boble65 Svart 14.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Fikk opp tempen i rommet og ikveld ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 14.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Kjente på støpen nå. Forholdsvis varm men ingen antydning til for varm. Er ganske nøye med herder Så har nok herdet fint ☺ skal få stå i 15 grader til i morgen så renkutter jeg kantene og løfter den ut ☺ spennende ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 14.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Hmmm... kanskje jeg burde støpe ett baugspyd og mens jeg er i gang... hmm.. kanskje best og legge seg ? Sitér dette innlegget Link to post
LeviCorsair Svart 14.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2016 Gå for et baugspyd hehe Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
boble65 Svart 15.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Januar.2016 Fikk luka ut av forma ? funka med blank teip ? tror nok jeg må legge to remser divinycell el noe på toppen.. burde kanskje prøve og se om den passer på båten først ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 26.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2016 Luka blei stiv og grei nok uten forsterkninger ? ett tykt strøk topcoat igår og så flekker jeg i mere topcoat ikveld for og få den slett. Så trenger jeg ikke og sparkle. Sliper det jevnt etter herding ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 26.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2016 Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Knude Svart 26.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 26.Januar.2016 Ble fin luke det. Flink Så lenge du har en bue og en ned kant så blir den tilstrekkelig stiv. Nå er det vel ikke meninga at noen skal gå oppå den. Det trikset med gladpakk har jeg aldri prøvd, men det så jo ut til å fungere veldig fint ! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
boble65 Svart 27.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2016 Ja må si meg fornøyd med luka ☺ den første prøvestøpen brukte jeg gladpack i forma. Funka det men ble veldig ujevnt på gladpack siden da den var vanskelig og få jevn i forma. Kunne kanskje limt fast gladpacken men var usikker på hvilket lim jeg skulle bruke. Så når jeg støpte luka tok jeg blank tape og tapet i hele forma og støpen ble overraskende slett og var lett og få ut av forma ? skal slipe den jevn idag og så begynne på forma til targa bøylen ☺ Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 27.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Januar.2016 Litt lukearbeide ikveld. Har slipt ferdig oversiden og lagt ett ekstra strøk topcoat på undersiden. Får se om jeg skal lime litt skai innvendig i luka for og få det lunere ? nå er luka og resten av taket på båten klar til og grunnes før jeg maler med 2komponent topgloss over. Skal se om jeg får til og prøve glideskinnene/rørene til luka imorgen. Blir spennende ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 29.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 29.Januar.2016 Ferdig grunnet og våtslipt med 240 papir. Klar for lakkering ? Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 31.Januar.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Spændt på at se den færdige luge, ser ud til at den bliver super fin. Har du en ide om hvor meget den vejer? Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
boble65 Svart 31.Januar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Januar.2016 Angrer på at jeg ikke laget båtteltet en halvmeter større.. ganske trangt og arbeide men går akkurat ? luka er ca 170 × 70 og veier 12kg ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 2.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 2.Februar.2016 Litt vanskelig og se men har snekret ferdig malen til targabøylen. Nå gjenstår det og sparkle den til og slipe litt histen&pisten slik at det blir runde hjørner ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 4.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.Februar.2016 Klar til og begynne og sparkle slik at det blir runde hjørner ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Koselig Pappauke ferdig ? sparkling av forma. Bruker bare billigsparkel denne gang. Herder senere en tokomponet men når det skal kastes etterpå uansett så får det være.. bruker en teskje til og lage hulkiler ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 8.Februar.2016 Spennende prosjekt boble. Dette fixer du lett Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 13.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Targa targa.. fikk lagt tre lag så var jeg fri for polyester.. men skal bare forsterke den noe i kantene nå så går bra.. metallrulla var seff ødelagt så klarte fint og rulle det til med rullen jeg la ut polyester med.. så får det stå slik til imorgen.. ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Båten skal ut i midten av mars.. og må på kurs fra 22feb til 8mars så begynner og få det travelt ? men en god del er jo på stell.. må koble vaiere på motor og få gjort ferdig og montert takluke og targabøyle og mast. Endel ting som oljing av innredning og teak rundt vinduer utvendig lurer jeg på og ta til våren når den er på havet. er jo litt kaldt nå.. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Lukene laget jeg for noen år siden men primet ikke. Så har fjærna gamle fuger og skal prime og fuge ferdig. Her bruker jeg bare tec7 da jeg hadde noen tuber liggende? og da.. da er all teaka ferdig.. godt er det for det ble litt mer arbeide enn forventet ? Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Mmmm........nystekte fiskekaker, saker ja. Denne båten din boble er vel snart Norges fineste Mørebas. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 13.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Ble selvfølgelig en tube tec7 for lite.. men men.. Hehe takk.. har nok gjort litt for mye med den gamle balja men for sent og snu nå ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 13.Februar.2016 Link til dette innlegget Svart 13.Februar.2016 Den "gamle balja" kommer til å bli et smykke boble. Det beste av alt : du har gjort det sjøl Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 15.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Februar.2016 (redigert) Eksospotte på plass og siste teaklist som ligger over bolten til potta. En milepæl i en gammel mørebas historie ? Og en håndlaget dukke til min kjære datter som jeg skal hente nå til ny pappauke ? ps: dukka har jeg ikke laget selv(får være måte på evner?) men mora til dama til en kompis. Ikke mange av slike dukker så blir spennende.. får lage til en skattejakt så det blir ekstra spennende ? Ps:for di som måtte lure så er det en Elsadukke ? Redigert 15.Februar.2016 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 17.Februar.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.Februar.2016 Ferdig støpt. 4hoved lag med 600 g duk. + litt ekstra i hjørnene. Og 2lag ca 70cm på midten der lanternemasta skal stå. Bare litt duk rundt klossene som skal støtte den litt og feste mot undersiden. Skal kappe rent og tilpasse imorgen tenker jeg.. ? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.