Jump to content

Kjøpe stor båt til lav pris?


XardasKSP

Recommended Posts

XardasKSP skrev On 2.4.2024 at 10.45:

@whisper Jeg har nok ingen tanker om å skaffe noe verre enn Alicraft som jeg hadde, får vel bare vente og se om det blir aksjeselskap siden nå har jeg sagt A.....

 

Bare så det er sagt, en Antares eller merry Fisher eller noe annet lignende, er absolutt IKKE værre enn alicraft'n. Alicraft'n gynger bare du tenker på bølger, de andre båtene er mye lettere og flyter som en dupp oppå. Det er en grunn til at de gjerne er elsket av svært mange sportsfiskere. Billige i drift er de også

 

Men aldri glem, timer på sjøen gir kunnskap og lærdom, selv om det er en 8fots Terjesen jolle med 9.9. jo flere timer du har på sjøen, desto tryggere blir du og komfortsonen utvides. 

Link to post
Share on other sites

@Komodo Ja den må vel være det når flyskolen "spiste" sommern min eller rettere sagt min personlige grådighet. Får trøste meg selv med å komme "rikere tilbake" i fremtiden og kanskje skaffe nyere "enorm gammel driter".

Sånn er det man kan ikke få både i pose og sekk. Men det er vel eneste veien til "enorme dritere". Om jeg valgte Princess 435 i 2016-2017 så hadde jeg fortsatt vært "kontorrotte" for det offentlige i Norge og kunnet bare vurdere "enorme dritere" på bilder uten reell mulighet til å faktisk anskaffe en.

Istedet så kunne jeg skaffa "relativt liten splitter ny driter" om jeg solgte alt jeg eier og bestemte meg for at foreldra får betale for mitt underhold :giggle::lol: Siden det ville ikke holdt å komme tilbake til kontorrotte jobben for om man flytter tilbake til Norge så er det vel sånn 120 000 formueskatt av "relativt liten splitter ny driter" og resten ville vel gått til drivstoffet og båtplassen :lol:

Men det blir nok en "driter" til sen sommer eller tidlig høst med mindre jeg virkelig får 33,3 % av skolen men da kommer jeg forhåpentligvis tilbake om 5 år med "litt" bedre finanser.

Link to post
Share on other sites

Ja som du sier: Min personlige grådighet....Funker dårlig sammen med drøm om "abnorm gammel driter". Men en utrolig spesiell tråd var det ihvertfall og som sikkert flesteparten av oss andre var innom opptil flere ganger hver dag. Skal det kåres "årets tråd" så troner denne helt øverst....🙂

Link to post
Share on other sites

@Martine29f Det funker jo helt utmerket som "hånd i hanske" altså "enorm gammel driter" koster "enorme summer i drift" og ergo krever at man grådig anskaffer de nødvendige midlene.

Hadde man "bare" ønsket bil så hadde man jo vært "ferdig" lenge siden og ikke hatt noe å "strekke seg etter".

@ohio Den er jo ikke ferdig, er bare ment å være en pause for å komme "rikere tilbake", det kunne jo fort endt på samme måten uten noe pause at man ventet frem til sen sommer / tidlig høst.

PS. Skulle være WoW P3 i dag 22:00 men serverne "dævva" jeg tror tilfeldighetene prøver å gni det inn at jeg ikke har gått for å bruke alle frie penger på "driter" som jeg kunne hatt det gøy med i sommer. Trøsten er at det snør ute og virker ikke akkurat som vær for å kose seg med "stor eller svær eller enorm gammel driter".

Link to post
Share on other sites

Selv om det kanskje ikke blir kjøp akkurat nå likevel, så har jo tråden vært god underholdning for mange lesere igjennom kalde vintermåneder. Da er det kanskje liten grunn til å legge ut flere annonser her inne, men det kan jo være at andre vil kjøpe, eller at trådstarter ombestemmer seg.

Sunseeker Manhattan 62 i Fredrikstad https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=270782730

Link to post
Share on other sites

@ohm Jeg håper da å komme "rikere tilbake" om høsten med mindre det går hele veien med aksjeselskap da håper jeg å komme litt senere tilbake "veldig mye rikere". Så det er jo relevant å følge med i markedet.

