Nautilus222 Svart 5.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 5.Juni.2014 Lite hakk, så må nok skifte.... Link to post
Nautilus222 Svart 22.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 22.Juni.2014 Hei og fortsatt god sommer:) Et lite spørsmål til dere i Fredrikstad. Forsterker dere skroget på utsiden i overgangen fra side til bunn? På min var det originalt en metall list (vinkeljern) skrudd og limt på. Jeg tok av denne for å lakke og bunnstoff og må nok erstatte den siden var helt oppsmuldret. Så ut som det var brukt en messinglist alvor slag. Hva bruker dere og hvor kan det skaffes? Den må være temmelig bøtelegge siden det er mye buer ... Takk for svar :) Link to post
Miss Amalie Svart 23.Juni.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 23.Juni.2014 Hei Nautilus! Vi har støpt kanter med fiberduk og epoxy inkludert hele bunnen. Vet ikke om du kan gjøre det, men det er jo en løsning. Ellers synes jeg prosjektet ditt er flott! Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Honduras Svart 10.September.2014 Link til dette innlegget Svart 10.September.2014 Hvis du ser på Squirt'en min (link i signatur) kan du se hvordan jeg gjorde det. Slipte rent innvendig, beiset, og så flere lag med ren epoxy. Men det er dritmye jobb i forhold til å male med epoxy garasjemaling etc, så på en så stor båt som din ville jeg vurdert å male de områdene du vet ikke blir synlige. * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Dahlen Svart 16.September.2014 Link til dette innlegget Svart 16.September.2014 Fin tråd Honduras, tenker det blir lettere å bare beise de områdene jeg må men jeg har oppdaget en blunder jeg har gjort, ikke bare en liten en heller Jeg målte opp etter motorplasseringen på Amalie36's og fant ut at jeg ikke hadde nok plass til cockpiten foran.Dette gjorde meg forvirret, men etter litt feilsøking fant jeg ut at jeg har glemt 1 spant Snakk om dumme seg ut Det forklarer hvorfor jeg fikk så problemer med å legge stringerene bakerst, spant nummer 2 var ikke der for å gi en myk overgang.Heldigvis gjør det bakenden bredere enn vanlig og gjør plass til en fin cockpit bakerst, slik at jeg får en cracker box istedet. Det var jo original planene egentlig Da får jeg sikte meg mot noe likt denne: Link to post
Dahlen Svart 7.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Oktober.2014 Hei igjen! Vært litt rask i prosjektet og glemt helt å oppdatere prosessen online Link to post
Nautilus222 Svart 8.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 8.Oktober.2014 Dette blir lekkert:) keep up the good work:) Link to post
Dahlen Svart 9.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Herlig! Da var cockpiten plassert! Det blir mye pussearbeid fremover så det er bare å skaffe inn sandpapir og skjøteledning Jaja. Link to post
Miss Amalie Svart 9.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.Oktober.2014 Blir tøffeste "speed-båten" i Onsøy! Med heftig V8 i denne, er det ikke mange i distriktet som tar den i aksellerasjon :-). Hvis noen andre i distriktet har lyst til å bygge noe tilsvarende, ta gjerne kontakt. Det ser ut til at vi får litt ledig plass i verkstedet. Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Dahlen Svart 10.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Oktober.2014 Puss puss så får du en båt? Veldig mye slipearbeid som må utføres. Link to post
Gunga Din Svart 11.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 11.Oktober.2014 møtte dette paret i sin "Miss" på Gøta kanal forrige år, utrolig flott båt S/Y Gunga Din Link to post
Dahlen Svart 15.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Da har instrumentene jeg har bestilt fra ebay kommet! Veldig fornøyd, de ser dr*t stilige ut! Fulgte med føler til speedometeret bare da, men settet var ikke så veldig dyrt. (Bakgrunnen er papp, det følger ikke med panel.) Link to post
Miss Amalie Svart 15.Oktober.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.Oktober.2014 Mycket bra! Minner igjen andre om at vi kanskje har litt ledig kapasitet i verkstedet hvis noen vil bli med i bygge-miljøet. Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Honduras Svart 16.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2014 Hvis du kjøper deg en Japansag f.eks på Clas Ohlson, så har du ei kjempesag for slikt finerarbeid, pluss alt annet av finsaging. Har vært uvurderlig på mitt prosjekt. Mitt tips * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
SoBo Svart 16.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 16.Oktober.2014 Meget artig tråd å følge med på dette. Håper dere får fylt opp den ledige "stallplassen", så kanskje det blir flere prosjekter å følge med på Er ikke så vel bevandret i slik baking av båter. Ser at dere limer på tynn mahogny "hud". Er det noe man får kjøpt som hyllevare, eller kutter dere dette selv? Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Dahlen Svart 17.Oktober.2014 Link til dette innlegget Svart 17.Oktober.2014 Meget artig tråd å følge med på dette. Håper dere får fylt opp den ledige "stallplassen", så kanskje det blir flere prosjekter å følge med på Er ikke så vel bevandret i slik baking av båter. Ser at dere limer på tynn mahogny "hud". Er det noe man får kjøpt som hyllevare, eller kutter dere dette selv? Heihei Vi kjøper dem som finerplater fra Oslo finérfabrikk Link to post
Dahlen Svart 3.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 3.Desember.2014 Å fy så tia flyr! Gått snart to måneder siden jeg la noe ut Har med hjelp fra en venn, en talje og noen løftestropper fått snudd beistet.Da var det bare å sette igang med mahognyfineren! Dette blir nytt for meg så jeg må bare gjøre det beste ut av instruksjonene jeg får per telefon, men jeg merker det svir litt i meg når den vil legge seg veldig anderledes enn amalie36 sin gjorde da han gjorde det. Det kommer hovedsaklig av at springet mitt er krappere enn hans da, så får bare tåle det tror jeg. Link to post
Nautilus222 Svart 7.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 7.Desember.2014 Ser bra ut:) godt det er noen som holder på i julestria:) fortsett med bildene.. Link to post
Nautilus222 Svart 18.Desember.2014 Link til dette innlegget Svart 18.Desember.2014 Hei, håper der står bra til i Fredrikstad :) Jeg må lage ny "cutwater" til våren og lurer på om dere har noen erfaring? Det beste er vel syrefast, men vanskelig å jobbe med. Kjenner dere noen som kan hjelpe meg med en slik jobb? Takk for svar Link to post
Dahlen Svart 7.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 7.Januar.2015 Hei Nautilus222!Beklager sent svar, har vært mye julestri og nyttårsfeiring. Det har dessverre ikke vært mye å gjøre på byggebasis da Oslo finér fabrikk ikke hadde mahogny på lager og det var vanskelig å oppdrive en ny leverandør i julesesongen. Link to post
Nautilus222 Svart 9.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 9.Januar.2015 Oj, god bedring.. Som du sier, det hører vel med i god Amalie36 ånd/) Må prøve å planlegge litt før våren kommer så jeg får skuta på vannet. Kjenner jeg mister litt gnisten.. Takk for input, og ser frem til noe fra Amalie36:) Link to post
Dahlen Svart 14.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 14.Januar.2015 Har spurt Amalie36 om cutwateren. Han fikk en blikkenslager eller smed til å bøye til metallet i riktig vinkel på baugen og buen og skjærte selv ut formen. Skulle ikke være all verden.I andre nyheter har jeg fått motoren inn i verkstedet! Blir noe skruing, vasking, rustfjerning og lakking før den er i fin stand, men det skal starte og gå. Har stått i en Windy båt og det fulgte med masse extra i kjøpet.AQ271 fra 1989. Ferskvannskjølt. Virker til å være i god stand, men det vet jeg aldri før jeg får startet den! Link to post
Dahlen Svart 18.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Januar.2015 Da har jeg limt ferdig babord side må ta turen til finerfabrikken snart og kjøpe mer før jeg kan fortsetteBruker mye tid på å jobbe med drevet jeg med på kjøpet av motor. Kunne gjerne trengt en link til en tråd her på baatplassen til noen som beskriver prosessen med restaurering av drev litt mer i detalj. Link to post
Nautilus222 Svart 22.Januar.2015 Link til dette innlegget Svart 22.Januar.2015 Ser bra ut[emoji5] enig i en restaurerings tråd her inne. Det er en tråd for oss med den type motorer... Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn