Havlengt Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Ang. salong: Zorba I Bergen kjenner du sikkert til, På Osterøy ligg eit firma som heiter Skisma, dei verkar å vera konkurransedyktige. Eg brukte dei I fjor. ( leverer til Viknes bl. andre ) Sitér dette innlegget Link to post
Nemo Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Det er absolutt verdt å ta en prat med Elin Ekren, møbeltapetserer. Har vert og fått fornyet stoler og puter i båten. Svært bra utført. Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 10.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2014 (redigert) Ang. salong: Zorba I Bergen kjenner du sikkert til, På Osterøy ligg eit firma som heiter Skisma, dei verkar å vera konkurransedyktige. Eg brukte dei I fjor. ( leverer til Viknes bl. andre ) Yes..de har begge fått bilder og mål Det er absolutt verdt å ta en prat med Elin Ekren, møbeltapetserer. Har vert og fått fornyet stoler og puter i båten. Svært bra utført. Kjempegodt tips har allerede avtalt møte Redigert 10.April.2014 av nimba (see edit history) Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
jabra Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Kan anbefale Grete som driver Fritidsøm i Sandviken. Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 10.April.2014 Del på Facebook Svart 10.April.2014 Ja nå har jeg jo ikke mottat varen enda da, men det er skinnverkstedet.no som har tatt oppdraget da:)! Hyggelige folk:) Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 24.April.2014 Del på Facebook Svart 24.April.2014 2. strøk ble også rullet på men her ble også fordriver brukt , foskjellen kan man se på neste bilde Kun et lite felt kunne rulles på om gangen pga. utrolig kort tørketid Her ser en tydelig før og etter fordriver Hei Forsøkte liknende jobb med BT sin samme tokomponent i går, men opplevde at den tørket/stivnet fort. Har du noen tips for hvordan man gjør dette korrekt? Hva slags rulle brukte du for påføring? Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Miss Amalie Svart 24.April.2014 Del på Facebook Svart 24.April.2014 Hei! BT tokomp tørker fort, men blir veldig flott. Legg på med kost/rulle kun ca. 50 cm. av gangen. Dra av med fordriver MOT forrige felt du la på, så går det fint. Har et eksempel på førstestrøk her: og etter to strøk Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
nimba Svart 24.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.April.2014 Jeg brukte 10cm skumrulle , ellers slik Missèn beskriver , dog er nok temperaturen også en faktor , jo varmere jo fortere tørk. Lykke til Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
3rik Svart 24.April.2014 Del på Facebook Svart 24.April.2014 Du har ikke forsøkt denne malingen med lakksprøyte? Må vel tynnes endel. Har nemlig kjøpt inn tynner og tenkte å prøve i min båt, men kjekt å vite om ev. Fallgruver;p Sitér dette innlegget Link to post
Tjorven III Svart 25.April.2014 Del på Facebook Svart 25.April.2014 Jeg har brukt denne lakken masse med sprøyte. Bruker BTs universaltynner. Blir helt topp resultat. Erfarer at det lønner seg å blande ferdig A og B en times tid før bruk. Det ble lettere å unngå sig da. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
3rik Svart 25.April.2014 Del på Facebook Svart 25.April.2014 Beklager å spamme tråden din nimba, men hvor mye tynnet du Tjorven III og hvor mange lag for å få nok dekk? Sitér dette innlegget Link to post
nimba Svart 25.April.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.April.2014 No problem eriklepe Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Komodo Svart 20.Juni.2014 Del på Facebook Svart 20.Juni.2014 Hei Nimba! I innlegg 166 og utover beskriver du hvordan du kjørte systemrens/radiatorrens på motorene dine. Måtte du fjerne noen termostater for å få frostvæsken til å sirkuler? Og en ting til. Du skriver at du brukte en "vanlig" sirkulasjonspume. Hva slags pumpe er det, og hvor får man tak i en? Mvh Thomas Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
cosmo Svart 20.Juni.2014 Del på Facebook Svart 20.Juni.2014 Jeg satte på likedan dynamo med dobbel reim på tilsvarende motor. Hadde en stund en rumlelyd jeg ikke kunne plassere, før gummi biter foran motoren avslørte at vulkingen på vibrasjonsdemperen hadde slitnet av den ekstra belastningen dynamoen gav. Etter bytte til ny type fikk motoren mye javnere gange på grunn av mye tyngre hjul på denne. Anbefales å være obs på dette. Den nye er dyr, masivt svinhjul utenpå massiv reimskive. Billigste jeg fikk tak i var hos Boe as. Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 30.November.2014 Del på Facebook Svart 30.November.2014 Hei Skriver noen ord her også, bare for å løfte denne flotte og interresante tråden opp igjen, så den ikke blir glemt... Har det skjedd noe siden sist, Nimba ? Jeg vet du har noen spennende planer Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
SoBo Svart 1.Desember.2014 Del på Facebook Svart 1.Desember.2014 Er også litt spent på hva som skjer hos nimba med Nimbusen. Har vært et lite savn på en måte Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