Denne Sunseeker var jo utrolig bra priset til å være 1997 modell med MTU motorer. Men det er noe med disse båtene som med Azimut. De skal tilsynelatende være like store som Princess/Fairline men man får en sånn følelse av å se bilder at de er "smalere og mindre". Til og med folk som ikke bryr seg om båt som f.eks min mor mente f.eks Azimut 55 som var til tvangssalg så ikke ut som like stor som Princess 55 og denne ser ikke ut som Princess 65.

Altså av en eller annen grunn så ser Princess som en "mer enorm driter" enn den faktisk er imens det er omvendt med Azimut eller Sunseeker. Kanskje fordi de er for lite kantete? Aner ikke med f.eks 2006 A8 ser mindre ut enn 2006 7-serie BMW selv om de er like store.

Jeg ville i hvert fall foretrukket 1993 Princess 65 enn 1997 Sunseeker av en eller annen ikke rasjonell grunn (man kjøper jo ikke "enorme gamle dritere" fordi man skal være rasjonell). Altså følelsene sier Princess/Fairline er større og mer "ååå så svær" effekt. Men det kan ikke forklares rasjonelt vel.

Link to post
Share on other sites

@ohio Princess 65 er større men denne Sunseeker ser av en eller annen grunn "smal" i bredden på bildene. Også om man sammenligner med mye dyrere og mer moderne Princess 60.

Blir som Azimut 55 som ble tvangssolgt i Bergen, virket på bilder ikke som "like stor" som Princess 55 eller tilsvarende Fairline. Det er mulig dette er på grunn av fasongen på båten og det er meninga det skal være slik.

I hvert fall de eldre Princess/Fairline båtene ble vel bygd for å "gjøre inntrykk" jeg så jo de Fairline 58 som annonseres flere av i 4,5 til 5 mill sonen 2006 - 2008 modeller. De ser jo som veldig "store kraftige båter" og gjør ett inntrykk av å være betydelig større enn denne Sunseeker. Selv om de egentlig er mindre.

PS. Så en slik Fairline 58 i havn i Horten etter D5L, det gjorde inntrykk av å være "enorm båt" også i forhold til Storebroen og Storebro gjør jo ofte inntrykk av å være virkelig store for størrelsen.

Uansett hadde virkelig lyst på denne Princess 65 siden den gjorde inntrykk av å være "enorm" bare på bilder, men når man får anledning til å tjene penger så må man gripe den. Spesielt hvis man egentlig ikke hadde råd til båten uten å ta masse penger fra foreldre og være rimelig blakk med tanke på eventuelle "dævvinger" det første året.

PS. Siden det er så kjedelig og jeg kan jo ikke ha noe mindre enn Alicraft så tenkte jeg kanskje å bare kjøpe en båt som kan brukes og "kastes" og kanskje den lever hele sommern. Blir jo ikke dyrere enn hva tenkt vedlikehold ville kostet av "enorm gammel driter".

Så tenkte å gi skambud på noe slikt som "liten urgammel driter": https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=307774232 nettopp med forklaring at båten har jo startet på "dævve" prosessen ifølge annonsen og folk har ment slike motorer er det muligens ikke lenger deler til også dævva aksel på lignende båt allerede ved hentetur. Men siden jeg tenkte å bruke den dette året så kan man jo håpe den lever frem til det er omme, og hvis den dævver helt hos selger så får han jo ingenting.

Da blir det sånn 400 000ish ut vindu om man får båt til 300 000++ skambud + båtplass + diesel. Og hvis den ikke overlever sesongen så kan man jo alltids "gi den bort" til en uteligger (ikke utrigger :giggle: ) skriver man en god avtale og får den signert så er man jo ikke ansvarlig lenger når nye eier for 1 krone er informert at båtplass er kun frem til neste sommer og han er ansvarlig om hele greia synker i havn eller hva som nå skjer med den. Så slipper man å betale for kondemnering. Og har man litt flaks så får man båtsommer og noen penger igjen om den fortsatt fungerer med levende motorer, som man kan bruke på fremtidig "stor/svær/enorm gammel driter".

Link to post
Share on other sites

On 4/6/2024 at 4:20 PM, XardasKSP said:

Denne Sunseeker var jo utrolig bra priset til å være 1997 modell med MTU motorer. Men det er noe med disse båtene som med Azimut. De skal tilsynelatende være like store som Princess/Fairline men man får en sånn følelse av å se bilder at de er "smalere og mindre".

 

Er ikke alltid at innrykk fra bilder stemmer med virkeligheten.

 

On 4/6/2024 at 4:20 PM, XardasKSP said:

il og med folk som ikke bryr seg om båt som f.eks min mor mente f.eks Azimut 55 som var til tvangssalg så ikke ut som like stor som Princess 55 og denne ser ikke ut som Princess 65.

 

Mora di tar nok feil. Hadde man lagt AZ55 og P55 (gamle typen) ve siden av hverandre ville P55 sett mye mindre ut.

 

On 4/6/2024 at 6:05 PM, XardasKSP said:

Blir som Azimut 55 som ble tvangssolgt i Bergen, virket på bilder ikke som "like stor" som Princess 55 eller tilsvarende Fairline. Det er mulig dette er på grunn av fasongen på båten og det er meninga det skal være slik.

 

Fakta er er at AZ55 er og fremstår som mye større i real life.

 

On 4/6/2024 at 6:05 PM, XardasKSP said:

hvert fall de eldre Princess/Fairline båtene ble vel bygd for å "gjøre inntrykk" jeg så jo de Fairline 58 som annonseres flere av i 4,5 til 5 mill sonen 2006 - 2008 modeller. De ser jo som veldig "store kraftige båter" og gjør ett inntrykk av å være betydelig større enn denne Sunseeker. Selv om de egentlig er mindre.

PS. Så en slik Fairline 58 i havn i Horten etter D5L, det gjorde inntrykk av å være "enorm båt" også i forhold til Storebroen og Storebro gjør jo ofte inntrykk av å være virkelig store for størrelsen.

 

Der er vel heller de nyere modell som gir større innrykk da de er og fremstår vesentlig større enn sine forgjengere fra 90 og 80 tallet. De har økt mye i høyde og volum etter at de begynte med høye dollbord/ skutesider. Man får flesen av at nye F55 er ganske mye større innvendig enn gamle P55 var. Mer plass og luft overalt,

 

Artig det du skriver om Squadron 58, for den er faktisk kjent som en av de mindre båtene i sin klasse/ generasjon. SQ 58 har meget lave skutesider/ dollbord som bl.a gjør at den ikke kunne ha eierlugar midtskips slik som konkurrentene begynte med på den tiden. Salong, FB og akterdekk er romslig. Båten ble veldig populær pga de tingene og nettop det at den fremstod som "liten og nett" og var lett å håndtere. Den scoret egentlig topp på alt unntatt høyde og plass under dekk. En av de absolutt mest solgte og populære båter noensinne i 55 fot klassen uansett generasjon. Det ble produsert godt over 400 stk av den.

 

Så igjen er rådet å komme seg ut å se på ting i real life fremfor å danne seg for mye inntrykk på nett. Som du har får endel eksempler på opp igjennom denne tråden hvor teorier ikke stemmer med virkeligheten.

 

On 4/6/2024 at 6:05 PM, XardasKSP said:

å tenkte å gi skambud på noe slikt som "liten urgammel driter": https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=307774232 nettopp med forklaring at båten har jo startet på "dævve" prosessen ifølge annonsen og folk har ment slike motorer er det muligens ikke lenger deler til

 

Er  jo lov å prøve men selger er nok fullt klar over dævveprosessen som har eksistert i minst 20 år allerede :giggle:

 

Videre ser jeg du ofte gjentar "folk har ment slike motorer er det muligens ikke lenger deler til". 

Det som har blitt sagt endel ganger er at endel/ visse deler ikke produseres lenger eller vanskelig/ umulig å få tak i (nye). Det gjelder ikke ALLE deler som man kan få inntrykk av at du mener.

Men klart, man kan få et problem om HVISSE deler ryker som man sliter med å erstatte da man i praksis får en ubrukelig motor uten disse delene.

 

I fjør var det en noe eldre P412 til salgs med 1-2 år gamle VP D6 motorer. Motorer og hele drivverket var nytt, men resten av båten var gammel og slitt. Mener den nærmet seg 700k på slutten som er langt mindre (ca halvparten) enn hva det har kostet. Var en ideal båt for de som vil oppgradere interiør/ elektronikk og teknisk utstyr men ikke det mekaniske (som er det dyreste).

 

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 36 minutter siden:

Det gjelder ikke ALLE deler som man kan få inntrykk av at du mener.

Men klart, man kan få et problem om HVISSE deler ryker som man sliter med å erstatte da man i praksis får en ubrukelig motor uten disse delene.

Og noen deler går det an å lage i smia. 

Link to post
Share on other sites

@sap_2000 Som vanlig takk for informerende svar, men altså disse Sunseeker båtene ser på bilder virkelig smale ut i bredden. Kanskje det er bare jeg som burde da ta en ekstra øyesjekk ved årlig fornyelse av medical klasse I :giggle:

Ellers har jeg ikke sett tilsvarende Princess i virkeligheten som Fairline 58. Men altså Fairline 58 så ENORM ut rett etter at man har gått ut av en SVÆR Storebro. Og Storebro er jo store til å være sin størrelse.

Kanskje jeg nå har tatt feil og denne Fairline som lå langside helt innerst ved land ikke var 58 men noe større (men så stor som 68 var den jo ikke) men på bilder av båter til rundt 5 mill feiler jeg å se hvordan denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=342369863 skal se mindre stor ut en denne: https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=340579592

 

Men kanskje det er den enormt høye masta på Fairline som kunstig gjør at man tror den er høyere enn den er.

Og en eldre Fairline som er 68 ser ut som større en splitter ny fra Fabrikk Princess (for øvrig det aller mest moderne designet ser såpass spesielt ut at selv om jeg skulle vunnet eurojackpot så ville jeg kjøpt båt rundt 2010 pga. utseende)

https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=331037131 vs noe som skal være større https://www.finn.no/boat/forsale/ad.html?finnkode=345878709

 

Men det er vel bare hvordan øyet ser det sikkert, foreløpig så får jeg enten ta en båt som kan brukes denne sesongen også dævver den så dævver den eller vente rolig til høsten og ha alle "sløsepenga" tilgjengelig inklusive "forrikelse" av hel sommer med fly.

@Komodo Jeg tror det å smi deler til motorn går utover "mekanikers" kunnskaper, ellers også min fetter sine som er sveiser og har på landet i Polen en smie for morro skyld men antar det er betydelig enklere å smi seg ett sverd for morro skyld enn en motordel. Så det må vel være noe som noen som er betydelig mer enn bare "handyman" som kan fikse

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 4 minutter siden:

@Komodo Jeg tror det å smi deler til motorn går utover "mekanikers" kunnskaper, ellers også min fetter sine som er sveiser og har på landet i Polen en smie for morro skyld men antar det er betydelig enklere å smi seg ett sverd for morro skyld enn en motordel. 

 

Du må nok bare innfinne deg med at det ikke er alt din "mekaniker" kan fikse. Men det finnes andre ressurser der ute, og ingenting er egentlig helt umulig. Får du tak i de rette dyktige folkene så ordner det meste seg. Og ikke ta alle sorger på forskudd, som hypokonderlegen Ingvard Wilhelmsen sier: De aller fleste bekymringer blir det aldri noe av. Og da kan du ha gått i mange år og bekymret deg helt unødvendig.:rolleyes:

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 3 minutter siden:

Kanskje det er bare jeg som burde da ta en ekstra øyesjekk ved årlig fornyelse av medical klasse I :giggle:

Jeg er helt sikker på at det ikke er noe galt med øynene dine. De er nok mer enn nok til å se både det ene og det andre.  Men å forstå størrelsen på en båt, ut ifra et bilde,  det er helt umulig.  Tror jeg kan få min lille gummijolle på 2.4 meter til å se større ut, enn en enorm gammel driter. Det er kun fototeknisk, som jeg egentlig tror du forstår godt. 

De sier at bilder aldri lyver, men, de som har sett bilder av damer på nett.. å så treffer dem IRL.. De har ofte erfart det motsatte.  

Samme i båtverden faktisk.  

 

Ta deg en studietur til Oslo, mens du venter på avkastning på pengene dine.  Bruk Bp til å hjelpe deg til å finne frem til hvor de forskjellige båtene du er interessert i. Så går du på brygga å sjekker størrelsen. Da tror jeg, som min gode venn, neffjoe @sap_2000 sier, du vil få et helt annet inntrykk av de båtene. 

Psst.. å da vil du nok oppdage at det ikke er noe galt med øynene dine😅 

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

XardasKSP skrev 25 minutter siden:


@Komodo Jeg tror det å smi deler til motorn går utover "mekanikers" kunnskaper, ellers også min fetter sine som er sveiser og har på landet i Polen en smie for morro skyld men antar det er betydelig enklere å smi seg ett sverd for morro skyld enn en motordel. Så det må vel være noe som noen som er betydelig mer enn bare "handyman" som kan fikse

Si ikke det Xardas!

Nå aner ikke jeg noe om denne "mekanikeren" som du har snakket så mye om, men du har jo sagt at han kan "alt" om båt, og kan fikse det meste. Jeg for min del er litt skeptisk. Ikke alle mekanikere, og i alle fall "mekanikere" som kan gjøre en god tilstandskontroll på så forskjellige motorer som du har vurdert i denne tråden, alt fra en VP TAMD41 med hekkaggregat, til 2x MAN V10. 

 

Men det å lage en ny motordel behøver ikke nødvendigvis å være så vanskelig. Det kan være komponenter med enkel utforming, men man får bare ikke kjøpt det. Et eksempel på det dukket opp her om dagen i båten til @Chilli Solbris. Han hadde gjort vedlikehold på Cummins motoren på aggregatet sitt, og mistet en spesiell mutter til et dieselrør. Ingen av hydraulikkbutikkene i byen klarte å hjelpe ham med å skaffe ny mutter, de klarte ikke en gang å fortelle hvilken gjenger den skulle ha. Løsningen ble å lage en slangenippel med disse spesielle gjengene, et produkt du ikke får kjøpt i butikken, og legge opp en slange mellom matepumpe og filter isteden for røret som var der. Dette var bare et eksempel på hvordan man kan løse et problem når man ikke får kjøpt originale deler. Les om dette i tråden hans.

 

Et annet eksempel på deler man kan lage i ei smie er varmevekslere, manifolder, eksosbend, etc. Jeg tror du skal la fetteren din som har ei smie i Polen snakke for seg selv om hva han kan lage eller ikke :wink:

 

Link to post
Share on other sites

@Komodo Det er sikkert mulig å fikse det meste om folk kan det, jeg vet i hvert fall at "mekaniker" kan alt som han har sett og fikset på hittil. Av den simple og enkle grunn at det fungerte uten å dævve. Og utifra hva forumet fortalte om aldern og prisen på Alicraft så burde den totalhavarert flere ganger på disse 4 årene jeg hadde den. Istedet så fungerte den, men uten forumet så hadde den sikkert "dævvet" rett etter kjøp pga. frostsprengt motor.  Da jeg personlig ikke så noe forskjell på båt og bil som skal overvintre siden begge har jo motor og bilen står der fint selv ute (f.eks min eldre 7 serie 760i (den ble så billig at jeg lot være å selge den selv om jeg skaffet nyere) om man bare tar vare på akumulatorn/batteriet.

Ellers får vel bare vente og se om jeg får tak i noe "engangsbåt" aka "liten urgammel dævveklar driter" for dette året eller prøver igjen til høsten å få en "stor, svær eller enorm driter".

 

Link to post
Share on other sites

15 hours ago, Komodo said:

Og noen deler går det an å lage i smia. 

 

Absolutt, hvis man har en komodo på laget så virker det som det meste er mulig :yesnod:

 

1 hour ago, XardasKSP said:

@sap_2000 Som vanlig takk for informerende svar, men altså disse Sunseeker båtene ser på bilder virkelig smale ut i bredden. Kanskje det er bare jeg som burde da ta en ekstra øyesjekk ved årlig fornyelse av medical klasse I :giggle:

 

Poenget er at "ser ut på bilder" og "ser ut i virkeligheten" ikke alltid er likt.

Fremfor en synstest, anbefaler jeg jeg (nok en gang) å bruke penga og tiden på å se noen flere båter i real life fremfor å gjøre deg opp for mange meninger basert på bilder og egen teori :wink:.

 

1 hour ago, XardasKSP said:

Ellers har jeg ikke sett tilsvarende Princess i virkeligheten som Fairline 58. Men altså Fairline 58 så ENORM ut rett etter at man har gått ut av en SVÆR Storebro. 

 

Nettopp, og hadde du lagt en P57/P58 fra tilsvarende generasjon som Sq 58 ville du antagelig sett at P-båten virket større (om ikke, så anbefales en ekstra grundig synstest :giggle:).  

Ikke fordi P-båter alltid er store i størrelsen, men fordi  Sq58 var spesielt lav og "nett" i forhold til størrelsen.

 

1 hour ago, XardasKSP said:

Og Storebro er jo store til å være sin størrelse.

