassing / kapping.

 

bilde

Omsider er alle bitene tilpasset. Fleksible PVC-slanger er skjult under "steget" og inni kjølen. Finner ikke PVC-limet mitt, og må kjøpe nytt før jeg sveiser 16mm. Lar dette ligge litt nå så hodet får tid til å fordøye galskapen kroppen har utført, og forhåpentligvis blir jeg enig med meg selv om at alt er i orden før jeg fester og støper videre på PAD-steg og lapper kjølen. Klarte å beholde det mest tidkrevende i kjølen (toppen og buekant), så det er bare litt etterfylling. Må kjøpe mer SVAS Mikrofyllstoff før jeg setter i gang...

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Ble litt revet med av de gode produktene fra SVAS kjemi. Her snakker vi om WS-kvalitet (basert på SR-herdererfaringer så langt) til BT polyesterpriser. Trenger du epoxy eller vurderer pris på epoxy mot Polyester (BT), burde du ta kontakt med SVAS. Har bare positivt å si om dette så langt, og tviler på at noen klarer å slå dem på service og priser (12+ liter).

 

Uansett. Har blandet mye rart i SVAS epoxy og SR-herder (5:1). Biltema sin farge til epoxyprimer fungerer helt utmerket. Den er sort, men bland litt mindre og få grå. Litt kjedelig med grått som eneste fargevalg? -selvsagt måtte jeg teste å blande nymikset BT epoxysparkel (1:1 og lyseblå) med nymikset SVAS-SR epoxy, og så langt er jeg veldig fornøyd. Litt lett å nærme seg Flash / overoppheting (etter ca 7 - 15 minutter), men det er enkelt å kontrollere ved å la epoxyen stå i stort kar så tykkelsen på ferdig epoxymiks (vått) ikke er mer enn 5mm.

 

Støpte noen kopier av en kniv jeg har laget tidligere, og har testet hvor sterk miksen jeg nevner over er. Så langt er jeg imponert. Dette tåler juling!

 

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Så ikke helt trygg ut den impact-testen din! Håper du hadde vernebriller på :giggle:

 

Vet du om Svas har rovingduk også? Evt. andre steder man får roving for epoxy for en rimelig pris. BT sin blir jo fort dyr, den kommer jo i veldig små kvanta.

Link to post
Share on other sites

Så var det dags å feste rør og slanger og bake det inn i kjølen igjen. Gikk bort fra originaltanken om å skjøte 16mm PVC med 20mm PVC, og kjøpte heller en meter "bilvarmeslange" fra Biltema. Det er en armert EPDM-gummi (http://www.biltema.no/no/Bil---MC/Bilreservedeler/Kjolesystem--ventilasjon/Slanger/Slanger-ovrig/Bilvarmeslange-2000031441/) som er like god som PVC-slangen min i saltvann. Har samme slange, bare 19mm ID til lensepumpa.

 

Ren mekanisk skjøt med silikon. Alt bakes inn i epoxy, så om noe blir det bare strammere for skjøten pga krymp i epoxy. Ga opp å finne syrefaste slangeklemmer til EPDM-slangen, og har brukt strips og silikon.

 

bilde

Fire strips på hver 16mm. Syrefaste klemmer på 32mm. PVC krympeslange med epoxy i utenpå, og alt bakes inn i glassfiberarmert epoxysparkel.

 

 

bilde

Skal plassere de glassfiberarmerte nylongjennomføringene i hjørnet i steget, og har modellert en flate jeg kan støpe utenpå og hulle.

 

 

bilde

Rør og slanger er bakt inn i glassfiberarmert epoxysparkel. Har brukt plastfolie utenpå, og har formet for hånd utenpå det igjen.

