Miss Amalie Svart 18.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mars.2010 Du verden så deilig at våren begynner å titte fram. Nå går det an å jobbe bare man har et varmetelt Når jeg skulle skjære ut luka til motorrommet i dag, var det herdet skikkelig bare med varme inni båten. Tempen lå på hele 29 grader når jeg kom ned i dag. Hatchen er bygget på båten. Bare skar ut i etterkant mellom lektene. Så skal den bare legges på plass igjen. Kiler den fast helt til all mahognyen er på plass slik at det ikke blir skjevheter. Kjære alle prosjektvenner, bare kjør ivei både dastunt , odmar og honduras. Limegløden kommer som bare det Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
dastunt Svart 19.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2010 her går de unda! bra blir det og. må sei eg er meget imponert. Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Miss Amalie Svart 23.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Hei og god morgen! Da er motoren og gearkasse kjøpt! Det ble en Hürth ZF 63 A, 1,5:1 på en Volvo Penta/Chevy 305 AQ225. Heloverhalt av proff mekaniker. Denne kassa har akselen i bunnen, vinklet ned med 8 grader. Siden propellakselen har 16 grader mot båten, betyr det litt mindre monteringsvinkel for motoren enn en strak løsning. Tror det kan bli snasent! Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Double Weber Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Da er motoren og gearkasse kjøpt! Nå blir det saker! Gleder meg til å følge montering og testing Lykkelig Dracoeier ^_^ Link to post
Toivo Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 har du tenkt deg over dammen til trebåtfestivalen i risør til sommeren eller? Med båtførerbevis Mitt båtprosjekt TOIVO Link to post
Miss Amalie Svart 23.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Alt avhenger av hvor ferdig den blir Men det er nok litt langt å slepe en så stor "jolle" etter seilbåten Og å sitte med v8-dur i øret så langt orker jeg nok ikke. Men det er en trebåtfestival i Halden også. Den kan nok bli aktuell. Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Bartesam Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 Er jo trebåten i Risør som gjelder da, og båten fortjener jo den oppmerksomheten den får der nede Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
Odmar Svart 23.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2010 La ham bygge i fred og ro, vi beundrer ham for innsats og finich. Uansett hvilke messer som han kommer innom vil den få mest oppmerksomhet.... Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Honduras Svart 24.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 å sitte med v8-dur i øret så langt orker jeg nok ikke. Ikke noe problem, jeg og ett par andre interesserte medlemmer her kjører den ned for deg.... * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Miss Amalie Svart 24.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2010 Forundrer meg ikke men nå må jeg jo få'n ferdig nok da Dekkingen er nesten ferdig nå, limt på 9mm vannfast furufiner over hele og ferdig utskåret både hatch og cockpiter. Helt i baugen ble buen for skarp for fineren, så der måtte jeg splitte av 20 cm. Jeg har jo valgt å ha en flott bue i dekket, og ikke flatt som på Tahoe og riviera. Liker det bedre, og det gir et frekker stuk hele veien. Bakdelen er at man må ha lange spenn i finer for å klare en slik bue. Det gikk fint helt til der bredden var bare 50cm.. Da ble det bare et stort brak Heldigvis er det bare å frese det av fra bruddstedet og laminere inn to småbiter. Det blir like sterkt, og enkelt å slipe til. Jeg har begynt å frese inn kantlekt som jeg har fått tak i. Den er kraftig nok til å frese buet overgang fra skrogside til dekk. Under denne lekta skal det skrues på pyntelist. Jeg har egentlig ikke lyst til å bruke vanlig stevnjernslist. Kunne tenkt meg noe smalere og penere. Har noen et tips til rustfri/syrefast list på mellom 12 og 20mm? Noe i stil med "tønnebåndet jeg skal ha på hekken, bare smalere. Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 God søndag! Helga har vært viet til Bavaria'n. Stoffing og polering ferdig, og hun blir våt i understellet i morgen Men ingen helg er fullkommen uten litt liming. Så da har jeg limt sammen noen bilder Selvfølgelig lyver et slikt bilde litt, for akterdekket er ikke mer enn 80cm.. Cockpitene er 75cm. For å danne seg bedre bilde av det, så er hekken 192cm i bunnen Det er viktig å få til en god overgang mellom skrog og dekk. I tillegg skal denne overgangen lage en illusjon av massiv mahogny og sraver på dekk. Jeg har sett mange løsninger som innebærer en rar overgang helt bakerst. jeg vil ha den "frekk" slik at overgangen er markert hele veien. Samtidig ønsker jeg å lage en illusjon av at bakdekket senker seg ned i skriget. Derfor freser jeg spor til lekta og lager en solig overgang i stedet for å høvle ned . dette gjør overgangen mye sterkere Ca. 60 cm lengre framme kommer lista ut flush med både skrog og dekk, og blir liggende som en vanlig hjørnelist i fresesporet. Slik blir det med lista på plass Så det begynner å bli en slik fasong i hekken Men i mellomtiden er det påske, men hjemmepåske betyr vel litt jobbing? Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Svaap Svart 28.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 Den hekken var veeeldig sexy!!!! Lekkert! Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Miss Amalie Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 (redigert) jah, den skal jo være mer 30-tallets pin-up'er enn 50-tallets bilinspirerte båter. Men, bare kom med det hvis dere har innsigelser eller ideer. Alt blir vurdert!!! Redigert 28.Mars.2010 av Amalie 36 (see edit history) Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 28.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2010 Ha ha ha, når jeg leser etterpå hva jeg har skrevet, så humrer jeg litt. Jeg skriver som en racer og tror jeg har skrevet riktig. Det kjennes riktig maen jeg treffer en tast for langt til venstre. Dere som har fulgt med skjønner hvorfor Gåte... hvorfor? Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 29.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Apropos å få innspill Jeg ønsker meg noen uttalelser på hva dere synes. Jeg klarer ikke å bestemme meg for hvor eksospottene skal være. Dette skal jeg frese ut nå, men hvor pokker tar de seg best ut? eller Akkurat nå er jeg helt blank, selvom den smale versjonen var min første tanke Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Bartesam Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Ville vel kanskje ha hatt den smale versjonen med lik avstand mellom hullene som det er avstand mellom riserene på motoren Inn til barten, og borte vart`en Classiske Motorbåter Link to post
index Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Jeg ville gått for den nederste løsningen, uten tvil! Den smale løsningen så bare rar ut... "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Miss Amalie Svart 29.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Den var ikke dum Det blir jo det enkleste når det gjelder å legge eksosslangene langs stringerne også. Det skal jeg tenke på. Flere ideer? Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
mormalv Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Steike ta, dette er rått! Link to post
Svaap Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Jeg mener jeg har lest tidligere i tråden at du skal ha en V8 ombord ? Da ville jeg helt klart lagt utløpene tilsvarende den nederste skissen så får du skikkelig stereo-lyd Fleip tilside: Jeg ville også gjort det av estetiske hensyn.. Prosjektet SVAAP og Prosjektet MINDE Link to post
Jens_P Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Jeg ville gått for det nedre forslaget for eksos-plassering. Har stor sans for denne. Lant ut til siden og like over vannlinjen. Hentet herfra. Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Finn Erik Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Av de to du har lagt ut er den nederste den som virker riktigst for meg...... Denne er til salgs på finn.no nå....syntes eksosen her er riktig plassert.. Link to post
mormalv Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Den nederste der tror jeg har vært med på Autofil for noen år sia. Ligger på arkivet til NRK. Skikkelig deilig lyd! Link to post
mormalv Svart 29.Mars.2010 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Tok vist feil gitt, det var en Riva Ariston som var på Autofil. Link to post
Miss Amalie Svart 29.Mars.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2010 Det der var skikkelig morsomt å se! Begynner å bikke over mot bredde i hekken. Dere skjønner vel at det er nå moroa begynner Og, joda... V8'eren er kjøpt inn. Og da blir det stereo-lyd Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn