Buster L Mercury Svart 16.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Honduras skrev 4 minutter siden: Fint å se at det er flere enn meg som sliter med å fokusere på EN hobby. Fin AWO du har stående der. Jeg har også noen sykler som noen ganger står i veien for båtbygging etc. Som jeg forsøker å forklare madammen, problemet er ikke for mye hobby-prosjekter, det er bare for liten plass.. Helt enig, garasjen er for liten! Jeg ønsker meg en svær isolert garasje til jul. :-) Godt gjort å se at dette er en AWO. De fleste har aldri hørt om dette merket. :-) Link to post
Honduras Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 (redigert) Som Espelid ville sagt "me har juksa litt".... Regnr er synlig, og da er det bare å gå på regnr.info Er du medlem i Nedre Glommen Veteran MC, og/eller hvert på klubbmøtene i Skjeberg? Da har vi kanskje møtt hverandre der... Prosjektet ser veldig fint ut Er det motoren til båten som skimtes i bakgrunnen? Redigert 16.Desember.2020 av Honduras (see edit history) * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Buster L Mercury Svart 16.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 (redigert) Er ikke medlem i noe veteran MC-klubb, AWO er bare en "hobby". ? Den åtteren som skimtes i bakgrunnen er en Oldsmobile 307, var plan A, men den er ikke lenger aktuell da jeg senere fikk tak i en Mercruiser 350 og en matchende Borg Warner Velvet Drive. Her er forresten en annen båt jeg har bygget: Redigert 16.Desember.2020 av Buster L Mercury (see edit history) Link to post
xr4ti Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Skal si du har sansen for fine båter, store som små. Det samme med den 2-hjulingen. Moro med slike Glenn L-tråder. Har et sett med tegninger til Glenn L sin Audeen 16" som jeg har tenkt endre til en V-bunn og legge til en fot. 16' Audeen - inboard speed boat-boatdesign (boatdesigns.com) Finnes flere tråder her på forumet men tråden til @Honduras er en meget innholdsrik tråd men den har du sikkert lest Link to post
Jp62 Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Har du fått tak i marine finer til prosjektet eller blir det Maxbo finer ? Begynner å bli noen mahogny båter i distriktet nå så da hadde det vært morro å fått til et treff på vannet en gang Link to post
Honduras Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 (redigert) Jp62, er det du som bygde den Zephyr 16 fra Classicwoodenboatplans som var avbildet i Fredrikstad Blad? Flott båt ? Har jo også et tråd her på BP fra «Mahognymafian» i Fredrikstad med en del fine prosjekter. Her er en fin video som inneholder noe av det fineste som finnes, dvs Mahognybåter, V8’er, fart og Hvaler og Onsøyskjærgården. Blir ikke stort bedre enn det...? https://m.youtube.com/watch?v=vzsEfRVUKU0 Redigert 16.Desember.2020 av Honduras (see edit history) * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 (redigert) Jeg vil sterkt fraråde å bruke byggvarehuset-finer. Der er det mye dritt. Kjøp Marin kryssfiner. Det er stor forskjell på kvaliteten, selv om byggvareforretninger ser fin ut på utsiden. Les gjerne den store kryssfiner-tråden Redigert 16.Desember.2020 av Honduras (see edit history) * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Jp62 Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Det stemmer . Fin video . Ikke lett å få tak i marine finer . Stor forsell på vanlig og marine finer , Link to post
Fuglen Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Morro! Buster L Mercury skrev for 5 timer siden: en annen båt jeg har bygget: Artig at Blodstrupsmoen har egen båt og? Link to post
Buster L Mercury Svart 16.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Tusen takk for masse bra innspill! Den videoen er helt fantastisk, gåsehud! Enig, ikke bruk kryssfiner fra byggmax eller tilsvarende. Jeg kjøpte finer av denne hyggelige mannen her: https://www.facebook.com/rivena.yachts/ Jeg har ikke rukket å lese så mange prosjekttråder foreløpig, men det skal jeg gjøre. En kamerat av meg mente han hadde truffet en crackerbox i mellom Hvaler og Fredrikstad i sommer. Er det noen som vet om noen slike båter her i Østfold? Runabout treff til sommeren hadde vært gøy. :-) . Link to post
Buster L Mercury Svart 16.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Fuglen skrev 9 minutter siden: Morro! Artig at Blodstrupsmoen har egen båt og? Blostrupmoen er en trivelig kar som liker fart og spenning, men han kan virke litt "bøs" om man ikke kjenner han... :-) Link to post
Buster L Mercury Svart 16.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 Jeg er litt fasinert av disse gamle båtene her: Link to post
Honduras Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 (redigert) Buster L Mercury skrev 55 minutter siden: En kamerat av meg mente han hadde truffet en crackerbox i mellom Hvaler og Fredrikstad i sommer. Er det noen som vet om noen slike båter her i Østfold? Runabout treff til sommeren hadde vært gøy. :-) . Er nok kanskje en av båtene til denne gjengen: Prosjekt nye Mahognybygg i Fredrikstad Eller så kan det jo ha vært JP62 over her som lufta sin Zephyr ? Å avtale et treff i i Østfold hadde jo vært morsomt ? Redigert 16.Desember.2020 av Honduras (see edit history) * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 16.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 16.Desember.2020 (redigert) Dobbeltpost Redigert 16.Desember.2020 av Honduras (see edit history) * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Buster L Mercury Svart 17.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Jeg skulle veldig gjerne ha fått laget noen slike windshield-braketter. Tips mottas med takk. Fantastisk mye fint i den byggetråden fra Fredrikstad! Link to post
Honduras Svart 17.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 17.Desember.2020 Med mindre du insisterer på a lage selv, kan du sjekke Tendercraft Bosts Glen-L har vel også slike tror jeg * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Buster L Mercury Svart 20.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Desember.2020 Link to post
Buster L Mercury Svart 21.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.Desember.2020 Link to post
Hakkannen Svart 22.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 22.Desember.2020 Her hviler du ikke mer enn du må, kan like at det er så god framgang Link to post
Buster L Mercury Svart 23.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 Her kommer det litt mer bilder. Link to post
Buster L Mercury Svart 23.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 (redigert) Sånn går no dagan... Redigert 23.Desember.2020 av Buster L Mercury (see edit history) Link to post
Knude Svart 23.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 (redigert) Ja kjør på med bilder. Dette blir bra. Hadde vært gøy om du tok med hvilken tykkelse finer du bruker og kvalitet. Bygget selv en "finer raser" på 16 fot sammen med et par kompiser i ungdommen. Ca1977. Tegningen var et par bilder fra et Amerikansk båtblad. Motor kom fra en den gang gammel Amerikaner med tre trinn manuell gearkasse. Takk og pris at vi aldrig fikk til propell størrelsen for da hadde det sannsynligvis gått til himmels på flere måter........ Desverre så finnes ingen bilder av denne farkosten. Det hadde vært gøy å ha nå. Jeg vokste opp i et båtmiljøet med tilgang på materialer å da var det " Amerikansk marin playvood "som var riktig. Tror faktisk at den var kokfast også. lykke til videre! Redigert 23.Desember.2020 av Knude (see edit history) Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Buster L Mercury Svart 23.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 Knude skrev for 10 timer siden: Ja kjør på med bilder. Dette blir bra. Hadde vært gøy om du tok med hvilken tykkelse finer du bruker og kvalitet. Bygget selv en "finer raser" på 16 fot sammen med et par kompiser i ungdommen. Ca1977. Tegningen var et par bilder fra et Amerikansk båtblad. Motor kom fra en den gang gammel Amerikaner med tre trinn manuell gearkasse. Takk og pris at vi aldrig fikk til propell størrelsen for da hadde det sannsynligvis gått til himmels på flere måter........ Desverre så finnes ingen bilder av denne farkosten. Det hadde vært gøy å ha nå. Jeg vokste opp i et båtmiljøet med tilgang på materialer å da var det " Amerikansk marin playvood "som var riktig. Tror faktisk at den var kokfast også. lykke til videre! Takk takk! Jeg bruker kokefast plywood produsert for båtbygging. Den er 6-7mm tykk, bygd opp av mange tynne lag. Alle båtbyggeriene i Østfold er borte så det er vanskelig å få tak i, men ikke umulig. Måtte Google litt. I bunnen er det to lag så da er vi oppe i 12-14mm. Link to post
Buster L Mercury Svart 23.Desember.2020 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 Link to post
Kanalkapteinen Svart 23.Desember.2020 Link til dette innlegget Svart 23.Desember.2020 Utrolig bra å få se litt bilder!! Kjør på?? Må bli solid med dobbelt i bunnen. Hvordan føyer du de to lagene til hverandre, og hvordan unngår du å fange fukt mellom disse? Tråden om Livet med Windy 8600MC Tråden om Livet med Draco Summerwind 24 Det er vel, det er vel med min sjel. Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn