Superkul Svart 3.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Et par spørsmål fra en "fersking". Vindusviskemotor, er det 90 grader som står montert? Pleier man og tilte opp drevet når båten ikke er i bruk? Eventuelt hva er fordelen ved å gjøre dette? Kl 18,00 i morgen fyrer jeg opp båten. God helg til alle der ute og lykke til videre. lykke til med sjøsettingen litt usikker på den motoren - har ikke tenkt eller titta på den jeg lar alltid drevet stå nede - har en filosofi at til mere man mobber det opp og ned til fortere ryker ting men jeg MÅ pga det er så veldig grunt på brygga mi Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jens_P Svart 3.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 3.Juni.2010 Leser så øyet blir stort og vått. Dette er en av kose-trådene mine. Du gjør så bra arbeid og har sånn kontroll at det er ikke stort å kommentere. Har intrykk av at båt og motor blir satt i samme stand (eller bedre) som da det var nytt. Trenger du mer skryt? :wink: :wink: Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
jabh Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 som du ser jabh sitter det styrbord for rattet på min Da er ikke min merket, ser heller ikke ut til at det har vært noe der heller. Det betyr vel at båten er en selvbyggerbåt...... Men det var ikke noe problem å få båten merket å registrert med securmark uten prod.nr så da går jeg for det :) Vil jo gjerne ha båten registrert og forsikret. Du må fortsette å oppdatere prosjektet ditt, blir jo bra dette arbeidet du gjør. Men dette er vel tiden de fleste brukerene her inne er opptatt med å pleie sine egne båter. Har selv ikke fått gjort noe med min egen båt, da det er for få timer i døgnet. Men så har jeg heller ingen planer om at den skal på vannet i år. Link to post
step Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Blir lekkert dette. Hva limer du skaien med. Skal lime noe skai men har aldri gjort det før. Begynner du på midten og jobber deg utover? Eller... SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
sofa Svart 4.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 Hei Er veldig imponert ,problemet med å lese slike tråder er at en stakkar får så mange ider Jeg selv får en akutt trang til å bytte dørk i min 24 weekender ( den har alerede fått en betydelig intriørmessig oppgradering + repp av el nettet,har skrevet om det på fjord boatclub)Angående skailiming så vil jeg anbefale å bruke våtromslim, der har du tross alt angrefrist Stå på, skriv mere om oppusing og slikt Link to post
Superkul Svart 4.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Juni.2010 (redigert) trenger ikke angrefrist - jeg brukte liten rulle og smurte på baksia av skaien og på platen - så venter du til til den er klebig og ikke våt - jeg la plata oppå skinnet så jeg ikke krølla og klina med skinnet - det er viktig og følge med mens det tørker setter seg for mine boblet opp flere steder - strøk det forsiktig utover evnt løfter av litt hvis di blir for store - stiftet stramt over kanten etter at jeg var bænkers at limet hadde satt seg jeg kjøpte kontaktlim på maritim Redigert 4.Juni.2010 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
qwerty Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Hei.Da var båten på sjøen. Startet greit. Fikk kun 5000 på max og 27 knop. Litt tung og få opp av sjøen, men har ikke erfaring med Draco 20. MEN i dag er det 6 liter sjøvann i båten! Vet ikke hvor det kommer inn. Hvordan er eksosbendet koblet til skjold? Kjente svakheter? Må nok opp med båten! Litt trist nå, "nyoppussel Draco selges, noe motornrbeid må påregnes". Fortsatt god helg. Link to post
Hokky Svart 5.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 (redigert) MEN i dag er det 6 liter sjøvann i båten! Vet ikke hvor det kommer inn. Hvordan er eksosbendet koblet til skjold? Kjente svakheter? Må nok opp med båten! Litt trist nå, "nyoppussel Draco selges, noe motornrbeid må påregnes". Fortsatt god helg. På min Fjord 21 kom det inn en del vann gjennom strømpen til gear vaieren, jeg skrudde til slangeklemmen litt og da var det ok. Jarle B: Tråden din er kjempeflott. Jeg er ikke på Forumet her hver dag, men ser etter oppdateringer i denne tråden når jeg er her. Jeg kommer nok til å bruke denne tråden som inspirasjon når jeg skal pusse mer på båten min til vinteren igjen. Redigert 5.Juni.2010 av Hokky (see edit history) Min Fjord 21 Olympic Link to post
Superkul Svart 5.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2010 Trenger du mer skryt? :wink: :wink: hehe jeg sikler ikke etter skryt men innvendinger - kommentarer - forslag etc er koselig er bare kjedelig og skravle med seg selv Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 6.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 6.Juni.2010 Men om du bygger om instrumentanelet, hvordan tenkte du det skulle bli da? Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Superkul Svart 7.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 det blir i kjappe trekk og bare legge plate over og lage en svak bue på toppen - i dag har jeg grubbla og klødd meg mye i hodet pga dørken flekket av alt orginalt og fant fort ut hvorfor gulvet var så styggt alurammene og sidene flukter jo særdeles dårlig så platene blir stående i spenn og vagle så her må jeg tenke ut hvordan man avretter før teaken kommer i gang eneste jeg kommer på i farten er å sjimse opp med skiver og sikaflex blir umulig og lage foringer da det er skjeft alle veier kom med forslag - nå står jeg fast Prosjekt Draco-2100 Link to post
step Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Skru fast platene med teaken på. Så slip teaken etter på? Det har jeg gjort. Er du snart klar for sjøseting? Jeg har fått en liten brems i framgangen.. SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
