Jump to content

Prosjekt: Wellcraft Nova II


Bredo

Recommended Posts

Hvor kjøpte du dynamoer ifra?

http://www.ebay.com/itm/360391158578?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649

 

Uten å vite sikkert så vil eg gjette de rørstumpene er til peilepinne. De går vel nedi bunnpanna akkurat der de to 'v' formede hakkene er og er eneste plassen pinnen kan gå uhindret nedi olja

Takk, det ser ut som det stemmer :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Nå er det like før jeg :puke:

 

Klargjør innsugene for montering og dermed finner jeg ut at det som fulgte med delemotoren jeg omtalte i post 165 er like ille som mine to gamle. Fikk hjelp her på forumet til å erstatte et tidligere (tusen takk til Step for det) og nå må jeg igjen høre om det er noen som har et innsug til en eldre GM 350 som de vil selge meg? Fant nummeret "3927184" og ser at de ligger på ebay, men hadde håpet å slippe å vente på postgangen fra statene akkurat nå :pray:

 

Henter stort sett over hele østlandet, og lengre om jeg blir desperat :crazy:

Link to post
Share on other sites

Nå er det like før jeg :puke:

Klargjør innsugene for montering og dermed finner jeg ut at det som fulgte med delemotoren jeg omtalte i post 165 er like ille som mine to gamle.

 

Fikk tak i et brukt innsug fra Sarpsborg Motor. Tok veldig lang tid i posten synes jeg, ringte derfor og purret. "Nei ,det ligger og venter på postkontoret det", var svaret jeg fikk. Hmm, kona hadde glemt å gi beskjed om at det var kommet hentelapp, et lite hint om at jeg har brukt nok cash på prosjektet nå kanskje? :giggle:

 

Anyway, nå er innsug nr 5 i hus (de 2 opprinnelige + det som fulgte med delemotoren var rustet istykker).

130.jpg

Trenger en omgang i blåsekabinettet, men ser ellers greit ut.

 

Nå står det bare på egeninnsats for å få båten klar til sjøsetting. Håper på bra vær fremover for da er motovasjonen på topp.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

skjedd noe mer her,gleder oss til oppstart

Hei

Kom tilbake fra en ukes ferie i natt, så har hatt en liten pause fra båtprosjektet. Kan medele at innsuget i mitt forrige innlegg er rengjort og montert. Blir nok en oppdatering i løpet av uken med noen nye bilder :yesnod: Dessuten kommer båten hjem fra vinterlagring på fredag 1. juni, da blir det nok noen sene kvelder for å få siste biten ferdig.

Link to post
Share on other sites

Nok en utsettelse på båtprosjektet. Kom et annet (og viktigere i følge resten av familien :giggle: ) prosjekt i veien.

 

Ungene vil ha basseng og da måtte vi gjøre noe med uteplassen vår. Har fjernet gamle sementheller og lagt nytt gulv, som denne gang er sånn nogenlunde i vater :wink:

131.jpg

 

Felt ned noen led spotter i gulvet som skal gi litt stemningslys rundt peisen.

132.jpg

 

Håper å bli ferdig i løpet av et par dager, da er det båt, båt, båt. Står nå i hagen igjen og gir meg ekstra motivasjon til å montere det siste på motorene. Kommer med utfyllende melding her når vi skal prøvestarte :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...