Bjørn Løvjomås Svart 23.April.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 For et vakkert syn.. nå er den der den hører hjemme.. å der lar du den bli .. kos deg på sjøen.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Antilia Svart 23.April.2013 Link til dette innlegget Svart 23.April.2013 Så fint å se!!! Da er det bare å dra på tur. Lengter etter den dagen her og, men det drøyer nok litt enda her. Kos deg på sjøen ja!!! . Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
rodfre Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Min far har traktor å det passer perfekt for meg. Hei T&G! Ser du har lakket ny gråfarge. Gjorde du det selv eller satte du vekk arbeidet? Er del lov å spørre om type lakk, sprøyte eller kost, kostnader? Båten min har et sterkt behov for ny lakk på de mørke partiene, så jeg er litt nyskjerrig Sitér dette innlegget Link to post
T&G Svart 24.April.2013 Link til dette innlegget Svart 24.April.2013 Hei Rodfre. Jobben gjorde jeg selv med koppsprøyte med overkopp. Grunning: Hempel light primer (epoxyprimer) 299,- pr boks ---> 4 bokser. Lakk: Hempel Polybest lys grå, 399,- pr boks ---> 4 bokser. Alt kjøpt på Maritim Sitér dette innlegget Link to post
Hypokonder Svart 4.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 4.Mai.2013 I dag var vi på Båtmessa i Sandnessjøen. Mye flott å se på der. Fikk både tips til oppgradering av innredning og utstyr. Det meste av båter og produkter som er annonsert i siste utgave av båtmagasinet var representert på messa. Fint å se produktene og inspisere båtene på egenhånd. Må jo innrømme at selv om vi forguder Nord westen vår så var det lett å drømme om noe nytt som ikke krever så mye restaurering der man gikk blandt blankpolerte skrog og råflotte innredninger. Men skulle det ikke komme en telefon fra Hamar så er nok denne drømmen laaaangt frem i tid. Vi koser oss heller med Nord West tilværelsen vi ♡ Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Å kose seg i en Nord West 900 er enkelt. Fikk noen nydelige vårtimet i sola i dag. Bak på akterdekk. Fantastisk. Men lurer på en ting. Er det noen av dere som har kappet av den stanga som binder rekkene sammen foran i bauen. Den er jo rene snublekanten. Den hindrer og bikkja i å kunne komme greit ombord når ci ligger med baug mot land. Jeg er litt redd for at rekkene svekkes mye ved å fjerne den. Hva mener ekspertisen? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hafrsfjord Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 I innlegg 8 i denne tråden ser du en måte å løse problemet: https://baatplassen.no/i/topic/44080-aapne-pulpit-rekke-paa-sea-ray-sundancer/ ........................... Er det noen av dere som har kappet av den stanga som binder rekkene sammen foran i bauen. Den er jo rene snublekanten. Den hindrer og bikkja i å kunne komme greit ombord når ci ligger med baug mot land. Jeg er litt redd for at rekkene svekkes mye ved å fjerne den. Hva mener ekspertisen? Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 smart løsning. Har tenkt noe lignende, men med baug spyd. Har du det på din Bjørn? Forsøkte å bestille et " peke" hos Nord West, men der var det ikke veldig til respons. Og nå etter konkursen er det vel umulig. Men jeg fikk bekreftet at de har formene til baugspydet. Har imidlertid sett et par tråder her på forumet hvor man har støpt selv med godt resultat. Om det blir løsningen vil jeg absolutt fjerne "snuble tråden" . Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 5.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Jeg har ikke baugspyd. Men kommer jeg over noe som ser bra ut er det absolutt noe å tenke på. "Snubletråd" meget bra uttrykk. :D Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Astor Svart 5.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Mai.2013 Den kappet jeg av og fikk allikevel en stødig rekke. Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
T&G Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Jeg har planer om å kappe det røret vekk å sveise på noen nye rør ned i dekket før å stive opp . Bilder kommer når jeg begynner Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Takk for fin link Hafrsfjord. Nå prøver jeg å kappe det røret. Så ser vi hvordan det blir når tenåringene her skal klamre seg til rekka. Tester ut på samme måte som Astor. Takk til båtfolket igjen. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hypokonder Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Snublerøret er kappa på vår båt også. Det er gjenlatt en liten stuss på hver side der det er tredd på slike knotter som man satte på bena på rørstoler før i tiden. Er ganske stødig rekkverk alikevel. Ett parti av rekkverket på akterdekket er også kutta og satt på "rørstolknotter". Dette gjør det mye lettere ved ombord og iland stigning. I forbindelse med dette er det også klistret sort antiskli tape på trinnet og rekka der litt av rekkverket er fjernet. Begge løsningene synes vi er veldig praktisk da ungene renner mye opp og ned og den fjernede rekkverkenden gjør det lettere for minstn å klattre som enda er litt kort i bena (-: Sitér dette innlegget Link to post
Hypokonder Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 ....prøver å legge ut bilde... bilde er henta frem og "kopiert"..hva gjør jeg videre? kommer liksom ikke lengre enn til hentesida.. Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Flott hypokonder. Bilder er bra. Hvis du bruker bildeknappen i full editor. Da skal du kunne lime inn bildeadressen der. Da brukte bildet å ramle med.. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hypokonder Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Hypokonder Svart 6.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Nei dette ble bare tull Får ikke fjerna innlegget heller Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 6.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 6.Mai.2013 Du skal ha kred for å prøve. :-) kopier full bildeadresse inn i den boksen som kommer opp når du klikker på bildeknappen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Er det noen som vet diameter på rekkerørene. For å sette på plugger? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Ble tur ned i båten med baufil i dag. Denne skulle bort. Fikk og på to kalesjestang fester. Så nå kan stengene lett hukes fast å surres mot taket. Kunne ikke merke forskjell på rekka etter å ha kappet røra. Snubletråd ble og kappet. Merket at det ble litt svakere. Men langt fra noe problem. Best av alt., skipshunden klarte selv å komme seg opp og ut på dollbord. Suksess. Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Antilia Svart 7.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Mai.2013 Ble fint!!! Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Hypokonder Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Du skal ha kred for å prøve. :-) kopier full bildeadresse inn i den boksen som kommer opp når du klikker på bildeknappen Prøver igjen Trykker på: Laste opp bilder. Laster opp bilder og de blir liggende på Uploadify og lengre kommer jeg ikke.. får ikke henta de ned til editoren/tekstruta. På uploadify er det kun valg for :velg bilde for opplasting og ikke noe annet. ( Går jeg inn på mine bilder på profilen min kommer bildene opp i uploadify sida.) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 8.Mai.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 Flott, hvis du da klikker på åpne vanlig editor, under de andre svarene... så kommer en boks opp med skrivemuligheter. der er også noen knapper som forteller hva de er til om du fører musepeker over dem. en av de knappene heter image(bilde) Klikk på den, og en ny boks åpner seg, der limer du inn bildeadressen fra upplodify.. da legger bildet seg inn i innlegget. Og når du da klikker på legg til svar, eller allerhelst forhåndsvisning først. Da vil bildet komme med i innlegget på forhåndsvisning. Ser det greit ut da, er det bare å klikke legg til svarknappen. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Hypokonder Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49692/304.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49692/239.jpg Sitér dette innlegget Link to post
Antilia Svart 8.Mai.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Mai.2013 https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49692/304.jpg https://baatplassen.no/bildearkiv/49/49692/239.jpg Flotte bilder!!! Ønsker meg sånn i hele sommer Sitér dette innlegget Min hjemmeside: https://rgro94.wixsite.com/ronnies-side Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.