Jump to content

Modernisering og stell Windy22 FC 84modell


Maruma

Recommended Posts

Da er det manifolder, risere og pakning i mellom dem som står for tur.

 

Manifoldene har fått seg en runde med plumbo i glovarmt vann. Fikk ut en del dritt med det. Kjører på med høytrykkspyler tilslutt.

 

bilde

bilde

 

Så var det pakning. Litt trøblete å få tak i tett pakning til disse manifoldene virker det som. Nå skal manifoldene bli kjølt med frostveske og riserene går det sjøvann så det må bli tett imellom de nå.

Jeg bestillte grafittplate og skjærer ut glassfiberplate som da skal forsterke opp pakningsflaten. Platen ligger da imellom grafittpakningene. Det hele limes godt isammen.

 

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Spot on det SoBo, teak fra biltema.

 

Greia er at når jeg legger meg nedpå solsenga og skrur på litt koselig musikk så er lyden faktisk så dårlig at jeg må skru av.... Lyden er sånn at om du gaper høyt og former munnen til en O og sier OOOOOO... fryktelig for sarte ører det der...

 

Stereobilen jeg hadde er solgt og jeg har litt greier igjen som ikke ble solgt av noe good shit og noe gammelt brask som var good shit en eller annen gang.... Dette må jo passe fint til båtbruk tenker jeg. Frontsettet jeg skal bruke er det ihvertfall god lyd, bare jeg får bygd dette riktig nå da.....

 

Seteryggen hadde en gang noen støtter som skal nå gulvet når man skal ha full solseng. Disse er borte og jeg har bare hatt noen treklosser til å støtte opp. Her tenkte jeg å lage en liten kasse på hver side som blir to subb'r/trappetrinn/støtte for seterygg. Reine kinderegg løsning faktisk [emoji106]

 

Første del av prosessen er igang, har vasket med aceton pusset og vasket med aceton igjen og limt de første bitene isammen med epoxy.

 

Jeg har arvet en ELU overfres med en del freser i forskjellige former. Hadde vært gøy om jeg får prøvd den på dette i dette prosjektet :smiley:

 

684e77210207507e26186a49df1ba5cf.jpg

 

0943ed5e8d9113fa3cac28962a4d52f3.jpg

 

493ef86869e3496471cb99551de92302.jpg

Link to post
Share on other sites

Sånn kan det gå SoBo :smiley: Jeg har veldig lyst på et RX7 prosjekt jeg da, holdt på litt med wankel, morsomme motorer!

 

Har pusla litt med greiene i dag og.

 

Finpussing og oppretting av ytterkant.

bilde

 

Pusser til en 45grader vinkel i kanten for å ha noe å pusse radie etter.

bilde

 

Ferdig avrundet.

bilde

 

Oppmerking av hull til høytalerene og ferdig hull.

bilde

bilde

bilde

 

Nå er det å få til kasser på baksiden, har ikke mye plass bak da styrevaieren ligger i veien. Men får det vel til på et vis sikkert :smiley:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...