 

Er de generelt det?

 

1 hour ago, XardasKSP said:

 

Som sagt ca 100 ganger, du må se det i virkeligheten. Ikke bare på bilder :rolleyes: Også innvendig.

 

1 hour ago, XardasKSP said:

Kanskje jeg nå har tatt feil og denne Fairline som lå langside helt innerst ved land ikke var 58 men noe større (men så stor som 68 var den jo ikke)

 

Neppe, da de større båtene hadde et ganske annet design en Sq 52 og 58.  Sq58 er en av de letteste båtene å kjenne igjen i sin klasse.

 

1 hour ago, XardasKSP said:

Og en eldre Fairline som er 68 ser ut som større en splitter ny fra Fabrikk Princess

 

Igjen så tar du så feil som det går an. De nye modellene er og virker større enn de gamle. Mer høyde og mye mer volum som slår godt ut på "oppfattet-enormskalaen" i virkeligheten.

Kom deg ut i frisk luft og kikk på noen båter for å forberede deg deg til høsten når du kommer "rikere tilbake".

 

1 hour ago, Bjørn Løvjomås said:

Men å forstå størrelsen på en båt, ut ifra et bilde,  det er helt umulig.  Tror jeg kan få min lille gummijolle på 2.4 meter til å se større ut, enn en enorm gammel driter. Det er kun fototeknisk, som jeg egentlig tror du forstår godt. 

 

Hør på det onkel Bjørn skriver over her @XardasKSP

Du kan jo gjette størrelsen på denne båten ...

 

IMG_3446.JPG.f5f49452e986a080bee417de90b1a3cd.JPG

 

2 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

De sier at bilder aldri lyver, men, de som har sett bilder av damer på nett.. å så treffer dem IRL.. De har ofte erfart det motsatte.  

Samme i båtverden faktisk. 

 

Tørl påstå det er 10 ganger lettere å få et riktigere inntrykk av  båters faktiske tilstand og størelse på bilder enn med damer :giggle: Fort gjort å ende opp med katta i sekken på sistnevnte :lol:

 

2 hours ago, Bjørn Løvjomås said:

Ta deg en studietur til Oslo, mens du venter på avkastning på pengene dine.  Bruk Bp til å hjelpe deg til å finne frem til hvor de forskjellige båtene du er interessert i.

 

Godt tips. Tar du deg en tur inn mot tigerstaden kan jeg bli med deg å feks se på den "lille" Fairline 50 som ligger på en marina 5 min unna her jeg bor samt en spasertur hos Princess i Vollen for sammenligning med nye modeller.

 

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

@sap_2000 Jeg får vel se de båtene jeg kan i virkeligheten for å kunne ha bedre oppfatning. Men Storebro har alltid virket store for størrelsen på bilder og utvendig, innvendig derimot virket Princess 55 fra 80-tallet større.

Men denne Fairline 58 virket i forhold som betydelig større båt enn bare de små 8 føttene. Får vel reise til Oslo og se engang, problemet er at man helst ikke ønsker å se ting man ikke har råd til. Siden om man er som meg så får man sånne rare ideer som "bare hvis jeg lever i x antall år på vann+brød+foreldras kjøleskap" :giggle::lol: også reinvesterer alt sammen så vil man engang i fremtiden.....

Det er sånn det begynner og det slutter ikke før det er kjøpt som i mitt tilfelle. Takket være høyere makter så trengte man ikke mer en 60 000 euro for å realisere bildrømmen. Men båtdrømmen den kan like godt være 200 000 euro som 600 000 euro som 6 millioner euro. Det finnes jo ingen grenser for hvor dyrt det kan være og man blir jo aldri ferdig med drømmen :lol:

Når det gjelder bilde så er dette tatt på en slik måte at den båten ser ut som en lekebåt slik som de solgte på modell butikker i 1998 og som kosta 6000 den gangen da. I motsetning til noen andre barn så forsøkte jeg heller å plage livet av mora og faren for å ha en ekte liten jolle for Trondheimsfjorden (bodde i Levanger den gangen da), men fikk jo aldri fordi de sparte penger og selv om jeg skulle ha inntjent nok ved å gjøre ting de ønsket så likte de ikke ideen om at barn i båt kan jo drukne så det var alltid en eller annen grunn. Så fikk først båt som 15 åring i form av snekka som "dævva" øyeblikkelig.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...