Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

Man må ikke se seg blind på antall fot eller antall tonn båt man får pr. krone.

Jo større båt jo større faste kostnader og jo større potensielle uforutsette kostnader.

I dagens bruktbåtmarked trenger det ikke skille så mye i pris mellom en 30-foter og en 40-foter.

Markedet vet at 30-foteren er vesentlig enklere og rimeligere å håndtere, drifte og vedlikeholde enn 40-foteren.

Jo større båt, jo flere motorer og jo mere avansert utstyr, jo mere kan gå galt og jo vanskeligere er det å få full oversikt over tilstanden før kjøp.

 

Om du har valget mellom en båt til 150.000 med for det meste gammelt utstyr, gammel motor som er i minste laget, samt tegn som tyder på middelmådig vedlikehold.

Og samme eller tilsvarende båttype til 250.000 men med nylig oppgradert elektrisk anlegg, navigasjon og evt. annet utstyr, samt en nyere eller mere solid motor. Og en eier som har kontroll på sakene. og har brukt mye tid og penger på båten sin.

Ville du da ha valgt den billigste?

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Poenget er at jeg ser ingen forskjell mellom den Ailcraften til 89 000 og en smalere båt med mindre motor til 150 000. Ut ifra opplysningene og det hvordan båten opplevdes er det akkurat samme risiko på begge for at noe må snart repareres den eneste forskjellen er at den ene koster nesten det dobbelte.

 

For øvrig hadde Ailcraften motor fra 1998 og ikke fra 1978 ergo var det like meget håp om at den ville fungere litt til som for motorer i mye dyrere båter som ofte er eldre. Ellers så har jeg ikke sagt at jeg vil ha garanti, jeg vil bare ha riktige opplysninger ved risikooverførselen. Altså dersom noe var ødelagt og en profesionell næringsdrivende visste om det eller burde ha visst om det så er det en mangel. Det er ikke garanti men sikring at båten er i samme tilstand som øvrige båter, dersom mekanikern  IKKE KUNNE vite at det er en feil der så er det ikke en mangel. Men da er vi i samme utgangspunkt.

 

Altså en båt til 89 000 gav samme sikkerhet/usikkerhet som en båt til 150 000. Altså du har 100 % lik risiko bare du betaler mer for den ene. Hva velger man da? Poenget er ikke at den dyrere båten er i bedre tilstand, poenget er at tilsynelatende så er begge i samme tilstand og jeg er ikke i stand til å finne ut av hva som er forskjellig. Annet enn at det å betale mer blir som en selvprofetert hendelse: Kjøper tror båten er bedre fordi den koster mer, selger priser den høyere da tror folk den er i bedre tilstand. Tekniske data når det gjelder alder osv. tilsier at produktet er det samme. Hva gjør man?

Redigert av XardasKSP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Men Alicraften er jo borte, og kommer neppe igjen med mindre du kjøper den for en sum eier evt. er villig til å la den gå for.

Så da er det bare to alternativer:

Enten å vente til et lignende kupp evt. dukker opp (om vi formoder at det var et virkelig kupp), eller kjøpe noe i en prisklasse det finnes litt større utvalg av båter i.

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Derfor venter jeg foreløpig og ser om det dukker opp noe, fordi i den prisklassen som det er noen få passende båter i så ser jeg ikke årsaken til prisen. Og det er derfor det blir helt feil for meg pga. det føles som samme risiko og høyere pris. Men kanskje det er slik prisene er får vel bare vente om det dukker opp inkassoselskap på døra til noen eller andre begivenheter som fører til plutselig lavprising av en båt på finn.no :D

Link to post
Share on other sites

Årsaken til prisen? Markedet bestemmer prisen.

Men du kan jo alltids legge inn bud/skambud og se om det går.

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Skal faktisk gjøre det når det dukker opp en båt i nærheten, orker jo ikke kjøre halve landet rundt for å legge inn bud som ikke blir akseptert og vil heller ikke by i blinde uten å ha sett hva jeg byr på :D

 

Ellers klart markedet bestemmer prisen Viksunden til 165 000 var som dere sa sikkert verdt det da noen kjøpte den raskt (med mindre det dukker opp ett nytt tema "hjelp havari i motor Viksund" snart :D ), selv om det kan ha vært noen som bodde i området da. Den til 240 000 i "enden av verden som er ditt nabolag" er kanskje ikke verdt det siden den står der enda. Ellers står Nimbusen til 149 000 i over 1,5 måned nå så folk tror nok som meg at den ikke er mye mer verdifull enn Alicraften var spesielt siden motor er jo eldre på Nimbusen: https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=81038102

 

Kan dette være bra: https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=83445594 ? Og er det trolig at eier virkelig har brukt 100 000 på å fikse denne for 100 motortimer siden for å så selge den og invitere til bud: https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=77130797 nå har jeg lest at den er smal og sett film at den ikke ser veldig stabil ut på bølger men kan sikkert brukes som "overgangsbåt" til å fiske med vil jeg tro om alt som står i annonsen er sant.

Link to post
Share on other sites

Den alicraften tror jeg nok enten var feil priset. Eller noe feil som du ikke har fått med deg. Når det gjelder motor fra 98. Så er det tross alt en 18 år gammel motor. Å like stor risiko. Som en som er 30 år. Kommer helt an på hvordan liv den har levd. Å hvem som har passet på den. Prisene i markedet reguleres i hva folk er villig til å gi. Kan sammenlignes feks brød Siden du kan få brød til 7 kr på REMA. Og 40 kr hos bakeren. Blir mett av begge. Men smaker kanskje litt bedre av brødet fra bakeren. Så tror nok du må få den alicraften ut av hodet å nullstille deg

Norske båter er best!

Link to post
Share on other sites

Jeg tror at mekanikern fant ut at han kunne selv kjøpe det fra kameraten sin og deretter selge for høyere pris til våren, med mindre det ble virkelig som han sa at selger fant ut at den prisen var så lav at han ga bort båten til barna.

 

Aner ikke men venter på godt tilbud i nærområdet, Alicraften har spolert mine forventninger til pris :D

Link to post
Share on other sites

Nå har du vel bestemte deg for en stor båt, men jeg vil tross dette anbefale deg å kikke litt på mindre båter med gode skrog. Du vil her få båter som er gode i sjøen uten å måtte betale for og slepe rundt på mange ton boligplass som du vel uansett ikke ønsker å utnytte. Er kalr over at du ikke ønsker noen små joller, men det finnes jo mellomalternativer. Prøver å plukke ut noen som generelt regnes som vellykkede i designet, men smaken er jo som kjent ulik: 

https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=82204161 Ny motor 

https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=84714973 Sikkert litt prutmån

https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=77177516 Litt høyere båt hvis det er det du ønsker 

https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=71581703 Scand Dynamic som virker godt tatt vare på 

https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=84442808 Kanskje ikke din smak, men motor fra 2004 og selvlensende akterdekk 

Link to post
Share on other sites

Han hadde nok fått 195.000 og kanskje mere til uten problem for den Viksund Futura 900, hvis han hadde hatt tid til å vente litt.

Det er ikke så veldig mange motorhavari-tråder her inne så tror ikke faren er overhengende egentlig.

 

Den som ligger her oppe i enden av verden er i Tromsø ser jeg. Ganske mye oppgradert utstyr de siste årene.

Kan godt være at selger ikke må selge, dvs. at selger kun selger over en viss pris uansett.

Ikke alle som er komfortable med å dumpe godbåten  :smiley:

Og utvalget av båter er ikke alltid like stort her oppe, så dermed kan prisnivået være høyere.

Ikke helt uvanlig at båter er flere år til salgs før rett pris eller rett kjøper dukker opp. Ikke alltid det haster for selger, og det gjelder jo hele landet.

 

Mørejet'en er jo også her oppe i min ende av verden.

En solid båt for all slags vær, men noe gammeldags design da. Men den gjør nytten.

 

Princess 32 gjør også en slags nytte, men ikke noe for meg. Syns den blir for gammeldags og smal, og for liten motor.

Å bruke 100.000 på båtreparasjon er gjort i en fei om man overlater tingene til verksted.

Toppfart 15 knop på en båt med drev er egentlig direkte latterlig. Den burde ha fast aksling da.

Drev har sin store fordel på hurtige planende båter men høre ikke hjemme i dette fartsområdet.

 

Her har du en rimelig båt litt mere i nærheten av deg, som du slipper å være redd for dyrt dieselmotorhavari på  :smiley:

 

https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=73932403&fks=73932403

Redigert av teerex (see edit history)

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Ble jo stort engasjement her. Mange anbefalte båten.

Har ikke så mye erfaring med 30+ år gamle cabin cruiser. Men kan ikke i min villeste fantasi se at noen av de er "vedlikeholds-frie" slik trådstarter tror båtlivet skal bli.

Som tidligere nevnt så er kapitalkost (innkjøpspris) en veldig liten del av kostnaden å eie båt. Kapitalkost på 100000 er bare ca 2500-kr i året. Tror du skal forvente vedlikeholds- og driftsutgifter kommer til å overstige det.

Lykke til som båteier.

Link to post
Share on other sites

Det er nok løse benker der

 

bilde

Windy 27 CC/HT -84. 4,2 D-tronic 250 HK -98. Bravo 3X 1,81 20P. 30 knop (under reparasjon)
Navette S540 -10 med Mercury F115 2,1 liter -15, 8 HK Tohatsu 2-takt -03
BSA A65L Lightning -69, Triumph Street Twin 900 -16, Honda MSX 125 -15
BMW X5 30d -13, Jeep Grand Cherokee 3,1TD -00, Audi 100 GL5E -78

Link to post
Share on other sites

Vel de båtene som ble linket i en stor lang serie og den Dracoen det er sånt som minner meg om den lille dritt snekka på 20 fot som jeg hadde. Etter å ha vært på prøvetur i Alicraften og allerede vent meg med tanken at jeg har kjøpt den (inntil triste SMSen om at selger beholder den likevel og gir den til barna) så vurderer jeg ikke noe som er mindre, det skal være minst like bra som Alicraften.

 

Så bruker nok heller 150 000 på overgangsbåt enn å kjøpe en liten en som man allerede hater størrelsen på av å bare se på den siden det gir koblinger til den mini snekka som jeg hadde for lengesiden for å ikke snakke om sammenligningen med Alicraften. Får vente å se om det dukker opp et like bra eller nærmest like bra tilbud som det var på denne, hvis ikke så får jeg bare bite i det sure eplet og kjøpe noe til dobbelt pris som den Viksunden som ble solgt ganske raskt til 165 000.

 

PS. Bensinmotor er helt uaktuelt på en båt, skal ikke mate staten med mer avgift enn den allerede forsyner seg på bil, drivstoff pris på 14 per liter istedet for rundt 9 per liter er helt feil. Bensin det er fint i bil men i båt trenger man det jo overhodet ikke. Det er derfor mini Dracoen kostet så lite vel, for ingen vil ha bensin motor på båt når det finnes avgiftsfri diesel.

Redigert av XardasKSP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Bensin er helt greit i båt med utenbordsmotor. Finnes også flere nye innenbordsmotorer med bensin som er veldig bra. Økonomien i dette behøver ikke være så veldig forskjellig når du summerer alle kostnader mht kjøp, drift og vedlikehold.

 

Men gammel båt med gammel innenbordsmotor er ikke å anbefale, først og fremst pga brannfare. Noen av disse gamle innenbordsbensinmotorene er rene brannfeller. Sannsynligheten for lekkasje i bensin- eller dieselmotor er sannsynligvis nokså lik. Problemet er bare at bensinlekkasjen er så ekstremt mye farligere hvis den først oppstår. Kombinasjonen av varm motor og bensindamp er bokstavelig talt eksplosiv. Se f eks denne historien fra Nevlunghavn i sommer:

 

http://www.tv2.no/a/8473348/ 

 

Kombinasjonen av bensinpris/forbruk og brannrisiko er nok en viktig grunn til at båter med gammel bensinmotor ofte prises noe lavere enn tilsvarende med diesel.

Link to post
Share on other sites

Det er mulig jeg tar feil, men på meg virker det som at det trådstarter i utgangspunktet er ute etter er en Princess med flybridge og akterkabin. (Selv om han later til å ha tatt rådet til seg om å begynne med noe mindre.) Den egentlige bakgrunnen for dette har med det estetiske å gjøre og det kan selvsagt i seg selv være grunn god nok. Betraktninger rundt sikkerheten ved sjø bakfra osv. er et villspor. Som trådstarter selv har fastslått, har man de siste 20 årene laget båter som er vesentlig lavere bak, og ingen kan vel tro at det ville vært tilfellet dersom dette ikke var trygt, eller at bølger som skyller inn over akterdekket var et vanlig problem. Når det gjelder fiske, tror jeg det stiller i samme klasse. En slik båt er ikke spesielt egnet for å fiske, men det er selvsagt fullt mulig å gjøre det likevel.

 

Når det gjelder trådens tittel og trådstarters ønske om å kjøpe stor båt til lav pris, forstår jeg tankegangen, men jeg er uenig i konklusjonen. En stor båt er i utgangspunktet dyr, men eldre båter er billigere enn nyere båter. Det er da lett å tenke seg at hvis man bare er villig til å velge en gammel nok båt, så kan man få prisen så lav man vil på en ellers lik båt. Hvis en 20 år gammel båt blir for dyr, kan man se på en som er 25 år gammel og hvis den også blir for dyr, kan man se på en som er 30 år gammel, osv. Problemet er bare det at det ikke er alderen i seg selv som gjør at en gammel båt er billigere enn en ny båt. Selvsagt kan det finnes tilfeller hvor f.eks. et utdatert design gjør at båten har tapt seg i verdi (slik er det kanskje her). På nyere båter er det kanskje også litt som med nyere biler at i det øyeblikket det kommer en ny modell, så faller prisen på den foregående modellen litt ekstra.

 

Men hovedårsaken til at en gammel båt er billigere enn en ny båt har med alle de praktiske konsekvensen av høy alder å gjøre, deriblant kostnader. En båt består (som alle andre ting) av komponenter som i praksis har en begrenset levetid. Akkurat hva levetiden er, kan ofte variere veldig, men at den ikke er uendelig forstår alle. Og når man kjøper en gammel båt, er det nok som regel veldig uforutsigbart hvordan båten har hatt det i fortiden og hva man kan forvente av den i fremtiden. Jeg vil tro at hvis man eier en båt lenge og tar godt vare på den, så vil ikke nødvendigvis alderen være et like stort problem fordi man da kjenner båten godt og sannsynligvis foretar utbedringer, reparasjoner og oppgraderinger fortløpende og det er da mulig å holde båten oppe på et høyt nivå. Men hvis man legger ut båten sin for salg etter 30 år, vil man nok ramse opp en god del ting som har vært skiftet ut og som ikke er 30 år gammelt. Hvis du ser i en annonse at båten har fått nye motorer i 2010, ny kartplotter i 2011, ny kalesje i 2012, nye setetrekk i 2013, nye forbruksbatterier i 2014 osv. så kan dette tolkes som et tegn på at båten har vært mye brukt og blitt tatt godt vare på. Man vil normalt ikke investere slik i en båt som man ikke bryr seg om og sørger for er i god stand ellers. På den annen side vil man vel som regel ikke investere slik i en båt dersom man ikke har planer om å beholde den lenge, så det kan være vanskelig å finne noe slikt for salg og hvis du finner det, vil nok prisen være forholdsvis høy for alderen, selv om man aldri vil kunne få dekket inn utgifter til oppgraderinger når man selger båten. Det er nok lettere å finne en båt for salg noen som tenker mer som trådstarter, at de skal satse på at båten holder noen år uten at man trenger å bruke så mye penger på den, som på mange måter kan sies å være ensbetydende med å å la båten forfalle. Men for å oppsummere: En gammel båt er billigere (i innkjøp) enn en ny båt fordi en gammel båt er dyrere (i drift og vedlikehold) enn en ny båt. (Når jeg skriver "ny" her, mener jeg i motsetning til gammel, ikke fabrikkny. En 5 år gammel båt kan godt anses som ny.) Så det å kjøpe en stor båt til lav pris er egentlig ikke mulig om man tenker litt lenger enn bare på innkjøpsprisen. Stor båt er dyrt å holde. Gammel båt er dyrt å holde. Hadde det ikke vært slik, ville det vært dyrere (i innkjøp)  å kjøpe gammel båt.

Link to post
Share on other sites

Jeg har forstått at det blir dyrt med vedlikehold derfor tenkte å starte med en ca. 30 fot++ "overgangsbåt" og se hvordan dette går. Poenget er da at hvis likegamle båter koster veldig forskjellig imens de har ca. samme størrelse og samme alder på motor så vil jo den billigere være bedre fordi man a) har mer til vedlikehold og b) hvis båten ikke lønner seg å reparere så er det mindre å avskrive som tapt. 

 

Derav all leting etter slik kupp som Alicraften var med motor fra 1998 (de fleste like store gamle båter har eldre motor og betydelig høyere pris ca. dobbelt så høy oftest).

Link to post
Share on other sites

Jeg tror ikke du har forstått hvor dyrt det er med vedlikehold av en gammel 30fot ++ båt hvis du er bekymret over kostnaden for å kjøre en bensinmotor på en 23 foter. Du kan kjøpe bensin for en hel sesong for mindre en en stor service koster på de båter du ser på, men hvis du på død og liv vil gå i de samme fellene mange av oss andre har gått i så lykke til!  :nonod:

Link to post
Share on other sites

Bensin blir feil uansett alt som er avgift til staten er feil i mine øyne, noe av grunnen til at jeg skal ha det morro med båt istedet for å bruke penga på å importere feriebilen f.eks til å kjøre den i Norge. Sosialistene skal ikke få, verken penger eller lappen min :D

 

Når man betaler for vedlikehold så er det en trøst at det er en privatperson man betaler (og prøver å glemme alt som heter arbeidsgiver avgift, MVA osv.) og for private deler og ikke en sinnsyk særavgift til staten. Ellers er en 23 foter "noe dritt" (for å bruke et kraftuttrykk) som ligner herwa snekka på 20 fot som jeg hadde for lenge siden. Nå skal jeg ha noe som det vil glede meg å se og stige inni og som går på avgiftsfri diesel.

