vivvi Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 Litt av ett prosjekt du har der vivvi, gleder meg til å se ferdig resultat Nå er vi på riktig plass... Takker igjen. Blir nok en stund til du får se det ferdige resultatet, men det begynner iallefall å ligne en båt igjen Er en del jobb som gjenstår Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 18.Januar.2009 Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 Ja dette bilr jo bare helt kanon vivvi, jeg er imponert over hva du får til..! Du må bare pøse på med bilder, for dette er herlig og se på! Du har ikke vurdert og bare bytte ut alle bordgangene? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 Ja dette bilr jo bare helt kanon vivvi, jeg er imponert over hva du får til..! Du må bare pøse på med bilder, for dette er herlig og se på! Du har ikke vurdert og bare bytte ut alle bordgangene? Takker Sleipner93! Bilder kommer etterhvert nå, men det er ikke så morsomt å ta bilder da det ikke er noen fremskritt å ta bilder av. Har vært innom tanken på å bytte alle bordgangene ja, men... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 18.Januar.2009 Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 Har vært innom tanken på å bytte alle bordgangene ja, men... Ja det gjelder vel og ikke ta på seg for mye arbeid.. Er vel nok av prosjekter som har gått i vasken av den grunn.. Sitér dette innlegget Link to post
MB/WINNIE Svart 18.Januar.2009 Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 He he, var litt for rask på tastaturet i sta seru, er selv i start gropa på ett prosjekt men det er i stål, må til sverige å se på båten med det første, synes det er litt artig å ta vare på gammel historie ang gamle båter. Åsså er det jo en fin langtids hobby Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 18.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 Det kan fort gå krøll i tastaturet ja... Er en fin hobby ja, og en har alltid noe å finne på og noe å bruke pengene til... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
MB/WINNIE Svart 18.Januar.2009 Del på Facebook Svart 18.Januar.2009 Så sandt så sandt. Sitér dette innlegget Link to post
nedgård Svart 19.Januar.2009 Del på Facebook Svart 19.Januar.2009 hei, hei kjære nabo:) har du fått på plass dene ene bordet som var så spesielt vrient på styrbord side, du drev med for en ukes tid sida? altfor lenge sida jeg har snakka med deg der nede:P Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 19.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Januar.2009 hei, hei kjære nabo:)har du fått på plass dene ene bordet som var så spesielt vrient på styrbord side, du drev med for en ukes tid sida? altfor lenge sida jeg har snakka med deg der nede:P Det bordet er på plass ja Styrbord side er rett og slett ferdig bordet i bunnen Fikk tilpassa det med nye sagblader til Fein saga så gikk det som en lek Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
nedgård Svart 20.Januar.2009 Del på Facebook Svart 20.Januar.2009 Va bra vi sees vel dere nede en av dagene framover. Prekæs Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 28.Januar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Januar.2009 Ognå skjer det ting på løpende bånd. I går startet jeg med lamineringsprossessen på spanten. Dette er noe jeg må gjøre i flere omganger da jeg ikke har utstyr som er sterkt nok til å trekke sammen alle lammellene på en gang. Det som virkelig skal nevnes er at jiggen fungerte utmerket!!!!! Noen bilder: Noe varierende bildekvalitet, men det er tatt med mobilkamera... Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Moas-ark Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Flott arbeid! Imponerende og inspirerende å følge med! Sitér dette innlegget Nancy, trenekke 21 fot fra 1930. 1995-2001 Arina hvalersnekke 27 fot. 2001-2008 Miranda mahognysnekke 33 fot. 2008- 2021 Dirlanda, tre-motorseiler, 29 fot. 2021- Link to post
EIRINA Svart 4.Februar.2009 Del på Facebook Svart 4.Februar.2009 Moro og se stå på videre Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Flott arbeid! Imponerende og inspirerende å følge med! Moro og se stå på videre Takker og takker! Alle godord er med på å skape videre motivasjon Nå er snart spanten ferdig og det gleder jeg meg virkelig til Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
vivvi Svart 5.Februar.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Februar.2009 Og da var spanten ferdig laminert Skal ta av tvingene til lørdag og begynne med videre bearbeiding Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Storø RC 34 Svart 27.Februar.2009 Del på Facebook Svart 27.Februar.2009 Bøyer meg i støvet, men det er rart med det, man blir glad i disse båtene og da er arbeidet lettere :) Sitér dette innlegget Ung mann i gammel båt....med båtførerbevis og SRC/VHF sertifikat Link to post
