Trophy Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Denne helgn blir det Lille Kalvøy i Ellingsøyfjorden. Bryggen er utvidet og forbedret så vi kan ligge med hekken inn og fortøye i noen utriggere som deler bryggen i "seksjoner" Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
KOB Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Color Festival til Fredrikshavn Men fikk et par fine turer i nybåten sist helg. Tegner veldig bra, er godt fornøyd så langt, bortsett fra lekkasjer i et par luker - ikke bra. Men det blir fikset. Sitér dette innlegget Hilsen KOB, Nimbus Nova 35 Link to post
olpi Svart 31.Mai.2007 Link til dette innlegget Svart 31.Mai.2007 Lekkasjer er noe dritt. En bekjent med en Seaco 1030 fikk rommet der Thruster sitter fylt med vann. Rommet under dreggluka fremme var dårlig drenert og det lakk vann derfra og videre inn der thruster er montert. Det ble mye vann. Vet ikke om motor til Thruster er ødelagt. Det gjenstår å se. Sitér dette innlegget Link to post
ter-av Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 I første omgang til Horten fredag for å avlevere en Horten'ser. Så ser vi an været lørdag og søndag...... mvh ter-av Sitér dette innlegget Viksund St.Cruz 340. VHF: LJ6798 og MMSI: 257 979 470. Kikk gjerne innom bloggen vår MorMajor.com . Link to post
Gunga Din Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Så ser vi an været lørdag og søndag...... mvh ter-av dom lover 20-22gr o att sommaren er på G Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Mulligan Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Ser ut til at det kan bli en del miljøvennlig og helsebringende seiling i helgen. Uten at jeg nødvendigvis skal noe sted. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Tidenes væromslag? Det blir tur, ja. Sitér dette innlegget Link to post
Astor Svart 1.Juni.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Blir trolig pollen denne helgen. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Sonata 7 Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Blir trolig pollen denne helgen. åja så du skal dra hjem? Blir en liten seiltur og trening til færdern på lørdag og så blir det jobbing på marinaen i sætre Sitér dette innlegget Link to post
jutul Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Vi holder oss hjemme i dag, barna er ikke så begeistra når det regner og man ikke kan bade. Men i morgen tenkte vi oss en tur til Tordenskjoldsbukta eller der omkring. Krysser fingrene for strålende sommer til neste helg, da skal jeg ta en lang weekend til Koster. Sitér dette innlegget Link to post
Quantum Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Denne helgen blir det nok Sandspollen. Det er jo lovet bedre vær så vi håper å treffe andre BP'ere. Sitér dette innlegget Tidligere båter: Skilsø 27 m/ Bukh 48 - Tristan 301 m/ VP MD 30 - Sandvik 25 m/ BMC 1500 Vårt prosjekt: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=8046 Hjemmeside: www.GudrunogTrond.com Link to post
Lars H. Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Hei. Ligger nå mutters alene på Kommersøy. Kanskje jeg og skipshunden (fruen jobber) skulle ta en tur innover til Sandspollen imorgen for å treffe andre baatplassen.no venner? Det var rufset over fjorden idag med 10 - 12 m/s på tvers og regn. Her i Grisebukten er det stilnet av, men regnet siler ned. Hvem andre har tenkt seg til Sandspollen? Er det noen som allerede er på plass? Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hilmar 2 Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 (redigert) skal bortom en tur. astor ligger der tror jeg Redigert 1.Juni.2007 av Hilmar2 (see edit history) Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Pee49 Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Matrosen er på teater i kveld, men i morgen går nok turen til Bolærne eller Stavern. Kommer litt ann på vær og vind. Noen der ute som er på et av stedene. Sitér dette innlegget CBK 538 LE5871-EINARSEN Link to post
Lars H. Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Ettter en hoppetete tur til Kommers med sjøen på tvers til Kommers, spiste fi middag og dro videre til Sandspollen der Astor tok imot tampen. Og akkurat nå kommer Quantun inn. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Superkul Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 vi skulle egentlig dra i efta men regnet tok overhånd, det er meldt bedre i mrg så da tar vi turen til skjærhalden eller singleøya - håper sola drar til i mrg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Espen C Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Den kommer utover dagen i morgen og så blir det sommer igjen http://www.storm.no/tv2/vaer.aspx?utmx=611...&maplevel=4 Sitér dette innlegget Link to post
cleo Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Ettter en hoppetete tur til Kommers med sjøen på tvers til Kommers, spiste fi middag og dro videre til Sandspollen der Astor tok imot tampen. Og akkurat nå kommer Quantun inn. Lars H. Du får hilse Trond og si at sluttspurten er i gang i Hurumhavna, kommer snart og besøker dere! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Lars H. Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 OK, nå går jeg over til dem for en Irish Coffie! LarsH. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Hilmar 2 Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 kommer over lørdag kveld en tur. Sitér dette innlegget Hilmar 2, jobber på slepebåten Gyltingen Link to post
Marø Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Blir vel Tordenskioldsbukta eller i nærheten. Været ser jo bra ut. Ser også ut som det er flere medlemmer fra området som skal ut. Kanskje vi møtes. Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 1.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 1.Juni.2007 Astor tok imot tampen. Og akkurat nå kommer Quantun inn.Lars H. Legg dere litt breit da så kansje det er plass til en liten båt til immellom dere idag ? Etter noen dårlige bilkjøp runder i Moss idag ,så blei det litt seit med å reise ut . Hvis ikke Økosjefen skal på flere bomturer idag (lørdag) så reiser vi tidlig ut. Aldrig vært i sand pol'e , så kansje på tide med et besøk . Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
Lars H. Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Hei. Og så var det tid for å fortelle om denne helgens planer. Med så fint vær tar vi en riktig lang helg. Fruen jobber til 2230 i kveld, men sånn ca. 2330 burde vi være klar i båten til en lenge ettertraktet nattseilas over fjorden fra Son med en aldri så liten styrepils i hånden. Det er jo så stille og lyst nå at en nesten ikke trenger å tenne lanterner! Først kurs 260gr. på autopiloten til Tofteholmen, og så 270gr. over Breiangen med armene i kors og god utkikk. Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
olpi Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 (redigert) Hadde en fin helg forrige helg. Det regnet riktignok på fredagen, men da lå vi fint fortøyd i Bukta på Hvaler. Hjalp til med omsetningen i pub`n på en regnværsdag. Det ble en del gjester der etter hvert utover kvelden. Lørdagen fant vi oss en plass i uthavn og holdt oss der til søndag kveld. Flott vært. Idag har vi vært i Flatskjærrenna da kona hadde fridag. Fikk prøvd gummibåten, og den gikk som en skudd. Til helgen er det usikkert om jeg drar da kona har jobbehelg. Kan likevel hende jeg drar en tur, men på en plass som kona kan nå meg pr bil slik at hun kan kjøre til/fra jobb. Ellers så har makrellen kommet. hørte noen som hatt fått noen på dorgen. Det er også blitt mye varmere i vannet. Jeg badet idag og målte ca 18 grader i vannet på Flatskjær ( i nærheten av Strømtangen for de som ikke er så kjent i området) Redigert 6.Juni.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nemi! Svart 6.Juni.2007 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2007 Denne helgen vil bli tilbragt fredag ved Hinnaholmene, for så å dra over til Jørpeland på Lørdag etter frokost da det er " Strandadagene ". Regner med å dra til Rossøy på ettermiddagen engang. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.