mulla Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 det blir i kjappe trekk og bare legge plate over og lage en svak bue på toppen - i dag har jeg grubbla og klødd meg mye i hodet pga dørken flekket av alt orginalt og fant fort ut hvorfor gulvet var så styggt alurammene og sidene flukter jo særdeles dårlig så platene blir stående i spenn og vagle så her må jeg tenke ut hvordan man avretter før teaken kommer i gang eneste jeg kommer på i farten er å sjimse opp med skiver og sikaflex blir umulig og lage foringer da det er skjeft alle veier kom med forslag - nå står jeg fast sånn ble mitt dashbord på Draco 20 Link to post
Superkul Svart 7.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 joa men jeg vil gjerne ha mulighet for å ta opp og igjen dørkplaten senere og vil ikke ha noen synlige skruer det er såpass mye noen steder at plata spriker i skjøtene - det var derfor jeg ville bytte det også så du har mere en båt og stri med .......... samma her hus - hytte og gamle biler hadde det ikke vært for flytting - kjøkken etc hadde skuta vært på fjorden seinest 17 mai har klart til påsken hvert år men........ Prosjekt Draco-2100 Link to post
step Svart 7.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 7.Juni.2010 Jeg har bruk forsekede skruer. 10 stk på de store platene. Montert aliminiums vinkler under platene så boret og gjenget. SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Superkul Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 her er en forklaring på hva jeg mener med sprik - dog litt overdrevet sideplatene i dørken heller nedover på siden med opptil 1 cm og det utgjør en stygg kant mot midtplata dilemma er å ikke ha synlige skruer -da må jeg rette opp så skru så lime teaken på plass i båten og jeg vet at det blir et støvhelvete innvendig og jeg som gledet meg til og lage teakgulv - nå er det plutselig et mareritt gruble gruble Prosjekt Draco-2100 Link to post
Jens_P Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 Går ut fra at aluminumsrammene har blitt skjeve eller innfestingen har gitt seg over tid. Jeg ville forsøkt å rette opp med kiler eller lignende. Får du tykkelse nok på teaken kan du forsenke skruene og sette i treplugger over. Litt enklere om du må demontere en gang i fremtiden fremfor å lime hel teak over skruehodene. Clas O har et greit sett for dette formålet. http://www.clasohlso...link/m3/Product,Product.aspx?artnr=30-8733 Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Superkul Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 (redigert) aaaaaaaaaaaaaaaah ferdig avrettet gulv - kostet meg noen timer målte meg til med rettholt og lagde kiler av noen tekrester med elektrisk høvel fra 1.3 cm til 0 osv da ble det dønn rett og klart til dørklegging tenkte jeg skulle bruke orginaldørkplatene og pusse di og lime teakstaver på dem men når jeg slipte dem ble di såppass greie at jeg bestemte meg for å la di være så lenge - må få skuta ferdig nå og da kan jeg kose meg med teak til tidlig våren igjen nå ser det ikke så fint ut med våt oljet + skygger/skjolder på bilder, ble faktisk akseptabelt - helt og pent og ikke noe kanter som skjemmer lengre la opp høytalerledninger - ledninger til ledlys inni hanskerommene på sidene pluss en + ledning til spellern/memory og la opp giveren til ekkoloddet - den limer jeg i bunn - gidder ikke ha kjafs hengende på yttersia - går bare i stykker Redigert 8.Juni.2010 av Jarle B (see edit history) Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 i morgen skal stolene på plass og høtalerkassene/ underdelen til hjørnesofaen på plass så skal den tappes for vann og få på litt frostvæske og justere tenninga kjøpte den røde frostvæsken - burde bli bra med tanke på tæring ?? så venter jeg i spenning på vinylsprayen så blir den fiks ferdig innvendig håper ikke det skufet for mye med tanke på snarveien med gulvet - men det er på høy tid og få den på vannet noe må vi ha og gjøre til høsten/våren men dashbordet er veldig fristende og hive seg på med tanke på lodddet/kartplottern Prosjekt Draco-2100 Link to post
ekko Svart 8.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 (redigert) Pokker....... den dørken hadde jeg gleda meg til........ Redigert 8.Juni.2010 av ekko (see edit history) Link to post
Superkul Svart 8.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Juni.2010 me 2 - men nå får man ta og skjære igjennom - skal begynne ferie snart også men i så fall klemmer jeg inn bilder etc når det skjer nå er jo grunnlaget klart og teaken står ferdig tilskjært i garagen ..... Prosjekt Draco-2100 Link to post
edward Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 skulle gjerne hatt ny dørk selv jeg, det som er der i dag er bare trekt med noe sånn dørk-folie eller hva det heter, ikke pent. Men i år skal jeg bare få i motor og røske litt opp i elnett, båt skal jo ikke bare pusses og mekkes på... Link to post
Superkul Svart 9.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 ja tiden flyr for fort .......... det må jo nytes også fikk satt i stolene i dag og det blir jo fint selv om jeg ønsket å få lagt ny dørk også fikk fiklet litt med det elektriske også - la opp en konstant + ledning til memoryen til stereoen og alarm alarmen forteller jeg ikke så mye om Prosjekt Draco-2100 Link to post
Polarn Svart 9.Juni.2010 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2010 (redigert) Hvorfor ikke det? Du burde legge ut hvordan man deaktiverer alarmen samt hvordan tjuvkoble motoren slik at jeg kan bøffen etter du er ferdig med oppussinga. Den blir knall Men jeg savner litt lakk under setene bak eller skottene så fint det kalles. Redigert 9.Juni.2010 av Polarn (see edit history) Eneste miljøvennlige er å kjøre grønt, host..hark <Gjør det ordentlig eller gi faen!> -->Vinner av OT-Entusiast 2011<-- Link to post
Superkul Svart 10.Juni.2010 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2010 den skjønte jeg ikke helt polarn ,lakk under sete bak?? Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn