trikkern Svart 23.November.2009 Del på Facebook Svart 23.November.2009 Oi, det Southernrods-rattet var diggbart. Hadde tatt seg fint ut på Baylineren. Er det V8-emblem i navet? Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 23.November.2009 Del på Facebook Svart 23.November.2009 (redigert) Tror det følger med en blank knapp, men du kan få med det gamle klassiske Ford V8 symbolet i hvert fall. Finnes mange varianter på sidene deres. Skal være litt "bling" på en sånn båt.. Her er en kanskje enda tøffere variant i rustfritt(syrefast?) Redigert 23.November.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Honduras Svart 23.November.2009 Del på Facebook Svart 23.November.2009 Skal dere kjøpe ett slikt ratt trenger dere en overgang. Det får man fra Rex Marine www.rexmar.com De har mange varianter, her er en. Best å kontakte dem slik at man får til riktig merke. Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Miss Amalie Svart 24.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2009 Hm... Jeg blir litt fristet ja! Men den store pengetiden kommer tidsnok Nå er det full konsentrasjon om mahognyen noen dager. Babord bunn ble ferdig i går, skal pusses lett og grunnstrykes med epoxy i helgen. Skal også lime mahogny, begynner med et bredt bord fra bunnen. Det skal likevel dekkes med maling til vannlinja. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Odmar Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Eller så har jo dette prosjektet noen fine detaljer....... legg merke til gasspedalen.... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Miss Amalie Svart 24.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 24.November.2009 Eller så har jo dette prosjektet noen fine detaljer....... legg merke til gasspedalen.... Rått prosjekt, det hadde jeg ikke sett før. Æsj, nå blir det enda mer tid ved PC'n i kveld Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Odmar Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Nå må du ikke glemme å bygge da Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Odmar Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Her er fler som bygger feeete båter... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
vivvi Svart 24.November.2009 Del på Facebook Svart 24.November.2009 Her er fler som bygger feeete båter... Her var det mye snadder Vivvi Sitér dette innlegget Tidligere båt: 27' Skaar snekke med VP MD11D 30' Spjærøykrysser prosjekt Nåværende båt: 40 fot Risørskøte fra 1931 http://mystatus.skype.com/smallclassic/flekkum Link to post
Miss Amalie Svart 25.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2009 Se på alt det snadderet her a' Tenk om vi hadde hatt slike miljøer her... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Honduras Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Båten som heter "Toy Boat" ...ser ut som en Crackerbox-racer. Her er Glen-L varianten jeg synes er hakket finere pga litt mer thumblehome i akterspeilet: Med en litt småheit chevy 350 på strak aksel skal det la seg gjøre å ha det relativt artig en vakker sommerdag Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
dastunt Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Noken som veit kva for ein båt dette er då? Og kor ein får tegninger på den?(om ei i heiletatt gjer det da..) hadde vert drømmen å bygd ein slik Ser passeleg stor ut som båt nr 2...? Og ei nøtt til.. Noken som veit noke om denne? Har berre eit bilde. stod ingenting om kva type det var. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Den første minner veldig om Ken Hankinsons Barrelback-design. Den siste er ett eldre design, typisk 20-30 talls GarWood, Hacker, Zimmer. Kalles Gentlemans-racer når du har cockpit helt bak og motoren foran. Toppen av egotripp-båt, helt passe med andre ord... Woodenboat - 16' Gentlemans Runaboat Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Odmar Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 Den siste er ett eldre design, typisk 20-30 talls GarWood, Hacker, Zimmer. Kalles Gentlemans-racer når du har cockpit helt bak og motoren foran. Toppen av egotripp-båt, helt passe med andre ord... Woodenboat - 16' Gentlemans Runaboat Så snakker vi.........hvor ofte er det du har så mange fler enn to i båten. Enhver sportsvogn med regpekt for seg selv har bare to seter.... Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
dastunt Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 den første er vel mindre en Ken Hankinsons sin. Ser ut som ein 16-17 foter kanskje? kan det vere ein chris craft? andre innspill og meininger? Sitér dette innlegget Mitt prosjekt : Glen-l Squirt 11 fot Link to post
Honduras Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 (redigert) Det kryr av designere og båtbyggere som lager båter som kopierer de "store" (Hacker, CC, Zimmer osv) Det skal godt gjøres å finne akkurat den båten du ser på ett bilde, men via de store og kjente tegningsleverandørene som Glen-L, Hankinson osv finner man gjerne ett tegning som ligner. I tillegg får man da ett design som er bygget i bøtter og spann sammenlignet med en del små produsenter som kanskje har laget en eller fem båter, med usikkert resultat. Fordelen med å bygge selv er at man kan ta utgangspunkt i f.eks Hankinsons Barrelback, og så lager man en eller to cockpit'er, bruker andre materialer, beis osv. Om ikke BB er helt lik, er den garantert lik nok til å være ett fornuftig utgangspunkt hvis man skal lage sin egen versjon. Hvis du skal lage deg din egen bår er det jo ikke ønskelig å lage den helt lik en annen båt i alle fall Men nå bør vi ikke kidnappe denne tråden mer, selv om jeg villig innrømmer at jeg er den første til å bli revet med ut på viddene Redigert 25.November.2009 av Honduras (see edit history) Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Odmar Svart 25.November.2009 Del på Facebook Svart 25.November.2009 (redigert) Den diskusjonen kan vi jo flytte hit Den ble startet til denne type diskusjoner...så vi kan følge utviklingen av prosjektet som tråden var ment som! Redigert 25.November.2009 av Odmar (see edit history) Sitér dette innlegget Jo fler leketøy, jo bedre... Link to post
Miss Amalie Svart 25.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.November.2009 Jeg var med på det selv Men siden jeg "får tilbake" tråden, kan jeg fortelle at i kveld er mahognyen klyvd til 100mm staver og prøvemontert. Det ble bare helt utrolig fint. Med så smale staver/bord, bler det mye mer spill i mahognyen. Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Miss Amalie Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 En aldri så liten ergerlig forsinkelse... Klyving på frihånd er aldri lurt i hvertfall ikke hvis det er vanskelig å få talt opp riktig antall fingre etterpå... Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Ben Sin Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 :eek: :eek: Å fydda!! God bedring! Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 (redigert) Takk! Setter meg nok en uke tilbake. Fikk med meg fingeren til sykehuset, men den var så knust at de bare kastet et blikk på den. Så da ble det operaasjon og amputasjon av restene i går kveld Redigert 27.November.2009 av Amalie 36 (see edit history) Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Honduras Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Offf...får helt vondt av det der... God bedring !! Flott at du tar det med stoisk ro, men du har absolutt min medfølelse. Frihåndsklyving...snakker vi med sag eller øks? Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Miss Amalie Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 sag... nytt fintannet blad... dritskarp... stygg sak Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Ben Sin Svart 27.November.2009 Del på Facebook Svart 27.November.2009 Du som alltid! Ta deg et par . Det holder jeg på med. Sitér dette innlegget Link to post
Miss Amalie Svart 27.November.2009 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.November.2009 er fremdeles innlagt, så ølen må vente Sitér dette innlegget Mitt prosjekt - Bygging av Mahogny - Triple Cockpit 22 fot https://baatplassen.no/i/topic/96443-prosjekt-nye-mahognybygg-i-fredrikstad/page-9 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.