Tom Rør Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Dere har fortjent godt vær, da det ikke ble det helt store været i fjor. Kos Dere i varmen Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Jepp, som Tom sier, kos dere masse!! Vi kommer om en måned eller så .. Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Du kender jo nok området godt, men jeg synes at Vrångö er et besøg værd. Gode vandrestier, strande og hurtigfærge til Saltholmen og derfra til GBG. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Har du mer info om Vrångö? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 (redigert) www.styrso.info Längst ner på sidan kan du klicka om info om alla öar i Göteborgsom södra skärgård. Redigert 30.Mai.2016 av Svensk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Vi blev ret glade for Vrångö under vores lidt ufrivillige opholde der sidste år mens vi ventede på at komme til på værkstedet i Långedrag. En flot strand på østkysten: Havnen: Klassisk skærgårdsstemning: Aften i havnen: Færgen kommer: Sitér dette innlegget Link to post
Bay_liner Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 (redigert) Vet ikke om dette er mulig fortsatt men for et par år siden var det mulig å ta inn en rekke ukodede svenske tv stasjoner via rikstv boks. Dette var i Oslofjordområdet. Av og til dukket dansk tv opp og under spesielle forhold tysk TV. Her er sender og kanaloversikten for sverige. https://www.teracom.se/privat/tv/ Har ingen mulighet til å verisere dette selv nå. Redigert 30.Mai.2016 av Bay_liner (see edit history) Sitér dette innlegget Bayliner RuleZ .. det er bare (nesten) ingen som tør å si det..... Link to post
Lars H. Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 (redigert) Hei igjen. Så var det tid for å gå fra Skärhamn og videre sydover med nordre havnen på Dyrö som mål. Der lå vi fint kailangs på samme tid sist år, men nå var faktisk hele havnen full! Og å surre med å legge seg utenpå en av seilbåtene som pensjonist med hund, var ikke aktuelt. Her fra vårt webcam på vei ut. Dermed var neste mål sydhavnen. Der la vi oss først inn bak moloen, men med NØ 10 - 12 m/s ble det utrivelig der, så vi flyttet oss inn mot "stora kaien". Der var det ikke noe bedre mot den blå presenningen ned langs den høye kaien. Da satte vi like godt kursen mot Källö Knipla! Der ligger vi nå godt i bås sammen med tre andre båter. Her er det lunt og fint, og nå klokken 2235 er temperaturen i luften 23 grader! Mer kommer når jeg får redigert noen bilder. Lars H. mitt webcam Redigert 30.Mai.2016 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Gunga Din Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 der du ligger nå Lars, skall det vel til en liten orkan, for att det skal røre på seg Ikke glem Vinga, hvis du ikke vart der tidligere. der bør du få plass denne tiden, 'midt i uken'....... Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Winge Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 (redigert) Kose deg i båten med fruen Lars Du skylder meg en halv øl men det kan en leve med Redigert 30.Mai.2016 av Winge (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 30.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Nå kommer go'været, Lars! Hilsninger fra Klara Regn, på Verdens Ende. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 30.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mai.2016 Her noen bilder fra en tur med skipshunden her på Knippla i eftermiddag. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Så gör4 vi ett nytt försök. (Mye rot blev det när jag försökte med telefon) http://www.styrso.info/ http://www.styrso.info/om-oss/gasthamnar/ http://www.webbkameror.se/webbkameror/vrango/index.php http://www.gmbf.com/ (Rekommenderas) Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Tak for billeder fra Knippla - jeg har været der så tit at jeg næsten kan udpege alle de steder hvor billederne er taget :-) Nyt for sidste år var de flotte stier ud langs den nordlige del af øen med gode borde, bænke og grillpladser. Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Forsatt god tur Lars, mange flotte tips og skildringer Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Lars H. Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Jeg sa igår at jeg skulle komme tilbake til hvordan internett fungerer her. ICE ligger stort sett på 3Mbps. Telia på 40 - 50Mbps, men her er det ikke Homerun slik at boksen kobler ikke over til WiFi. Så da går det på datamengden en har. Og så er det lokalt åpent nett her, Knipplahavnen4 og 6 med rundt 10Mbps. Signalet er svakt, men det holder. Havneavgiften for båter under 10m er SEK250. Det er ikke noe ekstra for strøm, så det er bare å koble seg på. Her i indre havnen er det både gamle og nye uttak. De gamle er på 6A, og de nye 10A. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Bav33dag Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Lars, Fint å lese loggen din. Gleder meg ekstra til ferien når jeg ser bildene dine. Noen spesielle grunn til at dere gikk forbi både Åstol og Marstrand? Jeg synes begge er fine plasser. Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Vi gikk forbi både Grebbestad, Fjällbacka, Bohus Malmön, Gullholmen og Käringön også. Men vi skal jo hjemover en gang om noen uker, så da er det greit å ha noe tilgode. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars H. Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Hvordan er tilleggingen på Donsö og Vrångö? Vi har jo en lav båt og en høy "dampskipskai" passer oss dårlig, hverken kailangs eller med baugen inn. Å ligge med baug inn og anker er det vel slutt på over alt, - heldigvis (bortsett fra i Grebbestad)! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Svensk Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Dansös var det flytbryggor och Vrångö vanliga och inte så höga bryggor. Tror de är lägst i den inre gästhamnar. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Lå på fine flytebrygger på Donsö for to år siden Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Da får vi se hva vi gjør. Vi ligger over her imorgen også. Akkurat nå er vi veldig spent på været her og nå. For en halvtime siden var det sol fra en skyfri himmel og 30gr. med svak vind fra NØ. Nå er himmelen kullsvart det, rumler, temperaturen har sunket til 26gr. og vinden kommer fra NW. Så, - går vi klar av en tordenbyge eller hva? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
MajorAndy Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Både Donsö og Vrångö har som jeg husker det både flydebrygger, kajlangs og Vrångö har også ankerbøjer som i Skärhamn. Så jeg tror du kan vælge frit. Meget færgetrafik i Donsö men også større butik og mere "civilisation". Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 31.Mai.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Ser ud som om du lige bliver snittet af tordencellen nu,, Lars. Den er overvejende syd for dig, men du får da lidt lyn nu... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 31.Mai.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2016 Syd for oss? Nei, nå er det midt over hodet på oss og det lyner og tordner kontinuerlig. Regnet trommer på taket og temperaturen har sunket fra 30 til 16 grader! Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.