 

 

Og så en kort snutt på youtube:

https://www.youtube.com/watch?v=vS8gQmg5eWQ

 

-nei det regner ikke inni teltet... -er bare dårlig video og både regn og vind utenfor :)

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Så ikke helt trygg ut den impact-testen din! Håper du hadde vernebriller på :giggle:

 

Vet du om Svas har rovingduk også? Evt. andre steder man får roving for epoxy for en rimelig pris. BT sin blir jo fort dyr, den kommer jo i veldig små kvanta.

 

Har heldekkende visir :)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Powertrim

 

Har kjøpt en brukt Powertrim på finn.no av en fyr i Stavanger (Tjelta), men han har enten sirup i rompa eller jeg har blitt lurt. Er kanskje dum som stoler på folk, for det skal man visst ikke lenger. Skjønner ikke helt at folk gidder å drive med snusk på så sære ting som deler til båter, men hvis det viser seg at han forsvant med pengene skal jeg nok sørge for at dere her inne får vite hvem han er og hvor han jobber og bor så dere kan legge han til på listen over folk man ikke handler med...

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Har slipt til flatene hvor jeg skal ha gjennomføringene, og laget halve "hulkilen" / foten til bunnen. Lagt på litt mer ved kjølen ved fremre steg / 16mm rør også, men resten der må vente til bunnen er festet permanent.

 

bilde

Flaten er ca 12mm tykk nå. Skal fortsette å bygge den omtrent i samme tykkelse langs hele bunnen så det blir en "fot" / hulkil / såleting som jeg kan laminere noen lag duk oppå når jeg fester dette til gammel bunn. På bildene over er den nye bunnen opp-ned...

 

 

bilde

Flate feltene er ringet rundt. Fortsatt opp-ned. Man kan se aluminiumsrørene inni bunnen.

 

 

bilde

Så er bunnen på plass igjen, og jeg har vatret opp og gjort klar til å støpe / modellere denne foten. Tar det i to-tre omganger siden det er så mye som skal på. Ligger plast mellom ny og gammel bunn.

 

 

bilde

Og så var halve foten på plass. Rakk det såvidt før flash / overoppheting av epoxyen. Ser ut som en krigssone etter sånne økter (det gjør det forresten stort sett hele tiden altså... :)

 

 

bilde

Detaljer fra flaten til gjennomføring for 32mm luft og avslutning til selve steget. Kjøl / fremre steg til høyre.

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Bare noen bilder (tatt med et ekte kamera :) etter sokkel-hulkil ting er ferdig herdet:

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

bilde

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Blir sikkert lettere å se når jeg får montert vingene :giggle:

 

(neida... -det er mye som skal legges til før det går an å se ordentlig hva dette blir. Kanskje lettere om en måneds tid :)

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Beklager at det er vanskelig å følge dette her. Det er en haug av detaljer i tre dimensjoner som ville tatt nesten like lang tid å tegne og forklare som å gjøre, så jeg bare gjør imens været tillater støping ute.

 

Har slipt ned foten og tilpasset sidekanter til flankeflatene akter. Har lagt dem på, og tegnet litt oppå det igjen for å illustrere hvordan fasongen på den nye bunnen blir omtrent. Er det vanskelig å se, er det kun en indikasjon på at jeg er ganske rotete og sikkert har mye i hodet som jeg glemmer å vise frem. Noen uker frem i tid håper jeg bitene er såpass på plass at det blir forståelig :)

 

 

Oversikt bakfra babord:

bilde

 

bilde

 

 

 

Sett bakfra:

bilde

 

bilde

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

Har støpt fast sidekantene til flankene akter som skal være luftsmurte. Brukte siste rest SVAS epoxy med SR herder, og har bestilt mer. tror jeg har kjøpt nok til å gjøre ferdig hele båten inkludert det jeg skal lage innvendig.

