Kaptein Thomas Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 Har lest hele tråden nå, fantastisk hvor mange som bryr seg! Jeg ønsker deg all verdens lykke til, Geir! Stå på! Skvulp BåtforeningNor Star 290, 2001Hjemmehavn; Slependen, Bærum Link to post
margarus Svart 25.November.2011 Link til dette innlegget Svart 25.November.2011 http://www.utsira.kommune.no/news/hevning-av-havarert-seilbat disse flyte ballongene her såg kjekke ut :) Link to post
Dubbis Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Sitter her ute på nattskift på Alvheim og har lest tråden din. Lykke til.... Liten vits her i disse Berit-tider... Berit og gubben hadde herjet villt i senga hele natten, skikkelig full ståhei. Neste morgen slo gubben på radioen og trøtt som han var fikk han ikke med seg alt: "Dette er værmeldinga. Vi anbefaler dere å holde dere innendørs til Berit roer seg ned. Sivilforsvaret, Røde kors, Redningstjenesten bistår Politi med å sikre området" - Berit! Æ trur du bør roe dæ ned, vi e blitt anmeldt!!! Link to post
Leading Edge Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Ble sittende å lese hele denne tråden. Både trist og oppløftende. Trist med båten til Geir men veldig oppløftende at så mange ønsker å være med og hjelpe. Fikk også veldig lyst å være med rett og slett fordi..... 500 er herved overført med håp om en god utgang for deg Geir. Å går det ikke bra eller gir du opp underveis så er likevel pengene deg så inderlig vel unt, kos deg som best du kan og se på det som en ren oppmuntring You are only as big as the dreams you dear to live------go for it------------ Link to post
Geir Hel Svart 26.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Fikk også veldig lyst å være med rett og slett fordi..... 500 er herved overført med håp om en god utgang for deg Geir. Å går det ikke bra eller gir du opp underveis så er likevel pengene deg så inderlig vel unt, kos deg som best du kan og se på det som en ren oppmuntring Tusen takk :-)Sette meget pris på det. Endelig båt igjen Link to post
SeaQueen Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Klart en nedtur når været detter en stopper på det som endelig skulle skje. Men bruk tiden til detaljer på planleggingen! Jeg snakket med dykkerne i dag, og det høres ut som en skikkelig god plan holder på å ta form!!! Håper det blir bra vær neste helg! Link to post
Geir Hel Svart 26.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Bytta 15 foteren i ein plattgatter som igjen skal kansje byttes i ein bil. Holdt på i flere timer for å sikre den til Berit kommer, men endte med å kjøre den i ein båthavn. Blitt mangen søvnløse netter siste mnd, men har heva den mangen ganger Endelig båt igjen Link to post
puddingen Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Stå på og hold motet oppe Geir Det ordner seg for blide gutter Link to post
Viknes 6BY Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Hva er berginkskonto på? Link to post
jake Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Hvor mye har du bidratt med? Link to post
Viknes 6BY Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 (redigert) Hvor mye har du bidratt med? Les i tråd, så får du ett hint om du er nysgjerrig, eller spør Geir, han sitter med konto transaksjoner. Redigert 26.November.2011 av Viknes 6BY (see edit history) Link to post
Pettern1972 Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Hvor mye har du bidratt med? Er vel ikke noen konkurranse dette vel? Om folk vil bidra gjør de det med den summen de vil. Om en gir en 100-lapp eller en 1000-lapp, er vel det viktigste at vi hjelper Geir økonomisk så han får hevet skuta, ikke hvem som gir hva. Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017 Link to post
jadal Svart 26.November.2011 Link til dette innlegget Svart 26.November.2011 Det rektige spørsmålet er vell: Har det kommet nok? Trur du du får fjærnet U`n fra båten med det du har fått? Eller trengs det litt til? Prosjekt: Mykt akterspeil Link to post
Geir Hel Svart 27.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 8 båtlapper er det blitt sist eg sjekka. 5 av di går te dykkere Endelig båt igjen Link to post
Windy37GM Svart 27.November.2011 Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 1/2 båtlapp påvei fra Østlandet. Prisen av 1 boks Sommersby, Eple er øremeket deg når dette er ihavn. Lykke til :-) mvh Bavaria32sport Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
SeaQueen Svart 27.November.2011 Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 Må du betale mye for slippen??? Dette begynner å ordne seg nå. Gjør det for snille gutter, vett du! Link to post
Trond mjøs Svart 27.November.2011 Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 8 båtlapper er det blitt sist eg sjekka. 5 av di går te dykkere 5000,- for dykkere?!?! Enten er de overpriset ellers har jeg underpriset meg selv grovt når jeg har dykket for andre.. Trond Link to post
rover Svart 27.November.2011 Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 Da jeg hadde båten på slipp i Ølen i vår, kostet det Kr.1.500,- inkl. høytrykksvasker og verktøy/ pausekontainer:-) Link to post
Geir Hel Svart 27.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.November.2011 Sjekke imorgen ka Berit har gjort med ubåten,ser ut som den er flytta noen meter lenger fram, men ikke godt å se. Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 28.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.November.2011 Berit har flytta skuta 3 meter, va for mørkt te å ta bilder når eg var å sjekka. Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 29.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Da blir det heving på lørdag, blir meget spennende Kjøpt ein 220v pumpe på 8km3 og tauvirke på biltema. Endelig båt igjen Link to post
Christensen Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Lykke til! håper det går etter planen!! Frihet kan kjøpes for penger. I år er 550 liter med blyfri 95 frihet i massevis! Link to post
Lazyjack Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Da blir det heving på lørdag, blir meget spennende Kjøpt ein 220v pumpe på 8km3 og tauvirke på biltema. 8km3!!! Bruk den forsiktig å du ikke tømmer fjorden Spøk tilside: Lykke til, vi er mange som følger spent med! Link to post
millisivert Svart 29.November.2011 Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Vet ikke om det har blitt nevnt enda: Ha ett romslig skyllekar med ferskvann på plassen. Det er sikkert masse "ræl" ombord som fremdeles har litt verdi. Hammer, skrutrekkere, stikkpasser, skiftenøkkler, lommelykter, kniver, kjøkkenutstyr, støvler, regntøy og masse annet kan være nærmest "godt som nytt" i det det taes opp av vannet. Mye av dette vil ruste og muggne til ugjenkjenelig gugge i løpet av minutter/timer om det fr lov til å tørke. Når skuta kommer opp av vannet får du/dere sikkert masse nok å stresse med om dere ikke også skal skylle alt slikt i ferskvann. Har du derimot en tønne/kar med ferskvann klar er det bare å hive alt løsøre som ser ut som det kanskje fremdeles kan gå an å redde oppi der og så bare la det ligge til du har tid til å skylle,tørke og olje det skikkelig en dag eller to senere. Link to post
Geir Hel Svart 29.November.2011 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.November.2011 Vet ikke om det har blitt nevnt enda: Ha ett romslig skyllekar med ferskvann på plassen. Det er sikkert masse "ræl" ombord som fremdeles har litt verdi. Hammer, skrutrekkere, stikkpasser, skiftenøkkler, lommelykter, kniver, kjøkkenutstyr, støvler, regntøy og masse annet kan være nærmest "godt som nytt" i det det taes opp av vannet. Mye av dette vil ruste og muggne til ugjenkjenelig gugge i løpet av minutter/timer om det fr lov til å tørke. Nei det er ikke nevnt å eg tenkte på det i går om å få tak i plast dunk på ca 200 liter som eg skal bruke til det. Endelig båt igjen Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn