jerognal Svart 8.September.2019 Del på Facebook Svart 8.September.2019 "Feilen" er funnet. Ta av topplokket og løsne hovedkortet og brett til siden. Da ser du viftemotor som ligger i alu-huset. Her er et gap mellom motor og huset. Silikonerte dette gapet og all diesellukt er borte vekk. Nå er det bare fryd og gammen. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 9.September.2019 Del på Facebook Svart 9.September.2019 (redigert) Oppdaget at det er en glip under der ledningen går inn til viftemotor og. Så en må løfte brenner ut av huset og silikonere rundt hele viftemotor. I dag var det NULL diesellukt under oppfyring. I vinter ska det spares strøm... Redigert 9.September.2019 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 11.September.2019 Del på Facebook Svart 11.September.2019 Æhhhhh.... i dag luktet det diesel igjen et øyeblikk under start. Ser ut som dette ikke er mulig å bli kvitt. Tom for ideer iallefall... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 Æhh har nå startet 2 ganger uten diesellukt. Har nok hjulpet det jeg gjorde ja... Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 (redigert) bellen skrev On 8.9.2019 at 12.17: Tar du forbrenningsluft og innluft fra samme rom? @jerognal Du gidder ikke å svare på mitt innlegg, altså? Redigert 13.September.2019 av bellen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 Joda sef. skal eg svare. Brenner står montert ute, på utsiden av vinterhagen i en snekret beskyttelseskasse. Eksosen er montert slik at den går ut av kassen i bunn. Friskluft taes inn helt i toppen av kassen ca 1 mtr fra utløp av eksos. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 Hva med forbrenningsluften da? Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 (redigert) Taes inn like ved luftinntak i toppen av kassen. Kassen er veldig luftig så ikke mangel på luft iallefall. Kledningsbord med gliper mellom alle bord for at det skal være rikelig med luft. Brenner står ca midt i kassen. Redigert 13.September.2019 av jerognal (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 Da kan jo problemet ligge der. Det er ikke uvanlig at det kan puffe ut gass fra forbrenningsluftinntaket under opptenning som kan suges inn gjennom friskluftinntaket. Jeg anbefaler deg å sjekke det, og eventuelt flytter inntaket for forbrenningsluft bort fra friskluftinntaket. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 Ahhh. Det har jeg ikke tenkt kunne skje. Takk for tipset. Da flytter er forbrenningsluften. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 jerognal skrev 1 time siden: Ahhh. Det har jeg ikke tenkt kunne skje. Litt pussig, for jeg har jo nevnt det i et tidligere innlegg Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jerognal Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 I stand corrected. Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 13.September.2019 Del på Facebook Svart 13.September.2019 jerognal skrev for 4 timer siden: I stand corrected. Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
jerognal Svart 14.September.2019 Del på Facebook Svart 14.September.2019 I morges luktet det svakt diesel igjen under oppstart. Nå er jeg fryktelig tom for ideer.... Kan innstilt effekt ha noe å si? I morgen skal den startes på laveste trinn for å sjekke.... Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 Da er eg sikker på at eg er kvitt diesellukten. La pakningsstoff på eksostuten før eg skrudde på eksosrøret igjen. Nå er det null diesellukt under oppstart. 2 oppstarter nå uten lukt. Deilig. ANtakelig siver det ut litt her før den fyrer. Vanskelig å få dette tett da eksosrøret er veldig stivt og ikke lar seg klemme så lett. Eksospasta gjorde susen. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 16.September.2019 Del på Facebook Svart 16.September.2019 Ellers er det å si at eg er kanonfornøyd. Mye blåst og drittvær i helga gjorde at brenneren gikk usedvanlig mye denne helgen. Forbruk ca 4 ltr. Ser på FB at noen forandrer parametre på dieselpumpe og viftehastighet for å forbedre forbrenning. Men da må du ha en live-CO måler. De er visst dyre....... EN klarte å forbedre ppm fra 190 ned til 30. Effektivitet opp fra rundt 50% til 85%....... Men man kan ikke bare ta andres verdier å overføre da det er variasjoner på pumpene. MÅ måles. Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 22.September.2019 Del på Facebook Svart 22.September.2019 (redigert) Har bestilt meg en Kinavarmer,så ikke lenge før de kommer masse spørsmål no Redigert 22.September.2019 av knerten67 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Fearline cornice Svart 22.September.2019 Del på Facebook Svart 22.September.2019 (redigert) Har en Kina varmer til 1500 nok montert på hytta på fjellet.har solcelle å 12 v.pluss agregat.egen batteribank.varmeren har nå gått hele fjor vinter.ikke ett feilslag.oppgitt til 8 Kw.er MEGET fornøyd.ingen røyk.starter på første forsøk,varmer kjæmpe godt.varmeren er montert på utsiden under tak.er veldig fornøyd med kvaliteten ut fra pris og effekt..... Redigert 22.September.2019 av Fearline cornice (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TrikkerN Lønning Svart 23.September.2019 Del på Facebook Svart 23.September.2019 Sjekk denne? Ingen personlig erfaringer, men en ålreit pris i hvertfall. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 24.September.2019 Del på Facebook Svart 24.September.2019 Vannvarmer i samme boksen. Ikke dumt. Men liker teksten: "Patent product. Must not be copied".... Jeg vil bare gi folket et tips. Kjøpr brenner med Alu-hus. I forrige bilen hadde eg en med plasthus. Den lukta plast i laaaang tid. Kjøpte alu-hus nå. Den lukter ikke plast av varmluften. Sitér dette innlegget Link to post
torbi Svart 30.September.2019 Del på Facebook Svart 30.September.2019 Ser det er mange kina varmer på wish, men finner ikke mål dimensjoner på luftvarme slanger, noen som vet mål på den? Sitér dette innlegget Folkeparken 22, Saga 27 ac, Viksund 900 Futura. Link to post
Guest knerten67 Svart 3.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2019 torbi skrev On 30.9.2019 at 18.34: Ser det er mange kina varmer på wish, men finner ikke mål dimensjoner på luftvarme slanger, noen som vet mål på den? Min er 80cm. Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 3.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2019 knerten67 skrev for 2 timer siden: Min er 80cm. ??? Sitér dette innlegget Link to post
Guest knerten67 Svart 3.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 3.Oktober.2019 Lazyjack skrev 16 minutter siden: ??? Sory rørene er 75 invendig Sitér dette innlegget Link to post
Lazyjack Svart 4.Oktober.2019 Del på Facebook Svart 4.Oktober.2019 knerten67 skrev for 16 timer siden: Sory rørene er 75 invendig Og det er nok mm og ikke cm. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.