 

Hadde høye forventninger til det fine været i høstferien etter tidvis storm i teltet, men temperaturen kryper bare såvidt over 15 grader så jeg tror jeg må komme meg inn i garasjen ila uken. Har så vidt fått opp temperaturen der med en liten 2000 watts byggrørkeovn fra BT, men det blir litt improvisert når jeg skal herde polyester. Måtte feste ovnen på en stol, og driver fremdeles og flytter den rundt polyesterstøpen inni stealth-bunnen for å få opp temperaturen et sted, for deretter å flytte videre til et annet når det første er herdet. Måtte blande litt lite herder fordi jeg gikk tom underveis. Var sikker på at jeg hadde en flaske til liggende, men den må ha fløyet sin vei. Eller stukket av sammen med den skruen jeg har løs. Endevendte tre stappfulle søpleposer midt i lamineringen til ingen nytte...

 

Skal ikke ha mer polyester i år, så det er mulig jeg får laminert utsiden av stealth med epoxy som ikke er like følsom for temperatur når jeg også fester den. Rekker jeg det ikke ila denne uka, tror jeg jeg må vente med å montere bunnen til våren, for jeg kan ikke dra båten opp på hengeren med halvferdig laminert bunn.

 

Vi får se hva jeg rekker :)

 

bilde

Begge ytre sidekantene til de to aktre luftsmurte feltene er støpt på plass. Har tatt ut hull til gjennomføringene, men har tettet igjen for å flytte hullet 20mm lenger akterover. Gjennomføringene er litt for lange til at de kan stå der jeg hadde tenkt.

 

 

bilde

Har gjort ferdig "foten" / hulkilen sånn ca 80 prosent. Skal hulle til luftkanalene på nytt og jevne ut litt før laminering utenpå.

 

 

bilde

Klippet til matte (450g) til innsiden av nye bunnen. Måtte ut av teltet for å komme til. Klippet opp to lag i kjølen, og god overlapping ellers.

 

 

bilde

Bilder lyver litt. Det ble penere enn jeg trodde det skulle bli. Måtte droppe å laminere helt fremme der det ser ut som en krone fordi jeg gikk tom for herder til polyesteren. Var veldig lett å laminere polyestermatte. Mye lettere å forme og massere ut luft enn jeg er vant til med epoxy. Dette er tross alt en ganske tykk matte, og jeg ville måttet legge fire-fem lag med epoxy for å få samme tykkelse i laminat. Epoxy ville blitt sterkere, men det ville tatt mer tid tror jeg.

 

Det sorte i kjølen fremme ved "kronen" er forresten tre gamle teltstenger jeg hadde liggende. De er av glassfiber, og vil gi ganske mye styrke.

 

Ovnen varmer opp ca 50x50 av gangen. gir hvert felt ca en time på 25 grader, og så får det bare stå noen dager på rundt 10 grader. Kjenner ikke polyester så godt, men håper det holder.

 

bilde

Stakkars båten uten bunnen sin. Er nok fortsatt mulig å ta dette med på en testtur uten stealth om jeg skulle få lyst...

 

 

bilde

Og sånn så det ut etter jeg hadde endevendt alle søppelposene fra de siste tre ukene på jakt etter herderen til polyester. Uten hell så klart...

Redigert av WithVital (see edit history)

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Fikk herdet ferdig polyesteret i den nye bunnen før kulda tok over her oppe. Klarte å få til puslespillet med å plassere båten i garasjen, men det er så trangt der inne og uisolert at jeg ikke kan drive på i vinter. Har plukket fra hverandre gasshendelen og tester ut plassering av potensiometer til elmotoren, men ellers blir det ikke noe særlig fremgang før temperaturen bikker 10+ igjen :/

bilde

NB! For ordens skyld, håper jeg ingen tar mitt ord for at alt (om noe) av det som ramler ut av meg er 100% korrekt. Kanskje ikke en gang sannsynlig. Jeg vet at jeg roter litt i ny og ne, men vet jo ikke hvor jeg roter når jeg gjør det.

Det greieste er egentlig om du går ut ifra at alt jeg sier og gjør er det rene vanvidd...

Link to post
Share on other sites

  • 5 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...