Brizo Svart 24.April.2009 Del på Facebook Svart 24.April.2009 Løfter denne tråden igjen. Vivvi, hvordan går det med prosjektet? Vi trenger litt oppdatering og bilder. Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 24.April.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2009 Denne tråden her ja... Akkurat nå har fokuset vært på Vivvi. Hun skal sjøsettes i dag, og da er hun ferdig. Bare vask og litt stell så er vi turklare. Da blir det nok mer liv i Spjærøyen igjen ja... Har noen nye bilder, men de må komme noe senere. Syntes det er morro at dere løfter opp tråden og følger med! Gir mer inspirasjon og motivasjon for å fortsette med å holde tråden oppdatert. Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
vivvi Svart 7.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Da var vel tiden kommet for å oppdatere denne tråden her igjen også!! Har endelig kommet i gang igjen etter at Vivvi nå er klar og ligger trygt og godt på vannet og for salg... Har skjedd litt siden sist her ja... Har som nevnt tidligere laminert opp en ny spant babord side akter. Denne har fått rikitg høyde i forhold til at båten skal heves en bordgang rundt hele. Resultatet... Har også startet å tilpasse lusinger på styrbord side i bunnen. Den første er tilpasset og på plass Gikk utrolig bra da en først kom igang... Fikk opp farten bra videre Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Brizo Svart 7.Mai.2009 Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 Ser veldig bra ut! Men når regner du skuta skal få vann under kjølen igjen? Sitér dette innlegget Link to post
vivvi Svart 7.Mai.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2009 ikke i år i alle fall Har som nevnt tidligere i både denne tråden og i min andre tråd om Vivvi at hun nå ligger ute for salg, og da blir det mer tid (og penger) til denne båten her. Har hatt mange målsetninger under veis, men alle har sprukket. Tiden har rett og slett ikke strekt til, men jeg tror at vi har hvilt litt på det at vi har jo tross alt en annen båt. Har fått igjen gnisten for fult nå, og i sommer skal det helt klart jobbes! Tør ikke komme med noen konkrete målsetninger offentlig enda, men jeg har noen mål som jeg mener er realistiske Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Sleipner93 Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Dette blir helt kanon vivvi, du imponerer ver gang du oppdaterer i tråden her! Jeg gleder meg til fortsettelsen igjenn! Sitér dette innlegget Link to post
tomcatos Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 kan noen forklare meg hvordan den lusingen virker? er holt fersk i trebåt værden å vil ha litt tips til hvordan ting gjøres Sitér dette innlegget mit navn er Thomas Fure Hansen. er 17år og har fått meg et ålesund bygg. altså en trebåt på 30 fot. jeg har en kjærste som er ivrig i oppussing av båten så dette blir fnt. send meg en IM eller en e-post på: thomasfure_125@hotmail.com Link to post
Sleipner93 Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Det freses/høvles spor til en trelist. Her vil dette sporet bli imellom bordgangene hvor det eller kan være linoljekitt. Vivvi har bestemt seg for å bruke trelister istedenfor. Etter sporene er høvlet/freset til skjæres til en list som passer i sporet, denne limes som regel fast med epoxy. Denne metoden kan også brukes for å tett sprekker i bordganger og lignende.. Ser du har fått deg trebåt hobby og er på samme alder på meg, kjekt og se at det blir flere og flere yngre som begynner med trebåt. Det er utrolig morsomt! Sitér dette innlegget Link to post
dorry gutten Svart 8.Mai.2009 Del på Facebook Svart 8.Mai.2009 Det freses/høvles spor til en trelist. Her vil dette sporet bli imellom bordgangene hvor det eller kan være linoljekitt. Vivvi har bestemt seg for å bruke trelister istedenfor. Etter sporene er høvlet/freset til skjæres til en list som passer i sporet, denne limes som regel fast med epoxy. Denne metoden kan også brukes for å tett sprekker i bordganger og lignende.. Ser du har fått deg trebåt hobby og er på samme alder på meg, kjekt og se at det blir flere og flere yngre som begynner med trebåt. Det er utrolig morsomt! dette som slepner snakker om kalles å luse...en utrolig kjekk ting å gjøre for å forhindre for mye lekasje under sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.