DieselDahl Svart 6.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 6.Januar.2015 Ja, det er riktig. På endel forgassere sitter det en slik nippel på spjeldplaten også. MPI motorer har en slik i plenum kammeret. Link to post
Maruma Svart 7.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Da er det manifolder, risere og pakning i mellom dem som står for tur. Manifoldene har fått seg en runde med plumbo i glovarmt vann. Fikk ut en del dritt med det. Kjører på med høytrykkspyler tilslutt. Så var det pakning. Litt trøblete å få tak i tett pakning til disse manifoldene virker det som. Nå skal manifoldene bli kjølt med frostveske og riserene går det sjøvann så det må bli tett imellom de nå. Jeg bestillte grafittplate og skjærer ut glassfiberplate som da skal forsterke opp pakningsflaten. Platen ligger da imellom grafittpakningene. Det hele limes godt isammen. Link to post
SoBo Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Plumbo på stereo`n og i riseren Grafittpakningen din, er den med stålinnlegg i midten Maruma ? Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 7.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Uten stålinnlegg, derfor glassfiberplata imellom. Blir det feil? Mulig jeg er skikkelig treig i dag...... Stereo'n? Link to post
Wallas Service Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Plumbo på you tube Wallas Service v/Rune Akerø. run-ak@online.no, tlf 900 18 209 "Jeg var et skolelys, men så gikk strømmen" Link to post
SoBo Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Nei ikke feil. Hadde det vært rustfri stålinnlegg kunne du kanskje brukt den direkte (uten glassfiberplata) He He Plumbo på stereo`n Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 7.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 OMG! Går å legger meg nedpå litt jeg tror jeg..... Link to post
SoBo Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 For all del, hell ikke PLUMBO på stereo`n Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 9.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 (redigert) Bordbygginga di smitter SoBo.... Jeg har vært å kjøpt meg en plankebit jeg å....... Skal finne på noe lurt med den.... Redigert 9.Januar.2015 av Maruma (see edit history) Link to post
SoBo Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Moro å jobbe med treverk. Bra du har fått litt innput til innputtinga da. Brunt treverk , er det teak vi ser ? Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 9.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Spot on det SoBo, teak fra biltema. Greia er at når jeg legger meg nedpå solsenga og skrur på litt koselig musikk så er lyden faktisk så dårlig at jeg må skru av.... Lyden er sånn at om du gaper høyt og former munnen til en O og sier OOOOOO... fryktelig for sarte ører det der... Stereobilen jeg hadde er solgt og jeg har litt greier igjen som ikke ble solgt av noe good shit og noe gammelt brask som var good shit en eller annen gang.... Dette må jo passe fint til båtbruk tenker jeg. Frontsettet jeg skal bruke er det ihvertfall god lyd, bare jeg får bygd dette riktig nå da..... Seteryggen hadde en gang noen støtter som skal nå gulvet når man skal ha full solseng. Disse er borte og jeg har bare hatt noen treklosser til å støtte opp. Her tenkte jeg å lage en liten kasse på hver side som blir to subb'r/trappetrinn/støtte for seterygg. Reine kinderegg løsning faktisk [emoji106] Første del av prosessen er igang, har vasket med aceton pusset og vasket med aceton igjen og limt de første bitene isammen med epoxy. Jeg har arvet en ELU overfres med en del freser i forskjellige former. Hadde vært gøy om jeg får prøvd den på dette i dette prosjektet Link to post
Maruma Svart 9.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Tvingesystemet mitt, klemte til og skrudde stoppere ned i bordplata. Av en eller annen merkelig grunn finner jeg ikke de store lange tvingene mine..... kremt.... Link to post
Maruma Svart 10.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Dagens økt. Mal og opptegning. Saging. Finpussing med dremel. Tegner av mal for deksler. Liming. Link to post
ehrnst Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Jeg skjønner ikke helt hvor disse skal plasseres. Bilde? Link to post
Maruma Svart 10.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Forstår jeg godt.... har jo ikke nevnt det ser jeg. Skal sitte der høytalerene sitter i dag, vet ikke om bildet sier noe men de sitter rett bak hanskerommet. Link to post
ehrnst Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Da er jeg med. Jeg forsto det som dette var noe du skulle lage i forbindelse med sofaen bak Link to post
Maruma Svart 10.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 (redigert) Så bra Er ikke alltid like bra til å forklare hva jeg driver med jeg.... Ved sofaen blir det sub i kasse som også blir støtte for sofarygg når den ligger nede. I samme slengen kan den brukes som trappetrinn når ryggen er oppe Redigert 10.Januar.2015 av Maruma (see edit history) Link to post
SoBo Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Tøft Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ehrnst Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 ...men ligger ikke ryggen på oppbevaringsrommet og med sitteputene på toppen, eller er w22 litt annerledes der? Link to post
Maruma Svart 10.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 22'n er annerledes. Ryggen har ingenting å ligge på, skal være to innfellbare støtteben på ryggen men de er borte...... Link to post
SoBo Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Ble brått litt nysgjerrig på hva som skjuler seg bak den felgen med dekk på dette bildet Maruma. Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 10.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Er ikke min SoBo, deler verksted med noen bilfolk som driver med gamle VW bobler. Link to post
SoBo Svart 10.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 10.Januar.2015 Det var da som bare Gledet meg til en god bilhistorie jeg nå Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Maruma Svart 11.Januar.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 Sånn kan det gå SoBo Jeg har veldig lyst på et RX7 prosjekt jeg da, holdt på litt med wankel, morsomme motorer! Har pusla litt med greiene i dag og. Finpussing og oppretting av ytterkant. Pusser til en 45grader vinkel i kanten for å ha noe å pusse radie etter. Ferdig avrundet. Oppmerking av hull til høytalerene og ferdig hull. Nå er det å få til kasser på baksiden, har ikke mye plass bak da styrevaieren ligger i veien. Men får det vel til på et vis sikkert Link to post
SoBo Svart 11.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 11.Januar.2015 (redigert) Flott arbeid Maruma Kassene blir de lage i "fiberglass" ? Wankel ja, til båten da. En turbomatet en : https://www.youtube.com/watch?v=bpxK2ub-qCs Redigert 11.Januar.2015 av SoBo (see edit history) Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn