Jump to content

Prosjekt nye mahognybygg i Fredrikstad


Miss Amalie

Recommended Posts

Hei!<br />Ser ut som det blir en løsning på cutwater'n. Men det er greit å vite om Walsøe, for jeg trenger litt beslag til motorlokket også.<br /><br />Enkelt å klippe til, men noe dritt å bore hull i syrefast :-).<br /><br />særlig når det skal bores veeeeldig mange.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Hei Amalie, hva slags kompressor trenger jeg for den lille rakkern fra Jula?? Den jeg lånte holdt ikke mer enn 2 sek før det ble for lite trykk... Ser den bruker 450 l/min.. Ikke mange kompressorer som kan levere noe i nærheten...

 

Har du sjøsatt vidunderet?

Link to post
Share on other sites

Boringa gikk greit med bor for syrefast. Så nå er kantene på plass på motorlokket

 

bilde

 

Så er også vinduer på plass i vindskjermen

 

bilde

 

bilde

 

Vannlinje er lagt, og nå hadde jeg "møkkaranda" som referanse

 

bilde

 

bilde

 

bilde

 

Ny coil er også på plass

 

bilde

 

Det neste er å skifte olja, polere propell og skru på cutwater. Kanskje prøvetur i pinsen.

Link to post
Share on other sites

:giggle: Kan tyde på at tråden kommer til å fortsette en stund... hvis noen er interessert i å følge den?

Nå er nesteprosjekt godt i gang for Marcus, sønnen min. Båten hans begynner å ta fasong av en 19 fot Hankinson Barrelback.

 

bilde

 

Han har klart å få til et veldig flott spring i baugen.

 

I dag har jeg fått ferdig cutwater. Gjenstår polering, noe dere kan se jeg har forsøkt på på et lite felt.

 

bilde

 

Håper å få det helt ferdig i morgen

Link to post
Share on other sites

Hvis "Amalie av Engelsviken" hører noen sånne lyder i Engelsviken lørdag ettermiddag/kveld, så er det "Miss Amalie" av Skjæløy som legger til ved brygga for å spise litt :-).

 

Det vil nemlig trolig være første målet for kjøretur!

Link to post
Share on other sites

Du har i allefall fått det riktige været. Regner med at det har vært en fantastisk tur. Håper jeg en gang får gleden av å se henne på vannet. Regner med det er en stolt skipper. Blir det tur til trebåtfestivalen i Kragerø ? Da er i tilfelle Stavern en riktig plass for mellomlanding.........

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...