Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

Å når du kommer ut fra flyplassen i Thailand å har booket en Limo, så er det en knøtt liten Toyota Corolla/Vios med gasstank i bagasjerommet som venter hehe Å da med koffert på taket om en har mer enn en koffert.

 

Der nede er denne Limo en billig variant bygget til taxi kjøring som er billig i service. Billig Møkka bil på godt Norsk hehe

http://www.fuel-flow.no

Få kontroll på dieselforbruket ombord med en forbruksmåler fra  www.fuel-flow.no  

 

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 18 minutter siden:

@sap_2000 Jeg synes det er ganske spennende både lyd og akselerasjon og kjøreegenskaper til tross for f.eks masse vind på autobahn. Har sett lette Porscher eller andre 2 dørs sportsbiler bli tatt tak i av vinden som ikke gjør noe med 7ern.

Så spørs det jo hvordan spennende ting skal være da, du sier jo selv du liker ikke når det blir "for spennende" med gamle båter og vil helst bare hente nye :giggle:

Jeg liker å ha det gøy uten følelsen av at "ett vindkast til eller en bølge til så går dette til "varme stedet der nede" " :lol:

Bilen gjør vel samme for sidevind på autobahn som "enorm gammel driter" gjør med bølger i forhold til lettere og mindre båt.

 

Men vi som har fulgt litt med på de som kjører på ringen, har også sett lette porsche'r eller andre 2dørs sportsbiler kjøre i ring rundt de bussene som også kalles 7 serie. 

 

Blir litt som og sammenligne en sumobryter med en ninja, greit nok at det svære draget har masse krefter, men det hjelper lite mot en lynrask ninja med en presisjon selv hjernekirurger er missunelig på 

 

Og som eier av noe som kan kalles "havets porsche'r" så må jeg si det er skikkeligt morro når man ligger og presser det og det kommer litt sjø, satan som det tar av over bølgetoppene, man kjenner man lever når adrenalinet bruser 

Link to post
Share on other sites

@Eika Men på bane er man vel 1 dag på 5 år :giggle: ? Imens en kald vintersdag med kraftig vind og litt snø inkludert og plutselig kjører mange av Porschene saktere enn de store "bussene" med mindre noen liker å kjenne sidevinden på rattet da og korrigere hele tiden.

Liten båt med stor nok motor kan jo også "seile" i ring rundt "enorm gammel driter" selv om den skulle hatt enda mye større motorer enn disse MAN motorene. Men så kan jo den lille båten også bli "oversvømt av en bølge" om båtfører gjør noe feil, og den "enorme dritern" vil kunne takle lett samme bølgen uten at båtfører gjør noe som helst.

Link to post
Share on other sites

Porsche på vinteren ? Som vi har sagt flere ganger, man kan ikke ha 1 som er god til alt. Må ha flere biler/båter etter behov til forskjelligt bruk. 

 

På vinteren, hadde jeg tatt en Subaru eller en gammel patrol, over en buss anyday :) bussen er kun bra saker på langkjøringturer. Porsche er bra de dagene man skal leke seg litt, men til hverdagen så kommer man langt med en liten 120d med chip og msport understell (den lille 1serie'n er morsommere enn bussen uansett) men de dagene man skal hente motorer eller taue rundt på båter så er Hilux knall

 

Som sagt: alt til sitt bruk. Fiske fra en 50-65fots fritidsbåt er tull, hadde valgt en liten Antares over Princess 65 anyday, til sånt bruk. Men skulle jeg reist på ferie så ville jeg seff hatt den store, med en liten Linder 445 catch som slepejolle, men helst skulle man hatt en Allison bassboat som slepejolle 

 

Men skulle jeg kun hatt 1 båt, som er god til ferie, god til fiske, med nok fartsressurser til at man faktisk kan få frem ett smil og som tåler alt av sjø, hadde jeg endt opp med en gammel Targa 42 

Link to post
Share on other sites

Okkaby skrev 23 minutter siden:

Å når du kommer ut fra flyplassen i Thailand å har booket en Limo, så er det en knøtt liten Toyota Corolla/Vios med gasstank i bagasjerommet som venter hehe Å da med koffert på taket om en har mer enn en koffert.

 

Der nede er denne Limo en billig variant bygget til taxi kjøring som er billig i service. Billig Møkka bil på godt Norsk hehe

 

Du skulle sett tryne på han jeg reiste til Thailand med sist, når han hadde blitt lova "limmo" på flyplassen av en annen bekjent som bor der nede. Glad vi bare hadde med oss håndbagasje på veien ned  

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 18 minutter siden:

Men vi som har fulgt litt med på de som kjører på ringen, har også sett lette porsche'r eller andre 2dørs sportsbiler kjøre i ring rundt de bussene som også kalles 7 serie. 

 

Blir litt som og sammenligne en sumobryter med en ninja, greit nok at det svære draget har masse krefter, men det hjelper lite mot en lynrask ninja med en presisjon selv hjernekirurger er missunelig på 

Joda men det finnes en annen meget viktig faktor nemlig personen bak rattet.
Vi som følger litt med på de som kjører på ringen vet att det brukes en Jaguar XJR som ringen Taxi.
Den bilen er svær som ett slagskip men i hendene på dyktige førere har denne ekvipasjen kjørt ring rundt mang en sportsbil kan vi se på tuben

Link to post
Share on other sites

pipe skrev Just now:

Joda men det finnes en annen meget viktig faktor nemlig personen bak rattet.
Vi som følger litt med på de som kjører på ringen vet att det brukes en Jaguar XJR som ringen Taxi.
Den bilen er svær som ett slagskip men i hendene på dyktige førere har denne ekvipasjen kjørt ring rundt mang en sportsbil kan vi se på tuben

 

Sabine kjørte jo fortere med en transit enn jeg hadde gjort med en Porsche 

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 18 minutter siden:

 

Sabine kjørte jo fortere med en transit enn jeg hadde gjort med en Porsche 

Hun hadde fliset meg også.
Men må si jeg også har mer sans for Grand Turer klassen en sportsbil når vi snakker om moderne biler.
Sportsbiler på 50-60 tallet kunne derimot være utrolige vakre og smekre.
 

https://no.wikipedia.org/wiki/Grand_tourer

 

Link to post
Share on other sites

Hehe, artig sammenligning med bil og båt. Skal gjøre et forsøk.

 

Hvis vi snakker 250 km/t+ på autobahn eller "inspirert" kjøring på en svingete vei i alpene, evt Europa rundt på 14 dager, så kan du sammenligne å gjøre det med en ny eller nyere 7er/ Alpina, AMG eller S med å gjøre det samme med et 30 år gammelt eksemplar kjøpt til "lav pris" med litt slitne bremser, slitte dempere, litt slark i foringer, litt gamle dekk, motor som av og til ikke starter, går varm, sliten automat og så videre.

En litt ujevn broskjøt i en svak sving (i 280 km/t), litt bremsesvikt eller skjev bremseeffekt i bunn av en lang bakke inn mot en skarp 180 grader (ingen autovern).

 

Ja, takk, hadde tatt en nyere og kjipere bil hver gang kontra en 1993 750i.

 

Kan overføre sammenligningen til båt med risikoen for at noe skjer om man drar den gamle driteren ut i litt forhold som en nyere, mindre båt hadde taklet fint, rett og slett for at den fungerte som den skulle.

Evt en Trondhem - Oslo tur på 3-4 dager.

 

Det er grunnen til at jeg helst unngår eldre båter med mindre det er noe helt spesielt som taler for at den er i eksepsjonelt god stand, slik som med SRC 420 i fjor hvor det likevel etter et par timer skjedde ting som satt stopper for resten av turen.

 

Hadde tatt en mindre, kjipere men nyere driter kontra en stor og gammel her også. 

Blir ofte for mye stress og forsinkelser og dermed kluss i timeplanen. Både den private og jobbmessige. Været gir nok utforminger som det er.

 

Privat eller en venne/ bekjent-tjeneste blir noe annet. Er ikke så redd for å dævve i båt at jeg ikke tør bli med ombord i en båt eldre enn 5 år :wink:

 

Ikke dermed sagt at det ikke kan gjøres relativt trygt å få hjem en stor, eldre båt men man nok påberegne endel  ting som skjer og dermed endel ekstra mekk og tid for ikke snakke om utgifter.