nimba Svart 10.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Hei & Hå Det er helt riktig som du nevner fernada , spennende ting er på gang i Nimbusen... I år blir det ny salong , dobbel skipperstol og forhåpentligvis oppgradert pentry Gammal teak skal også fjernes/fornyes ++ Den nye salongen skal løftes litt i høyden samt reduseres litt i størrelse , slik at nedgangen til lugarene kan flyttes mot babord , dette vil gi plass til dobbel skipperstol på styrbord side , pentryen har jeg også lyst å flytte inn mot dollbord ca 20 cm = større gulvplass og dermed romsligere "stue". Håper også på å få plass til en kjøleboks i pentryen . Prosjektbilder kommer snart Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
SoBo Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Gleder meg til du skal igang Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
ray Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Er spent nå Nimba, savna liv i denne tråden Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Frode Stiansen Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Ser frem til nye oppdateringer her. Sitér dette innlegget Link to post
Joda3300 Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Nesten som julaften dette. Nå er det bare å vente på at oppdateringen skal komme. Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
fernanda Svart 10.Desember.2014 Del på Facebook Svart 10.Desember.2014 Dette blir spennende å følge, regner med at du legger ut masse bilder? Skal du fjerne skapet i lugaren for å løse åpningen ned? Fernanda Sitér dette innlegget Båthilsen fra Fernanda. Link to post
nimba Svart 11.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 ....Jepp , hjørnet av skapet må nok vike plass , så nedgangen blir nå skråstillt på en måte... er godt igang med både riving og litt oppbygging. Får vel framkalle litt bilder i helgen tenker jeg.... Ellers håper jeg overstående prosjekt ikke tar både vinter og vår.......har litt på mekanisk side også som skulle vært gjort før sesongen starter , nye grovfiltre/utskiller og elektriske matepumper ligger også å venter , finfiltre skal flyttes fra motor og ut sammen med resten for å lette tilkomsten samt sugepumper på oljetømmingen...Flettnye orginale oppgraderte turboer (KAD42) ligger også på verkstedet... Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Fortego Svart 11.Desember.2014 Del på Facebook Svart 11.Desember.2014 Får vel framkalle litt bilder i helgen tenker jeg.... Fremkalle bilder... ? Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
nimba Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 God adventstid folkens Da har jeg fått benket meg for å poste litt bilder vedrørende "årets" oppussing , som nevnt tidligere blir det salong å pentry som må lide denne gang . 80-talls teaken skal ut , hva som kommer inn vet jeg ikke men den blir definitivt uten runde kanter og buer slik som over sofaèn . Bue-hjørnet skal også vekk , putene skal møtes i et 90 graders hjørne , dette vil gi et romsligere inntrykk samt bedre komfort nå en slenger seg ned med båtmagasinet eller nettbrettet Putene skal også skiftes , blir ny farge og mer "moderne" design , håper eg.... Sittegruppen skal heves for å gi bedre utsyn , tenker at topp pute likt med alu-list på vindu , da får jeg også skjult stygg veggpanel og skruer . Sofa må reduseres... sete til høyre på bilde under blir nok halvert slik at nedgangen til lugarer og toalett kan flyttes mot barbord , dette skal etter planen gi plass til dobbel skipperstol , noe jeg tror rederinnen setter stor pris på , meg inkludert Vel , som nevt er jeg kommet "godt" igang , med riving og planlegging.... Bordet må også modifiseres , gulvplassen under vil bli vesentlig mindre siden den nå skal "skråes" mellom utstikkerene ? skal forklare dette lenger nede. Aktre sofa-hjørne , farvel til planter og lys Her er utstikkerene som jeg mente , blir en skrå løsning fra aktre sof-hjørne til det "reduserte" framre hjørnet . Jepp! da er vi igang Framre sofa demontert , dette er GØY!! Maskiner godt maskert for rusk og skit Den hvite "bærebjelken" som består av plast og divinycell må vekk for at gulvet skal kunne gå lenger mot barbord , støping vinterstid er utelukket så jeg bestemte meg for å ta det på enkleste måte og har dermed valgt vanlig furu , etterhvert vil den bli behandlet med et passende stoff... En 1/2" 4 monteres fra bakvegg til framvegg i maskinrommet , akkurat høyt nok til at nytt gulv kan legges rett oppå ! Litt forarbeid var det selvsagt før denne smatt inn , gammel varme/lydisolasjon ++ måtte fjernes . Polyesteren ble så godt slipt før planken ble limt og skrudd på plass I bakre del bæres den av den "gamle" bæreveggen som ikke skal fjernes , her framme satte jeg opp en klosse som tar vekten over på veggen. I tillegg til 4-tommeren limes og skrues en 2x2 oppunder eksisterende gulv samt mot 4 tomsen.. Så er dags for fjerning av den gamle bærekontruksjonen . Ja...her var jeg ikke å stoppe , tok med meg både gulv og vegg i samme slengen.... selv om gulvet absolutt nå kunne hoppes på blir det likevel en eller 2 støtter ned i kjelleren Noe "finish" er jeg ikke ute etter her , det skal det bli nok av seinere... her viser 2 tommeren Sørgelig å måtte rive gamle prosjekt.... dette er altså vinkelen på den nye veggen ned til lugarer , etterhvert ryker selvsagt finèren også' Sitér dette innlegget REHAB PROSJEKT NIMBUS 4000 FB Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.