Worry II Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Du vil reklamere for at du har bada, så nå kan det komme flere Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 (redigert) Hvor blir det av alle båtene her? Vurderer en tur i morgen. Høres ut som om det kan være mulighet for å få plass nå da? Har aldri vært på Borgen før, så nå er det vel på tide. Redigert 27.September.2013 av GeirFrode (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Vi planlegger da fremdeles en tur... Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 27.September.2013 Link til dette innlegget Svart 27.September.2013 Kastet loss! Sent from my iPhone using Tapatalk - now Free Sitér dette innlegget Link to post
Sommerglad Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 Er vel ikke fullt på Borgen nå? Kommer inn om en time og 30 fra Strømstad og er klar for ankerdram og mat på kroa Sitér dette innlegget Link to post
Nagel Svart 28.September.2013 Link til dette innlegget Svart 28.September.2013 (redigert) Hei alle båtvenner, Min sønn og jeg hadde en alle tiders tur til Oscarsborg igår, og vi traff også den sagnomsuste Lars... Som min sønn konkluderte: "Det var en hyggelig mann, pappa!". Snart er desverre sommeren over, og neste helg (hvis været tillater detI går turen til Arendal hvor båten skal i opplag... så er det slutt for iår. Men neste år... skal da våren komme tidlig, og sommeren skal nok engang vare evig... slik ser iallefall jeg det for meg. Godkveld til dere alle som kjenner stresset slipper idét føttene treffer bryggen og idet siste fortøyning er kappet... da er mulighetene uendelige og Livet føles godt og det er godt å leve- Vivere non est necesse, Navigare necesse est. :-) Redigert 28.September.2013 av Nagel (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 5.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Oktober.2013 Utrolig flott her idag:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Dykker Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Hei! Når er det havnekroen på Borgen stenger for sesongen? Er det til førstkommende helg slik at siste dag kroen er åpen er søndag 13. oktober? Noen som vet? Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Utrolig flott her idag:) Så det var Dere som lå ved siden av oss? Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Det var det:) Så du hadde Båtplassen merker, men var ikke sikker på hvem du var. Men da jeg pløyde dagens finn annonser skjønte jeg det:) Du kan jo se om du får en god pris på den vakre Nidelven ved siden av deg også ;) Flott båt du har! Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
Tom Rør Svart 6.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Oktober.2013 Det var det:) Så du hadde Båtplassen merker, men var ikke sikker på hvem du var. Men da jeg pløyde dagens finn annonser skjønte jeg det:) Du kan jo se om du får en god pris på den vakre Nidelven ved siden av deg også ;) Flott båt du har! Vi liker båten, men jeg sikler på en annen om dagen, så det blir spenneden å se om det blir noe respons på annonsen :-) Sitér dette innlegget Link to post
Key Freak Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Riksantikvaren freder Oscarsborg Hva vil det evt. ha å si for videre utvikling av gjestehavna? Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Kaskazi Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Det er nærmest en katastrofe hva gjelder muligheter for utbygging av gjestehavnen. Hensiktsmessig endringer av bygninger ol. blir meget vanskelig å få gjennomført. Og det er virkelig behov for opprustning for at servicefasiliteter kommer på et nivå som det burde være. . Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Jeg antar at dette ikke gjelder alle bygningene på Nordre Kaholmen, som f.eks kroa og kølaskuret. Sitér dette innlegget Link to post
olews Svart 11.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2013 Hovedøya er også fredet og der er det omtrent slik at du må søke om fasadeending for å slå på lyset eller trekke for gardinene. Hele poenget med fredning er å bevare det akurat slik det er. Friluftsmuséum ville kanskje vært et bedre ord. På radioen i dag snakket en dame om at det var mye mye mer enn selve holmen, masse installasjoner rundt på begge sider på fastlandet, småskjær, sikkert også Kopås og Husvik der det var batterier. Hun skrøt uhemmet av hvor viktig dette var ofr historien etc. Det var nesten som om vi hadde vunnet krigen denne dagen. Hva dette betyr for gjestehavn gjenstår å se. Uansett vil all type utbygging bli stoppet. Ingen nye tiltak (nye hus eller endringer) vil bli godkjent. Sitér dette innlegget Ole S/Y Algol Link to post
tobixen Svart 18.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2013 Er det noe som fortsatt er åpent på Oscarsborg? Er det noe vits i å sende en spansk gjest dit nå til helga? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Pequod Svart 18.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2013 Såvidt jeg har forstått stenger kroa i dag. Men jeg har nå uansett tenkt å ta meg en tur med medbragt niste! Det blir på en måte min første langtur med båten, og første besøk i en gjestehavn, så vi gleder oss! :-) Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
tobixen Svart 18.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Oktober.2013 Vi er i Drøbak i natt. Eldstesønnen min skal egentlig være på korpsstevne i Drøbak, men ingen av vennene ble med - nå føler han seg veldig ensom som eneste hane i høneflokken, så mulig det blir tur til Oscarsborg i stedet i morgen Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
tobixen Svart 19.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 Hm, det blir visst tur til Oscarsborg i dag, med både barn, spansk turist og (beste)foreldre. Er det fortsatt strøm på gjestebrygga? vann? Og kroa er stengt? Museumet er vel også stengt? Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
Lars H. Svart 19.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 Gjestehavnen på Borgen har helårsåpent, så strøm skal det være hele året. Vannet stenges når frosten kommer. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 19.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 Det ville forundre meg om museet er stengt. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 På vei i fin stil med to av ungene om bord! Passerer snart Fagerstrand. Er på marinetraffic som Bergtatt. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Dykker Svart 19.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 På vei i fin stil med to av ungene om bord! Passerer snart Fagerstrand. Er på marinetraffic som Bergtatt. Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 19.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 Framme nå! Fortøyde ved en brygge med god plass og tar oss en rundtur på øya før vi tar lunsj i båten og drar hjemover... Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Pequod Svart 19.Oktober.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Oktober.2013 Og nå er vi hjemme igjen! Dro ut 10.30 og tilbake ganske nøyaktig 19.00! Flott tur og alt gikk knirkefritt. Brukte rundt 3,5 timer til og rundt 3 tilbake (medstrøms pluss at vi tanket på Kavringen på turen nedover). Gikk i rundt 4,5-5,0 knop og mellom 2500 og 3000 omdreininger (høres det passe it?) og koste oss masse. Var vel på festningen nesten to timer. Rakk et besøk på Aukrust-utstillingen i kommandantboligen og spiste lunsj om bord i båten før vi dro tilbake. Motoren gikk som ei klokke, Webastoen varmet godt, og alle var enige om at det hadde vært en fin tur! Gir mersmak med tanke på å prøve litt lange turer neste år. Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.