 

Derfor vil jeg ha en overgangsbåt som er på ca. 30 fot++ og det er det jeg leter etter og jo mindre innkjøpspris for "samme vare" desto mer til vedlikehold.

 

Den siste båten som ble postet virker interessang hvis man kan kappe "de stygge greierne" som får det til å se ut som master på seilbåt så blir den passe lite stygg til at man kan bruke den. Skal tenke over den (om jeg kan leve med hvordan den ser ut), blir ikke akkurat som Alicraften med tanke på motor og utseende men bedre får man sikkert ikke uten å betale det dobbelte av hva ailcraften kostet.  Med mindre et kupp dukker opp.

Redigert av XardasKSP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg gjorde et " kupp" like før påsken i 2014. Betalte 50 000,- . Etter 3 sesonger har jeg vel brukt noe slikt som 35000,- på deler, 21000,- i båtplass med opplag og løft opp/ned og 12000,- på bensin.Det er nemlig 2 bensinmotorer i vår båt. I tillegg kommer lakk og maling, bunnstoff ,filtre osv. Da har vi tilbragt henholdsvis 3 uker sommeren 2014 + 3- 4helger. I 2015 tror jeg vi hadde 10 døgn + 2-3 helger. 2016 har vi vært ute 1 uke og 1 helg.  :rolleyes:  Vi har da kjørt endel rundt i hvalerskjærgården og vært både i Strømstad og på Koster. Vi liker å kose oss og  maser ikke av gårde når det er fint vær. Men er det ruskevær kan vi ihvertfall "pløye avgårde" i ærlige 25 GPS knop. Har vært ute i 2 meters bølger uten at det oppfattes som ubehagelig av verken meg selv, kona eller bikkja vår. :saint:  Som du sikkert skjønner av signaturen min er vår båt kun 28 fot. Det skal sies at jeg skrur alt selv og har utallige timer i motor rommet fordi jeg må kunne stole på at motorene fra 1986 fungerer. Og dette er enkle Volvo rødblokk motorer som går for å være skuddsikre. De er derimot IKKE rustfrie. Alt på en slik gammel motor som kan irre,ruste eller gro igjen gjør det. Tro meg. Å når du har fått alt fra hverandre forhåpentligvis helt, skal det sammen igjen. :yesnod:  Det jeg prøver å si er: Kan du ikke eller gidder ikke skru selv. Glem det :yesnod:. Skulle du alikevell gå på et slikt risikoprosjekt mener jeg det første du bør gjøre er å drenere tanker, skifte drivstoff filtre. Rengjøre og om nødvendig male motor rom så det er lett å oppdage lekkasjer ved inspeksjon. AT alle instrumenter fungerer tar jeg som en selvfølge så du hele tiden vet at du har oljetrykk, riktig temperatur på motorer og drivstoff på tanken. Om du lurer på hvor mange timer jeg har brukt på reparasjoner og vedlikehold så er svaret at jeg ikke aner. Men noe under 100 timer er det ihvertall ikke. Da har jeg ikke regnet med vårpuss som bunnstoffing osv.

Redigert av Viking28-79 (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Halcoen virket betydelig bedre enn den forrige båten som ble "limt inn" den trenger man ikke å lukke øya for utseendet på :D

 

Det ser ut som mange båter tett under 30 fot ikke har blitt oppdaget av meg da de filtreres bort av søkemotoren som jeg har satt opp på finn bør kanskje endre den til 29 istedet for 30.

 

Ellers så blir det trolig en motor som er gammel da, det var jo derfor jeg synes Alicraften var et kupp fordi selv om båten var gammel så var jo motoren fra 1998..... ergo 12 år yngre enn 1986 som både i annonsen og som nevnt av "Viking28-79". Antar dermed at jo nyere motor desto lengre levetid med mindre noen har utelatt vedlikehold da.

 

Forresten hvor mye tror dere det ville kostet å få en mekaniker til å putte denne (200 HK modellen) : http://www.telemark-trade.no/subdet1.htm oppi f.eks denne: https://m.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=83771540 ? Eller er det bedre med Hyundai motor enn TD motor? Da ville det jo være ny motor på garanti og tilsynelatende rimelig båtbruk ?

Redigert av XardasKSP (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...