Guest knerten67 Svart 17.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2019 torbi skrev 1 minutt siden: Eg tenker å montere på Lørdag. Skal bli morsomt å se hvordan den virker Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 17.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2019 knerten67 skrev 3 minutter siden: Skal bli morsomt å se hvordan den virker Sant det, Ser bra ut saker som eg så oppi i esken Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Guest knerten67 Svart 17.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 17.Oktober.2019 torbi skrev Just now: Sant det, Ser bra ut saker som eg så oppi i esken Men du må ikke bruke eksospotta som er med,den er ikke tet og så blir den enorm varm Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 18.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2019 knerten67 skrev for 7 timer siden: Men du må ikke bruke eksospotta som er med,den er ikke tet og så blir den enorm varm Oki,takk for tips, da får eg bruke det eg har no (eber); .? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
jerognal Svart 18.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 18.Oktober.2019 Dokker må bare huske å kjøre den endel timer på guffe for å brenne vekk plastluktene. De lukter litt første tiden. Anbefaler de med alu-hus som sagt. Hadde en plastversjon i bobilen. Den luktet lenge syns eg.... Sørg for litt eksospasta på tilkobling på eksosslange. IKKE FOR MYE! Da kan du få en plugg med pasta som blir en innsnevring inni eksosrøret. Har kjørt min et par mnd. nå og er grisefornøyd. Null tull bortsett fra det revva lcd-displayet. Men bruker fjernkontrollen så betyr nada. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 19.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 19.Oktober.2019 Er begynt no å demontere gamle Eber, snart inn med kinavarmer. ? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Sleipner93 Svart 21.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2019 Er det timer/klokke funskjon på disse? At man eksempel kan ha oppstart 05:30 hber morgen ? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 21.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2019 De som har elektronsik lcd display har timer ja hvor du kan programmere oppstart. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 21.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2019 jerognal skrev On 18.10.2019 at 9.10: Dokker må bare huske å kjøre den endel timer på guffe for å brenne vekk plastluktene. De lukter litt første tiden. Anbefaler de med alu-hus som sagt. Hadde en plastversjon i bobilen. Den luktet lenge syns eg.... Sørg for litt eksospasta på tilkobling på eksosslange. IKKE FOR MYE! Da kan du få en plugg med pasta som blir en innsnevring inni eksosrøret. Har kjørt min et par mnd. nå og er grisefornøyd. Null tull bortsett fra det revva lcd-displayet. Men bruker fjernkontrollen så betyr nada. Monterte en i helgen,ikke lukt i de heletat.Fungerte perfekt Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 21.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2019 Monterte og prøvestartet, virker ok, Betyr P4.0 styrke.? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
jerognal Svart 21.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 21.Oktober.2019 I mitt display står det Hz foran effekt. Går fra 1,7 til 5,0 tror eg det var.... Sitér dette innlegget Link to post
arctic421 Svart 27.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 Hei, Er det noen som har "fersk" link til en som funker godt og har ALLE deler med. Mange av linkene i tråden er av gammel dato og virker ikke. Har Buster Magnum m kalesje. Holder det med en 3KW skal tro? Sitér dette innlegget Link to post
arctic421 Svart 27.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 Er denne bra? https://www.banggood.com/no/12V-8KW-Diesel-Air-Heater-Diesel-Fuel-Parking-Heater-LCD-Switch-Warming-Equipment-Kit-p-1367294.html?gmcCountry=NO¤cy=NOK&createTmp=1&utm_source=googleshopping&utm_medium=cpc_union&utm_content=xibei&utm_campaign=xibei-ssc-no-all-0302&ad_id=337428064977&gclid=EAIaIQobChMI3LjnzpW85QIVEB0YCh3p_g9QEAQYAiABEgJw_fD_BwE&cur_warehouse=CN Sitér dette innlegget Link to post
sunnmøre Svart 27.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 Med eit maks drivstoff-forbuk på 0,24 liter pr time, så er det ganske friskt å oppgi 8 kw varmeeffekt. Det må i så fall vere etter at båten har tatt fyr Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 27.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 Hadde problemer med oppstart på kinavarmer, demonterte filter og pumpe og fant fremmed partikler på pumpen, fjernet og startet og går godt no.? Pumpen var ikke ordentlig innpakket da de kom i posten. Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Guest knerten67 Svart 27.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 27.Oktober.2019 Monterte en kina varmer for ei uke siden,er kjempefornøyd. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 31.