Gunga Din Svart 16.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Januar.2014 Med dette opplegget kan jeg ligge med kjøleskapet og alle andre forbrukere i drift i 8-10 dager, uten å starte motor eller koble landstrøm dette låter velidi BRA !!!! jeg har halvparten ! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
flexima Svart 23.Januar.2014 Link til dette innlegget Svart 23.Januar.2014 Hallo alle på forumet,hva er det styringsmaktene driver med? kr0,81 ekstra i avgift på farget diesel? La oss si tydelig ifra at vi ikke vil ha dette! Vi bruker tross alt båtene og pengene våre innenlands! Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth 81 Svart 13.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2014 Da jeg vurderer å kjøpe en gammel stålbåt, så har jeg da nå lest denne tråden fra ende til annen. Stålbåt virker ikke så "skummelt" som jeg kanskje trodde i utgangspunktet, men ikke værre enn at jeg tror jeg tåler det. Jeg har startet en egen tråd om båten jeg vurderer her. Mange av dere som følger denne tråden har sikkert vært innom allerede, men jeg tenkte det kunne være en idé å legge igjen en link her for å være sikker på at jeg når flest mulig. Sitér dette innlegget Skibsplast 675 HT med Suzuki DF 250, Biam 800 HT med Yanmar 4JH2-HTE 75Hk Mazda 929, Toyota Celica, Volvo 940GL, Jeep Commander Overland, Volvo 740GL, Mercedes C200 Kompressor, Opel Astra, Mazda CX-5 Link to post
flexima Svart 17.Februar.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2014 Hei Kenneth, prosjektet dit så ikke så ille ut. Men det som er å si om saktegående stålbåter så bør du ha noe som bikker 32fot og oppover , ellers så ruller de mye i sdesjø. Min båt var ille, men jeg forlenget hekken under badeplattformen med 95cm. Det hjalp veldig.du ser det på bildene jeg har lagt ut. Lykke til .hilsen Flexima Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 4.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 4.Mars.2014 Hei alle sammen. Skal nå sveise på Flybrigden igjen, etter at den har i mange år bare blitt satt på plass uten at den var festet helt fast og nå skal det bli bra. Men lurer litt på hva jeg skal bruke som grunning og maling der.?? Så lurer jeg litt på om jeg skal bruke sparkel eller stålplast til og fikse skjøtene fine igjen.?? Så klart 2 komponent. Dette er selvfølgelig over vann. Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Hei Luka68 Har sandblåst og primet med Star MPS 2komp primer og malt med Star blank 1komp skipsmaling. Sparkel er fy, ettermin mening. Det kan dannes rust under sparklen uten at du ser det med en gang. Vær heller flink med sveisen. Hilsen. Flexima Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Hei Flexima. Takk for for svaret. Skal prøve og være flink når jeg sveiser da. Men hvor får jeg kjøpt denne skipsmalingen, hos F.eks fargerike.? Så en annen ting, skal ha inn nye cutleslager og de er litt trange for hylserøret, så mitt spørsmål er: hvor får jeg tak i Tørris for å kunne få de krympet så mye jeg får ved kulde. Så klart så blir hylserøa også varmet opp. Bor i Horten i Vestfold, så jeg håpet kanskje noen viste noe her rundt om kring. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 5.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Star malingsfabrikk ligger i Lier, hvor de også har utsalg. Sikkert billig ift. butikkpriser. Jeg ville grunne sveisen med Owatrol penetrerende rustolje.. Når den har herdet, kan du male med skipsmaling blandet med 10% olje. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
Luka68 Svart 5.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Mars.2014 Kan jeg bruke den star MPS 2 komponent under vannlinja også.? Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Hei igjen Luka 68. Båten min ble primet over alt med StarMPS2komp. Men jeg har lagt på 7lag. Det er 17år siden,og båten er like fin enda. Hilsen Flexima Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Takk for det Flexima. Men kan den primeren brukes under og over vannlinja.? Males den rett på stjålet, eller burde det være noe først.? Nå tenker under vannlinja da. Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 Over alt betyr også under vannlinja,lykke til. Hilsen Flexima Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 6.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 6.Mars.2014 He he, ja sån kan det gå når en ikke kan lese. He he Takk for det, prisen var ikke så gal heller der. Du skriver her flexima at jeg skal blande 10% Olje i skipsmalingen! tenkte du da owatrol olje. God natt fra Horten. Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 7.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Mars.2014 Hei igen, Luka 68. Det var ikke meg som bladet inn owatrol i malingen,men det går helt sikkert bra gjøre det. Malingen flyter litt bedre ut. Hilsen Flexima. Sitér dette innlegget Link to post