 

 

 

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

pipe skrev 36 minutter siden:

Hun hadde fliset meg også.
Men må si jeg også har mer sans for Grand Turer klassen en sportsbil når vi snakker om moderne biler.
Sportsbiler på 50-60 tallet kunne derimot være utrolige vakre og smekre.
 

https://no.wikipedia.org/wiki/Grand_tourer

 

 

Det der er skikkelig cruisere, som får frem ett smil hos både sjåføren og alle de som ser på de langs veien :) 

Link to post
Share on other sites

@pipe Man kan jo ha flere biler og båter men det ender da opp med at det blir svinelig dyrt og ingen av dem er virkelig bra men man får gjerne en "vrak bakgård" :giggle: Så da blir det oftest en bil og siden man kjører på bane 1 dag på 5 år vanligvis så blir det gjerne en bil som er pen i linjene og som har 4 dører da det blir sabla tungtvindt og upraktisk med 2 dørs bil med mindre man alltid skal være alen. På samme tid klarer bilen over 300 km/h på autobahn fint samt å "gruse" 99,9 % av øvrige biler på akselerasjon og skal man ha en Porsche til dette for holde seg til Tyske biler så koster gjerne brukt en betydelig mer (da er det en av superbilene ikke "vanlig" Porsche) og er ellers upraktisk.

Over til båter som er emne så vil man da på samme måte gjerne ha en virkelig bra båt og dette blir sabla dyrt allerede og når i f.eks mine øyne er en førerhus båt av utseende svaret på bilverdenens SUV eller "boble" aka X6 BMW f.eks så vil jeg gjerne at noe som skal koste såpass sabla dyrt også være fint og klassisk. Og ingenting blir mer klassisk enn hvit flybridge båt i mine øyne :giggle:

Så får man gjøre det som er mulig for at det skal være mulig å få brukt den til "fiskecruise" f.eks oppover Norge eller utpå 10 gradern. Får man det til så blir det perfekt en båt som kan brukes til alt fra Polen sommer helt til Middelhavet om 10 år (om man lærer seg nok) samtidig vil den kunne brukes til alt det andre man ønsker å bruke en båt til.

@sap_2000 Om det er snakk om rett frem autobahn med sidevind så tar jeg 1993 7 serie fremfor en splitter ny Yaris siden Yarisen vil "danse" på den veien og 7ern så lenge den fungerer vil gå som "tog" fremover.

Jeg tror jeg klarte å forklare hva jeg mente angående båt og bølger til @Chilli Solbris når det var litt bølger fra siden innpå Storebroen som knapt merket noe som helst (imens en Alicraft eller annen 30 fots båt hadde danset i disse bølgene fra siden imens folk ombord måtte holde seg godt fast).

Ellers har jeg jo forstått at "enorm gammel driter" kan "dævve" når som helst. Men det kan jo hende den kan også fungere litt om man får den godt vedlikeholdt. Altså Storebro 500 er jo 1993 men den så høyst levende ut ved D5L kurset og man hadde ikke noe følelse "her kan noe snart dævve" ombord :giggle: Nå er jo denne særdeles bra vedlikeholdt, men håpet er jo at mekaniker klarer mye av dette med Princess båten og at den kanskje er allerede i en grei stand.

Ellers er jo 2,5 mill eller til og med 3 mill ikke nok til å kjøpe "3-serien" til Princess/Fairline engang om den skal være i nærheten av ikke urgammel. Selv båt som er 12 år koster jo svinelige summer:
https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=309120447

 

Nå er det jo godt mulig noen tok sabla godt i med den prisen (samme pris som Fairline 58 fra 2008 bare 4 år eldre) men likevel altså det viser at enten så må man vinne eurojackpot, eller så må man spare til man blir urgammel om båten skal kunne være kun "gammel" og ikke "eldgammel" :giggle:

Så når man har allerede slått seg til ro med ideen at det må være en "hønngammel driter" som er minst 22-30 år så hvorfor ikke bare klaske til med 100 % drømmebåt som skaper inntrykk på meg selv. Det kommer til å være "hønngammel" uansett så om den er 30 eller 25 år blir vel mindre viktig enn hvordan noen har veldikeholdt den hittil.


Når man skal bruke en enorm sum for en vanlig brødspiser (som er jo mer enn litt brukte Porsche, Ferrari og Lamborghini koster for å ikke å snakke om BMW eller Alpina til og med G-power tunet) så vil man gjerne ikke "kjøpe sjøens Passat" men noe "flott". Uansett båttype så vil jo båten stå om det er bølger på Skagerrak (altså mer enn 1-2 meter MAX) så man får jo aldri brukt båten "hver dag" pga været.

