Joda3300 Svart 26.Mars.2012 Del på Facebook Svart 26.Mars.2012 Er ganske normalt å bruke permatex også;) Mvh Tom Erik Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 3.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2012 Er det greit å overhale startmotorene selv? Får gearet til å slå inn, men motoren går ikke rundt. Er det for mye å håpe på at en skikkelig rengjøring av alle deler vil hjelpe? Eller kan jeg likegodt sette de bort for overhaling? Noen som har tips om verksteder som gjør dette på østlandet? Mange spørsmål på en gang Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
timon90 Svart 3.April.2012 Del på Facebook Svart 3.April.2012 Her er løsningen: eBay Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 3.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.April.2012 Her er løsningen: eBay Takk for link Var veldig overkommelig pris på de der. Blir nok litt handling igjen nå kjenner jeg, men må bare være sikker på at dette er riktig type. Ser jo helt like ut, men de lister ikke så tidlige årsmodeller som mine motorer er (før -85). Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 4.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2012 Første forsendelse for sesongen kom i hus i dag, nye bolter til toppene. Nå er den (forhåpentligvis) siste anstrengelsen for lommeboka i gang og flere pakker skal dukke opp i løpet av de neste 2 ukene. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 ENDELIG! Nå er de hjemme igjen Ikke mye spor igjen etter det første misslykkede forsøket på overhaling. Svært fornøyd med han som har tatt hånd om motorene denne gangen Dette er gjort: Boret alle 16 sylindre Nye stempler (selvfølgelig) Slipt veiv Nye veivlagre Nye kamlagre Nye rådelagre Normalisering av råder Planslipt topper Vakumtestet topper Frest alle ventilseter Byttet de ventilsetene som var værst Veiv, kam og stempler montert av proffesjonell mekaniker + Sikkert mer som jeg ikke fikk med meg i farten Her er noen flere før og etter bilder: Nu skal det bli fart på sakene. God påske alle sammen Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Draco24styling Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Flott arbeidet bredo! Men kan dette virkelig lønne seg, med tanke på hva man må gi for nye long blokker Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Bredo Svart 5.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.April.2012 (redigert) Flott arbeidet bredo! Men kan dette virkelig lønne seg, med tanke på hva man må gi for nye long blokker Hehe, antageligvis ikke, men jeg var for langt i prosessen og hadde kjøpt for mye nye deler før jeg forsto hvor ille det sto til. Nå er det gjort så kan ikke tenke på det Redigert 5.April.2012 av Bredo (see edit history) Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
tomzern Svart 5.April.2012 Del på Facebook Svart 5.April.2012 Wohooo, nå blir det fart på sakene ja Godt å se Bredo! Det så riktig så fint ut Følger spent med videre nå! Mvh Tomzern Sitér dette innlegget Oppussing av min Draco 1700TL Link to post
Bredo Svart 6.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2012 Her er alt klart til å begynne og montere nye ventiler. Den j***** ventilfjærkompressoren ville ikke låse seg når den var klemt sammen. Boret et hull i håndtaket og knekte til en passende hempe. Når jeg nå klemmer sammen, så huker jeg bare denne bak armen til tvinga og dermed spretter den ikke opp igjen før jeg løsner på hempen. Fikk desverre bare tid til en liten økt i dag, så jeg rakk bare å ta en topp. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 Hei Kan noen kjapt svare på hvordan "Oil shield" skal installeres på eksos ventilene? Skal de trykkes helt ned slik at de omslutter toppen som ventilen kommer opp gjennom (venstre), eller bare inntil (høyre)? Veldig takknemlig for kjapt svar Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bredo Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 Kan noen kjapt svare på hvordan "Oil shield" skal installeres på eksos ventilene? Fant ganske fort ut av dette når jeg forsøkte å sette på fjærene. De passet ikke om man trykket olje skjoldet utenpå Over til dagens økt. Fikk tips om at disse små ringene skulle på etter at ventilfjæren var trykt sammen. Med litt olje så smatt de på plass nesten av seg selv: Alle gjenger ble renset for uhumskheter for å få riktig moment: Rent og pent: På med ny pakning: Nye bolter og oversikt over momenter og rekkefølge: På tide å pakke opp nyinkjøpte momentnøkkler: Fortsettelse følger i morgen Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
