båtfyren Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Hatten av. Dette var imponerende. Til min kones store forskrekkelse ble jeg veldig inspirert, vi har også en eldre båt som trenger en del kjærlighet :-) Hvor finner du all denne inspirasjon ? God påsketur Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 20.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 Dette ble utrolig bra boble Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 20.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2016 (redigert) Takk takk ?alt er ikke helt ferdig men kranbil kommer på tirsdag så får gjøre litt på havet og. Går en nært ser en jo at den er malt med rulle og pensel og er litt ujevn her å der men syns det ble helt greit til å være gammelt ? inspirasjonen har vel kommet litt etterhvert som man får ideer.. alle disse kveldene med båt i hodet ? og ja.. en god del inspirasjon har jo kommet her ifra båtplassen med alle disse flinke folka som er her og driver med båt og legger ut bilder ? Redigert 20.Mars.2016 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 22.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 På havet idag.? virket greit. Litt mye støy men blir bedre når alle lukene er hengslet å låst. Hadde 14knop ca på 3600omdr. Må ratte endel.. kjenner jeg har lyst på raskere båt el seilbåt...? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 22.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.Mars.2016 (redigert) Den flyter ? Redigert 22.Mars.2016 av boble65 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
pam Svart 23.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 Super arbejde Boble Blev du helt færdig inde også? Sitér dette innlegget Hilsen Peter Prosjekttråd Bayliner 3288 Motoryacht Tidligere projekter Projekttråd Nidelv 26 og endnu ældre prosjekttråd findes her Projekttråd Skilsø 23 HT ja, ja - jeg kommer fra Danmark. ;) skilsoyachts på facebook Link to post
boble65 Svart 23.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 Takk takk? ikke helt ferdig innvending. Endel pakninger montering av benk bake og behandling av teak og litt småtterier. Og oppdaget igår at eksosslangen til ebern hadde tatt kveld så har bestilt ny ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 23.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 23.Mars.2016 Gratulere med sjøsettinga boble. Båten har blitt riktig så fin Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 24.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 24.Mars.2016 Kjørte båten til hjemmehavna idag. Fin tur. Marsjer på rundt 13knop. 3400/500 omdr. Men bråker en del må jeg si ? må se om jeg kan gjøre no med det.. trenger nytt prosjekt å sstørre båt ? Sitér dette innlegget Link to post
Korsfjord Svart 25.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2016 Gratulerer med sjøsetting og vel utført renovering! Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 25.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2016 Stas å få skuta på vannet tenker jeg ! Knall fin ! Fine bilder også .... mektig natur! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
LeviCorsair Svart 25.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2016 WOW, må bare si at du har gjort en fantastisk jobb med Mørebassen....og enig med Knude...Naturen er helt fantastisk... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
boble65 Svart 25.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 25.Mars.2016 Litt mere bilder fra turen. Takk takk ? jo båten ser bedre ut nå en før ? vært ombord idag å montert vanntank å koppholdere og isolert litt mer i motorrom. ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 31.Mars.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 På tur igjennom Raftsundet til Skrova ? kan ikke kjøre fult da motor begynner og fuske på over 3000o min.. mistenker skit i diesel.. Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 31.Mars.2016 Link til dette innlegget Svart 31.Mars.2016 Flotte bilder av herlig natur boble Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
boble65 Svart 4.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 Det var aksling som var løsnet fra flensen.. skal prøve fikse det imorgen. Båten kom til hjemmehavn idag så Har vært å montert den nye eksosslangen til dieselvarmer og prøvekjørt den. Blir deilig og varmt med 4kw på fullt ? fikk også i forrige uke smurt teakdekket med høveling golden teaksealer. Var lett å påføre og ble veldig snasent ? bilder kommer. Litt varmere nå så blir det oljing av interiør med owatrol d1 og d2 ☺ Sitér dette innlegget Link to post
Starway Svart 4.April.2016 Link til dette innlegget Svart 4.April.2016 imponerende arbeid. Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 7.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.April.2016 Tok en prøvetur idag etter og ha ordnet aksling og flens. Aksling hadde presset seg 2cm framover så måtte lage med en provisorisk tersj med skiver mot aksling og flatstål mellom girflens og akslingflens for og presse den bakover. Klarte til slutt og få ut restene av splinta. Gjorde rent og fikk på plass splinta gjennom flens og aksling. Satte så inn låseboltene med #sterk loctite# som det sto ? fylte litt xtra neddi skruehullene. Ventet ett døgn til full styrke. Så samtidig på opprettinga. Helt rett fortsatt ? Sitér dette innlegget Link to post
boble65 Svart 8.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.April.2016 På havet og prøver å få kveite ? Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 8.April.2016 Link til dette innlegget Svart 8.April.2016 Bra det det var en enkel fiks med fremdriftsystemet boble Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Fortego Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Hvor var fisken? Ser bare sluker... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
LeviCorsair Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Allerede spist opp ? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
boble65 Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 ? nei klarte og sette meg fast i en el annen line på bunnen og måtte kappe 50m av snøret ? og er nok litt tidlig og fiske kveite.. Sitér dette innlegget Link to post
LeviCorsair Svart 11.April.2016 Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 jaja...ble ikke noe fisk - men fikk deg en tur ut fa hvertfall... Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/121361-prosjekt-levi-corsair-27-fra-1967/ http://www.leviboats.com/EN/ Link to post
boble65 Svart 11.April.2016 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2016 Båten er også prøvd i ganske store bølger utfor Skrova i Lofoten og har hatt sjø over hele seg. Hvar ikke med selv men det er vist en god og rolig båt i sjøen så lenge en ikke går over 10knop. Lurer på og prøve den andre girkassen jeg har for og få ned turtallet men allikevel ha oppe hastighet . Men litt usikker på tomgangshastighet da det er 2.73 i utveksling nå og ca 2-3 knop på tomgang. Og den andre girkassen har 1.91 i utveksling. Men i den er det meste nytt. Og skal jo gå fort og bytte egentlig siden det bare er 6skruer pluss 4 på flens. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.