Link to post
Share on other sites

@Eika Det spørs jo om hva dette skal brukes til om det er hobby og fornøyelse eller om den MÅ man ha for å komme fra A til B.

Hos meg faller båt under fornøyelse, bil egentlig også siden det blir ikke krise om jeg ikke kommer meg ut av huset og skulle jeg være i Warszawa og instruktør for noen så kan man ta en uber. Men ikke engang gamle 760i har dævva på noe annet måte enn at batteriet engang dævva utlada. Men den har da også vært regelmessig hos premium mekanikere (ikke hos offentlig bavaria motors BMW salong i Polen hvor de flår skinnet med gedigne regninger og gjør ikke jobben like bra som disse to mekanikerne). Så på den måten var det ikke mer dævving av gammel bil enn det er av Alpina B7. Ikke har A8 4.2 TDI som er gammel norskregistrert bil "tidligere foreldra sin hovedbil" fra 2006 har dævva heller til den dag i dag. Jeg kjører jo den fortsatt når jeg er i Norge og ikke har tatt med egen bil.

Så båten skal forhåpentligvis bli godt tatt vare på ved god hjelp av mekaniker. Men altså den er i kategorien fornøyelse.

Hadde du gått med glede til en Passat for å ta helgas kosetur med bilen :giggle: ? Poenget er at "dævver" båten slik at jeg må spare til å ha råd til å fikse den så blir det veldig surt, men ikke noe som ødelegger hverdagen. Men når den fungerer så vil det jo være super morro, akkurat som når en veteranbil eller sportsbil funker til "helgekos turen".

Med båt kan man jo også ha koseturer i Norge, anbefales ikke å ta koseturer med sportsbil i Norge :lol: Selv på 4-felt kan det ende med fratatt lapp og forslag til lenge burtid, så kommer jo avisa også og skal ta bilde av tidenes farligste veipirat :lol::giggle:

 

Link to post
Share on other sites

Jeg hadde tatt en Passat som virka hver eneste gang jeg ville kjøre, over en gammel e30/e28 som virka når den selv ville :thumbsup: 

 

kansje jeg er litt arbeidsskadd, siden jeg tenker at det er antall timer man får brukt på sjøen som er gleden, ikke hvor mange timer man står på brygga å banner før man får kommet seg avgårde 

Link to post
Share on other sites

@Eika Selv om den skulle bare brukes til gøy og morro egentlig? Ikke vurdert å fikse den morsommere bilen for en del av prisen som den er billigere enn ny Passat ?

Ellers med båt er det jo ikke slik som med bil, prisforskjellene blir enorme og det i millionklassen. Altså hvis man ser på Princess som BMW eller Audi eller Mercedes så koster "3-serien" som 12 år gammel nesten doble prisen av 7-serien som 30 år gammel. Ny "3-serie" koster over 10 mill altså minste mulige med flybridge som selges i dag. Så kan man kjøpe noe som tilsvarer en 5-serie fra 1999 for det 7ern fra 1993 koster da. Så er spørsmålet hvor mye bedre er den 6 år yngre det vil vel gå mer på hvem som har hatt den og hvordan den ble vedlikeholdt når begge er i den aldern.

Med båt finnes det ikke noe "kjøp ny BMW" fordi den minste "lille" koster så mye at man må spare til man blir gammel og grå. Og skal den bare være "gammel" så koster det fortsatt såpass at man kan spare i 3 ekstra år minst og fortsatt få langt ifra "ny båt" og langt ifra "innenfor 5 års garanti".

Link to post
Share on other sites

Først må hverdags bilen i boks, før man kjøper leketøyet. 

 

Nå har jeg flere båter som kan sammenlignes med "gt3 rs/Ferrari/Lamborghini", men de skal selges nå fremover for og kjøpe noe mer fornuftigt og som virker. Er drittlei av å skru eller støpe på de jævla båtene hele tiden, for det er alltid noe som går til helvette. Joda det blir kjedeligt i forhold, men det gir kvalitets timer på sjøen. Skal også bli godt med noe mer anonymt, slippe at alle peker, tar bilder, du får screenshots av at du har blitt lagt på Facebook osv osv osv. Men "status" er viktigere for enkelte enn andre 

 

For alt i alt, så er det antall timer på sjøen som er det viktige. 

Link to post
Share on other sites

@Eika Blir vel mest med seilbåt da siden den den kan jo gå selv når motorn har "dævva" men det blir også ett annet nivå av "jobb" og veldig lite slapt å fikse på alle disse seilene osv.

Det er vel kvaliteten av tiden man tilbringer utpå havet som også er ett poeng om det er bare "ett herk" når man skal komme seg ut og inn i båsen og ellers nytelse hele turen. Eller om turen blir "holde seg godt fast for å ikke dette ut" vann i båten, på seg selv osv. osv.

Det blir betydelig færre "kosedager" med mindre båt utpå havet enn med større pga. været. Med mindre man liker seg godt i bølgene og nyter å bli spruta ned av vann og holde seg fast da.

Ellers kan jo ikke båt helt sammenlignes med bil siden en Yaris vil jo stort sett komme frem dit en 7 serie kommer frem og ute i terrenget vil begge "sitte fast". Imens båtens verden 7 serie kommer mye lenger utpå havet enn båtens verden 1 serie.

PS. Det er vel bare å reise til havna i Kristiansand midt på sommern (om det er samme tilstander nå som i 1994 - 1996 da stod det jo stappfullt med enorme flotte hvite flybridgebåter hvor eldste var vel ikke eldre enn max 10 - 15 år siden slike ble jo ikke bygdt så meget før 1980) så vil den være så stappfull av splitter nye båter til 30 mill (er vel det splitter nye 50++ Princess koster) og splitter nye båtens verden "gt3 rs" at ingen ville merka engang om "enorm gammel driter" snek seg inn eller en "gt3 rs" som er gammel nok til å måtte skrus på :giggle:

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 2 minutter siden:

Først må hverdags bilen i boks, før man kjøper leketøyet. 

 

Nå har jeg flere båter som kan sammenlignes med "gt3 rs", men de skal selges nå fremover for og kjøpe noe mer fornuftigt og som virker. Er drittlei av å skru eller støpe på de jævla båtene hele tiden, for det er alltid noe som går til helvette. 

Tråden blir laaaang :)

Tror TS ville gjort lurt i å finne en noe mindre båt og kanskje noe nyere modell.

Når man ikke kan skru og ikke har erfaring kan det gå virkelig galt med en eldre stoooor ‘driter’ som dem nå kalles på det nye språket.

Som du sier der er alltids noe som går til helvete og må ordnes både på nyere og gamle båter. 
På en stoooor gammel driter er der så mye som troligt dukker opp som må ordnes og skal man være avhengig av mekaniker hjelp til det meste kan mye av båtlivet bli en tragedie.

Men får satse på det blir et lykkeligt båtliv for TS med fiske og cruise mellom Baltikum, Norge og Middelhavet :)

Tråden blir spennende :)

Ny hentetråd snart :)

 

 


 

 

Link to post
Share on other sites

For og si det sånn, så snur alle seg, folk peker, tar biler og filmer, bare jeg vrir om nøkkelen. Selv når båten ligger på brygga og jeg ikke er der, så skal alle bort og se, folk er frekke nok til og løfte ungene ombord for og ta bilder, selv uten og ha spurt eieren. 

 

Skal bli godt og bli usynelig igjen. Med noe som bare virker hele tiden. 

 

Egentlig synd, for dette er jævla gode kaste plattformer ikke noe på dekk som flyesnøre henger seg fast i, Det gynger ikke selv om man går fra side til side også er man førstemann til fiskeplassen 

IMG_20230912_182538.jpg

IMG_20231005_175427.jpg

1920x1440.jpeg

Link to post
Share on other sites

@Boatmad Nå ved jeg jo ikke om det blir hentetråd snart "enorm gammel driter" har jo ikke vært undersøkt enda av mekaniker og tilstanden er jo ikke bedømt. Ellers er den ikke ferdigforhandlet heller med det svenske dødsboet. Men det er jo en god sjanse.

Ellers om det er Alicraft 31 eller Princess 65 så blir det like avhengig av mekaniker besøk siden jeg kan like lite om å skru på en VolvoPenta 41P som på en svær MAN motor. Begge er utenfor mine evner og vil nok være det i god stund fremover :giggle: Nå blir vel bare mekaniker besøket mye lengre og dyrere om noe må fikses på svære MAN motorer men fortsatt like nødvendig.

@Eika Nå husker jeg at som barn så måtte jeg gå på bryggene i Kristiansand og beundre de svære flybridgebåtene men foreldra mine passet nok godt på at jeg ikke starta med "ombordstigning" sikkert like meget for å slippe "sur eier" som å slippe at jeg datt i vannet i prosessen :giggle::lol: Jeg var vel "for dum" til å merke meg "båtenes svar på gt3 rs" som sikkert var der også, så det var de svære hvite som ble beundret.

Så konstanterte jeg vel som 5 åring "sånn skal jeg ha" til masse latter fra både foreldre, bestemor og norsk "wannabe" (den gangen) IT professor (når det ble oversatt til han) som faren min jobba sammen med der om sommrene med å skrive forskjellige publikasjoner og forskning.

Men så sta som jeg er av natur så er det jo nesten 30 år senere på god vei mot å ha "sånn". Eneste forskjellen blir vel at "sånn der" har blitt 30 år eldre også :lol::giggle:

PS. Jeg er vel altfor "båtdum" til å se en Porsche i denne speedbåten, men jeg antar det er en slik som de som kan gå i 80 knop: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=208704211

eller https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=208434749
 

De har i det minste ikke så svindyre prislapper for 2009 modell som "store gamle dritere" om man er glad i speedbåt :giggle:

Link to post
Share on other sites

Jeg var på fort Apache i 94, så "the dealer" båtene in real life når alle 3 sto side om side i opplag. Jeg også sa vel noe om at sånn skal jeg ha når jeg blir stor. Det blei ikke like mange fot som "the dealer" men det blei endel knop ekstra. Så jeg skjønner den med og realisere drømmene, men heldigvis så har jeg innsett at det ikke er verdt og følge drømmene, for som du sier, drømmen også har blitt 30år eldre og det samme har hodet til eieren og fornuften. 

 

Her kan du lese litt mer om fort Apache 

https://vehicule-magazine.com/blogs/vehicule-magazine-2020/fort-apache

 

Link to post
Share on other sites

@Eika Nå tror jeg ikke hodet fulgte helt med aldringen, eneste den gjorde var vel å klokelig finne ut av at det er bedre å spare først så man har noe å leve av før man begynner å sløse penger. Men drømmene har ikke forandra seg når det gjelder bil/båt/dame det var fortsatt 7-serie/S8/S-klasse (ble bare forandra til BMW som favoritt) og fortsatt svær hvit flybridge båt. Og det siste kan man stryke ut om man ikke ønsker å virkelig gå konkurs + besøke psykolog etterpå for emosjonelle skader. Bil og båt blir rimelig hobby i forhold og gir bare positive minner :giggle::lol: Spørsmålet var vel bare om man skal ha det tidligere eller spare til man blir 70-80 :giggle:

Dine er vel også uforandra fortsatt går det i speedbåt akkurat som du likte som barn og du sier de går enda fortere selv om de er "mindre" så de er vel enda mer "gærne" enn båtene du så som barn. Men blir vel samme med meg tror nok det var mest 45-55 fotere den gangen i Kristiansand og dengangen nesten nye 65 fotere var det ikke så mange av. Så drømmen blir vel bare villere av at man blir eldre :lol:

Link to post
Share on other sites

Eika skrev 4 minutter siden:

Jeg var på fort Apache i 94, så "the dealer" båtene in real life når alle 3 sto side om side i opplag. Jeg også sa vel noe om at sånn skal jeg ha når jeg blir stor. Det blei ikke like mange fot som "the dealer" men det blei endel knop ekstra. Så jeg skjønner den med og realisere drømmene, men heldigvis så har jeg innsett at det ikke er verdt og følge drømmene, for som du sier, drømmen også har blitt 30år eldre og det samme har hodet til eieren og fornuften. 

 

Her kan du lese litt mer om fort Apache 

https://vehicule-magazine.com/blogs/vehicule-magazine-2020/fort-apache

 

Var  selv i området i 1990

men ikke innom Apache.

drømte selv :)

IMG_2353.jpeg

IMG_2329.jpeg

IMG_2328.jpeg

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...