alphaman Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 blir bra dette er det mye jobb utenom motorer som skal fikses iår? Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 7.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2012 er det mye jobb utenom motorer som skal fikses iår? Nei heldigvis, har 3 punkter på blokka. Montere bell house igjen (har byttet belger, slanger og lager), nye fuger rundt vinduene og nytt bunnstoff. Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bitteliten Svart 7.April.2012 Del på Facebook Svart 7.April.2012 Og denne tråden har jeg ikke fått med meg før nå Flott jobb. Gleder meg til å følge med Sitér dette innlegget Link to post
timon90 Svart 9.April.2012 Del på Facebook Svart 9.April.2012 Nydelig syn av 2 grom-maskiner!! Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 10.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2012 Hva er dette? På begge de to opprinnelige motorene stikker et slikt rør ned fra blokka og ender i bunnpanna. Det ser ut som de er forseglet i andre enden. Dette røret mangler imidlertid på delemotoren jeg kjøpte (som jeg bruker blokka fra). Må jeg skaffe en slik og montere? Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Bitteliten Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 Peilepinnerør? Sitér dette innlegget Link to post
Omegaen Svart 10.April.2012 Del på Facebook Svart 10.April.2012 fant en lignende rørstump på min 8er også når eg byttet bunnpanne og bunnpannepakning, men vet ikke ka den e til.. Sitér dette innlegget KMV (With) 320 dromedille m/20hk johnson Sandvik 22 m/ AQ225F og VP 280 SP Link to post
Bredo Svart 14.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.April.2012 Fortsettelse følger i morgen Tja, tok vel (igjen) litt lengre tid enn planlagt Løfterne har fått et langt bad i ny olje. På med litt fett. Takk til Step som har donert en pakke til prosjektet mitt Så var det justering av løfterne. Fulgte fremgangsmåten som Step brukte i sin utrolig flotte tråd om sin V8'er: Stramme frem til man får motstand når man ruller pinnen mellom fingrene og så 3/4 runde til. Brukte gjengestanga til avdragersettet for å dra veiva rundt. Det var mye tyngre enn jeg trodde det skulle være, men store doser med fett i alle lagre gjør vel at ting går litt tregt Og med dette så har motorene tatt sin første omdreining på 7-8 år Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
valvolainen Svart 14.April.2012 Del på Facebook Svart 14.April.2012 wohooo! Gleder oss meeeget til testfyring! Herlige bilder, keep up the good work. Sitér dette innlegget Link to post
Bredo Svart 19.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2012 Fikk besøk av postmann Pat i dag. Han hadde med flere blytunge pakker fra "Junaite'n" Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Kaptein Fredrik Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Heftig Sitér dette innlegget Sollux 24 uten AC Sabb Diesel, Mitsubishi M4.140 33 spreke hester Eberspächer D3LCC Link to post
TB2855 Svart 19.April.2012 Del på Facebook Svart 19.April.2012 Dette var artig lesestoff, har overhalt V8 selv, kjempe artig. Kjenner igjen at det ene tar det andre, å til slutt hadde det lønt seg å kjøpe ny motor. Men de er ikke so artig. Lykke til videre :cheers: Sitér dette innlegget Halco 29 1992 - 2007 Bayliner 2855 2007 - ? CB 66 Racer + div. hver onsdag Den største hindringa til visdom er ikkje ignoranse - det er illusjonen av å være vis. Link to post
Bredo Svart 20.April.2012 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.April.2012 Hmm, ikke alt som bør sandblåses fant jeg ut etterhvert Mens jeg holdt på i fjor så ble det meste puttet inn i sandblåsekabinettet, også bunnpannene. Imidlertid så er skvalpedekselet sveiset fast i bunnen og jeg tenkte ikke over at det her la det seg mye sand som skulle bli vanskelig å fjerne. Tar ikke sjansen på å montere bunnpanner på nyoverhalte motorer så lenge det var noe tvil om at alt var rent. Ble nødt til å brekke opp skvalpedekselet slik at jeg kom til med høytrykken, da ble det rent gitt I dag er jeg på jobb ute hos kunde som har et stort mekanisk verksted, tok med meg bunnpannen og på et blunk så var skvalpedekselet på plass igjen. Litt pussing for å få vekk bittelitt overflaterust så kan de monteres igjen Sitér dette innlegget Wellcraft Nova II 26' - 2 x V8/260hk Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.