Lars Kirkeng Svart 8.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Mars.2014 Er det noen her som kom sigende opp elva i Fredrikstad i dag, blir glad når jeg ser en stålbåt :-) Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 9.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Mars.2014 Hei igen, Luka 68. Det var ikke meg som bladet inn owatrol i malingen,men det går helt sikkert bra gjøre det. Malingen flyter litt bedre ut. Hilsen Flexima. Jeg har god erfaring med Owatrol rustolje både som grunning og blandet i malingen. Foruten at malingen flyter og fester bedre, blir den mer rustbeskyttende. Men obs! Owatrol rustolje selges idag under navnet Respect hos fargehandlere. Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
flexima Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Da er skipet klar for sjøsetting 10 April! Prøvde med litt Owatrol i primer og maling, ser lovende ut. Det er veldig stille på forumet for tiden? Er alle veldig opptatt med vårpussen? Hilsen Flexima. Sitér dette innlegget Link to post
Tore B Svart 8.April.2014 Link til dette innlegget Svart 8.April.2014 Fikk plutselig mye å gjøre da jeg bare skulle teste ankervinsjen etter vinteren, den virket selvfølgelig ikke! Endte opp med ny motor og gear, og 5000.- mindre på konto! Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 Ja jeg driver med vårpussen, og siden båten ikke har vært på vannet på 8 år, såååååå skal det bli på tide i år. Gleder meg meget til det, så det er litt og gjøre både ute og inne. Sitér dette innlegget Link to post
Figaro Svart 9.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 Når jeg kommer hjem fra Spania om en uke, skal overbygget males. Det er 5 år siden sist, så det er på tide selvom malingen har holdt seg bra. Håper at været bedrer seg til den tid og at båtsesongen kan starte med en tur på svenskekysten.:)) Sitér dette innlegget Not like everybody else----owner of metal boat and plastic car (Think) + MGB 68 mod. Link to post
flexima Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 https://baatplassen.no/i/page/fileoad/uploadif Så er alt klart for sjøsetting i morgen Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 9.April.2014 Link til dette innlegget Svart 9.April.2014 https://baatplassen.no/i/page/fileupload/uploadif Prøver igjen å få med bilde. Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Hallo alle sammen. Skal jeg bruke selvpolerende eller hard bunnstoffet på stålbåten min. Kan jeg bruke selvpolerende på ett underlag som kanskje har hatt hardt bunnstoff tidligere.? Vet ikke hva som har vært tidligere, men hvordan vet jeg forskjellen.? Har tatt litt fuktig finger og gnidd litt, og da blir det litt farge på fingeren.? Er dette da selvpolerende middel som er på den. Hvor skal jeg kjøpe neste parti med bunnstoff, og hvilket er best. Her er båten. Sitér dette innlegget Link to post
flexima Svart 21.April.2014 Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Hei i gjen Luka, hva som det beste bunnstoffet blir aldri båtfolket helt enige om. Den store forskjellen mellom hardt og selvpolerende er at for det harde så brukes det groehindrene midlet opp,mens bindemidlene blir igjen. Dette medfører etter hvert mye skraping. Selvpolerende slites jamt av under bruk,over virksom så lenge du ser fargen. Bruker du to strøk med forskjellig farge så ser du hvor du må etterfylle. Har brukt Star MPS selvpolerende i17år,helsmurt to ganger,ellers bare flekket, Selvpolerende går vanligvis greit på hardt underlag,men omvendt går ikke. Hilsen Flexima Sitér dette innlegget Link to post
Luka68 Svart 22.April.2014 Link til dette innlegget Svart 22.April.2014 Hei i gjen Luka, hva som det beste bunnstoffet blir aldri båtfolket helt enige om. Den store forskjellen mellom hardt og selvpolerende er at for det harde så brukes det groehindrene midlet opp,mens bindemidlene blir igjen. Dette medfører etter hvert mye skraping. Selvpolerende slites jamt av under bruk,over virksom så lenge du ser fargen. Bruker du to strøk med forskjellig farge så ser du hvor du må etterfylle. Har brukt Star MPS selvpolerende i17år,helsmurt to ganger,ellers bare flekket, Selvpolerende går vanligvis greit på hardt underlag,men omvendt går ikke. Hilsen Flexima Takk for tipset og kloke ord. Da er det bare å kjøpe selvpolerende på Star maling da. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.