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2019 Sitat Da har eg mer oppdatering. Har jo kjørt min noen mnd. og har FRAMDELES kjent snek av diesel. Kona har finere nese enn meg og har klaget. Leste at mange på FB gruppa har brukt Parafin med stort hell. Så dette måtte prøves. Med halv tank diesel fyllte eg opp med parafin. Kjørt i hele natt uten antydning til snek. VOILA! Selv kona var positiv.... (det skal litt til). Så fortsetter med parafin. Har og lest en test på FB hvor man testet en brenner på to vis. Ene hvor tanken satt høyere enn pumpa og en med tanken under pumpenivå. Brenneren brukte 10-15% MER fuel når tanken stod over pumpa. Det tyder på at flowen blir for stor med tanken over pumpa. (kanskje derfor min har luktet litt). SÅ nå skal eg se om eg eg kan flytte tanken lavere. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 31.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2019 Er det forresten noen som vet om en parafinpumpe i Bergen? Er vel kanskje ikke å oppdrive lengre? Å kjøpe i kanner blir fort dyrt.... Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2019 jerognal skrev 4 minutter siden: Er det forresten noen som vet om en parafinpumpe i Bergen? Er vel kanskje ikke å oppdrive lengre? Å kjøpe i kanner blir fort dyrt.... Mener å ha lest at siste parafinpumpa ble stengt i fjor. Og i Norge kalles alt mulig for "parafin" så vær forsiktig med hva du kjøper. Feil kvalitet vil sote ned varmeren din, særlig det som kalles "lampeolje" osv som er beregnet på vekebrennere. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 31.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2019 Nå er det Jet A1 som er fyllt på da eg har noen 20 ltr dunker stående. Den skal vel være ren nok...., men det er ikke noe eg får fatt i sånn uten videre. Var jo bare for å teste. Men iflg han Youtube fyren som tester alt mulig på disse brennerne så brenner de renere med Kerosene(er vel parafin det eller?), men varmeutbytte er større på diesel..... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 31.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2019 Neste punkt blir å flytte tank og teste ren diesel på nytt. Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 31.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2019 jerognal skrev 19 minutter siden: Men iflg han Youtube fyren som tester alt mulig på disse brennerne så brenner de renere med Kerosene(er vel parafin det eller?), men varmeutbytte er større på diesel..... Kerosene er parafin ja. Og etter hva jeg har lest på nett så betyr det "faktisk parafin" i andre land. Parafin er/var et "rent" pertoliumsdestilat, det som selges på kanner i Norge under mange ulike navn i dag er mye rart. Den største ulempen med at vanlig parafin forsvant fra markedet er jo at prisene har blitt helt latterlige høye. Parafin var jo relativt "billig", nå er det rene grisepriser på alle alternativer. Selv kjører jeg kinavarmeren på diesel og kommer til å fortsette med det. Får evt bestille en varmer å ha i backup så jeg kan skfite fort over om den jeg har begynner å tulle, så kan jeg ta service på den og la den ligge i reserve. Å gå fra å brenne diesel til grisedyrt "parafin" på småflasker vil fort koste mer enn å betale for å ha en varmer i reserve. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 31.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 31.Oktober.2019 Ja nei klart at dieselpris er jo et must for at dette skal være regningssvarende.... Sitér dette innlegget Link to post
Stjernen ! Svart 4.November.2019 Del på Facebook Svart 4.November.2019 (redigert) Ser fler sier att att det er puls pumpe,og att de må ha stiv slange. Men di fleste varmerne på ebay nå leveres men myk grønn slange. Noen som har erfaring ved bruk av denne slangen ? Virker litt som den kan smelte lettere og ta fyr.Men er jo lettere og legge opp. Se slangen til torbi over. Lønner det seg bestille fra ett spesielt land men tanke på toll og fraktid ? Er det noen selgere jeg burde styre unna evt ? Vurderte denne pakken ? Noen som vet om fjernkotrollen passer alle kina varmere ? https://www.ebay.com/itm/5KW-12V-Air-Diesel-Heater-LCD-Remote-Tank-Vent-Thermostat-For-Caravan-Motorhome/153699203406 Redigert 4.November.2019 av Stjernen ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 4.November.2019 Del på Facebook Svart 4.November.2019 (redigert) Er en youtubevideo som viser hvordan pulspumper til dieselvarmere svikter om en går fra stiv slange med liten dimensjon til myk slange med større dimensjon. Det er en logikk i at det blir sånn når dieselen pumpes frem med små rykk så det blir bobler i drivstoffet pga kavitasjon. Om slangen flexer vil det ta opp kraften til pumpa og for stor dimmensjon så samler de små boblene seg i slangen til større og permanente luftbobler, og brenneren får problemer. Kan vel tenkes at det "kanskje går" med andre slanger også, alt etter installasjonen (avstand pumpe og brenner) osv. Men det er jo ingen grunn til å ikke bruke større/mykere slange før pumpa. Så om en installerer pumpa nært nok brenneren så er vel problemet løst? Redigert 4.November.2019 av Avmønstret# (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.